Page 2 of 5

Posted: 20. Feb 2010 16:49
by mellpoiss
Qubik wrote:Siiski tahaks täpsemaid reegleid ka, näiteks summuti ehituse, raami modifikatsioonide jmt osas. Või on esimesel võistlusel savi ja pärast tekitatakse reeglid?
Võrri standardi reeglid ju üsna üheselt mõistetavad?
Sumps ja leegitoru olgu tehase standardtooted, karpa ja õhufilter samuti, raam ja rattad vabad.

Samas oleks muidugi mõistlik netis vaidlused ära vaielda.
Gonkal teinekord midagi muuta üsna keeruline.
Niiet, kutsun kõiki asjaomaseid arutelule!

Posted: 20. Feb 2010 20:08
by Qubik
Küsimus on pigem selles, et erinevalt võrrist, on mopeede juba ka tehasest krossiversioonina ja tuunituna. Ka poel nendel peal enam tänavasõidu summuti.

Posted: 20. Feb 2010 20:12
by Qubik
izh350 wrote:Tehaseseisus Riga krossimudel peaks igati standard mopeedide klassi sobima. Mootor on tal ju täitsa forsseerimata S-58, S-62 või V-50, karbuss on tavaline K60, süüde on tavalise mopeedi oma ja nagu ka väljalase. Veermik on ju standardklassis suht vaba. Pealegi pole krossi Riga suurt muud, kui ilma tuledeta ja numbrilaudadega varustatud tavaline mopeed : ) .
Selline-
http://img299.imageshack.us/img299/6428 ... ltiia0.jpg
Eks korraldajad teatavad tehnilised tingimused, kui õige aeg käes on.
http://img339.imageshack.us/img339/4262/riga20uiu0.jpg

Aga see? tehaseseisus ju.

Üldse võiks reeglitegijad ka selle lehekylje läbi lugeda igaks juhuks http://forum.moped.ee/kasutajate-masina ... ght=krossi

Reegleid oodates...


Ps:Ja kui abi vaja on, siis olen nõus heameelega mõne õhtu arvutitaga olema ja kokku kirjutama sihukest asja.

Posted: 20. Feb 2010 21:01
by teints
Automoto foorumist leidsin sellise teksti.
Võrri süütekaane eemaldamine,silindripea eemaldamine (kolvi suuruse mõõtmine) ja muude
tehniliste asjade mittevastavus võistluse juhendile ja selle kontrollimise keelamine omaniku poolt,
võrdub võistleja diskvalifitseerimisega võistlusest. Soovitavalt võiks võistlejal boksis olla isiklik
silindripea võti. Silindripea eemaldab võistleja vastavalt tehnilise boksi meeskonnaliikme
korraldusel (selle puudumisel leiame lahenduse.)
Küsimused korraldajatele?
Enne võistlust hakkategi silindripäid maha keerama, et "kolvi suurust" mõõta?
Milliste mõõteriistadega ja millise täpsusega seda teostatakse?
Mille järgi valitakse võistleja kelle masinal pea maha võetakse?
Kas te ei arva, et nii mõnigi mahavõetud peaga masin starti ei jõuagi?

Saku ja Abja lehel olevates tehnilistes tingimustes pole silindripea eemaldamisest mingit juttu.

tere

Posted: 22. Feb 2010 09:59
by virgor
Qubik wrote:Siiski tahaks täpsemaid reegleid ka, näiteks summuti ehituse, raami modifikatsioonide jmt osas. Või on esimesel võistlusel savi ja pärast tekitatakse reeglid?
Saan aru , et jutt käib mopeedist.Krossi mopeedile pane tänava sõidu sumbutaja peale ja sõida.

teints-le.
Kui vaja siis on korraldajal õigus seda teha.

Mõõteriistad on igal korraldajal omad ja neid siin tudvustada ei ole ju mõtet.Võidusõidul näed.

Kui on protest antud.

Arvan küll.Kui kõik vastab reeglitele siis ju ei ole mõtet põdeda.

Korraldajal on õigus kontrollida (kui sa tahad ausalt võistelda ) kõike.Kui sa väga soovid võime selle lisada.Vaata reegleid.

www.sakusaaruklubi.ee

Posted: 22. Feb 2010 10:47
by mellpoiss
Minu 2 senti:
Qubik wrote:
http://img339.imageshack.us/img339/4262/riga20uiu0.jpg

Aga see? tehaseseisus ju.

Ps:Ja kui abi vaja on, siis olen nõus heameelega mõne õhtu arvutitaga olema ja kokku kirjutama sihukest asja.
Arvatavalt tuli tehase "eksperimentaalist" ka klapi ja muude kõikvõimalike viguritega aparaate.
Mina lähtuksin ikkagi sõnast "standard", st. jaemüügis kättesaadavatest juppidest.
Kuna raam ja rattad vabad, siis ei näe takistusi "krossimopoga" osalemisel.


teints wrote:
Küsimused korraldajatele?
Enne võistlust hakkategi silindripäid maha keerama, et "kolvi suurust" mõõta?
Milliste mõõteriistadega ja millise täpsusega seda teostatakse?
Mille järgi valitakse võistleja kelle masinal pea maha võetakse?
Kas te ei arva, et nii mõnigi mahavõetud peaga masin starti ei jõuagi?
On see ju reeglites juba mõnda aega sees olnud, pole kuulnud massilisest mootorite lahtiharutamisest?
Mingi võimalus peab ju olema tõsise protesti puhul kohtunikel asja kontrollida?
teints wrote: Saku ja Abja lehel olevates tehnilistes tingimustes pole silindripea eemaldamisest mingit juttu.
No siis tuleb see sinna panna.

Asja sisuks võiks ikkagi jääda lust, mitte advokaatide visiitkaartide vahetus. :D

Usun et, kui leidub reeglitekohaselt vähemalt 5 "resokameest", siis ilmselt leitakse võimalus ka "openmopo" sõit läbi viia.

Posted: 22. Feb 2010 10:57
by Qubik
Nuujahh, eks peab siis m6lemad variandid valmis vaatama:D Loodame siiski saada need 5 mopeedi kohale ka!!!

Posted: 22. Feb 2010 13:29
by t6niz
Mul tekkis küsimus selle silindripea mahavõtmisega.
oletame, et minu peale esitatakse kaebus ning seejärel võetakse minu silinder või silindripea maha, et kolvi suurust mõõta. Aga kes vastutab selle eest, et mu võrr läheb pärast sellist tegevust uuesti tööle ning kolvi pinnale ei teki ebavajalike kahjustusi?
Kui mul on vesijahutusega silinder, siis silindripea eemaldamine tähendab kogu süsteemi veest tühjast laskmist ning pärast uuesti vee sisse lisamist, samuti ei meeldi mulle mõte sellest, et silinder maha võetakse, sest mul isiklikult on seal nii vähe ruum silku maha võtmiseks.

Posted: 22. Feb 2010 14:28
by extinction
Muidu siiani on vist olnud ikka niiviisi, et kellel peale võistlust on midagi öelda, maksab raha ja siis võetakse selle mootor lahti kelle peale kaevati. :roll:

Posted: 22. Feb 2010 14:39
by mellpoiss
t6niz wrote:.... samuti ei meeldi mulle mõte sellest, et silinder maha võetakse, ......
Ma lihtsalt ei võta osa üritustest mille reeglid mulle ei sobi.
Nii lihtne see ongi.

Posted: 22. Feb 2010 18:41
by Qubik
noo mootorispordis tehniline kontroll on oluline osa ja vajalik. Autospordis lastakse ka vajadusel mootor pulkadeks võtta ja see on reaalsus, millega rallit sõites peab lihtsalt leppima. Ja jutt, et silinder on vaja üleni maha võtta on jama, sest silindri läbimõõdu ja kolvikäigu saab mõõta ka ilma silindri eemaldamiseta. Samuti kui silindrikaan on maha võetud, siis uue tihendi varuks hoidmine ei ole kallis. Kokkupanemisel on vaja pingutada 4 mutrikest momenti ja asi kombes. Üleüldse on nii võrrid kui mopeedid nii lihtsa konstruktsiooniga, et võistluste järel paari pisijubina maha kruvimine ei ole probleem. Mina ise võtaks nagunii silindripea maha peale iga võistlust-juba seepärast et kontrollida silindri/kolvi seisukorda tulevasi võistlusi silmas pidades.


Ärgem hakakem nüüd pisiasjadest probleemi tekitama. Kui tahetakse, et võistlus oleks võrdväärne ja aus siis peab mõne ebamugavusega ka leppima.

Posted: 22. Feb 2010 18:54
by teints
Kui mootori lammutamine toimub peale võistlust kellegi protesti alusel, siis on see täiesti arusaadav.
Reeglites võiks asja täpsemalt lahti kirjutada.

tere

Posted: 23. Feb 2010 12:22
by virgor
Loomulikult ei võeta enne võidusõitu lahti,ikka pärast kui keegi maksab protesti kinni (ilma rahata ei käi midagi).
teints -le.
Kui iga asja sõnasõnalt täpsustama hakata reeglites siis tuleks see raamat sama paks kui "Tõde ja Õigus".Kui on kõik reeglite pärane siis milleks põdeda. Korraldajad ei jõua ju kõike ka kirja panna (millal pead lõunat sööma,millal pentsu juurde valada jne.). Arvan, et said aru. Enne starte tuleb käia koosolekul ja seal võid esitada oma küsimusi.
MOPEEDID saavad rajale järgmisel võidusõidul.VILJANDIS ei ole mopeede nii ,et teil on aega pillid käima panna korralikult.

www.sakusaaruklubi.ee

Posted: 23. Feb 2010 15:04
by Qubik
:evil:

Mis siis juhtus, et Viljandisse mopeedid ei mahu?

Ma nagu suutsin endale päris kena vaimustuse tekitada. :?

Kas järgmine on 19.Juuni Võrrivõidusõidu Saku karikaetapp?

Posted: 23. Feb 2010 17:36
by teints
Loomulikult ei võeta enne võidusõitu lahti,ikka pärast kui keegi maksab protesti kinni (ilma rahata ei käi midagi).
teints -le.
Kui iga asja sõnasõnalt täpsustama hakata reeglites siis tuleks see raamat sama paks kui "Tõde ja Õigus".Kui on kõik reeglite pärane siis milleks põdeda. Korraldajad ei jõua ju kõike ka kirja panna (millal pead lõunat sööma,millal pentsu juurde valada jne.). Arvan, et said aru. Enne starte tuleb käia koosolekul ja seal võid esitada oma küsimusi.
Sain aru küll, aga kirjuta see sedasi ka reeglitesse.
Selle "Tehnilise boksi" osa reeglites võiks siiski täpsemalt kirjutada. Konkreetselt mida tehakse enne starti ja mida võidakse teha peale võistlust. Praegu on seal parajalt segane jutt. Kui asi oleks üheselt mõistetavalt kirjutatud, siis ei peaks keegi ka enne starti midagi küsima.

tere

Posted: 24. Feb 2010 19:33
by virgor
Kui sa teints pole veel käinud võidusõitudel siis tule korra kohale ja näed kuidas keegi sind ei kiusa ja võid küsida mida tahad.Tehnilises poksis vaadatakse ikka eelkõige seda mis on reeglites kirjas.Mida reeglites kirjas ei ole, on lubatud. Lihtne ju.Kui teised saavad aru siis peaks ju kõik OK olema. Ega see ei ole ju Olümpia mängud kus võetakse topingu proovi.

Viljandis ei ole veel mopeede selle pärast, et asja ajmisega läheb aega ja ei mahu päevakavasse. Oleks selles teemas algusest peale olnud huvilisi siis oleks ehk teinud.Esimese proovi teeme mopeedidele 17 Aprill Türil Veskisilla kardirajal.Eks siis ole näha kas saab asja.

Posted: 24. Feb 2010 19:41
by Qubik
Muutsin postituse ära, kui Virgor korraldaja ei ole siis pole ka küsimuse adresaat õige.

Loodame, et siis saab sõita, kui sõita saab...

Posted: 24. Feb 2010 20:24
by mellpoiss
To Qubik: Ära nori muhku :D , usun et Virgor pole üldse Viljandi sõidu korraldaja. Seal vist Abja mehed mängus.
Korraldaja otsustab, kes sõidavad ja kes mitte.(PUNKT)


Lugedes neid nokkimisi reeglite kallal, ei tahakski nokkijatega võidusõita. Kuratteab mis hagid nende advokaadid kraesse keeravad. Tulge lihtsalt mõistliku masinaga rajale ja ongi kogu muusika.
Kordan veelkord, kellelgi pole kohustust osavõtta üritustest mille reeglid neile ei sobi.

Posted: 25. Feb 2010 00:01
by Qubik
Lugedes neid nokkimisi reeglite kallal, ei tahakski nokkijatega võidusõita. Kuratteab mis hagid nende advokaadid kraesse keeravad. Tulge lihtsalt mõistliku masinaga rajale ja ongi kogu muusika.
Kordan veelkord, kellelgi pole kohustust osavõtta üritustest mille reeglid neile ei sobi.[/quote]

Asi polegi reeglite kallal nokkimises, vaid reeglite puudumises. Võrrireegleid ei saa üks ühele kohandada mopeedile. Ja jõlehapu seis on kui mehhaaniku ja tehnilise kohtuniku tõlgenduste erinevused selguvad alles raja ääres enne starti.

Ja igasugune kriitika on mõttetu, kui ei pakuta välja lahendust.

Samas mul on Eestisse võistlema tulemiseks kulud kordi suuremad kui kellel tahes Eesti siseselt-seega oleks suht nutune panna paar tuhat raha magama ja siis teada saada, et rajale ei lasta, kuna on see või teine asi tõlgendatud teistmoodi.

Posted: 25. Feb 2010 11:10
by mellpoiss
Läheme siis asjalikumaks:
Panen siia oma moditud versiooni reeglitest ja teeme nendest kambaga mopodele sobivad.

Standard:
mootor: jaemüügis saadaolnud S50-V501.
Eksperimentaalmootorid ja nende manused jääksid mängust välja!
Nõutav - tehase karter, silinder ja silindripea, karburaator koos originaal õhupuhastajaga, leegitoru koos summutiga.
Forseering - vaba, lubatud on mootori sisene forseerimine, (kolvi läbimõõt peab jääma 38,5 mm-ni, seda on kohtunikel õigus protesti korral kontrollida koostöös omanikuga.) KOLVIKÄIKU MUUTA EI TOHI.
Karburaator - peab kuuluma eelpool nimetatud markidele või nende modifikatsioonidele. Tehase õhufilter kohustuslik, lubatud õhufiltri sisene metallvõrk asendada porolooniga.
Väljalase - Tehase standartne leegitoru ( mõlemas leegitoru otsas originaal kinnitus). Summuti peab olema jaemüügis saadaolnud standartne tehasetoode. Igasugune modimine keelatud.
Süüde - ise jätaksin vabaks, oli neil ju nii kontakt- kui elektronsüüdet. Tingimuseks seaksin muutumatu eelsüütenurga.
(Selle pagana nõuka elektronsüüte töökindlus jätab kõvasti soovida, lisaks on ta ehitus juba selline, et vändalaagrid peavadki laiali lendama. Katsetame hetkel hiinaka süüte paigaldamist. Tundub lihtne.)
Käigukast - kahekäiguline, ülekandesuhe vaba.
Ülekanne - vaba, fikseeritud ülekandesuhe(kett).
Raam, rattad - vaba, nõutav numbrialus ees u. 200 x 200mm. (kas valge alus ja must number, või must alus ja valge number) Number peab olema loetav ilma lisailustusteta, pedaalid lubatud, võib ka toru läbi raami.
Kummid - vaba, naelad, ketid ja muu välja ulatuv metall on keelatud.
Pidurid - nõutav vähemalt ühele rattale mõjuv pidur ( korrasolekut kontrollitakse tehnilises boksis).
Sõitja varustus - Kaitsekiiver ja pahkluid katvad jalatsid on kohustuslikud.

Tulevased asjaosalised, tehke ettepanekuid!

Posted: 25. Feb 2010 12:21
by om
mellpoiss wrote:
Karburaator - peab kuuluma eelpool nimetatud markidele või nende modifikatsioonidele. Tehase õhufilter kohustuslik, lubatud õhufiltri sisene metallvõrk asendada porolooniga.
Väljalase - Tehase standartne leegitoru ( mõlemas leegitoru otsas originaal kinnitus). Summuti peab olema jaemüügis saadaolnud standartne tehasetoode. Igasugune modimine keelatud.
Süüde - ise jätaksin vabaks, oli neil ju nii kontakt- kui elektronsüüdet.
Saab suhtuda kahte moodi - kas masinal peavd olema peal konkreetsed tehasest justnimelt sellele mudelile ettenätud mootor ja kõik muud tükid, sest muidu ehitatakse kokku tõsised frankensteinid.

Või siis tunduvalt mõtekam ja loogilisem on lubada ikkakgi masinaid ehitada/kohandada spetsiaalselt võidusõidu tarbeks:

Õhufilter vaba, sest erinevatel mootoritel ja raamidel on tehasest kasutatud natukene liiga palju erinevaid filtriversioone ja kinnituslahendusi.

Väljalase vaba - jälle täpselt sama asi, eriti veel, kui on ka igasugune sisene tehasesumpa modimine keelatud - natukene liiga palju eri versioon on kasutusel olnud. Samuti ei pea võidusõidumasinaid pooma väljalaskega, mille põhiline funktsioon on olnud tänaval kasutamiseks müra vähendamine. Reeglites võiks välja toodud olla ainult leegitoru lubatud max siseläbimõõt.

Süüde - antud mootorile ettenähtud tehase originaalsüüde. Lubatud sisese süütepooliga ¦-50 ja ¦-51 mootoritel kasutada ¦-52kuni58 kasutatud välist süütpooli.

Posted: 25. Feb 2010 18:11
by mellpoiss
om wrote: Saab suhtuda kahte moodi - kas masinal peavd olema peal konkreetsed tehasest justnimelt sellele mudelile ettenätud mootor ja kõik muud tükid, sest muidu ehitatakse kokku tõsised frankensteinid.
Kuna raam vaba, siis mudelit nagu polekski ja frankensteinid tulevad niikuinii.
om wrote:
Või siis tunduvalt mõtekam ja loogilisem on lubada ikkakgi masinaid ehitada/kohandada spetsiaalselt võidusõidu tarbeks:

Õhufilter vaba, sest erinevatel mootoritel ja raamidel on tehasest kasutatud natukene liiga palju erinevaid filtriversioone ja kinnituslahendusi.
See et neid õhufiltreid palju erinevaid on annabki võimaluse endale sobiv leida.
om wrote: Väljalase vaba - jälle täpselt sama asi, eriti veel, kui on ka igasugune sisene tehasesumpa modimine keelatud - natukene liiga palju eri versioon on kasutusel olnud. Samuti ei pea võidusõidumasinaid pooma väljalaskega, mille põhiline funktsioon on olnud tänaval kasutamiseks müra vähendamine. Reeglites võiks välja toodud olla ainult leegitoru lubatud max siseläbimõõt.
Standardklassis ongi tehasestandardsumps see mis eristab open klassi masinatest. Sumpsi taga on kinni kogu ülejäänud forseerimise mõttekus ja see teeb asja õiglasemaks.
Kardan, et ala kandepind kannataks tõsiselt kui tugevalt forsitud pillidele väravad avada.
om wrote: Süüde - antud mootorile ettenähtud tehase originaalsüüde. Lubatud sisese süütepooliga ¦-50 ja ¦-51 mootoritel kasutada ¦-52kuni58 kasutatud välist süütpooli.
Siin pooldaksin vaba valikut.

:D

Posted: 25. Feb 2010 20:06
by Qubik
Minu ettepanekuid:

Forseering - Kolvi läbimõõdu ma lubaksin 39-ni, paljusid originaalsilindreid ei saa 0,5 mm puurimisega veel kasutuskõlblikuks.
Silindriseintesse lisaakende tegemine keelatud. nn Reed klapi kasutamise suhtes oleksin ka skeptiline... standardis eriti, kuigi seda saab paigaldada ka sisselaske kanalisse. samuti pole see standardis ühelgil olnud. Minumeelest võiks olla ka standard siduri kasutamine kohustuslik.

Karburaator - Kuna enamikel mopeedidel on kasutusel olnud paberelement, mitte metallvõrk, siis võiks see paberelement olla kohustuslik,

Väljalase - Leegitoru võiks olla neile moottoritele kuuluv ja standardpikkusega, kuid tolerantsiga-need pikkused kõiguvad standardis juba +/- 5 cm, kuid summutiosa väliskest võiks olla standard(kaasa arvatud pikkus samuti +/- 3 cm) ja seest modimine vaba. Põhjendus-korralikke terveid summuti sõelasid on juba suht raske saada kuna erinevalt võrridest on mopeedi sumpsid lahtivõetavad. Samas kui taastada summuti sisu siis see poleks enam originaal...

Süüde - Tingimuseks seaksin muutumatu eelsüütenurga. Seda pooldaksin mina ka

Raam, rattad - vaba, nõutav numbrialus ees u. 200 x 200mm. (Ainult valge alus ja must number. Pedaalid ja jäigad jalatoed lubatud. Kui mopeedil on küljes tuled, siis need peavad olema võistluse ajaks kinni teibitud.(kukkumisel kildude levimine) Ka originaalpaak võiks olla kohustuslik.

Pidurid - Nõutav mõlemil rattal toimiv pidur. Kui juba tehases olid mõlemil rattal pidurid, siis olgu võistlusel ka.

Panin siis sellised mõtted suurelt osalt seepärast, et mopeedile minevaid kulusid vähendada. Samuti originaalpaagi kohustuslikkus ei laseks pitpro koopiatel võimust võtta. Üldse plastkatted võiksid olla standard klassis keelatud( tean et minil ja stellal on ees plastporilaud). Ilmselt kui lubada ainult Riga mopeedide originaal plastosade kasutamine, siis võiks ka see asja lahendada.

Mõtleme ja arutame edasi...

Posted: 25. Feb 2010 21:53
by karlerik110
Ma mõtlesin, et mida annab see, et keelata teiste rataste ( PitPro, etc.) juppide kasutamine raamil? Olulist kaaluvõitu ei anna ju plastosade kasutamine, olgem ausad. Pigem küljeplastikud ja sellised suurendavad tuuletakistust.

Mina arvan, et kes soovib, võib pookida külge neid plastikosi ja kes soovib, võib mopeediga( tema algupärasel kujul) võistlustel osaleda. Usun, et plastmassiga teiselt ikka eest ära ei sõida.

Ahjaa, originaalpaagi kasutamine... Kui originaalpaagi ääres pole säilinud kummiranti, siis võib päris korralikult haiget saada valtsitud servade vastu kukkudes või muud moodi pihta minnes.

Ja õhupuhastist ka niipalju, et võrriklassis on samamoodi lubatud kasutada originaal õhupuhasti korpuses poroloonelementi, miks mitte siis ka mopeedil?
Ja kes teeb kindlaks kas mul on originaal õhupuhasti korpuses paberelement või metallvõrk/ poroloon? Selle saab teada ainult siis, kui protest esitada. Ega enne võistlust ei kruvita ju õhupuhasti kopsikut laiali, et vaadata mis element sul seal sees on.

Lihtsalt minu arvamus, ärge näkku lööge.

Posted: 25. Feb 2010 22:06
by vorrimen
karlerik110 wrote: Ja õhupuhastist ka niipalju, et võrriklassis on samamoodi lubatud kasutada originaal õhupuhasti korpuses poroloonelementi, miks mitte siis ka mopeedil?
Ja kes teeb kindlaks kas mul on originaal õhupuhasti korpuses paberelement või metallvõrk/ poroloon? Selle saab teada ainult siis, kui protest esitada. Ega enne võistlust ei kruvita ju õhupuhasti kopsikut laiali, et vaadata mis element sul seal sees on.
olen nõus

Posted: 25. Feb 2010 22:41
by mellpoiss
Qubik wrote:Minu ettepanekuid:

Forseering - Kolvi läbimõõdu ma lubaksin 39-ni, paljusid originaalsilindreid ei saa 0,5 mm puurimisega veel kasutuskõlblikuks.
Võib nõustuda
Qubik wrote: Silindriseintesse lisaakende tegemine keelatud. nn Reed klapi kasutamise suhtes oleksin ka skeptiline... standardis eriti, kuigi seda saab paigaldada ka sisselaske kanalisse. samuti pole see standardis ühelgil olnud. Minumeelest võiks olla ka standard siduri kasutamine kohustuslik.
Sisese forseeringu kontrollimine oleks peavalu, järelikult mõistlik siiski lubada.(Kuni väliselt miskit ei muutu!)
Mopo juures minuarvates reedvalvest suurt ei võida erinevalt võrrist.
Qubik wrote: Karburaator - Kuna enamikel mopeedidel on kasutusel olnud paberelement, mitte metallvõrk, siis võiks see paberelement olla kohustuslik,
Ükskõik mis seal sees on, või kas üldse midagi sees on väljanägemine loeb.(Ehk siis tehase standardtoode.)
Qubik wrote: Väljalase - Leegitoru võiks olla neile moottoritele kuuluv ja standardpikkusega, kuid tolerantsiga-need pikkused kõiguvad standardis juba +/- 5 cm, kuid summutiosa väliskest võiks olla standard(kaasa arvatud pikkus samuti +/- 3 cm) ja seest modimine vaba. Põhjendus-korralikke terveid summuti sõelasid on juba suht raske saada kuna erinevalt võrridest on mopeedi sumpsid lahtivõetavad. Samas kui taastada summuti sisu siis see poleks enam originaal...

Süüde - Tingimuseks seaksin muutumatu eelsüütenurga. Seda pooldaksin mina ka
See põhjendus, et midagi on raske saada ei tohiks pädeda.
Tondi motos, Kloostrimetsas ja ka siin foorumis näiteks delta sumpse pidevalt saada.
Qubik wrote: Raam, rattad - vaba, nõutav numbrialus ees u. 200 x 200mm. (Ainult valge alus ja must number. Pedaalid ja jäigad jalatoed lubatud. Kui mopeedil on küljes tuled, siis need peavad olema võistluse ajaks kinni teibitud.(kukkumisel kildude levimine) Ka originaalpaak võiks olla kohustuslik.
Misasi oleks vaba raami puhul originaalpaak?
Qubik wrote: Pidurid - Nõutav mõlemil rattal toimiv pidur. Kui juba tehases olid mõlemil rattal pidurid, siis olgu võistlusel ka.

Panin siis sellised mõtted suurelt osalt seepärast, et mopeedile minevaid kulusid vähendada. Samuti originaalpaagi kohustuslikkus ei laseks pitpro koopiatel võimust võtta. Üldse plastkatted võiksid olla standard klassis keelatud( tean et minil ja stellal on ees plastporilaud). Ilmselt kui lubada ainult Riga mopeedide originaal plastosade kasutamine, siis võiks ka see asja lahendada.

Mõtleme ja arutame edasi...
Pidurite kohapealt nõus.
Mis teil selle plastmassi vastu on?
Kui raam on vaba, siis igamees ise teab mis sinna külge kruvib.

Hoiame arutelu käimas!

Posted: 25. Feb 2010 23:12
by Qubik
No see plastide teema on rohkem sellepärast et kui klassi nimi on *standard* siis võiksid apastraadid ka välimuselt natukenegi standardit meenutada....

Ok sumpsijuppide saadavuse kohapealt ma pean end siis harima.

Sisese forseeringu kontrollimine on imelihtne-võta silindrikaane kyljest 4 mutrit ja 1 polt+mutter maha, keera väntvõll alumisse surnud seisu ja hakka mõõtma. näed nii lisaaknad kui kolvikäigu ära, läbimõõdust rääkimata. Enivei võiks tehniline kontroll 3-e esimese silindrikaane maha võtta-jääks igasugune pärastpoole inin ära, et võitja masin ei olnud see ja teine ja kolmas ja ei vasta reeglitele...

Posted: 25. Feb 2010 23:41
by mellpoiss
Qubik wrote:
Sisese forseeringu kontrollimine on imelihtne-võta silindrikaane kyljest 4 mutrit ja 1 polt+mutter maha, keera väntvõll alumisse surnud seisu ja hakka mõõtma. näed nii lisaaknad kui kolvikäigu ära, läbimõõdust rääkimata. Enivei võiks tehniline kontroll 3-e esimese silindrikaane maha võtta-jääks igasugune pärastpoole inin ära, et võitja masin ei olnud see ja teine ja kolmas ja ei vasta reeglitele...
See kõik kehtiks "standardraamide" puhul, aga meil ju vaba raam.
Ei pruugi see silindripea mahavõtt sugugi nii lihtne olla? 8 )

Pole võrristandardis seda "ininat" sugugi kuulda olnud?
Kui masin ikka "normaalne" välja näeb ei hakka keegi igaksjuhuks "inisema".
Lihtsalt seltskond pole selline :D ja annaks jumal et ei tuleks ka.
Kui kellelgi on miskit õelda olnud, on see ka välja õeldud.

Posted: 26. Feb 2010 00:11
by om
mellpoiss wrote: Mis teil selle plastmassi vastu on?
Kui raam on vaba, siis igamees ise teab mis sinna külge kruvib.
Järelikult ei tohi veermik vaba olla, sest muidu on varsti asi võrri openklassist, kus on kogu plastiringid võrridele peale laotud mopiklassis asi veel "edasiarenenum" ja tõstetakse pitbikele lihtsalt mopi mootor aistevahele.

Raam - ükskõik milline kas nõukogude liidus või ida euroopas enne 1998a toodetud kahekäigulise mopeedi raam. Lubatud on tugevdamine ja võistluse iseloomust tulenev vajalik ümberehitus ja võidusõiduks mittevajalike kronsteinide ja detailide eemaldamine.

Rattad ja pidurid - lubatud ainult mopeedidel kunagi kasutatud 16" ja 19" rattad (minidel ka originaal 10") ja algsed trummelpidurid.

Rehvid - Lubatud on ükskõik millise tootja tava tänavakasutuseks toodetud rehvide kasutamine. Mustri ümberlõikamine keelatud.

Paak - algne või sama tootja mõne teise mudeli paak. Ümberehitus (kuju või asendi muutmine) lubatud.

Porilauad - algsed. Lubatud on lühendamine või eemaldamine.

Sadul - vaba

Amordid - vabad

Juhtraud - vaba

Tuled - eemaldamine soovituslik, olemasolul kohustuslik mõlemal tulel täielikult kinniteibitud klaasiosa.

Posted: 26. Feb 2010 00:50
by karlerik110
om wrote: Rattad ja pidurid - lubatud ainult mopeedidel kunagi kasutatud 16" ja 19" rattad (minidel ka originaal 10") ja algsed trummelpidurid.
Nüüd küsiks veel seda, et miks peab jääma originaalne rattamõõt trummelpidurid? Ketaspidur on trummelpidurist palju efektiivsem. No muidugi kui esipidurilinki liiga kõvasti pressida, siis on ettepoole kukerpall kerge tulema.


Ja kas plastmass teeb kohe standardklassist openklassi? Tõsi, pilli välimus muutub kaasaegsemaks, aga ega see ju ratast paremini edasi käima ei pane.

Ja mustri ümberlõikamise kohapealt... Miks see veel keelatud peaks olema? Vene mopeedi rehvist saab teha nn." vaese mehe krossi rehvi" ümber lõikamise teel. Võrrivõidusõidutudel olen näinud mitmet sorti lõigatud rehve. Ei ole minu teada ükski viga saanud ega muud moodi kahju nendest lõigatud rehvidest. Selgitage siis vähemalt lollile ära miks peaks keelustama rehvide mustri lõikamise.

Posted: 26. Feb 2010 00:58
by om
karlerik110 wrote: Nüüd küsiks veel seda, et miks peab jääma originaalne rattamõõt trummelpidurid? Ketaspidur on trummelpidurist palju efektiivsem.

Ja kas plastmass teeb kohe standardklassist openklassi? Tõsi, pilli välimus muutub kaasaegsemaks, aga ega see ju ratast paremini edasi käima ei pane.
Sellepärast, et asi ei jõuaks sinnamaani, kuhu on paljus jõudnud võrrivõidusõit ja tegu oleks ikka mopeedie võidusõiduga, mitte mopeedimootorite võidusõiduga.
Pitbike detailidel - gondlitel-paakidel-sadulatel, samuti ketaspiduritel ei tohiks mittemigit kohta olla ka open klassis ja standard/open peaks olema ikka põhiliselt mootori lubatud forseeringuastme eristus.
Kui inimene tunneb ikka niiväga vajadust värvilised riided seljas pitbike väljanägeva masinaga võidu sõita, siis ostku omale pitbike ja võistelgu seal klassis.

Rehvidega see, et standard olgu standard ka rehvi osas - täpselt sama tänavalegaalsete rehvide reegel on kasutuses paljude motospordialade standardklassides, nii autovõidusõidus, mootorrataste ringarajas kui kiirenduses.

Posted: 26. Feb 2010 01:36
by Qubik
See, kui sa ehitad omale raami nii umbe, et silindripead maha ei saa, samas teades, et sul silindrit kontrollitakse, on ju küll ehitaja ülim lollus ja sellega ei vabanda ka laias maailmas ühtegi tehnokontrolli.

Samas ketaspidurit ma ka lubaksin. Kuid mopeedimootoriga pitid ei ole enam nagu mopeediklass, vaid 50-nesed pit-id. Seega panen ette siiski standard klassi jätta standardile ligilähedase välimusega mopeedid ja open klassis siis olgu mootor Vairase tehase toodang ja muu kust kuupealt keegi on heaks arvanud jubinat kasutada. Üks standardi kriteeriume võiks olla ju * selgelt äratuntav baasmudel/lähtemudel* Kui ikka peale vaadates on aru saada, et on mini, siis sobib standardisse. Kui pealevaadates näeb välja nagu Pitbike, siis on open ja asi mooses...

Tegelikult võiks mopeediklass olla ka nagu edasiareng võrridelt suuremale/võimsamale. Seega ka tehniliselt komplitseeritum ja mitte nii lihtsate lahendustega võimsuse ja muu performantsi juurdesaamine.

Arutelu jätkub, kuniks leidub mittekedagi rahuldav tulem....
:D

Posted: 26. Feb 2010 02:02
by Qubik
Siia otsa pistaks veel soomlaste kogemusekillu. Alustati aastaid tagasi asjaga Mopoendurance (googeldades lisa inffi) ja hakkas sellest et miskid jorsid sõitsid natukene Pappa Tunturitega võidu-just sellistena nagu nad olid. Kuna reeglid lasti vabaks, siis Pappa tunturite asemele tekkisid ühtäkki supermodernsed Gilerad, GasGas-id jne. seega see fun ja natuke peamurdmist, samuti võimalus väikese raha eest sutsu võidu sõita, kukkus ära ja jäi ainult roppkallite 50ccm võistlus kus ratta võistlusvõimeliseks ehitamine maksab nii palju, et tavaline külapoiss, ega ka asjaarmastajast linnapoiss sinna rahakoti puudumisel ligi ei pääse. Kui päris aus olla, siis mulle meeldiks, kui Eestis seda ei juhtuks ja seda saab piirata ainult sellega, et reegleid tuugamaks teha pisut. Loomulikult viib see lõpuks selleni, et kaalume kolbe ja väntvõlle, mis reaalselt ilmselt õnneks juhtuma ei saa. Pole ju siiski tegemist hambadristisninastveriväljas esikohale sõitmisega või mis??

Posted: 26. Feb 2010 09:12
by mellpoiss
Minu 2 senti:

Olen kogu elu arvanud, et demokraatia on üks s´tt valitsemise vorm.
Vägisi tundub, et me ei jõua kuhugi.
Sõelale tundub jäänud on kas, originaal või open.
(Täisoriginaalis oleksin isegi käsi!)
Sellist mõnusat teatud piirangutega "jokamies" klassi ei õnnestu kokku leppida.
Hakkas meeldima väljend "mopeedimootorite võidusõit", võibolla peakski niimoodi nimetama.
Qubik wrote: Pole ju siiski tegemist hambadristisninastveriväljas esikohale sõitmisega või mis??
Mina, kui täiesti normaalne mees, võidusõidule plaanitult lilli nuusutama küll ei lähe. :D (Muidugi kui võidusõidu käigus horisontaalne asend korraks on sattunud, siis on muru lõhna isegi tunda olnud. :D :D :D )

Standard võrriklass oma reeglitega on näidanud päris head osavõtjate skoori, järelikult on asjal jumet.
Ei maksaks nendes reeglites suuri muudatusi teha.

Posted: 26. Feb 2010 09:54
by virgor
[quote="mellpoiss"]Läheme siis asjalikumaks:
Panen siia oma moditud versiooni reeglitest ja teeme nendest kambaga mopodele sobivad.

Standard:
mootor: jaemüügis saadaolnud S50-V501.
Eksperimentaalmootorid ja nende manused jääksid mängust välja!
Nõutav - tehase karter, silinder ja silindripea, karburaator koos originaal õhupuhastajaga, leegitoru koos summutiga.
Forseering - vaba, lubatud on mootori sisene forseerimine, (kolvi läbimõõt peab jääma 38,5 mm-ni, seda on kohtunikel õigus protesti korral kontrollida koostöös omanikuga.) KOLVIKÄIKU MUUTA EI TOHI.
Karburaator - peab kuuluma eelpool nimetatud markidele või nende modifikatsioonidele. Tehase õhufilter kohustuslik, lubatud õhufiltri sisene metallvõrk asendada porolooniga.
Väljalase - Tehase standartne leegitoru ( mõlemas leegitoru otsas originaal kinnitus). Summuti peab olema jaemüügis saadaolnud standartne tehasetoode. Igasugune modimine keelatud.
Süüde - ise jätaksin vabaks, oli neil ju nii kontakt- kui elektronsüüdet. Tingimuseks seaksin muutumatu eelsüütenurga.
(Selle pagana nõuka elektronsüüte töökindlus jätab kõvasti soovida, lisaks on ta ehitus juba selline, et vändalaagrid peavadki laiali lendama. Katsetame hetkel hiinaka süüte paigaldamist. Tundub lihtne.)
Käigukast - kahekäiguline, ülekandesuhe vaba.
Ülekanne - vaba, fikseeritud ülekandesuhe(kett).
Raam, rattad - vaba, nõutav numbrialus ees u. 200 x 200mm. (kas valge alus ja must number, või must alus ja valge number) Number peab olema loetav ilma lisailustusteta, pedaalid lubatud, võib ka toru läbi raami.
Kummid - vaba, naelad, ketid ja muu välja ulatuv metall on keelatud.
Pidurid - nõutav vähemalt ühele rattale mõjuv pidur ( korrasolekut kontrollitakse tehnilises boksis).
Sõitja varustus - Kaitsekiiver ja pahkluid katvad jalatsid on kohustuslikud.

Siin ju kõik väga hästi. Arvan , et nii ka jääb.
www.sakusaaruklubi.ee

Posted: 26. Feb 2010 11:06
by Qubik
Missugune metallv6rk??? kus te seda V50, v501 mootoritel olete näinud?(s6nastus siis: paberelemendi v6ib asendada porolooniga)
Miks mitte 2-le rattale m6juvad pidurid, kui need juba K6IK on tehasest sellisena tulnud? Vaadakem rollerireegleid.
Mismoodi piirab mopeedi leegitoru tagumises otsas olev kinnitus leegitoru pikkust?
Kui raam on vaba, siis mis toru läbi millise raami?
Millisel V50 mootoril on kontaktsyyde? Ka säärude standardis on originaalsyyte kohustus(ot: 90-nendatel, kui eestis veel mopeedidega ametlikult v6idu s6ideti, olid ka 12000 rpm suutlikel mootoritel originaalsyyted-ei lennanud miski laiali)
Et härrased ärge nyyd v6rrireegleid otse kasutage, m6elge ennem mopeedi ja v6rri tehnilistele eripäradele. S6nastagem need asjad 6igesti ja selgelt, see ei ole nii keeruline ju. :D :D

Posted: 26. Feb 2010 11:27
by Qubik
Panen siia oma moditud versiooni reeglitest.

Standard:
mootor: jaemüügis saadaolnud S50-V501.
Eksperimentaalmootorid ja nende manused jääksid mängust välja!
Nõutav - tehase karter, silinder ja silindripea, karburaator koos originaal õhupuhastajaga, leegitoru koos summutiga.
Forseering - vaba, lubatud on mootori sisene forseerimine, (kolvi läbimõõt V6ib olla maksimaalselt 39 mm, seda on kohtunikel õigus protesti korral kontrollida koostöös omanikuga.) KOLVIKÄIKU MUUTA EI TOHI.
Karburaator - peab kuuluma eelpool nimetatud markidele või nende modifikatsioonidele. Segul66ri läbim66t maksimaalselt 16mm. Tehase originaalkinnitust silindri kylge muuta ei tohi. Tehase õhufilter kohustuslik, lubatud õhufiltri paberelement asendada porolooniga, välise konstruktsiooni muutmine keelatud.
Väljalase - Tehase standartne leegitoru ( Lubatud nii Mini kui Delta tyypi leegitoru). Summuti peab olema jaemüügis saadaolnud standartne tehasetoode. Igasugune modimine keelatud.
Süüde - V50 ja V501 moottoritel kasutusel olnud tyristorsyyde, nimipinge 6V.
Käigukast - kahekäiguline, ülekandesuhe vaba.
Ülekanne - vaba, fikseeritud ülekandesuhe(kett).
Raam, rattad - vaba, nõutav numbrialus ees u. 200 x 200mm. (kas valge alus ja must number, või must alus ja valge number) Number peab olema loetav ilma lisailustusteta.
Kummid - vaba, naelad, ketid ja muu välja ulatuv metall on keelatud.
Pidurid - nõutav m6lemile rattale mõjuv pidur ( korrasolekut kontrollitakse tehnilises boksis).
Sõitja varustus - Kaitsekiiver ja pahkluid katvad jalatsid on kohustuslikud.


Äkki sedasi oleks asine?

Posted: 26. Feb 2010 11:44
by mellpoiss
Qubik wrote:Missugune metallv6rk??? kus te seda V50, v501 mootoritel olete näinud?(s6nastus siis: paberelemendi v6ib asendada porolooniga)
Kes on rääkinud ainult V seeria mootoritest, lubatud ju kõik nõuka 2 käigulised mopomootorid.
Kas noormees on näinud ka vanemate S (pagan, vanainimesena ei oska ma seda katusega S tähte toota) seeria õhufiltreid?
Qubik wrote: Miks mitte 2-le rattale m6juvad pidurid, kui need juba K6IK on tehasest sellisena tulnud?
Keegi ei keela 2 rattale mõjuvaid pidureid.
Qubik wrote: Mismoodi piirab mopeedi leegitoru tagumises otsas olev kinnitus leegitoru pikkust?
Ega ta ei piiragi
Qubik wrote: Kui raam on vaba, siis mis toru läbi millise raami?
Toru millele jalad toetada.
Qubik wrote: Millisel V50 mootoril on kontaktsyyde? Ka säärude standardis on originaalsyyte kohustus(ot: 90-nendatel, kui eestis veel mopeedidega ametlikult v6idu s6ideti, olid ka 12000 rpm suutlikel mootoritel originaalsyyted-ei lennanud miski laiali)
Kes on rääkinud ainult V50 mootoritest, lubatud ju kõik nõuka 2 käigulised mopomootorid.
Standardvõrridel kontaktsüüte piirang, kuna neid mootoreid pole teist tüüpi süüdetega kunagi toodetud.
Kõvematel 12000 pöörde kärbestel olid ka siis motoplatid peal.

Posted: 26. Feb 2010 11:47
by Qubik
mellpoiss wrote:
Qubik wrote:Missugune metallv6rk??? kus te seda V50, v501 mootoritel olete näinud?(s6nastus siis: paberelemendi v6ib asendada porolooniga)
Kes on rääkinud ainult V seeria mootoritest, lubatud ju kõik nõuka 2 käigulised mopomootorid.
Kas noormees on näinud ka vanemate S (pagan, vanainimesena ei oska ma seda katusega S tähte toota) seeria õhufiltreid?
Qubik wrote: Miks mitte 2-le rattale m6juvad pidurid, kui need juba K6IK on tehasest sellisena tulnud?
Keegi ei keela 2 rattale mõjuvaid pidureid.
Qubik wrote: Mismoodi piirab mopeedi leegitoru tagumises otsas olev kinnitus leegitoru pikkust?
Ega ta ei piiragi
Qubik wrote: Kui raam on vaba, siis mis toru läbi millise raami?
Toru millele jalad toetada.
Qubik wrote: Millisel V50 mootoril on kontaktsyyde? Ka säärude standardis on originaalsyyte kohustus(ot: 90-nendatel, kui eestis veel mopeedidega ametlikult v6idu s6ideti, olid ka 12000 rpm suutlikel mootoritel originaalsyyted-ei lennanud miski laiali)
Kes on rääkinud ainult V50 mootoritest, lubatud ju kõik nõuka 2 käigulised mopomootorid.
Standardvõrridel kontaktsüüte piirang, kuna neid mootoreid pole teist tüüpi süüdetega kunagi toodetud.
Loe nyyd Virgori kambaga tegemiseks toodud reeglid, mida ta arvab, et *nii ka jääb* Seal märgitud lubatud moottoriteks V50 ja V501 moottorid. Seellest johtuvalt ka minu ettepanekud

Aga ma tänan komplimendi eest @ noormees:D

Posted: 26. Feb 2010 11:52
by om
Qubik wrote:Missugune metallv6rk??? kus te seda V50, v501 mootoritel olete näinud?
Riga-1/¦-50, Riga-3/¦-51 on "moskva tüüpi" metallsõeltega pisikese ümmarguse õhufiltriga.

Riga-4/¦-52 on kandilise plastkopsiku sees asuva metallvõrgu vahel oleva kiulise "pesukäsnaga" õhufiltriga.

Riga-12/¦-57 on kandilise plastkopsikust "sisselaskesummuti-resonaatorkambriga" ja selle taga oleva paberelemendiga õhufiltriga.

Riga-16;22; Delta; Mini / ¦-58; 62, V-50;501 on lihtsalt paberfiltriga.

Ja mõlema ratta pidurid peaksid ikka olema kohustuslikud.
See, tänaseks ammu iganenud punkt "vähemalt ühele rattale mõjuv mehaaniline pidur" on võrriklassis pärit minu koostatud algsetest teh tingimustest ja oli sellepärast, et kuna võrr oli algselt abimootoriga jalgratas, aga ajalooliselt kõigil jalgratastel esipidureid ei olnud.

Posted: 26. Feb 2010 11:55
by mellpoiss
virgor wrote: Standard:
mootor: jaemüügis saadaolnud S50-V501.
.......................
Kas petavad silmad või........
Keegi oskaja võik nüüd selguse mõttes sellele S-le katuse ka peale panna.

Posted: 26. Feb 2010 12:06
by mellpoiss
om wrote:
Ja mõlema ratta pidurid peaksid ikka olema kohustuslikud.
See, tänaseks ammu iganenud punkt "vähemalt ühele rattale mõjuv mehaaniline pidur" on võrriklassis pärit minu koostatud algsetest teh tingimustest ja oli sellepärast, et kuna võrr oli algselt abimootoriga jalgratas, aga ajalooliselt kõigil jalgratastel esipidureid ei olnud.
Nõustun, et mõlemale rattale pidur kohustuslikuks..
Minupärast kasvõi hüdrauliline.

Posted: 26. Feb 2010 13:51
by Qubik
Hm puhas minu lohakus, see S50 lugemine V50-neks
Olgu siis see metallv6rk ka.

Ok, ma taganen nyyd ja jään vaatama, et mis reeglid siis l6puks paika lähevad. S6itma pyyan tulla niiv6i naa. :twisted:

Posted: 26. Feb 2010 14:15
by mellpoiss
Qubik wrote: Aga ma tänan komplimendi eest @ noormees:D
Sutsu peab ju konkurente õrritama ka, seda "vihasem" võiduajamine tuleb. :D
Qubik wrote: Karburaator - peab kuuluma eelpool nimetatud markidele või nende modifikatsioonidele. Segul66ri läbim66t maksimaalselt 16mm. Tehase originaalkinnitust silindri kylge muuta ei tohi. Tehase õhufilter kohustuslik, lubatud õhufiltri paberelement asendada porolooniga, välise konstruktsiooni muutmine keelatud.
Mina segulõõri piirangut ei pooldaks, peaasi kuuluvus ja tehasekinnitus.
Tema lihtsalt suuremakspuurimine ju midagi paremaks ei tee, ja kinnitumisenõue seab omad piirangud niigi.
See 16mm oleks lihtsalt jälle üks "advokaatide leivanumber".
Qubik wrote: S6itma pyyan tulla niiv6i naa. :twisted:
Peale nii energilist reeglite koostamisest osavõttu, oleks ka väga imelik sind stardis mitte näha. :D

Posted: 26. Feb 2010 14:47
by extinction
Kui pikaks võistluspäev eeldatavalt venib, juhul kui sõitma hakkaksid kõik võrrid, kahe klassi rollerid ja mopid ka veel otsa? :roll: