K: jawa 638 käigukasti võllide loks
- motorcyclist
- Tavakasutaja
- Posts: 26
- Joined: 13. May 2012 00:00
Jawa kk võllide teljesuunalistest loksudest on juttu raamatus, kahjuks küll venekeelses, kuid google Translate abil peaks põhiosas olema siiski arusaadav:
http://www.jawaold.com/main.php?sec=boo ... chkal-1006
... До установки коленчатого вала предварительно контролируют установку первичного и промежуточного валов: их вставляют в левую половину картера двигателя (без зубчатых колес). Сверху ее закрывают правой половиной и временно крепят двумя винтами, расположенными противоположно. Оба вала должны свободно вращаться, первичный вал не должен иметь осевого зазора, а у промежуточного вала он должен составлять 0,2-0,3 мм. Зазор определяют следующим образом: в оба вала упираются пальцами в местах расположения кулисы переключения передач и пытаются сдвинуть валы в осевом направлении. Если обнаружится зазор, больший, чем указан, его уменьшают, устанавливая регулировочные шайбы в левую половину картера...
Paljud ei pööra sellele pisiasjale kindlasti tähelepanu. Kuid kui võllid mitu millimeetrit loksuvad, siis on see elementaarne, et kulutab kahvleid ning ka hammakate omavaheline hambumine pole ehk ideaalne.
http://www.jawaold.com/main.php?sec=boo ... chkal-1006
... До установки коленчатого вала предварительно контролируют установку первичного и промежуточного валов: их вставляют в левую половину картера двигателя (без зубчатых колес). Сверху ее закрывают правой половиной и временно крепят двумя винтами, расположенными противоположно. Оба вала должны свободно вращаться, первичный вал не должен иметь осевого зазора, а у промежуточного вала он должен составлять 0,2-0,3 мм. Зазор определяют следующим образом: в оба вала упираются пальцами в местах расположения кулисы переключения передач и пытаются сдвинуть валы в осевом направлении. Если обнаружится зазор, больший, чем указан, его уменьшают, устанавливая регулировочные шайбы в левую половину картера...
Paljud ei pööra sellele pisiasjale kindlasti tähelepanu. Kuid kui võllid mitu millimeetrit loksuvad, siis on see elementaarne, et kulutab kahvleid ning ka hammakate omavaheline hambumine pole ehk ideaalne.
Suzuki RGV250 Gamma, Jawa 634, Vespa ET-4 125.
selle võlliga, mille otsa korv läheb on üks nõks veel - kuna see võll istub laagri sees väga vabalt, siis kipub ta laagri sees libisema. Minu 634 mootoris olnud võllil oli libisemis/kulumisjälg selgelt näha. Targemad pead soovitasid selle võlli enne kokkupanekut laagrilimiga laagrisse ära fikseerida nii, et võll on võimalikult vasakule välja tõmmatud. Nii ka tegin.fomoco wrote:Kui siduri külge keerad, siis peaks vist pikema võlli loks ära kaduma.
Ma ei katsetanud seda korvi ideed - kas loks ka korvi kinnipingutamisest ära kaob. Pmst istub korv laagrile toetuva puksi peal ja võll liigub vabalt selle puksi sees. Juhul kui keere on niipalju pikk, et korvi kinnitõmmates fikseerib võlli kõige vasakpoolsemas asendis ära, siis võiks see loksuprobleemi ära lahendada.
Suzuki RGV250 Gamma, Jawa 634, Vespa ET-4 125.
isegi kus pikema võlli loksu saab välja, siis väiksemalt võllil tuleb nõellaagri pessa panna Eesti 5 sendine.
http://fotoalbum.ee/photos/ardo91/91854726/
http://et.wikipedia.org/wiki/Viiesendine_m%C3%BCnt
http://fotoalbum.ee/photos/ardo91/91854726/
http://et.wikipedia.org/wiki/Viiesendine_m%C3%BCnt