Teeme ise omale vajaliku tööriista.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 104
- Joined: 12. Oct 2009 00:00
Teeme ise omale vajaliku tööriista.
Siia võiks siis postida pilte ja õpetus sõnu nendest tööriistadest, mis olete valmis teinud ise oma kätega. Lisada võib ka selliseid tööriistu mis olete internetist leidnud.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 104
- Joined: 12. Oct 2009 00:00
-
- Tavakasutaja
- Posts: 182
- Joined: 17. Jun 2005 00:00
- Location: Abja-Paluoja
- Contact:
-
- Tavakasutaja
- Posts: 104
- Joined: 12. Oct 2009 00:00
Jootmiseks tina dosaator:
http://www.youtube.com/watch?v=hoVIzNNaQwE
Väikeste puuride (alla 1mm) teritamiseks teemantkettaga terituspink. Kasutatud on kõvaketta mootorit, mida käitab lennukimudeli kiirusregulaator:
http://www.youtube.com/watch?v=vE7e_JUn7rE
Käsifrees:
http://www.youtube.com/watch?v=QESLdOTitWw
ning töökaaslaste ärritamiseks tehtud suruõhu-vatitiku automaatkahur:
http://www.youtube.com/watch?v=fkJB2VHdNog
http://www.youtube.com/watch?v=hoVIzNNaQwE
Väikeste puuride (alla 1mm) teritamiseks teemantkettaga terituspink. Kasutatud on kõvaketta mootorit, mida käitab lennukimudeli kiirusregulaator:
http://www.youtube.com/watch?v=vE7e_JUn7rE
Käsifrees:
http://www.youtube.com/watch?v=QESLdOTitWw
ning töökaaslaste ärritamiseks tehtud suruõhu-vatitiku automaatkahur:
http://www.youtube.com/watch?v=fkJB2VHdNog
Arvatavasti on kõik kaherattaliste omanikud seisnud probleemi ees, kui on purunenud mõni trossiots. Järgnev tööriist pakub ajutist lahendust selle parandamisel, küll aga ei sobi sellisel viisil valmistatud trossiots sagedalt kasutatavasse sõlme, kus trossiots on pidevas vastastikuses liikumises/hõõrdumises selle pesaga (nt. sidur, mehaaniline esipidur jm).
Olen üritanud neid otsi teha ka terasest ja trossiotsa joota sinna sisse puuritud pessa, nagu õpetab motopiibel. Siiamaani on ennast piisavalt õigustanud keberniidi ja tasuvuse suhet arvestades käesolev viis.
Abinõu:
Kasutamine:
*Teibi katkenud trossiots kinni ja lõika see ketaslõikuriga sirgeks
*Eemalda teip
*Painuta trossikiudude 1-2mm pikkused otsad 90 kraadise nurga alla nii, et tekiks sümmeetriline õis
*Aseta tross lõhikuga trossiotsa valmistamise abinõu sisusse, sisu omakorda abinõu kehasse (keha omakorda kruustangide vahele)
*Kuumuta sisu
*Sulata selle sisse tina ja tee kindlaks, et sulatina on jõudnud põhjani
*Jahuta abinõu
*Eemalda sisu
*Eemalda trossiots sisust
Trossiotsal tekib sisu lõhikust tingituna väike kida, mille saab vabalt maha lõigata noaga. Viimati kasutasin seda abinõu dekompressioonimehhanismi trossiotste valmistamiseks.
Olen üritanud neid otsi teha ka terasest ja trossiotsa joota sinna sisse puuritud pessa, nagu õpetab motopiibel. Siiamaani on ennast piisavalt õigustanud keberniidi ja tasuvuse suhet arvestades käesolev viis.
Abinõu:
Kasutamine:
*Teibi katkenud trossiots kinni ja lõika see ketaslõikuriga sirgeks
*Eemalda teip
*Painuta trossikiudude 1-2mm pikkused otsad 90 kraadise nurga alla nii, et tekiks sümmeetriline õis
*Aseta tross lõhikuga trossiotsa valmistamise abinõu sisusse, sisu omakorda abinõu kehasse (keha omakorda kruustangide vahele)
*Kuumuta sisu
*Sulata selle sisse tina ja tee kindlaks, et sulatina on jõudnud põhjani
*Jahuta abinõu
*Eemalda sisu
*Eemalda trossiots sisust
Trossiotsal tekib sisu lõhikust tingituna väike kida, mille saab vabalt maha lõigata noaga. Viimati kasutasin seda abinõu dekompressioonimehhanismi trossiotste valmistamiseks.
donn @ YouTube: https://www.youtube.com/c/DonnDIY ; joonised siit: http://youshouldbuildit.blogspot.com/p/blueprints.html
-
- Tavakasutaja
- Posts: 57
- Joined: 13. Jun 2011 00:00
Rehvirõhumõõtjast kompresioonimõõtja.
Niisiis oli vaja kompresiooni mõõta ja sai leiutatud rehvirõhumõõtjast kompersioonimõõtja.
Selleks on vaja süüteküünalt, rehvirõhumõõtjat, epo liimi ja vahendeid millega seda asja meisterdada.
Niisis on vaja lõigata süüteküünlal raudosa keskelt pooleks ja eemaldada elektrodid ,et jääks ainult vindiga seesttühi toru.
Lõigata rõhumõõtja toru altotsast see koht maha kuhu käib rehvirõhu mõõtmisel ventiil ,ehk siis et jääks ainult toru, teha toru ots mis läheb küünla avasee sellejaoks parajaks ja liimida epo liimiga kinni.
Liimi kuivamist kiirendasin (kuumuafööniga teate küll see millega värvi eemaldadakse)liim kuivas mõne minutiga ja oligi asi valmis.Kulus aega selle tegemiseks 15 min(muidugi olid pooled asjad kadunud ja otsimisega läks aega)
Kompresoonimõõtjal saab ka otsi vahetada ,pildipeal max 7 aga on ka endal olemas 14-nene
Siin ka mõned pildid
http://imageshack.us/photo/my-images/82 ... lalaa.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/26 ... 20202.jpg/
Pildid on küll halva kvaliteediga aga ärme jonni
Selleks on vaja süüteküünalt, rehvirõhumõõtjat, epo liimi ja vahendeid millega seda asja meisterdada.
Niisis on vaja lõigata süüteküünlal raudosa keskelt pooleks ja eemaldada elektrodid ,et jääks ainult vindiga seesttühi toru.
Lõigata rõhumõõtja toru altotsast see koht maha kuhu käib rehvirõhu mõõtmisel ventiil ,ehk siis et jääks ainult toru, teha toru ots mis läheb küünla avasee sellejaoks parajaks ja liimida epo liimiga kinni.
Liimi kuivamist kiirendasin (kuumuafööniga teate küll see millega värvi eemaldadakse)liim kuivas mõne minutiga ja oligi asi valmis.Kulus aega selle tegemiseks 15 min(muidugi olid pooled asjad kadunud ja otsimisega läks aega)
Kompresoonimõõtjal saab ka otsi vahetada ,pildipeal max 7 aga on ka endal olemas 14-nene
Siin ka mõned pildid
http://imageshack.us/photo/my-images/82 ... lalaa.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/26 ... 20202.jpg/
Pildid on küll halva kvaliteediga aga ärme jonni
Möödunud aastal (siis oli veel 2010) veetsime erinevate seltsimeestega aega VKHK keevituslaboris ning seal hakkas silma metallimeeste tehtud lehtmetalli rullimiseks mõeldud pink.
Kui mingi idee ligi tuleb, siis ravi selle vastu on idee teostus. Tegin siis teraapiat.
Metal-meeste kootud püss oli muidugi tummine ja matsakas ning oleks ilmelt meie õppetooli juhataja painutamiselegi vastu pidanud. Oma pingi valmistamisel, nagu muude asjadegagi, pidin silmitsi seisma materjalivalikuga. Või siis kuidas öelda... selle puudumisega. Sai kasutatud olemasolevat ning juurde lisatud vähesel määral emotsiooni.
Ja tuli välja see raip selline:
Kaks alumist rulli on traigikäru ehitusel üle jäänud pooltelgede jupid. Oleks ka kolmas olnud... Ülemine rull on suvaline ümarlatt.
Mingite laagritega polnud võimalust ja ruumi laiutama hakata. Niplid külge ja lubrikant sisse. Ja ta kärab.
Ülemist rulli on võimalik kallutada. Ideeliselt võiks olla võimalik koonuselist toru rullida. Pole veel proovinud, seega pikematesse vaielustesse ma sellel kohal laskuma ei kipu. Küll aga tavalist silindrit on lust valmis vändata.
Kaks alumist rulli, mis veavad, on omavahel ühendatud ülalnähtava ketiga. See on veel osake mu kõikvõimsa musta roti ihust. Hammakad sai jälle kättejuhtuvast latist tehtud.
Hammakatepoolsesse otsa jätsin võimaluse karkassi lahti võtta. Muidugi on need seal võllide peale kinni punktitud ja segavad. Aga mis siis. Ka insenerid eksivad...
Kui mingi idee ligi tuleb, siis ravi selle vastu on idee teostus. Tegin siis teraapiat.
Metal-meeste kootud püss oli muidugi tummine ja matsakas ning oleks ilmelt meie õppetooli juhataja painutamiselegi vastu pidanud. Oma pingi valmistamisel, nagu muude asjadegagi, pidin silmitsi seisma materjalivalikuga. Või siis kuidas öelda... selle puudumisega. Sai kasutatud olemasolevat ning juurde lisatud vähesel määral emotsiooni.
Ja tuli välja see raip selline:
Kaks alumist rulli on traigikäru ehitusel üle jäänud pooltelgede jupid. Oleks ka kolmas olnud... Ülemine rull on suvaline ümarlatt.
Mingite laagritega polnud võimalust ja ruumi laiutama hakata. Niplid külge ja lubrikant sisse. Ja ta kärab.
Ülemist rulli on võimalik kallutada. Ideeliselt võiks olla võimalik koonuselist toru rullida. Pole veel proovinud, seega pikematesse vaielustesse ma sellel kohal laskuma ei kipu. Küll aga tavalist silindrit on lust valmis vändata.
Kaks alumist rulli, mis veavad, on omavahel ühendatud ülalnähtava ketiga. See on veel osake mu kõikvõimsa musta roti ihust. Hammakad sai jälle kättejuhtuvast latist tehtud.
Hammakatepoolsesse otsa jätsin võimaluse karkassi lahti võtta. Muidugi on need seal võllide peale kinni punktitud ja segavad. Aga mis siis. Ka insenerid eksivad...
donn @ YouTube: https://www.youtube.com/c/DonnDIY ; joonised siit: http://youshouldbuildit.blogspot.com/p/blueprints.html
-
- Tavakasutaja
- Posts: 473
- Joined: 29. Jul 2009 00:00
- Location: Jõgevamaa
Peast ei oskagi kohe öelda püssi andmeid kuna ta juba 2 aastat mul olemas aga pole väga palju kasutust leidnud, nv võin üle vaadata düüsi suurus, phmst tegemist siis vene päritolu püssiga. maksis mingi 270 kr kui ei eksi. Muidu asi täiesti toimib aga kompressor jääb lahjaks sest surve pole piisavalt tugev, lahtist värvi puhastab hästi aga tugevama puhul puhastab 5 sek senikaua kuni kopressor lööma hakkab ja vsjoo, niiet võimsama kompressori sebima siis saab edasi vaadata.
Mida tasub omada, selle nimel tasub ka tööd teha.
Re: Teeme ise omale vajaliku tööriista.
Nüüd kõlbab ka vähe normaalsem treipink siia foorumisse üles panna!
Tegu siiis puidu treipingiga millel on ka eraldi kiirused.
http://www.youtube.com/watch?v=feIYsULeYS4
Ülekanne
http://fotoalbum.ee/photos/jawa-veteran/103543769/
Tegu siiis puidu treipingiga millel on ka eraldi kiirused.
http://www.youtube.com/watch?v=feIYsULeYS4
Ülekanne
http://fotoalbum.ee/photos/jawa-veteran/103543769/
uazik.
Re: Teeme ise omale vajaliku tööriista.
Lihtsustatud versioon trossiotsa valamise tööriistast videos:
https://youtu.be/Ysd8JkWclmc
https://youtu.be/Ysd8JkWclmc
donn @ YouTube: https://www.youtube.com/c/DonnDIY ; joonised siit: http://youshouldbuildit.blogspot.com/p/blueprints.html