Page 4 of 5
Posted: 28. Jun 2008 16:31
by hillar
mina näen küll korralikult pilte. nüüd hakkab asjast asine asi saama
(OT:suht asjalik lause sai).
Eespool kirjutasid, et pead mootori mahavõtmiseks raami lahti lõikama ja pärast kokku tagasi keevitama (kas sain ma valesti aru?), kuidas sa selle probleemi lahendad/lahendasid. Kas jawa mootor pole sellisele projektile "natuke" liiga vale, sest ega need vanad idabloki masinad ei hiilga just kvaliteediga ja tahavad hella kohtlemist, vastasel korral võivad hoiatamata töölepingu lõpetada. Jama ju igakord raami lõhkuda, kui vaja mootorit lammutada.
Palju sa oma projekti värtuseks paned? 5-6000.-? Kus sa sellega sõitma hakkad?
Igaljuhul, kui valmis saab siis võib õelda tubli, aga senikaua vaatan seda projekti altkulmu.
Posted: 28. Jun 2008 22:43
by hautz
hillar wrote:mina näen küll korralikult pilte. nüüd hakkab asjast asine asi saama
(OT:suht asjalik lause sai).
Eespool kirjutasid, et pead mootori mahavõtmiseks raami lahti lõikama ja pärast kokku tagasi keevitama (kas sain ma valesti aru?), kuidas sa selle probleemi lahendad/lahendasid. Kas jawa mootor pole sellisele projektile "natuke" liiga vale, sest ega need vanad idabloki masinad ei hiilga just kvaliteediga ja tahavad hella kohtlemist, vastasel korral võivad hoiatamata töölepingu lõpetada. Jama ju igakord raami lõhkuda, kui vaja mootorit lammutada.
Palju sa oma projekti värtuseks paned? 5-6000.-? Kus sa sellega sõitma hakkad?
Igaljuhul, kui valmis saab siis võib õelda tubli, aga senikaua vaatan seda projekti altkulmu.
Raami ei pea lõikuma mootori maha võtmiseks
Mootor läheb vabalt peale(nüüd kahetsen alguses plokikaane ribide rikkumist
)
Jawa mootor pole siiani mul töökindel olnud
,see arvatavasti viletsatest varuosadest
Masina legaalseks saamine on küsimärgi all.
Vb proovib ark-i minna ja uurida isetehtud masina arvelevõtmist
On keegi sarnast asja teind?
Posted: 28. Jun 2008 23:14
by teints
Iseehitatud mootorrattal peab raam olema isetehtud, mitte vabriku raami ümberehituse tulemusena valmistatud. Selle tsikiga sa 100% kindlasti ekspertiisist läbi ei saa.
Posted: 29. Jun 2008 00:14
by hautz
Aga maksumus umbes?
Kui keevitada tagaosa ka ümber siis ei usu et keegi hakkab midagi ark-is ürlema
Posted: 29. Jun 2008 01:23
by raimz
kui on raamile on sisselõikeid tehtud ja mootori kinnitusi uuudetud siis ei tohiks läbi saada.(vähemalt autodel on nii ja ma arvanet tsiklitel sama asi.)
Posted: 29. Jun 2008 08:22
by mesamees
hautz wrote:Aga maksumus umbes?
Kui keevitada tagaosa ka ümber siis ei usu et keegi hakkab midagi ark-is ürlema
Kodus garaa¸inurgas kokkukeevitatud (ükskõik kui hästi)raami ei aktsepteeri ükski ARK.Sama lugu on ralliautode torupuuriga.
Posted: 29. Jun 2008 13:44
by hautz
mesamees wrote:hautz wrote:Aga maksumus umbes?
Kui keevitada tagaosa ka ümber siis ei usu et keegi hakkab midagi ark-is ürlema
Kodus garaa¸inurgas kokkukeevitatud (ükskõik kui hästi)raami ei aktsepteeri ükski ARK.Sama lugu on ralliautode torupuuriga.
Krt kahe aasta pärast alles keevitamise paberid käes
,siis peaks ju ok olema.
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=8839
Või siis pole sa asjaga kursis
Posted: 30. Jun 2008 11:50
by rallitaja
Vaata, üks asi on iseehitatud mootorratas, teine asi ümberehitatud mootorratas.
Posted: 30. Jun 2008 13:15
by hautz
Nii mõnigi on ise teinud(sellest ka ju nimetus
) ja on auto, jms. arvel
Posted: 30. Jun 2008 18:11
by rallitaja
Seda küll kuid ümberehitusluba on hangitud enne tegemist ja masin on enne loa hankimist ka arvel olnud. Nullist tehtud asju on ka olemas.
Juhul kui sul ka praegu keevitajapaberid oleksid, ei piisaks neist ikkagi. Raamitorudel ju vaja enne väljaotsimist ja lõikumist igasugused tugevusarvutused teha ja päris suvalist materiali ei tohigi kasutada, mis tähendab, et inseneripaberid ja toormateriali ostupaberid tuleksid ka ainult kasuks. Selle supermasina registreerimine on praegu sama hästi kui võimatu. Unistada ju võib, aga unistused ei pruugi täituda.
Posted: 30. Jun 2008 21:49
by raimz
Mõttetu vajelda siin. Ma soovitan arkist läbi minna ja nende tüüpidega seal rääkida sellest asjas.
Posted: 30. Jun 2008 23:44
by minsk125cc
rallitaja wrote:
Juhul kui sul ka praegu keevitajapaberid oleksid, ei piisaks neist ikkagi. Raamitorudel ju vaja enne väljaotsimist ja lõikumist igasugused tugevusarvutused teha ja päris suvalist materiali ei tohigi kasutada, mis tähendab, et inseneripaberid ja toormateriali ostupaberid tuleksid ka ainult kasuks...
Niiet ei piisa sellest kui keevitaja oled, pead ka insener olema. Nii lolli juttu pole ammu kuulnud. Egas siis midagi Hautz, ülikooli inseneriks õppima...
Posted: 01. Jul 2008 00:57
by hautz
No küll need tugevusarvutused (kasvõi mõne õpetaja abiga mvs.) ja materjali ostutsekid saab.
Asi hakkab juba põhimõtteks saama
Selle kiire asjaga on veel kindlasti 11 kuu kanti aega.
Vaatab milline trahv siis on määratud homme
Posted: 01. Jul 2008 09:53
by wake
raimz wrote:kui on raamile on sisselõikeid tehtud ja mootori kinnitusi uuudetud siis ei tohiks läbi saada.(vähemalt autodel on nii ja ma arvanet tsiklitel sama asi.)
Mul sai originaalsed mootorikinntused maha lõigatud ja uued õigesse kohta keevitatud ja ei olnud probleemi ümberehituse vormistusega. Ja keevitaja ei olnud miskite paberitega, kõigest oma vend.
Ps! Jawa mootoriga ei õnnestu seda kuidagi ümberehitusena vormistada.
Posted: 01. Jul 2008 11:16
by hautz
Või siis tuleb ikkagi:
http://www.ark.ee/atp/?id=498
Voshodiga vahelejäämise eest tuli 10200,-
Posted: 02. Jul 2008 00:22
by hautz
Posted: 02. Jul 2008 01:23
by mart91
hautz wrote:
Krt, kas mina näen valesti või sa oled tõesti nii totaalselt värvi sellele veljele peale kallanud, et laagrid ka üle võõbanud?
Posted: 02. Jul 2008 08:20
by hautz
Laagrid tavotiga kokku tehtud,ei näe probleemi
Värv tuli koos tavotiga maha.
Posted: 02. Jul 2008 12:29
by minsk125cc
hautz wrote:Laagrid tavotiga kokku tehtud,ei näe probleemi
Värv tuli koos tavotiga maha.
Nii see on, et värv õli peale kinni ei jää, millega sa neid velgi värvisid(mis värv ja kas pintsli või püstoliga)?
Posted: 02. Jul 2008 17:03
by hautz
Üks punane purgivärv(mitte mingi sprey
,seda ma ei kasuta) oli vanast ajast üle(autol mõnel osal sama värv),musta värviga sama asi.Must värv oli kahes potis raam sai ühega ja muu teisega,see teine pott oli aga puhas p*sk(see oli see värv kuhu sai proovitud kunagi lakki segada,aga lakk oli teist tüüpi ja tulemust võite ise arvata[värvi mõrra tõmbamine])
Paak ja kondlid tulevad üle värvida
Tegelt on pidurite vahevõll hõbedase spreyga üle lastud
Posted: 02. Jul 2008 17:50
by rallitaja
Tugevusarvutuste kohta poleks mõtet "loll möla" öelda, neid on tarvis juba sõitja ohutuse pärast. Pealegi pole siin tegu enam ainult mootorikinnituste muutmisega vaid muudetud on ka ülejäänud raami. Arvele võtmisel tuleks probleemiks ka see, et kubatuurierinevus originaalil ja Jawa mootoril on lubatud protsentidest suurem, originaalmootori töömahust on Jawa oma kordades suurem.
Posted: 02. Jul 2008 22:13
by hautz
Ega jah ajad pole enam nagu varem.Nüüd tuleb kasulikum läbi linna minna,eriti kui just mingi üritus on(mul oli nt rannaka ajal 21 ja 22 vahel)
Usun et mind oleks minema lastud kui poleks eelmist rikkumist olnud
Täna sain alumise kondli valmis tehtud,vaja veel lihvida,pahteldada ja lihvida.Lõpuks plastikugrunt ja värv
Kuju on nagu varem
,ainult natuke laiem alt.
Posted: 03. Jul 2008 23:57
by hautz
Ikka tegin natuke ümber
Tegin esimest osa paksemaks natuke ja panin poldirea paika(enne olid metallil augud sisse tehtud)
Plötserdasin pahtliga ka natuke(jama pahteldus tuli,pahtlilabidad olid kadunud ja tegin ise ühe plastikust ja teise terasest)
.
Posted: 06. Jul 2008 15:54
by noottaur
Kaugel aparaadi areng on?
Posted: 07. Jul 2008 00:59
by hautz
Pregu üks kiht pahtlit ära lihvitud ja väiksed tühimikud uuesti pahteldatud.
Muu asi hetkel seisab.
Praegu pole aega olnud,paigaldasin autole signa ja käin tööl.
Posted: 26. Jul 2008 23:51
by raimz
on midagi arenenud ka vahepeal? pane uusi pilte ka.
Posted: 28. Jul 2008 18:35
by hautz
Tsikkli asi ikka seisab
Hakkasin jälle autot tegema ja sattusin hoogu
Natuke teemast mööda:
Äkki kellelgi vedeleb musta/halli/beezi siksi(lada/vaz) sisu?
Huvitavad just eriti uksepolstrid ja 07(06) juhiiste ja tagaiste.
Oleks vaja ka1,5/1,6 väntvõlli(mootorit)
Tsikklit hakkan siis tegema kui auto ehitusest ära tüdinen
PAKKUDA VÕIB 638 MOOTORIT.
...siis oleks ka masinal dokid vist
Posted: 29. Jul 2008 15:08
by Kevin68
Kõva projekt sul käsile võetud .
Minumeelest väga viis masin, olen su lada projekti ka ladaklubis jälginud juba päris pikka aega .
Igastahes edu.
Posted: 25. Aug 2008 21:51
by henri115
Kas oled edasi ka teinud midagi?
rg gamma
Posted: 25. Aug 2008 22:22
by raidu25
tere otsite juppe gammale w.mul olemas enam vähem komplektne pill ainult et ei taha tühikäigul käia eriti ainult klapiga .
Posted: 26. Aug 2008 00:33
by hautz
Tegelt muutub see (rohkem) jawaks vist.
Aga dokke on?
Posted: 26. Aug 2008 00:36
by hautz
henri115 wrote:Kas oled edasi ka teinud midagi?
Ainult autot olen teinud,nüüd siis turbo ka peal ja muud väiksemad lisad.
Täna oli plaan tegema hakata,no tegelt õieti hakkasingi.
Teen kompressorile suure vahepaagi ja jämedama toru paagi ja kompressori vahele.
Kui valmis saab ,siis hea värvida
Posted: 09. Nov 2008 12:14
by henri115
henri115 wrote:Kas oled edasi ka teinud midagi?
Posted: 09. Nov 2008 17:54
by hautz
Talv ju tuleb
,hetkel seisab.
Posted: 09. Nov 2008 17:55
by hautz
No krt ei saa postitust ka kustutada
Posted: 01. Dec 2008 01:22
by hautz
Nüüd oleks vaja teada ,et mida tohib tsiklil muuta ja mida kontrollitakse ÜV-l.
Plaanid:
Jawa raam
Suzuki esihark, tagakiige, rattad, paak, iste.
Uued kondlid ,või suzuki omad
Uus väljalase resokaga
Jawa 638 dokumendid(olemas, vaja vaid birka toorikut)
Ja muidugi jawa mootor
Kunagi varsti peaks autoga enamvähem ühelepoole jälle saama ja tuleb vaba aega.Auto ühe nurga uueks tegemine kestab juba talvistes tingimustes kuu aega (autoks siis 2101 ja vahetusse läksid tagatiib,koopa väimine osa, osa koopa sisemisest osast, tiiva ja koopa vaheline plekk,tagavaratta alune plekk.lisaks veel ka osa paikasid roostevabast- tööd jagus,aga ring on vähemalt uute plekkidega peal ja auto ostuhinnale on 7x samapalju otsa läinud
)
Posted: 06. Dec 2008 20:24
by DirtNasty
on projekt arenend kah?
Posted: 07. Dec 2008 12:24
by hautz
Eile sai auto pagassiluugile värv peale ja täna vb uksele.
Varsti peaks saama alustada, kui auto koos.
Kuigi tegelt tuleks orig. mootor autole ka peale visata ,sest januaris vaja üv. ära teha.
Mõnipäev peaks jawa rami ära tooma ja puhtaks laskma,siis saab aretama hakata
Mootori remont ja värvitööd jäävad hilisemaks teemaks,hetkel saab ainult koostada.
Posted: 08. Dec 2008 00:10
by hautz
Tõin täna raami ära,vaatab mis saama hakkab
Posted: 14. Dec 2008 13:08
by hautz
Eile kakkusin suzuki laiali ja sobitasin juppe jawa raamile.
Jawa raami odasid torusid tuleb natuke nihutada.
Raami lühemaks, alt kõrgemaks, keskelt ülevalt madalamaks
See asi võib suht huvitav tulla.
Vb loobun enamus kondlitest, aga vb teen hoopis uued.
Kuidas on jawal esihargi laagrite värk ettenähtud??
Mul seal laagrikausid puuduvad ja jube suur auk on
Kui muud lahendust ei tule,siis peab uued laagrikausid kohandama
Väga tore oleks ,kui kellelgi oleks pildimaterjali.
Posted: 15. Dec 2008 18:00
by hautz
Masin on tükk maad arenend.Eile panin suzuki esihargi lahtiselt külge ja ülemise osa ka.
Mootor sai ka peale(ruumi vaatamiseks)
Mootor sai ülespoole koos raamiga 60mm ja keskelt muutus madalamaks(ülemine osa) ja tagant natuke kõrgemaks.
Paak ka peal ja istme all olev raami osa kitsamaks natuke tehtud.
Nüüd olengi vb otsustanud stiili muuta masinal
vb uus stiil sarnane:
http://www.mototehnika.ee/webcache_kasu ... ka_ee.html
Või ikka teha krt bike stiilis
KAS KESKAMORTI VÕIB TEHA??
Mõtlesin ruumi kokkuhoiu mõttes teha sellise kiige jawa omast ja kasutada suzuki amorti
:
http://motokuur.ee/modules.php?name=For ... pic&t=8334
Posted: 16. Dec 2008 01:33
by hautz
Monoamort sai natuke halvasti tehtud,vedrustus liiga jäik ja ei näe korralik välja.
Tuleb natuke veel jawa raami eest ära lõikuda ja uuesti teha.Tuleb vist kiige keevitamisel kasutada nelikant toru
Posted: 18. Dec 2008 01:00
by hautz
Mis s*tasti ,see uuesti
Nüüd on kolm erinevat jäikuse astet ja kolm kõrguse astet. Nüüd vaja vaid üle keevitada ja kiigele paar tugevdust teha veel.Täitsa norm jäikusega vedrustus tuli
Pildil näha keti järgi,kui palju on jawa(tegelt voshodi)tagakiige lühem suzuki omast.
Posted: 21. Dec 2008 02:54
by hautz
Tagumist ots ei oska teha.No mõtted otsas.
Iste ei sobi plaanidega kokku,aga iste samas vägagi mugav.
Olemas puki tagatuli, aga see kahtlaselt lai.Oleks vaja kitsamat tagatuld.
No kt sebin või orig. jawa tagatule
Äkki keegi oskab tarka nõu anda,või kitsamat samas stiilis tuld pakub??
Posted: 21. Dec 2008 11:16
by margus014
päris kena leiutis