Page 2 of 2

Posted: 14. Jul 2009 23:54
by Motohull
las ta lihtsalt seisab n2dalap'evad.

Posted: 15. Jul 2009 00:21
by MartynE
Korra paugatab minimaalselt ja kõik ..

Posted: 15. Jul 2009 00:33
by MartynE
korra turtsatab ja kõik ...

Posted: 15. Jul 2009 00:44
by MartynE
No masin on seisnud suht mingi 3 nädalat , kuna käima pole läinud
ma kardan et ega see õli sealt niisama ka ära ei imbu

Posted: 15. Jul 2009 00:48
by MartynE
Samas suht arvan et äkki ikka karpaga jama .. sest see oli ka suht õline ja tundub, et ei tõmba korralikult bena peale..Samas starter on ka poolpime :D nädalavah. saan uue starteripõhja, loodan et aitab

Posted: 15. Jul 2009 07:32
by raul153
Jaa ega need murrayd pole ültse töökindlad võrreldes husqvarnaga.
Aga saad äkki mootorist mõne pildi teha igast küljest ja siis siia üles riputada?. Kuid husqvarnal on nii, et kui külmalt käima paned siis peab olema õhuklapp kinni, muidu veab pikalt käima. Soovitan soojalt minna rääkima ka probleemist proffidega kuskilt poest, näiteks metsakaupmehed, mehkad- sellised poed Eestis. Sealt saad kindlasti oma probleemile vastuse.

...

Posted: 15. Jul 2009 09:27
by xander4
MartynE wrote:küünal on vahetatud, kedranud olen ilma küünlata piisavalt , akusid olen ka vahetanud mingi 3 tk juba( ka auto omaga olen proovinud) . Põlemiskamber on benaga loputatud. Bena on igast august sisse lastud ja isegi ei luba mitte .. Ma ei kujuta ette ka , mis võib viga olla

kui sa oled bensiini põlemiskambrisse valanud siis see ainult seguneb õliga aga ära ta ju ei kao ning seetõttu jääb kompressioon ikkagi liiga kõrgeks , et starter jõuaks teda käima vedada ...
mainisid , et vahetevahel on "turtsatanud" ... viitab ikka sellele , et põlemiskamber jama täis ... seega paistab , et hea tihe mootor kui õli ei taha oma kohale tagasi minna ... :wink:
käin täna kohalikust hooldusest läbi ja vaatan mida profid soovitavad ...

Posted: 15. Jul 2009 10:46
by MartynE
Ainuke kord kui on turtsatanud on siis , kui olen bena laksnud karpasse( õhufiltri poolt) ja siis nagu lõi mootorit tagasi ja suurema osa bena pritsis samast kohast tagasi.ˇJah ega need murrayd mingid kvaliteetsed pole, sellel on veel mingi mõttetu techumech ( vms ) mootor ka ja see ei pidanud eriti hea olema. Ja seda ma ka ei tea , et kas äkki ongi starteri harjad liiga lühikesed? mingi 8 mm olid. Äkki keegi teab?

...

Posted: 15. Jul 2009 14:00
by xander4
rääkisin siis kohalike hoolduse meestega ja nemad arvasid , et selle ajaga oleks pidanud õliollus siiski põlemiskambrist kaduma ... arvatav viga võib peituda klappides (ei avane üldse või avaneb liiga vähe) ... seetõttu jääb kompressioon liiga suureks ja starter ei jõua ringi vedada ... teine võimalus , et mootor juba nii väsinud , et käivitamise hetkel lahmab õli juurde ... see siiski suht ebareaalne variant aga mitme asjaolu kokkulangemisel siiski võimalik ...
ise teeks enne mootori lahti katkumist ära sellise lihtsa asja , et küünal maha , silinder ülemisse asendisse ja topiks vatitiku näiteks küünlaavast sisse ... siis ju kohe näha kas põlemiskambris on veel midagi või mitte ...

hah

Posted: 15. Jul 2009 17:13
by urru
mida ajate siin sitta suust välja... ega see mingi võrr ei ole või muu vene pann:D

ˇhah

Posted: 15. Jul 2009 17:14
by urru
asi on klappides ..........nagu alati ...murutraktorite puhul

Posted: 15. Jul 2009 17:50
by MartynE
no seda ma usun ise ka et klappides .. aga mis siis viga on ? mis seal saab valesti olla? Ja kas need saavad nii paigast minna vms ?

hah

Posted: 15. Jul 2009 22:58
by urru
klapivahe võib olla paigast ära ....

Posted: 15. Jul 2009 23:51
by nex
proovi , pane kompressori voolik küünlaaugust sisse, lase õhku ja kuula kas sumpast tuleb kohinat :d
kui tuleb on väljalaske klapp põlend .

Posted: 16. Jul 2009 00:03
by MartynE
mm hea soovitus.. aga selline asi saab ka olla, et sisselaske klapp on nihu .. siis peaks karpa poole puhuma jh ? keegi teab .. kui suur peab klapi lõkt olema või ei pea olema .. kui kolb on ÜSS ja ja mõlemad klapid on kinni .. sest mul oli siis lõtk sees ..mingi 0,2-0,4 mm

Posted: 16. Jul 2009 00:08
by tanels
Mul rolleril on sisselaskel 0.5 mm ja väljalaskel 0.2 :roll:

Posted: 16. Jul 2009 00:21
by MartynE
vot nii täpselt ma ei oska öelda.. palju kumbki on ..aga ilmselt on põka mootor veits teine ... vist :D Homme proovin ära mõõta

Posted: 27. Jul 2009 22:35
by MartynE
põka töötab .. said harjad vahetatud ja vets veel nipet näpet. kuid nüüd paugub. sumpast lööb musta suitsu välja ja otseses mõttes paugub... eei tea kas nõelklapp on läbi, et saab liiga palju peale? v et äkki keegti oskab aidata..

Posted: 27. Jul 2009 23:46
by antuand
ahh vana asi peabki paukuma saab tossuga ka niidetud kui vaja :lol:

Posted: 28. Jul 2009 09:14
by tanels
Klapid paigas ikka?

Posted: 28. Jul 2009 10:53
by MartynE
klapitõukurite vahed said said ka paika umbes 0,15 mm. mootor niisama töötab ja sõita saab ka , kuid nii kui eedri taha panene , siis hakkab paukumaja jõud kaob täiesti ära, siis tõmban pöörded maha ja mootor rahuneb maha ja töötab jälle kenasti. Kui õhufilter maha võtta siis on näha et bena ajab täiega üles ja siis hakkab paukuma .. saab ilmselt liiga palju peale? nõelklapp tundub korras olevat( silma järgi hinnates) kuid äkki annab liiga palju peale? Kas selline asi on võimalik?

Posted: 03. Aug 2009 20:07
by MartynE
eega kellelgi pole nõelklappi sellele mootorile ?
pidevalt tõmbaba täis -- Ilmselt selle viga

Posted: 03. Aug 2009 20:17
by tanel-
MartynE wrote:Ilmselt selle viga
Seda ju lihtne kontrollida, kas peab või mitte.

Posted: 03. Aug 2009 21:46
by MartynE
ei ma suht kindel et selles viga, sest nii kui suurem koormus järele tuleb , siis tõmbab täis ( hakkab paukuma) Keegi teab kust saaks uut nõelklappi?

Posted: 16. Apr 2011 12:36
by biker14
Toome vana teema ette poole.

Minul sarnane probleem, mis siit juba läbi käis, kuid abi siit välja ei lugenud.

Nimelt kui küünal peal on, siis starter veab samamoodi natuke mootorit ringi ja korraks poob kinni. Kui ise jõuga edasi keerata, siis starter jälle natuke veab edasi. Kui küünal maha võtta, siis veab ilusti takistusteta ringi.

Sügisel traktorit talvekorterisse pannes töötas ilusti, nüüd kevadel enam mitte.
Akus viga ei ole.
Klapid? Ei kujuta ette, kuidas kontrollida korrasolekut ja reguleerida.
Õli põlemiskambris? Peaks ise sealt kaduma? Kust sai siis üldse sinna, seismisega?

Mootoriks Briggs & Stratton.

Posted: 16. Apr 2011 14:55
by Prii
Paps ostis kunagi arvatavasti sama mootoriga traktori ja selle mootoriga on ikka jama olnud. Küll vibreerisid lahti geneka staatori poldid, mille tagajärjel hävis staator ning hooratas sai magnetite võrra kergem. Põhjus minu papsi masinal, et starterit eriti pikalt vedada ei jõudnud, oli kulunud hammastes hooratta peal. Kui need sai üle keevitatud ilusaks lõigatud, siis paranes käivitamine kordades. Samuti olen pidanud korra uued harjad starterile tegema.

Soovitan igatahes starteri harjad üle vaadata, seejärel hooratta hambad tavotiga kokku määrida ning kui see ei muuda asja paremaks, siis proovida hinnata hammaste kulumist.

Posted: 23. Apr 2011 19:45
by biker14
Kas sellised harjased on liiga kulunud?

http://www.upload.ee/image/1292477/DSC00003.jpg

Posted: 24. Apr 2011 21:40
by Prii
Mina arvan, et ei ole (aga see on ka vaid minu arvamus).

Posted: 25. Apr 2011 16:26
by wake
biker14 wrote:Akus viga ei ole.
Klapid? Ei kujuta ette, kuidas kontrollida korrasolekut ja reguleerida.
Õli põlemiskambris? Peaks ise sealt kaduma? Kust sai siis üldse sinna, seismisega?

Mootoriks Briggs & Stratton.
Millele tuginedes aku välistad? Mootoriga ei juhtu tavaliselt midagi kui masin seisab üle talve. Kuigi endal on juhus olnud Kohleri mootoriga, kui kevadel käivitades hooratta kiil oli katki ja süütenurk vale, paukus mis kole. Uus kiil ja korras. Eks see oleks ka sügisel läinud, kui oleks pikemalt kasutanud.
Kui starter ei jõua vedada, siis sealt tulebi viga otsida, alustades akust.

Traktor

Posted: 25. Apr 2011 21:28
by Liimilendur
Omast kogemusest tean niipalju et väiksematel mootoritel on nukkvõlli küljes spetsiaalne huinjaa, mis madalatel pööretel(käima panemiste ajal) väljalaskeklapi veidi lahti teeb ja suurema rõhu silindrist välja laseb, et starter jõuaks üldse ringi vedada. Kui paar pööret ära teeb ja käima hakkab minema siis tsentrifugaaljõuga tõmbab tolle huinjaa sellisesse asendisse et too klappi enam ei ava ja silinder töötab täisrõhu all. Sain selle huinjaa tähtsust omal nahal tunda kui B&S 150cc mootori nukkvõlli küljest selle huinjaa ära võtsin ja käima üritasin tõmmata. Rõhk silkus läks käimapaneku ajal nii suureks ja küünal ka vist andis sädet vähä ja tõmbas mootori 1 pöörde tagurpidi käima ja tahtis mul kätt trossiga otsast ära tõmmata. Omal traktoril (B&S 350cc 14,5hp) on ka selle huinjaaga mingi ilmatu jant aga mootorit lahti ei viitsi ka enam kiskuda. Mul ka teeb pool või veidi enam pööret ja siis starteril jõud otsas samas kui uuesti proovin ajab ilusti ringi. Vaata nukkvõll ilusti üle ja proovi erinevaid seadeid:D

Posted: 26. Apr 2011 14:33
by biker14
Akus ei saa viga olla sellepärast, et olen proovinud auto pealt võetud 65aH akuga, eelnevalt täis laetud (töökorras) 100aH akuga, auto pealt krokodillidega.. ikka samamoodi. Enne hakkavad juhtmed kärssama, kui jõuab edasi liigutada. Ise käega on ka väga raske ringi ajada.

Tunduks küll, mulle kui võhikule sellel alal, et oleks nagu mingi rõhu jama.

MTD

Posted: 26. Apr 2011 15:03
by mihkelmuhkel
Endal olnud murutraktor MTD mingi 7suve muru freesinud ei ole probleeme olnud.See kevad käivitus äärmiselt kehvalt.Lõpuks kui otsustas käima jääda oli asi ok,kuid kohe käivitades pärast suretamist paneb sellise litaka paugu et koer kaob tuhatnelja.Kuid oodates mingi minut ja siis käivitad on kõik ok. Klapivahed on ok ja karpa ka korras,järsku selle/huinjaa/viga mis kuskil nukkvõlli otsas?

Posted: 27. Apr 2011 18:13
by biker14
Täna sai siis jälle üritatud, ei miskit.. ikka sama asi.
Ainuke nähtus, mis täna märkasin oli see, et enne süütemomenti puhub õhupuhasti torust õhku välja, mitte ei tõmba sisse.
Sai karbuss maha keeratud ja otse põlemiskambrisse bensiini pritsitud (põlemiskamber ise oli tuhkkuiv), selle bensiini sülitas mootor samamoodi välja.

Posted: 27. Apr 2011 18:41
by minimx38
Silinder on maha võetud?

Posted: 27. Apr 2011 20:39
by biker14
Maha? Ei.

Posted: 27. Apr 2011 21:01
by irukas
Sul peaks olema selline mootor peal
Image

Arvan et on nukkvõlli hammarattal mõne hamba ehk paigast löönud ja avab klapid valesti.

Posted: 29. Apr 2011 21:29
by biker14
Oskab keegi kirjeldada, kuidas seda paika võiks saada?

Posted: 29. Apr 2011 22:25
by irukas
Mootori alt käib kaan maha siis näeb sisemusse, hammasratastel peaks märgid peal olema.

Posted: 30. Apr 2011 15:35
by biker14
Sai helistatud ühte kohta, kus parandatakse/müüakse aiatehnikat. Seal öeldi, et sellel mootoril ei ole hammasratast, on lihtsalt klapid, mida saab reguleerida.

Eks peab kuidagi traktori Viljandisse toimetama, las targemad vaatavad siis, mis tal hakkas : )

Posted: 30. Apr 2011 22:14
by irukas
Süüdet oled kontrollinud kas kõik paigas ja kas hooratas on korralikult kiilu otsas.

Posted: 07. May 2011 01:16
by Liimilendur
Viga on klappides.
a)klapid avanevad valel ajal, mis on põhjustatud valest nukkvõlli asetusest. Seda ma ei use et nukkvõlli pole, kõigil 4taktilistel mootoritel peab olema nukkvõll.( kui oled väikestviisi meistrimees ja mõned võtmed olemas kisu mootor kahte lehte laiali a ole hoolikas et mingi asi kusklit ära ei kuku niiet seda pärast tagasi ei oska kuhugi panna. Seal sees peab neljataktilisel mootoril olema vähemalt 1 ülekanne mis kannab väntvõlli pöörlemise üle teisele võllile suhtega 2:1. See teine võll juhibki klappide avanemist/sulgumist. Pane väntvõll sellisesse asendisse et süüte hetk(magneetos, mis väntvõlli otsas on, on ühes kohas näha metallplaadid, Selles kohas tekib süüde) magneetol oleks mähisega tasa ja tee veerand pööret päripäeva. praeguses asendis peaks kolb olema alumises asendis. Edasi peab olema see võll mis klappe avab seadistatud nii et kui nüüd väntvõlli päripäeva edasi keerad ja kolb hakkab üles liikuma siis avab samal hetkel väljalaskeklapi. pool pööret mähisest(veerand pööret kolvi alumisest asendist) edasi peaks kolb jõudma ülemisse asendisse, enne mida peab sulguma väljalaskeklapp mis laseb heitgaasid sumpasse ja edasi avaneb sisselaskeklapp, mis on ühenduses karburaatori kanaliga. Kui saad selle võlli mis klappe avab klappe avama täpselt õigetel hetkedel, peaks mootor tööle minema. NB kõige tähtsam on et klappide avanemised sulgumised hakkaksid juhtuma siis kui kolb on kas kõige ülemises või kõige alumises asendis. Veel peab vaatama et nukkvõlli vale paigutuse korral kolvil väljalaskeklapile otsa ei lase joosta. Ei tea kas tekst arusaadav sai (ilmselt mitte, südaööl kirjutatud:p) aga loodan et on mingikski abiks

b)klapid lasevad õhku läbi mistõttu ei lähe silindris rõhk piisavalt suureks. Süüdi on klapivedrud või kulunud klapid mis ei hoia silindrit õhutihedana(see variant on vähem tõenäoline, kuna sel juhul jõuaks benss silkusse ja ei oleks probleeme starteril käivitamise ajal ringi ajamisega)

Posted: 11. May 2011 21:23
by biker14
Okei, nüüd on küll piinlik.
Traktor sai transporditud 35km linna ja ostetud ka ühtlasi uus aku traktorile.
Aku peale ja käivitus.

Sellest ma ei saagi aru nüüd, mis vahe on autoakul ja murutraktori akul.

Suured tänud kõigile, kes aitasid, eriti Liimilendur, kes pikalt lahti seletas. Tõenäoliselt kellelegi teisele ka palju kasu : )

Posted: 11. May 2011 21:45
by irukas
Kuidas sa autoaku peale ühendasid ? Kui krokidillidega klemmi külge siis ei lähe vool korralikult läbi. Kui autoakuga käivitada siis peavad juhtmed peavad olema parajalt paksud ja kinnitatud traktori klemmi külge korralikult poldiga.

Posted: 12. May 2011 09:29
by wake
wake wrote:Millele tuginedes aku välistad? Kui starter ei jõua vedada, siis sealt tulebi viga otsida, alustades akust.
No vot. Eks lihtsate asjadeni jõutaksegi lõpus.