Jupiter 2K - 70
Jupiter 2K - 70
Aeg käsile võtta uus projekt. Kahjuks uut osta ei saa ( ruumipuudus). Peab suurema tolmu maha pühkima oma esimeselt korviga rattalt. Pole sellega meetritki sõitnud. 2006 aastal sai ostetud, olen ratta teine omanik. Mootori sain kaasa suure kasti juppidena. Mõnda käigukasti hammakat oli siis vaja ühele teisele rattale. Nii ta seisma jäi. Otsisin doonorit, et saaks vajaminevad jupid. Läks vähe lappama selle koha pealt ja tänaseks tulemus üle 10 ratta ja see jupiter ikka seisab nukralt.
Mõni pilt ka kuidas ratas ostes välja nägi.
Sai kogu kupatus laiali võetud, liivapritsiga värv ja rooste eemaldatud ja krunditud. Originaalvärvist väga palju alles ei olnud, aegade jooksul oli ratast 3 korda üle värvitud. Ja eemaldatud oli ainult originaalvärv, ja sedagi kehvasti.
Mõni pilt ka kuidas ratas ostes välja nägi.
Sai kogu kupatus laiali võetud, liivapritsiga värv ja rooste eemaldatud ja krunditud. Originaalvärvist väga palju alles ei olnud, aegade jooksul oli ratast 3 korda üle värvitud. Ja eemaldatud oli ainult originaalvärv, ja sedagi kehvasti.
Re: Jupiter 2K - 70
Osa krunditud asjadest tuli uuesti kruntida, olid väikesed sooste täpid tekkinud. Täna sain ka värvi kätte ja sobiva ilma korral peaks pühapäeval ratas taas hallikas-siniseks saama. Sobiv ilm on siis selline, kui ei saa väljas toimetada. Mõned küsimused on tekkinud aastatega. Millised oleks õiged rattad sellisele isendile? Vanemat tüüpi plekist rummuga või alumiiniumist? Kroomitud või värvitud pöiad? Summutid kroomitud või värvitud? Ise olen jõudnud järeldusele, et kõik variandid peaks õiged olema. Tol ajal pandi ju neid kõiki osi külge. Õnneks või kahjuks on erinevat tüüpi velgede ja summutite vahel valida ka.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 724
- Joined: 09. Mar 2005 01:00
- Location: Raplamaa
- Contact:
Re: Jupiter 2K - 70
Plekkrummuga näeb ilusam välja kuigi hilisemad versioonid tulid alu. rummuga. Asi on veel selles, et kõik plekkrummuga pöiad on tavaliselt nuudid maas, mis tähendab, et tagarattaks pole soovitatav kasut. (esirattaks kõlbab). Tavaliselt on osad pöiad tõsiselt läbi roostetanud.
Re: Jupiter 2K - 70
Oled õigel teel! Kõik variandid on õiged. Minu Jupiter 2 ootab omaaega, ajapikku on külge saanud üleni kroomitud summutid. Saades oli all värvitud pöidadega 19" rattad.
Kusjuure kruntimise kohta räägivad värvitoootjad, et värvi peaks selga ajama 12 tunni jooksul peale epokrunti. Selle ajaga tekib kahe värvikihi vahele keemiline side ja tugevam nake. Kui pikem paus vahel, peaks juba lõplikult kuivanud epokrunti karestama vesilihviga ning siis tekib värvi ja krundi vahele füüsikaline nakkeside.
Kusjuure kruntimise kohta räägivad värvitoootjad, et värvi peaks selga ajama 12 tunni jooksul peale epokrunti. Selle ajaga tekib kahe värvikihi vahele keemiline side ja tugevam nake. Kui pikem paus vahel, peaks juba lõplikult kuivanud epokrunti karestama vesilihviga ning siis tekib värvi ja krundi vahele füüsikaline nakkeside.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Jupiter 2K - 70
Krunt seisnud omajagu. 1200 vesipaberiga sai kõikvõimalikud kohad üle käidud. Võimatud kohad jäid paraku üle karestamata. Terve päev sai teha ettevalmistusi värvimiseks. Võtsin kaks velge värvimiseks laiali. Selgus, et mul on 19 tolliseid vanemat tüüpi velge polegi mul väga valida. Oli küll plekk rummuga ja kroom pöiaga, või 18 tollist. Aga sain komplekti ikka kokku. Õnneks roostes väga ei olnud ja puhastamisele väga palju aega ei kulunud ja lasin õhtul krundi peale. Omikul algas riputamisega.
Alati on muidugi meeldiv sellist üllatust näha. Naljaks on see, et seda kohta sai roostesurmaga töödeldud eelmine õhtu. Surm sai eemaldatud ja puhastatud, paak krunditud. Sama krundiga paljud teised detailid ka tehtud, mujal ei täheldanud mingit keetmist. Mis seal ikka, paagi saab ju uuesti värvida.
Kui terve garaaž oli värskelt värvitud detaile täis, jäi veel aega kodaratega tegeleda. Trell kruustangide vahele ja ükshaaval kõik kodarad 1200 vesipaberiga üle. Värv ja rooste tuleb nii ilusti maha. Kodarad ise lähevad tsinkimisse. Koos paljude teiste detailidega, mida pole veel jõudnud kokku korjata ja ette valmistada.
Aga pärast tuima ja veidi tüütut puhastamist said kodarad puhtaks
Nagu pesupäev. Ruumist jäi puudu, jube ebamugav oli värvida, aga sai hakkama. Enam-vähem.
Kuna taastamiskõlblikke värvitavaid summuteid ei leidnud oma varudest, sain ainult parempoolse, siis tuleb esialgu vist leppida kroomitud summutitega. Neid on korralik paar olemas.Alati on muidugi meeldiv sellist üllatust näha. Naljaks on see, et seda kohta sai roostesurmaga töödeldud eelmine õhtu. Surm sai eemaldatud ja puhastatud, paak krunditud. Sama krundiga paljud teised detailid ka tehtud, mujal ei täheldanud mingit keetmist. Mis seal ikka, paagi saab ju uuesti värvida.
Kui terve garaaž oli värskelt värvitud detaile täis, jäi veel aega kodaratega tegeleda. Trell kruustangide vahele ja ükshaaval kõik kodarad 1200 vesipaberiga üle. Värv ja rooste tuleb nii ilusti maha. Kodarad ise lähevad tsinkimisse. Koos paljude teiste detailidega, mida pole veel jõudnud kokku korjata ja ette valmistada.
Aga pärast tuima ja veidi tüütut puhastamist said kodarad puhtaks
Re: Jupiter 2K - 70
1,5 kilo ostsin, ei läinud pooltki.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 724
- Joined: 09. Mar 2005 01:00
- Location: Raplamaa
- Contact:
Re: Jupiter 2K - 70
Tavaliselt piisab tsikli värvimiseks ligikaudu 0,5- 0,8 l värvist.Myrka wrote:1,5 kilo ostsin, ei läinud pooltki.
Re: Jupiter 2K - 70
Võtsin teadlikult rohkem värvi. Teades enda kogemusi värvipüstoliga, tuleb alati midagi üle teha või jääb mingi nurk kusagilt katmata.
Re: Jupiter 2K - 70
Uurisin kõiki värvitud detaile ja kehvasti värvitud asjad käisin 1200 liivapaberiga üle ja värvisin uuesti. Mis siin salata, kõik asjad said nii teise kihi selga. Tean ka lõbusamat viisi kuidas nädalavahetust veeta kui värvi matistada. Aga värvi alla said uuesti kõik asjad. Mõni detail tahab vast lisaks veel poleerimist.
Aga sai ka natuke kokku laduda juba. Tagumise hargi panin külge, puksid said vahetatud juba enne liivapritsimist. Said kohe ka ära määritud. Tundub, et liigub ilusti, veits lihke tundub, aga vast tahab veidi sissetöötamist. Samas võtsin laiali doonori. Sellel oli peal käesoleva projekti mootor, mis aastaid tagasi sai kokku pandud uute väntvõllide, laagrite ja tihenditega. Sõitnud selle mootoriga ei ole meetritki. Saades oli mootor lahti võetud olekus ja kastudes. Mootori tõstsin ka raamile. Veel ei ole kindel kas värvin mootori üle või mitte. Samas poleerida pole eriti mõtet, suht kähku tuhm jälle. Tehasest tulles olid mootorid kaetud mati hõbedase värviga. Kui tekib mingi totatas aeg, kui mingite detailide järgi peab ootama ( tsinkimine näiteks), siis saab mõelda sellele. Hakkasin ka ühte ratast kokku panema. Võrri asjade tsinkimisega sai ka ühe velje jagu kodaraid ära tsingitud. Alati tasub tsinkimisse saata rohkem kodaraid kui vaja läheb - 10 kodarat on kuhugi kaduma läinud. Tühja sellest, muude asjadega läheb mitme velje jagu kodaraid värskenduskuurile Võrru.
Aga sai ka natuke kokku laduda juba. Tagumise hargi panin külge, puksid said vahetatud juba enne liivapritsimist. Said kohe ka ära määritud. Tundub, et liigub ilusti, veits lihke tundub, aga vast tahab veidi sissetöötamist. Samas võtsin laiali doonori. Sellel oli peal käesoleva projekti mootor, mis aastaid tagasi sai kokku pandud uute väntvõllide, laagrite ja tihenditega. Sõitnud selle mootoriga ei ole meetritki. Saades oli mootor lahti võetud olekus ja kastudes. Mootori tõstsin ka raamile. Veel ei ole kindel kas värvin mootori üle või mitte. Samas poleerida pole eriti mõtet, suht kähku tuhm jälle. Tehasest tulles olid mootorid kaetud mati hõbedase värviga. Kui tekib mingi totatas aeg, kui mingite detailide järgi peab ootama ( tsinkimine näiteks), siis saab mõelda sellele. Hakkasin ka ühte ratast kokku panema. Võrri asjade tsinkimisega sai ka ühe velje jagu kodaraid ära tsingitud. Alati tasub tsinkimisse saata rohkem kodaraid kui vaja läheb - 10 kodarat on kuhugi kaduma läinud. Tühja sellest, muude asjadega läheb mitme velje jagu kodaraid värskenduskuurile Võrru.
Re: Jupiter 2K - 70
Esimestele amortidele sai uued pronksist puksid treitud. Amordi varred või pulgad või kuidas kellelegi, said ka eelnevalt sirgentatud. Üks oli sisuliselt sirge, teine treipingis viskas 2 mm. Täitsa sirgu ei saanud, jäi 0,1 mm viskama. Vast ei ole hullu. Puksid ise said suhteliselt täpsed. Võimalik, et liiga täpsed. ükshaaval liiguvad kerget jõudu rakendades, haamriga päris peksma ei pea, aga päris vabalt ka ei liigu. Amordid sai kokku pandud muidugi uute simmeritega ja õliga. Amortides kasutan tavalist dextron 2 õli, ehk siis tavaline atf2 õli. Minu hinnangul töötab Iz ´i amortidel paremini kui spets amordi õli. Õige amordi õli jäi kuidagi ... vedel ja pehme. Oma koha leidis ka lenks ja roolipidur. Lenks koos kinnistusega oli hea kroomiga säilinud. Tulid doonori pealt. Õnneks keegi kunagi üle värvinud. Tihti leidub paksu värvikihi all väga korralik kroom. Keemilise värvieemaldusega saab värvi kenasti kätte. Muidugi võtab see aega omajagu. Iga mutter-polt-seib tuleb eraldi puhastada.
Ja iga polt ei pruugi olla heas seisus, selgub alles peale puhastamist. Ka tagumised amordid said uue õli sisse. Pukse ei vahetanud, tunnistasin need veel kasutuskõlblikeks. Küll aga ühe amordi kolb ei teinud enam oma tööd. Uue kolvi sain doonori amordi seest. Samuti sain tagumiste amortode kroom osad doonorilt . Õnneks olid needki värvitud hõbedaseks. Väike värvieemaldus ja särav kroom sai taaskord päevavalgust näha. Kuna pühapäeval oli ilm liiga ilus võtmete käes hoidmiseks, siis sinna paika seekord jäigi.
Ja iga polt ei pruugi olla heas seisus, selgub alles peale puhastamist. Ka tagumised amordid said uue õli sisse. Pukse ei vahetanud, tunnistasin need veel kasutuskõlblikeks. Küll aga ühe amordi kolb ei teinud enam oma tööd. Uue kolvi sain doonori amordi seest. Samuti sain tagumiste amortode kroom osad doonorilt . Õnneks olid needki värvitud hõbedaseks. Väike värvieemaldus ja särav kroom sai taaskord päevavalgust näha. Kuna pühapäeval oli ilm liiga ilus võtmete käes hoidmiseks, siis sinna paika seekord jäigi.
Re: Jupiter 2K - 70
Nädalavahetusel sai natuke nokitsetud. Võtsin laiali ühe enam-vähem korraliku spidomeetri. Sai kõik liikuvad osad puhastatud ja määritud, ka numbrirataste vahel olevad väiksed hammasrattad. Kroomvõru ja klaasi sai päris palju puhstatud ja erinevate pastadega töödeldud. Said puhtaks ja läikima mõlemad. Kummist tihendit, mis spido ja kopsiku vahele käib, oli kehva ilusaks saada. Leidus sellel erinevaid värvikihte. Noaga kergelt kraapides eemaldus värv. Samuti sai poleeritud süüteluku katet ja esitule kroomist võru. Tuleklaasi võtsin reflektori küljest ära, et saaks klaasi ka seestpoolt ära pesta. Vana hea fairy sobis selleks hästi. Kõik asjad ilusti puhtad, said need ka omale kohale kruvitud. Aega võttis see porotsess ligi 8 tundi.
Re: Jupiter 2K - 70
Läksin ikka seda teed et alumiiniumist detailid värvin ikka ära. Värv peale ja matt lakk takka. Enne tuli välja valida kõige kobedamad tükid. Leidus ka mõni täitsa kasutamata asi. Karpa katetega läks nii, et täitsa ilusaid ei olnudki võtta, samas pole ka kõige hullemad.
Kas sai ka hea, ei oska veel öelda
Kas sai ka hea, ei oska veel öelda
Re: Jupiter 2K - 70
Mootor nüüd peal tagasi. Sai ka alustatud juhtmete vedamist. Üritan panna originaal kimbud tagasi, nii palju kui kannatab. Muidugi, kus ikka vaja , seal tuleb teha parandusi ja mõni juhe välja vahetada. Süütepoolid leidsid ka oma koha. Piduritega sai ka algust tehtud. Ei tea veel, kas tuleks ka klotsidel katted vahetada. Kuidas kellelgi kogemust on, kas täna saab poest paremaid katteid osta, kui need, mis vanasti pandi? Puudub kogemus. Ajutised rattad panin alla, et saaks tööga edasi liikuda, kuniks saab õiged rattad kokku panna.
Re: Jupiter 2K - 70
Mina olen pidurimeistris lasknud katteid teha. Tuleb jämedalt 20 raha. Materjal ilmselt vähe vahvam, kuid suuri imesi ei juhtu. Tagupidur võtab ikka igas asendis loha ja esipidur on nagu on.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 724
- Joined: 09. Mar 2005 01:00
- Location: Raplamaa
- Contact:
Re: Jupiter 2K - 70
Iz- i pidurdusomadused on küllaltki head võrreldes Jawa piduritega. Kuna ega Iz- ga üle 90 eriti ei kannata sõita, siis need pidurid mis talle külge loodud töötavad hästi.
Jawa puhul ei taha see esipidur mitte pidurdada.
Jawa puhul ei taha see esipidur mitte pidurdada.
Re: Jupiter 2K - 70
Eks need pidurikatted jäävad siis praegu nii nagu nad on. Tegelesin nädalavahetusel summutitega. Polegi midagi head nendega. Üks kroom summuti on enam-vähem, teine aga aastatega roostetäppe täis. Ehk saan kusagilt parempoole korralikuma, praegu peab olemasolevaga leppima. Seisuhark sai ka alla.
Samas selgus sai taas kinnitust vana hea tõde, et ratas tuleb enne korralikult komplekteerida ja alles siis visuaalne pool. Esimesed amordid, mis said just uued puksid-simmerid sisse, tuleb asendada. Parempoolset ei kannata kohe kuidagi kasutada. Ilmselgelt tegu peale palgapäeva toodetud detailiga. Muidu kõik ilus ja tore, aga rattavõlli ei saa korralikult kinnitada, keere on sisse keeratud nurga all, st keere jookseb kergelt allapoole, st kui niisama võll sisse keerata, jääb teisel amordi võlli ava pea 1 cm kõrgemale. Kahtlustasin, et midagi kõver ehk. Et amordid ei jookse paralleelselt. Aga ei, kõik nagu õpikust võetud. Läksin siis nukralt oma lammari poole ja kruttisin ühelt 56 raamilt amordid alt ära. Ja on üllatust. Sinna oli keegi kunagi alla pannud täitsa uued amordid, tavoti all täitsa. Arvasin niiani, et lihtsalt kõnts oli peal. Aga ka keere oli veel tavotti täis. Sellest vast saab järeldada, et pole meetritki sõitnud need amordid. Võtsin lahti ja mitte ainsatki viided kasutamisele. Nüüd plaan need täistükis alla panna. Vaja ainult see tavott maha saada. Jätsin diisli sisse ligunema
Samas selgus sai taas kinnitust vana hea tõde, et ratas tuleb enne korralikult komplekteerida ja alles siis visuaalne pool. Esimesed amordid, mis said just uued puksid-simmerid sisse, tuleb asendada. Parempoolset ei kannata kohe kuidagi kasutada. Ilmselgelt tegu peale palgapäeva toodetud detailiga. Muidu kõik ilus ja tore, aga rattavõlli ei saa korralikult kinnitada, keere on sisse keeratud nurga all, st keere jookseb kergelt allapoole, st kui niisama võll sisse keerata, jääb teisel amordi võlli ava pea 1 cm kõrgemale. Kahtlustasin, et midagi kõver ehk. Et amordid ei jookse paralleelselt. Aga ei, kõik nagu õpikust võetud. Läksin siis nukralt oma lammari poole ja kruttisin ühelt 56 raamilt amordid alt ära. Ja on üllatust. Sinna oli keegi kunagi alla pannud täitsa uued amordid, tavoti all täitsa. Arvasin niiani, et lihtsalt kõnts oli peal. Aga ka keere oli veel tavotti täis. Sellest vast saab järeldada, et pole meetritki sõitnud need amordid. Võtsin lahti ja mitte ainsatki viided kasutamisele. Nüüd plaan need täistükis alla panna. Vaja ainult see tavott maha saada. Jätsin diisli sisse ligunema
Re: Jupiter 2K - 70
Esimesed amordid paigaldatud. Sai ka ajutise ratta ette alla. Edasi vaatasin silindrite poole. Võtsin mõlemad maha. Parempoolsel kolvil väike tükk väljas ja ülemine rongas murdunud, poole puudu. Väga imelik. See mootor pole vist soojakski töötanud ennast peale remonti. Panin teise kolvi peale ja teised rõngad. Mul on olemas parempoolne kasutamata uus silinder. Oleks hea, kui leiaks kusagilt teise ka. Senikaua jäävad vist need viisakas korras silindrid peale.
Täna jäi sellisena pooleli
Täna jäi sellisena pooleli
Re: Jupiter 2K - 70
Pühade ajal peab ikka garaazis ka ära käima. Ega palju teha jõudnud. Puhastasin silindrite ribide vahelt kinnipõlenud paska, sai tehtud uued tihendid ja silindrid peale pandud. Leegitorusid ilusaid kahjuks ei ole. Lootsin, et tsinkimisest on kraam juba tagasi, aga kahjuks ei. Pole hullu, paar nädalat tuleb veel ühe teise kiire asjaga tegeleda.
Motikas jäi nii ootama uut aastat Ja see teine kiire asi on üks selline Yamaha kirjadega mootor. Sellest peaks saama uus mootor, st väga vähe detaile jäävad vanad. Ei mingit tuuningut, lihtsalt korrastatud mootor (tehasevead tuleb ikka kõrvaldada)
Motikas jäi nii ootama uut aastat Ja see teine kiire asi on üks selline Yamaha kirjadega mootor. Sellest peaks saama uus mootor, st väga vähe detaile jäävad vanad. Ei mingit tuuningut, lihtsalt korrastatud mootor (tehasevead tuleb ikka kõrvaldada)
Re: Jupiter 2K - 70
Yamaha kirjadega mootor tänaseks juba valmis ja tiksub kenasti.
Sain ka kätte tsinkimisest kodarad ja muud poldid/mutrid/jubinad. Ühe velje ladusin kokku, teisel polnud laagreid sees. Eks võtan järgmine kord laagrid näppu ja katsub rattad kokku ja alla saada. Uued rehvid peaks ka nädalavahetuseks kätte saama.
Sain ka kätte tsinkimisest kodarad ja muud poldid/mutrid/jubinad. Ühe velje ladusin kokku, teisel polnud laagreid sees. Eks võtan järgmine kord laagrid näppu ja katsub rattad kokku ja alla saada. Uued rehvid peaks ka nädalavahetuseks kätte saama.
Re: Jupiter 2K - 70
Pika maadlemise peale sain veljed kokku, uute laagritega. Jaurasin sisuliselt terve päeva et saada kaks ilusat mitte viskavat velge. Küll tahtis viskama jääda, küll oli muna kujuline. Uurinud olen palju erinevaid videosid ja muid õpetusi, kuidas kodaraid panna. Ei ole vist mul kätt selle peale eriti. Aga eks see algmaterjal polnud ju ka sirge. Samas, enam-vähem ümmargused mitte kaheksas veljed sain kokku. Uued õhukummid ja rehvid peale ja olidki rattad valmis. Panin alla ka. Rohkem see nädalavahetus kahjuks ei jõudnud, 500 hetktarit ilusat siledat jääd mu garaažist 300m kaugusel. Tuli jäärada ka sõita.
Re: Jupiter 2K - 70
Teletorni juures on izi ratta koostamine-seadistamine umbes 20€. Kas see oli üks või kaks ratast, täpselt ei mäleta tuttava jutust.
Aga nagu ikka, töö näeb ilus välja!
Aga nagu ikka, töö näeb ilus välja!
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1553
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Re: Jupiter 2K - 70
Mitase rehvide eest plusspunktid!
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Re: Jupiter 2K - 70
Ma põhimõtteliselt tahtsin ise veljed kokku panna. Kui ehitan endale ise ratast, siis milleks lasta kellelgi teisel teha ära osa tööd? Oleks ju võinud viia detailid liivapritsi ja siis maalrile, mootori klaaskuuli pritsi ja siis teletorni kap. remonti koos velgedega. Mitte et mul oleks midagi sellise teguviisi vastu, aga sel juhul veits imelik öelda, et ehitasin endale ratta. Siis ju pigem kõik teised ehitasid,nägid vaeva. Tulemus ei pruugi muidugi kõike ise tehes tulla 100% ideaalne, aga võin vähemalt uhkelt öelda, et tegin kõik, mis võimalik ISE, oma kätega.
Re: Jupiter 2K - 70
Seda loomulikult, lihtsalt infoks, kui teinekord pole aega ja võimalust kõike ise teha.Myrka wrote:Tulemus ei pruugi muidugi kõike ise tehes tulla 100% ideaalne, aga võin vähemalt uhkelt öelda, et tegin kõik, mis võimalik ISE, oma kätega.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Jupiter 2K - 70
Mõtlen siin, kuidas teha triibud, paagile ja porikatele. Soov oleks ikka käega tõmmata. Teibiga piirates jääb minu arust liiga ideaalne. Selline käega tõmmatud, natuke värisev ikka palju huvitavam. Iga pintsliga seda aga ei tee. Kes oskab soovitada, kus saaks mõistliku hinnaga kasutatava pintsli? Või oskab keegi õpetada, kuidas ja millest ise teha saab?
Re: Jupiter 2K - 70
Ei selle jaoks ikka spetsiaalne pintsel ja veel spetsiaalsem värv. Sai tuttavaga just räägitud. Pintsel ise eriline väga väga pika karvaga, et ühe tõmbega triip tehtud saaks.
Uurin temalt üle, kust hankis
Uurin temalt üle, kust hankis
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Jupiter 2K - 70
Suurem juhtmete vedamine peaks olema tehtud. tegemata vaid sadulast tahapoole jääv. Põhjaks võtsin vana originaal juhtmekimbu, millel sai vastavalt vajadusele osad juhtmed/rüüd välja vahetatud. Uued juhtmed läksid sama värvi. Tulevikus endal oluliselt lihtsam , kui kõik juhtmed on õiget värvi ja skeemi järgi. Esimesed tuled hakkasaid kenasti põlema ka. Aku juurde oli panna ka õige kaitsmepesa. Mitme amprine kaitse peaks olema sobiv? Väga ei süvenenud, aga käepärastes raamatutes garaazis ei leidnud vastust. Sadulaga pole siiani veel midagi teinud. Vahepeal oli plaan, et jätan vana originaal naha peale, täitsa ok teine. Aga nüüd vaadates oli see kõige koledam detail ratta juures. Tuleb ikka uu õmmelda. Võtsin sadula laiali ja endale üllatuseks pole ammu nii kena sadulaplekki näinud, kerge pindmine rooste, või pigem täpid siin-seal. Plaan siiski liivapritsist läbi lasta. Kunagi aastaid tagasi otsisin valget äärikeedrit, ei leidnud sobivat. Keegi äkki oskab praegu juhatada, kust saaks? Samas ka naha osas ei ole eriline ekspert, millist panna.
Sai ka alustatud korviga. Kuna korv oli teise ratta küljes ja suviti ikka sai sõidetud, siis väga viga tal ei ole. Enamus asju olid küljes, peale klaasi ja väiksemate pudinate, mis olid olemas. Puudu on esimese tule klaas. Piltide järgi pole mul seda tuld kunagi olnud ka. Paljud kroomdetailid on enam-vähem. Kahjuks mitte kõik. Kõiki doonoreid veel üle ei piilunud, kuigi ühel korvil olid käetoe otsad kabedamad. Eks korvi tuleb survestatud liivaga puhtaks lasta, siis kindlasti leidub kohti, kus vaja metalli asendada värskemaga. Pilte praegu ei lisa, kaamera eemal.
Sai ka alustatud korviga. Kuna korv oli teise ratta küljes ja suviti ikka sai sõidetud, siis väga viga tal ei ole. Enamus asju olid küljes, peale klaasi ja väiksemate pudinate, mis olid olemas. Puudu on esimese tule klaas. Piltide järgi pole mul seda tuld kunagi olnud ka. Paljud kroomdetailid on enam-vähem. Kahjuks mitte kõik. Kõiki doonoreid veel üle ei piilunud, kuigi ühel korvil olid käetoe otsad kabedamad. Eks korvi tuleb survestatud liivaga puhtaks lasta, siis kindlasti leidub kohti, kus vaja metalli asendada värskemaga. Pilte praegu ei lisa, kaamera eemal.
Re: Jupiter 2K - 70
Küsiks nõu natuke. Sadulale uue naha paljud õmmelnud ja kogust enam-vähem võib aimata (umbes 100cmx80cm tükk). Korvile istet pole kunagi teinud. Vana kate on aimatava kujuga. Telliks hunniku kunstnahka , aga selle koguse arvutamine polegi nii lihtne. Äkki keegi tulistab puusalt korvi istmele kuluvad ruutmeetrid? Plaan teha sadula ja korvi iste sellise tootega http://eshop.nevotex.ee/produkter/pvc-i ... rom=pdlist . Või oskab keegi midagi paremat soovitada.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 724
- Joined: 09. Mar 2005 01:00
- Location: Raplamaa
- Contact:
Re: Jupiter 2K - 70
Oled õigel teel nahavalikuga firmast nevotex. Võtad mõõdulindi ja mõõdad ära. Laius on Antud 140 Sadula jaoks peak piisama meetrist. Mul peaks kuskil isegi olema jupiteri/planeta šabloon. Pean üles otsima, siis saab ära mõõta.
Re: Jupiter 2K - 70
Mõõtmisega ei teki väga probleeme. Lootsin pigem, et keegi oskab öelda. oleks saanud naha ära kiiremini ära tellida. Praegu on enam-vähem teada, palju kulub.
Sadula aluse pleki sain liivaga puhastatud. Täna saab pildid ka juurde. 2 kihti krunti peal ja 1 kiht kattevärvi kah. Võimalik, et järgmine nädalavahetus panen ühe kihi veel juurde, aga ei ole kindel.
Natuke harutasin korvi istet ka. Kuna korv seisis lageda taeva all, siis istme nahk läbimärg ja kerge sammalgi peal. Kuivas nüüd nädala rahulikult, aga sees olev vatt ikka märg. Väiksemad naha tükid sain rahuldavalt eemaldatud. Suuremad osad peavad veel kuivama/tahenema. Väga nukker paistab praegu. Samas parem kui mitte midagi. Vähemalt saab millegi järgi midagi aimata. Pildi pealt nii hull ei paistagi. Korvi endaga logistiliselt natuke keeruline liivapritsi viia. Väiksemate osadega ei ole probleemi. Natuke relakaga täna puhastasin põhja, et olukorrast ülevaadet saada. Midagi roosilist ei leidnud. Tuleb mõned tükid plekki asendada natuke värskemate vastu.
Sadula aluse pleki sain liivaga puhastatud. Täna saab pildid ka juurde. 2 kihti krunti peal ja 1 kiht kattevärvi kah. Võimalik, et järgmine nädalavahetus panen ühe kihi veel juurde, aga ei ole kindel.
Natuke harutasin korvi istet ka. Kuna korv seisis lageda taeva all, siis istme nahk läbimärg ja kerge sammalgi peal. Kuivas nüüd nädala rahulikult, aga sees olev vatt ikka märg. Väiksemad naha tükid sain rahuldavalt eemaldatud. Suuremad osad peavad veel kuivama/tahenema. Väga nukker paistab praegu. Samas parem kui mitte midagi. Vähemalt saab millegi järgi midagi aimata. Pildi pealt nii hull ei paistagi. Korvi endaga logistiliselt natuke keeruline liivapritsi viia. Väiksemate osadega ei ole probleemi. Natuke relakaga täna puhastasin põhja, et olukorrast ülevaadet saada. Midagi roosilist ei leidnud. Tuleb mõned tükid plekki asendada natuke värskemate vastu.
Re: Jupiter 2K - 70
Korviga jõudsin sellise otsuseni, et ikka tuleb liivapritsi viia. Vanni põhi piisavalt roostes, et keemiaga väga ei ravi. Liivapritsi ise ei tee. Pole enam sellist ruumi , kus saaks pritsida. Täna läksid kõik korvi poldid-mutrid Võru poole teele, et saada kaetud värske tsingiga.
Gaasi rutskal oli see liugur. Hoidsin juba silmi lahti, äkki osta.ee´st saab. Läks aga natuke kehvasti sellega. Sai toodud üks jupiter 3, 58.aasta raamil. Õnneks olematu hinnaga. Sealt sai vajalik luigur võetud, muus osas ei teagi, mis sest saab. Muidu ilus 1. seeria jupiteri raam.
Sai ka natuke poleeritud gaasirutska detaile.
Kõrvuti siis enne ja pärast. Sadula ja korvi istme tarbeks tellitud nahk on ka minuni jõudnud, Sadula tükid välja lõigatud. Keeder peaks jõudma nädala alguses, siis saab õmblema hakata.
Gaasi rutskal oli see liugur. Hoidsin juba silmi lahti, äkki osta.ee´st saab. Läks aga natuke kehvasti sellega. Sai toodud üks jupiter 3, 58.aasta raamil. Õnneks olematu hinnaga. Sealt sai vajalik luigur võetud, muus osas ei teagi, mis sest saab. Muidu ilus 1. seeria jupiteri raam.
Sai ka natuke poleeritud gaasirutska detaile.
Kõrvuti siis enne ja pärast. Sadula ja korvi istme tarbeks tellitud nahk on ka minuni jõudnud, Sadula tükid välja lõigatud. Keeder peaks jõudma nädala alguses, siis saab õmblema hakata.
Re: Jupiter 2K - 70
Sadul kokku õmmeldud
Korvi kroomdetailidega on lood halvad. 4 korvi peale kooku saada ühte mõõtu liiste on võimatu. Ühed on kroomitud, teised vist nikkelkattega. Ühed kumeramad, teised lamedamad. Ja tervet jooksu ühesuguseid korralikke ei ole. Lisaks käetugede otsas olevad jubinad. Neid olemas kokku kõik 4, aga korralikud vaid 2, üks puhta roostes. Hädasti oleks 2 juurde vaja. Väiksemad detailid said natuke pesusooda lahusega särtsu. Töötab küll see värk. 12 tundi podises, kohati nagu liivapritsis käinud, kohati tuli harjaga rooste maha lükata. Korvi ratta tarbeks ka üks ratas lahti võetud. Kodarad seekord eriti jonnakad. Ei tahtnud üldse eemalduda. Aga tulega saab ikka lahti.
Vana hea leeklamp. Mulle meeldib. Odavam kasutada kui kaasaegseid gaasilampe. Viskad aga bensiini sisse ja tuksub jälle. Mässamist on natuke rohkem, aga see käib asja juurde. Täna tuli väärt masinale teha iga 15 aastane hooldus, ehk siis düüsi ja kraani puhastus.
Tegin triibud ära. Ikka teibi abil. Päris rahule ei saa jääda, aga vähemalt on triibud olemas. Natuke tuleb veel järelviimistlust teha ja veidi lakkida, siis peaks hea saama.Korvi kroomdetailidega on lood halvad. 4 korvi peale kooku saada ühte mõõtu liiste on võimatu. Ühed on kroomitud, teised vist nikkelkattega. Ühed kumeramad, teised lamedamad. Ja tervet jooksu ühesuguseid korralikke ei ole. Lisaks käetugede otsas olevad jubinad. Neid olemas kokku kõik 4, aga korralikud vaid 2, üks puhta roostes. Hädasti oleks 2 juurde vaja. Väiksemad detailid said natuke pesusooda lahusega särtsu. Töötab küll see värk. 12 tundi podises, kohati nagu liivapritsis käinud, kohati tuli harjaga rooste maha lükata. Korvi ratta tarbeks ka üks ratas lahti võetud. Kodarad seekord eriti jonnakad. Ei tahtnud üldse eemalduda. Aga tulega saab ikka lahti.
Vana hea leeklamp. Mulle meeldib. Odavam kasutada kui kaasaegseid gaasilampe. Viskad aga bensiini sisse ja tuksub jälle. Mässamist on natuke rohkem, aga see käib asja juurde. Täna tuli väärt masinale teha iga 15 aastane hooldus, ehk siis düüsi ja kraani puhastus.
Re: Jupiter 2K - 70
Paagiga peaks nüüd ühel pool olema. Triibud ja põlvetoed olemas ilusti. Natuke naljakas lugu oli paagikorgiga. Erinevaid korke mul jagub. Tahtsin aga ilusat kroomitud varianti. Varudes tuhnides midagi head ei leidnud, küll ühel väike täpp ja teisel mõlk. Viimaks leidsin sobiva ühe 56 paagi küljest. Seda aga kätte ei saanud niisama. Oli teine oma asikohaga niivõrd rahul, et keeldus ära tulemast. Õlifiltritangidega ettevaatlikult sain lõpuks kätte. Natuke poleeri ja ilusaks ta saigi. Külgkorvi viisin pritsi. Tuleva nädala sees peaks tagasi saama. Ei tea veel kas niisama haljalt või krunditud kujul. Oleneb, kuidas pritsijal aega on. Mul just tulev nädalavahetus ei ole aega krundi alla panna korvi. Niisama haljalt seista lasta ka ei tahaks.
Re: Jupiter 2K - 70
Korvi tükid on liivapritist tagasi ja krunditud
Kõigepealt tuli lahti puurida Ja siis asendada auklikud osad värskema plekiga. Eemalt vaadates täitsa ok, päris valmis veel ei saanud. Mõned kohad tuleb veel laika lõigata. Praegu on uued tükid värvitud.
Sain alustada korvi vanni põhja keevitamisega. Enne pritsi paistis korv täitsa hea välja. Aga sisetunne ütles, et keevitamisest ei pääse. Põhi auklik nagu juust. Mis seal ikka, mul käed otsas.Kõigepealt tuli lahti puurida Ja siis asendada auklikud osad värskema plekiga. Eemalt vaadates täitsa ok, päris valmis veel ei saanud. Mõned kohad tuleb veel laika lõigata. Praegu on uued tükid värvitud.
Re: Jupiter 2K - 70
Kui midagi kahe silma vahele ei jäänud, siis peaks korvi vanni keevitamisega ühel pool olema. Jääb vaid pahteldamise rõõm. Öeldakse ju, et pahtel on kehva plekitöö varjamiseks. Head plekitööd teha ei oska, küll aga pahtlit palju ei tohiks minna.
Re: Jupiter 2K - 70
Sadul peaaegu valmis. Aga eemalt vaadates juba petab ära
Re: Jupiter 2K - 70
Mis ta nüüd nii ilus ikka on, saaks palju paremini.
Viimased vabad päevad läinud pahteldamiseks. Hakkab vaikselt looma. Plaanin järgmine kord uue krundi selga lasta, siis silmaga parem eristada, kas vaja veel nühkida või mitte. Praegu peale täitekrundi lihvi jäi selline
Natuke kurb on see, et korvile esimest tuld otsides pidin ühe korvi juurde ostma. Korv ilma vannita, aga porilaud jällegi palju ilusam,sirgem, kui see mis juba pahteldatud. Lisaks läks see korvi ost natuke nihu. Ei saanud soovitud tuld, kuna sellel oli tule klaas ise ehitatud.
Lisaks sain kätte suurema osa ilusaid tsingitud detaile. Kummalisel kombel olid puudu kõik kodarad, mis tsinkimisse said saadetud. Eks lähitulevik selgitab, kuhu need kadusid.
Viimased vabad päevad läinud pahteldamiseks. Hakkab vaikselt looma. Plaanin järgmine kord uue krundi selga lasta, siis silmaga parem eristada, kas vaja veel nühkida või mitte. Praegu peale täitekrundi lihvi jäi selline
Natuke kurb on see, et korvile esimest tuld otsides pidin ühe korvi juurde ostma. Korv ilma vannita, aga porilaud jällegi palju ilusam,sirgem, kui see mis juba pahteldatud. Lisaks läks see korvi ost natuke nihu. Ei saanud soovitud tuld, kuna sellel oli tule klaas ise ehitatud.
Lisaks sain kätte suurema osa ilusaid tsingitud detaile. Kummalisel kombel olid puudu kõik kodarad, mis tsinkimisse said saadetud. Eks lähitulevik selgitab, kuhu need kadusid.
Last edited by Myrka on 28. Jun 2016 22:28, edited 1 time in total.
Re: Jupiter 2K - 70
Kadunud kodarad tänaseks käes.
Kiired ajad, nagu kevadel ikka. Viimasel ajal ainult pahteldanud korvi. Taaskord nii palju saanud pahteldada, et läks asi kirjuks juba. Siis tuleb jälle uus krunt peale lasta. Nii saab ka paremini aru, kuhu vaja pahtlit lisada, kuhu liivapaberiga kätt toetada.
Kiired ajad, nagu kevadel ikka. Viimasel ajal ainult pahteldanud korvi. Taaskord nii palju saanud pahteldada, et läks asi kirjuks juba. Siis tuleb jälle uus krunt peale lasta. Nii saab ka paremini aru, kuhu vaja pahtlit lisada, kuhu liivapaberiga kätt toetada.
Re: Jupiter 2K - 70
Korvi pahteldamisega peaks nüüd ühel pool olema. Kõiki mõlke välja ei ajanud, paljud tehase defektid jätsin alles. Ilus peegelsile oleks muidugi kena, aga kas see oleks siis see ... Kui hästi läheb , peaks tuleval nädalavahetusel värvitud saama kogu korvi majandus.
Sai ka tehtud esimene käivitus. Esimesest löögist ei käivitunud, teisest aga küll. Popsus ilusti. Tänaseks 6 km 200m tee lõigu peal edasi-tagasi sõidetud. Et asjad natuke paika loksuks. Siduriga natuke jama. Reguleeri kuidas tahad, et tööta hästi. Kui lahutab ilusti, kipub libisema. Kui vedrusid natuke peale keerata, siis ei taha lahutada. Tuleb vist sidur korra laua peale võtta ja uurida. Mõni vaheplaat äkki natuke kõver.
Paigaldasin ka uue uhke numbrimärgi. Pilti kahjuks ei ole, aga eks kunagi tuleb
Sai ka tehtud esimene käivitus. Esimesest löögist ei käivitunud, teisest aga küll. Popsus ilusti. Tänaseks 6 km 200m tee lõigu peal edasi-tagasi sõidetud. Et asjad natuke paika loksuks. Siduriga natuke jama. Reguleeri kuidas tahad, et tööta hästi. Kui lahutab ilusti, kipub libisema. Kui vedrusid natuke peale keerata, siis ei taha lahutada. Tuleb vist sidur korra laua peale võtta ja uurida. Mõni vaheplaat äkki natuke kõver.
Paigaldasin ka uue uhke numbrimärgi. Pilti kahjuks ei ole, aga eks kunagi tuleb
Re: Jupiter 2K - 70
Korvi detailid värvitud. Vanni seestpoolt ei värvinud, õigeminiei õnnestunud. Püstolist lastes keerutas värvipilve ainult üles ja värvi reaalselt korvi sisepinnale maha ei jäänud. Pole hullu, seestpoolt värvin siis pintsliga.
Re: Jupiter 2K - 70
Korvi sain peaaegu kokku. Ühendasin ka rattale külge. Veljele sai ka kõik kodarad külge. Vaja veel laagrid vahetada ja uus rehv muretseda. Korvi porilaua iluliist ikka nukker. meeleldi vahetaks ilusama vastu välja, kui keegi pakuks. Puudu on veel suunatuled.
Kuna ehituse lõpp juba paistab, siis tervikust pildi panen alles valmis kujul.
Kuna ehituse lõpp juba paistab, siis tervikust pildi panen alles valmis kujul.
Re: Jupiter 2K - 70
Teletorni poest tõi sõber suunatuled. Küll väheke uuema Iz tüüpi mootorratta omad, aga paremaid mul praegu pole. Plaanisin nädalavahetusel külge pookida, aga ei jõudnud. Relee peaks ka lähipäevil minuni jõudma. Mässasin korvi iluliistude poleerimise paigaldamisega. Endiselt hoian silmad lahti, sest suurem osa korvi liiste tuleb välja vahetada. Korvile oli klaas ka võtta, mis küll kellegi poolt pleksist välja lõigatud. Ilmselt lõikan kunagi ise uue. Praegu sai see vana klaas ära poleerida ja ette ta läks.
Re: Jupiter 2K - 70
Vastvalminud iste sai paigutatud omale kohale. Korvi rattal vahetasin laagrid ja sai ka uus Mitase rehv peale pandud. Sisse läks krossika lohv. Tegin ka uued käetoed. Üks sai hea, kuna ka kroomitud otsaplekid olid heas seisus. Teine nii hea ei saanud. Naha alune poroloolist (või mis materjal see iganes on) polster oli ühest nurgast kannatada saanud. Oli ka teisi doonoritelt pärit käetugesid, aga need veel hullemas seisus. Polnud sellist materjali ka, et oleks täitsa uue teinud. Lõikasin ja kleepisin mitmest ühe kokku. Naha all vaevu märgatav, et mitmest kokku lõigatud.
Korvi sees külgedel käivad papist seinad tegin ka uued. Vanad olid küll olemas, aga veidi pudedad. Kuna nahka jäi sadula ja istme tegemisest üle, otsustasin need papid ka nahaka üle teha. Originaalis peaks olema lihtsalt värvitud. Selverist leiduv universaalne liim töötas kõige paremini naha liimimiseks. Proovisin palju erinevaid liime.
Korvi esimesele gabaiidile tegin uue klaasi. Olemasolevad olid lihtsalt ... oma aja ära elanud. Sobiva klaasi tooriku leidsin täiesti juhuslikult töölt prügikastist. 4. seeria Scania esimene suunatuli. Selle plastist klaas on täpselt õige kumerusega - lihtsalt väljalõikamise vaev.
Hakkasin siis suunatulesid paigaldama. Rattale esimesed suunakad peaks käima tulekopsiku kõrvade külge. Tagumised sadula all olevate kõrvade külge. Minu rattal muidugi ühtegi vastavad kohta ei ole. Ette tegin uued kronsad. Ei taha ühtegi auku kuhugi juurde puurida.
Kuhu aga korvile tuleks suunakad paigutada? Üks jääb tagumise gabariidi lähedusse, aga kas korvi ette ossa peab ka panema? Või jääb esimene ratta tulekopsiku kõrva külge? Minu jaoks vääras maa see korvile suunatulede paigutamine. Äkki keegi teab? Või teab suunata seadusele, kus kõik ilusti kirjas oleks?
Korvi sees külgedel käivad papist seinad tegin ka uued. Vanad olid küll olemas, aga veidi pudedad. Kuna nahka jäi sadula ja istme tegemisest üle, otsustasin need papid ka nahaka üle teha. Originaalis peaks olema lihtsalt värvitud. Selverist leiduv universaalne liim töötas kõige paremini naha liimimiseks. Proovisin palju erinevaid liime.
Korvi esimesele gabaiidile tegin uue klaasi. Olemasolevad olid lihtsalt ... oma aja ära elanud. Sobiva klaasi tooriku leidsin täiesti juhuslikult töölt prügikastist. 4. seeria Scania esimene suunatuli. Selle plastist klaas on täpselt õige kumerusega - lihtsalt väljalõikamise vaev.
Hakkasin siis suunatulesid paigaldama. Rattale esimesed suunakad peaks käima tulekopsiku kõrvade külge. Tagumised sadula all olevate kõrvade külge. Minu rattal muidugi ühtegi vastavad kohta ei ole. Ette tegin uued kronsad. Ei taha ühtegi auku kuhugi juurde puurida.
Kuhu aga korvile tuleks suunakad paigutada? Üks jääb tagumise gabariidi lähedusse, aga kas korvi ette ossa peab ka panema? Või jääb esimene ratta tulekopsiku kõrva külge? Minu jaoks vääras maa see korvile suunatulede paigutamine. Äkki keegi teab? Või teab suunata seadusele, kus kõik ilusti kirjas oleks?