Page 2 of 2

Posted: 30. Dec 2011 12:37
by minimo
arvi wrote:Ega see kett nii nõrguke ka pole ,et puruks kohe läheb. Aga soovitaks ära puhastada ja kindlasti ka õlitada, roostes kett ei ole tore.
Puruks ei lähe selle tagajärjel niipea jah, aga kulutab ketti ja hakkab varsti nii hammasrattaid lõhkuma ja võib ka ketti hakata maha loopima selle tagajärjel.

Posted: 05. Jan 2012 18:16
by Sisse
Edu sulle selle masinaga! : )

Posted: 05. Jan 2012 18:23
by El3kTriK
Sisse wrote:Edu sulle selle masinaga! : )
Tänud! Tänud! :D

Posted: 06. Jan 2012 10:46
by Sisse
Loodan,et jääd asjadega rahule

Posted: 07. Jan 2012 20:01
by El3kTriK
Niisiis.. Sain Kasutaja Sisse käest korraliku väntvõlli, mis veidi nokitsemist ja puhastamist tahtis, kuid töötab nüüd korralikult.. Tänud talle!

Sain täna masina ka uuesti kokku, ja kuna väljas suhteliselt libe pidin keldris masina käima ajama ja ära seadistama.. Väljas eriti proovida ei saanud, kuna libeda tõttu ei saanud masinat mitmel korral käimagi(masinat peab käima lükkama)..
Aga mida ma täheldasin, et masinal on sama needus, nagu foorumis ühelgi, ei jagu masinal nagu jõudu mind 2 käiguga vedada.. Kas nüüd on süüde ikka paigast ära või vajab karburaatori seaded sättimist..Krt mina ei ole ka vahepeal nii raskeks läinud ju.. Igatahes proovin homme veel..
Kas masin vajab sissesõitu ka, kui vahetatud on kolb ja kolvirõngas? Silindrit ma ei vahetanud..

Posted: 07. Jan 2012 20:18
by Sisse
See küll nüüd normaalne ei ole kui 2 käiguga jõudu ei ole tõmbam lisaõhku kuskilt võibolla. Silindri plokikaanel tihend vahel? Kui ei le tuleb see sinna panna,sest siis ei pidanutki jõudu olema. Ahjaa kas võll sobis?


Soovin sulle edu masinaga!

Posted: 07. Jan 2012 21:03
by El3kTriK
Tihend on küll, kuid eks kisun homme uuesti lahti.. Teen kasvõi uuesti..
Võll sobis küll, kuid pidin väheke raami viiliga laskma, et võll otsast ka läbi tuleks..

Homne päev on tööd täis.. :(

Posted: 07. Jan 2012 21:07
by Sisse
Aga vaata veel üle ega plokikaan õigesti on pingutatud vb lihtsalt suts irvakil ja tõmab sealt lisaõhku.

Posted: 07. Jan 2012 21:12
by El3kTriK
Panin puha kõik uued poldid ja pingutasin korralikult..
Vaatan, kisun homme uuesti silindri maha ja panen uuesti.. Teinekord võib juhtuda, et uuesti kokku pannes kaob viga ära.. :?

Posted: 07. Jan 2012 22:00
by kenekas
Kui teada saad mis viga, anna teada äkki mul sama viga, pole mina siiani veel sellest jamast lahti saanud :(
Plaanisin võtta ka uuesti mootori täiesti laiali aga kunas jäin natuke haigeks ja kohe kooli minek jälle,siis ei jõuagi sellega praegu tegeleda.

Posted: 08. Jan 2012 01:22
by karlerik110
Sul endal pole uutele juppidele sissesõit/sissetöötaminegi tehtud ja nõuad et pill räigelt edasi rebiks... Nii see päris ei käi ikka. Sul vana silinder seal ka peal, raudselt ellipsisse kulunud, siis on sissetöötamise periood veel pikem.

Ja kuidagi ei tahaks kritiseerida, aga jõle üle per*e tundub kogu see muusika teostatud olevat...

Posted: 08. Jan 2012 02:04
by El3kTriK
karlerik110 wrote: Ja kuidagi ei tahaks kritiseerida, aga jõle üle per*e tundub kogu see muusika teostatud olevat...
Mis seal siis nii hull on? Krt ikkagi esimest korda lõhun ja viin ennast asjadega kurssi..
Mis ma siis oleks pidanud lillekesi peale maalima või?
Ega ma võtnudki taastamise alla seda, vaid masina uuendamise ja sõidukõlbulikuks tegemiseks. Vaadates seda, kuidas töökohaga inimesed siin restuareerivad ja teevad siis loogish ei jõu ma nendega sammu pidada.. Kõik mis tuleb tuleb enda kogutud rahast ja arvate, et kooliõpilasel koguneb seda rohkesti :? Oleks minul ka raha sedasi tuulde loopida siis oleksin ma ka lasknud kõik igalpool ära teha ja ostnud tihendid sinna kuhu neid vaja ja vahetanud kõik parema vastu...
Odavamalt saab ka masina korda teha!
Puhtuse kohapealt sai mootor igati puhas seest ja sellega probleeme ei tohiks tekkida.. Krt pealegi ei ole mul mingi oma garaaþ, kus saaks teha mida tahaks.. Kui mõni naabritest otsustab puid tuua või oma keldrit koristama hakata nii, et isegi põrandat harjaga nühitakse ja tolm üles aetakse siis ei saa mina sinna keelama minna..
Ja pealegi ei ole mina ainuke loll, kes sedasi teinud on.. Lihtsalt olen üks julgem loll, kes on ka vaevaks võtnud ka pilte üles laadida ja kirjutada midagi oma tegemistest, mis on teistmoodi tehtud..

Ei midagi isiklikku, kuid pidasin vajalikuks arvamust avaldada, sest tagantjärge kritiseerimine hakkab vastukarva juba käima. Ma tean, et ega ei ole kusagil step by step juhendeid ja olin ise rumal, et kõike ette ei küsinud, kuid masin sai/saab kokkuvõttes selline nagu eeldatud oli ja on..
Mina olen masinaga rahul ja pealegi kõigile ei saa kõik ühesugune meeldida.. Näide kasvõi motika alateemas, kus must silinder pidavat masina välimust rikkuma..
"Maitse üle ei vajelda," ütles kukk ja nokkis tatti edasi. Wot!

Posted: 08. Jan 2012 11:47
by Sapi-Vana
"Ei midagi isiklikku, kuid pidasin vajalikuks arvamust avaldada, sest tagantjärge kritiseerimine hakkab vastukarva juba käima. Ma tean, et ega ei ole kusagil step by step juhendeid ja olin ise rumal, et kõike ette ei küsinud, kuid masin sai/saab kokkuvõttes selline nagu eeldatud oli ja on..
Mina olen masinaga rahul ja pealegi kõigile ei saa kõik ühesugune meeldida.. Näide kasvõi motika alateemas, kus must silinder pidavat masina välimust rikkuma.. "

Ah, mida põdeda. Asi on suhtumises kui sellises ja siin saab jagada motomehed mitmesse kasti.
1) Motopeded - nende taastatud masinad on 100% originaalsed, nende poolt ehitatud masinad hiilgavad iga detaili väikseimaski nüansis, masinad kiiskavad just-just poleeritud värvkattes ja kroomis, mehed ise lakuvad neid masinaid kui aga vaba aeg tekib, kilomeetreid läbivad aga need masinad enamasti aga treileris.
2) Poolmotopeded - nad veedavad tsikli seltsis rohkem aega kui oma perega, tsikkel on üldjuhul laitmatus korras ja neelab olulise osa pere sissetulekust, selle masinaga sõidetakse üldiselt oluliselt vähem aega kui kulutatakse tema korrashoiuks (sest äkki muidu miskit kulub ju), tsiklistile käib aga au pihta seda masinat treilerile ajada.
3) Asjaarmastajad - nad sõidavad tsikliga kui vähegi on võimalik ja kui asi laguneb, siis aetakse tsikkel käekõrval koju, tehakse elementaarne remont ja asi käib jälle. Sellise tsikli juures leiad tavaliselt nii värskelt värvitud kohti kui ka roostes juppe segamini vasaraga äratambitud juppide ja tuttuutega. Tsiklil on alati midagi, mis vajaks ülevaatamist, aga kuni see sõitu ei sega, ei koti see kedagi.
4) Võhikud - neil on mingisugune tsikkel ja imekombel mõnikord saab sellele ka tule torru ja saab mõne kilomeetrikese äragi sõita. Kui ilma tõrgeteta saab poest õlled ära toodud, siis see päev on igati korda läinud.
5) Unistajad - neil on kusagil kuuri all tõeline rariteet taastamist ootamas ja nad räägivad aastaid sellest, kuidas nad tahaksid masinat korda teha ja sellega sõita, aga seda ei juhtu mitte kunagi. Heal juhul pärib masina vähe tegijam inimene, halval juhul pannakse mingil hetkel kõik kuskile kolahunnikusse ja sõidetakse sellega vanametalli kokkuostu.

Posted: 08. Jan 2012 12:59
by El3kTriK
Jumalast õige!
Igaüks vaatab asja omast vaatepunktist :D

Posted: 08. Jan 2012 18:03
by El3kTriK
Niisiis masin jälle korras!
Kogu viga selles jõu kadmises oli kinni süütes! Läksin hommiku ja krutisin seda omajagu ja imekombel läks keldris esimesest matsust käima.
Vedasin masina siis välja, et sõita, kuid imekombel masin ei andnud enam elumärke..
Näppisin omaarust kõik läbi ja ikka mitte midagi.. Egas midagi, kui tagasi keldri, kus sama lugu.. Vaatasin uuesti kõik läbi ja muud seletust sellele ei saanud, kui piip mis andis ja ka ei andnud ühendust.. Natuke kruttimist ja uuele katsele välja..
Muhhaha.. Käima läks ja nagu noor härg loopis taguratast ja teise käiguga oli väga hea tõmme.. Seega kellel ka selline jama vaadake oma süütemäng uuesti üle! Seal on mitu asja mida saab kruttida!
Lasin oma 7-8l bena ka läbi sõites külavahel ringi, nii et kõik järgi vaatasid, et näe üks loll laseb -13 kraadiga väljas ringi :D
Masin käib ilusti ja käima läheb esimesest matsust.. Kiirust jagub masinale ülearu ka talve kohta(tahtis mitmes kurvis taguotsa minema viia). Tegin sirge peal ka väikse kiiruskatse, kuid kuna spidomeetrit sellel masinal pole siis tunde järgi võin küll pakkuda, et oma kaalu ja teeolusid vaadates kütab masin ikka korralikult edasi.. Eks suvel poole proovib auto kõrval järgi palju ka välja võtab..
Ainuke asi, mis juhtus oli see, et piduripedaali ülalhoidev vedru kadus ära.. Aga küll sinna ka uue leiab :lol:
Selg siiamaani külm.. Loodan, et haigeks ei jää, kuid homme plaan jälle kõrvalt naaber kurjaks ajada oma mopi plärinaga :twisted:

Posted: 08. Jan 2012 19:59
by Sisse
Väga hea,et masina korda said 8 )

Posted: 08. Jan 2012 21:09
by kenekas
Tõesti, hea et korda said,nüüd on vähemalt teda et juu minul ka see kala seal süütemängus on : )
Kas näppisid ka anduri kaugust ? Kas sälgu panid anduriga täiesti kohakutti?
Mitu mm enne ÜSS-i panid süütehetke

Posted: 09. Jan 2012 20:16
by El3kTriK
Niisiis.. Tegin täna jälle paar tiiru.. Ei suuda ära imestada, et isegi ilma karburaatoris oleva klapi mitte alla vajutamisega ja imekerge uputamisega läheb esimesest matsust isegi külmaga käima :D

Tegin täna esitule suhtes veel väheke mõttetööd ja lasin jaan tatika fantaasial lennata ja panin ikkagi originaaltule ette ja sinna nüüd igast poest kättesaadava 6v pirni, millele aretasin ka siis pesa.. Ise tulemusega rahul, kuid pirn sai vist vähest nõrk sisse..
Ostsin ära ka kaks eeldatavat suunatuld, mille sinna aretan.. Kuid sellest pikemalt juttu, kui valmis on..
Image
Muidu süüte kohapealt näppisin anduri kaugust küll. Nendest ÜSS'idest ei tea ma midagi.. Kuid maakeeli seletatult: Sellel pöörleval on külgedel 2 kõrgemat kohta(aukudega koha peal ülalt vaadates). Minu andur on just selle ühe lõpus, kui samal ajal on silindris kolb täitsa üleval, ehk ootab kütus plahvatust.
Lisan ka pildi, kuid pilt on petlik, kuna ülemine osa pildil on tegelt alumine ja andur ei jookse mööda pöörlevat pinda!
Need kaks kõrgemat kohta on nende aukude koha peal, kus andur hetkel asub ja sellest otse allpool olev.
Loodan, et midagi sassi ei aja ja on abiks, kuid kuna ise võhik, siis ei oska kuidagi paremini ka seletada.. :?
Image
Igatahes tegin täna õhtul ka veel video oma masinast lühidalt.. Ma usun, et nädalavahetusel teen vist ühe pikema video, kus õrritan gaasiga ka siis mootorit, mille ma praegu ära unustasin..
Igatahes video on siin: http://www.youtube.com/watch?v=95XMTVLiUsI
Image

Posted: 09. Jan 2012 22:18
by Sisse
Väga vägev! Aga paber teibi asemel soovitaks isoleer paela 8 )

Posted: 09. Jan 2012 22:34
by El3kTriK
Sisse wrote:Väga vägev! Aga paber teibi asemel soovitaks isoleer paela 8 )
Ma oleks ise ka midagi muud pannud, kuid isu sõitma minna ja selle asendatava asja puudumine pani mind sinna maalriteipi kleepima :lol:
Eks ma asendan ta välja, kuid hetkel las jääb

Posted: 09. Jan 2012 23:37
by Sisse
Süütekaan pane ka peale jama kui vett saab :(

Posted: 10. Jan 2012 09:20
by irukas
Tühikäigu võiksid ka maha keerata, kui on hea mootor siis tiksub madalalt hästi 8 )

Posted: 10. Jan 2012 17:42
by Qwert
Tore =) ... mul on ka vene ratas Riga 12... vaja remonti

Posted: 15. Jan 2012 14:42
by El3kTriK
Panin nüüd kaane ka peale ja aretasin veel väheke masinat..
Panin mopile peale lukklüliti, mis ilma võtmeta ei luba masinal käima minna..
Aka tegin mopi rohkem vargakindlamaks..
Lisaks kinnitasin peale veel 2 tagumist suunatuld, mis vajavad veel tegemist, kuid esialgu lülitist toimivad(veel ei vilgu).
Eks näeb, mis masinast edasi saab..
Image
Image

Võibolla oleks foorumi admin ka vastutulelik ja tõstaks teema Kasutajate mopeedid alla.. Tänud!

Posted: 15. Jan 2012 16:01
by Sisse
Vägev! Kas suunakad töötavad ? Plastmass kondel on see mille mina antsin?
Edu!!!

Posted: 15. Jan 2012 17:38
by russivend
väga vinge masin, küsiks et kas panid suuna tuled aku pealt tööle?
endal ka plaanis mini rigale suuna tuled külge panna .

edu !

Posted: 15. Jan 2012 19:11
by El3kTriK
Sisse wrote:Vägev! Kas suunakad töötavad ? Plastmass kondel on see mille mina antsin?
Edu!!!
Suunakad hetkel ainult põlevad, kuna pole jõudnud veel releed hankida/ümber ehitada..
Plastik on jah see, mille sina andsid :D

Suuna tuled on hetkel mootori pealt.. Seal sees on 12v 5w pirn.. Pimedas säras küll, kuid täna päeval ringi vurades pidin tõdema, et jääb lahjaks 5w..
Aretab sinna siis väiksema voltidega pirni ja vahest suuremate wattidega..
Ise mõtlesin, et kui lükata need 12v pirnid taha siis mootor hakkab koonama ja sureb välja, kuid häälest ei muutunud midagi isegi siis, kui kõik võimalikud pirnid põlesid..
Lähiajal proovib siis releega või millegi muuga need tuled vilkuma saada..

Posted: 16. Jan 2012 13:14
by extinction
suute ja tarbevoolu jaoks on mu meelest sellel genekal eraldi mähised, ei saa aru miks peaks välja surema kui koormus taga!
12V pirnid ilmselgelt ei ole parimad, kuna geneka peal sul ju kirjas 7V 45W. Proovi retropirnidega (6v).

Posted: 16. Jan 2012 17:47
by El3kTriK
extinction wrote:suute ja tarbevoolu jaoks on mu meelest sellel genekal eraldi mähised, ei saa aru miks peaks välja surema kui koormus taga!
Ega ta surnudki.. Ma lihtsalt mõtlesin, et järsku ei jagu voolu enam jõulupuu jaoks :D

Posted: 22. Jan 2012 19:50
by El3kTriK
Nonii.. Sai siis täna paak täitsa tühjaks pläristatud..
Suunatuledega pole aega olnud tegeleda, kuid talverõõmud kasutasin küll ära:
Image
Image

Sõitis küll ja sealt, kus ennem läbi ei läinud läks läbi küll..
Ainuke asi, mis võiks olla on ketid taguratta ümber :D

Posted: 23. Jan 2012 18:34
by arvi
Suusaga parem sõita?

Posted: 23. Jan 2012 19:52
by El3kTriK
arvi wrote:Suusaga parem sõita?
Kuidas võtta.. Kiirus jääb küll miskil põhjusel väiksemaks vist(tundus küll), kuid samas ei julge eriti täisgaasiga ka sellega lennata mööda teed :D

Eks ta alguses harjumist tahtis, kuna kippus eriti hästi loopima taguratast ja kuna suusk annab mopeedi ka kõikuma, siis jalgadega peab ikka tasakaalu ka hoidama...
Mul oli suusk üle ja mõtlesin, et proovin järgi :D
Ise küll ei kahetse, kuna sain väheke teise sõidukogemusegi...
Kergest lumest ja teepeal olevatest vallidest(aukudest) sai paremini üle küll.
kerges lumes muidu esiratas ei suuda teed teha aga see lendab ilusti üle.. mõnus vaadata ka vahest, kuidas lumi kahte suunda lendab..

Kui aega on, suusk olemas ja kondid liiga kallid pole siis võib proovida ma arvan.. Suusk tõmmake võimalikult kõvasti alla kinni, sest muidu hakkab see seal tilberdama :D

Posted: 22. Feb 2012 23:42
by Sisse
Noh mis stellast vahepeal saanud on?

Posted: 13. Apr 2012 20:31
by El3kTriK
Sisse wrote:Noh mis stellast vahepeal saanud on?
Sõidab ja sõidab :D
Tõin maalt kiivri ka kuurist ära mis pahna all tolmu kogus..
Ikkagi retro :D
Image

Võtsin täna esimese koolitee ka ette temaga.. Pidas ilusti vastu ja viis kohale ka :lol:
Tagasi tulles pidasid võmmid ka kinni :D :D
Tulid mulle vastu ja mind nähes tõmbasid teeäärde ja ootasid kuniks ma lähemale jõuan.. Siis hüppasid autost välja ja pidasid kinni.. Küsisid dokumenti ja uurisid niisama.. Pandi puhuma ka igaks juhuks(sest mine sa hullu tea, millises olekus ma koolist tulla võin) :lol:
Arvasin, et hakkavad minu aretatud suunatulede kohta küsima(ei vilgu ega midagi ja asuvad ainult taga), aga ei tehtud teist nägu ka pähe..
Pigem vaadati ja imestati, et kes sellise ilmaga sõidab :P

Eks esmaspäeval jälle minek, kui just pussnuge ei saja :D

Posted: 13. Apr 2012 21:44
by lipamets
Mõnus huumor ,naersin südamest. :D :D :D

Posted: 13. Apr 2012 23:31
by Sisse
Hea kuulda et sõidab Edu!

Posted: 14. Apr 2012 10:45
by arvi
Endal ka selline kiiver olemas kuskil ainult see pealt puruks. :lol:

Posted: 14. Apr 2012 11:44
by El3kTriK
arvi wrote:Endal ka selline kiiver olemas kuskil ainult see pealt puruks. :lol:
Eks minuoma ole ka ajahambu jäänud..
Rihm hakkab katki minema ja seest osad kohad on katki :?
Aga kannatab ära küll sõita temaga.. Vähemalt on liikluseeskirja nõuded täidetud :twisted:

Posted: 14. Apr 2012 17:25
by madeinussr
Ei ole täidetud, sellist kiivrit kehtiv liikluseeskiri kasutada ei luba!
El3kTriK wrote:
arvi wrote:Endal ka selline kiiver olemas kuskil ainult see pealt puruks. :lol:
Eks minuoma ole ka ajahambu jäänud..
Rihm hakkab katki minema ja seest osad kohad on katki :?
Aga kannatab ära küll sõita temaga.. Vähemalt on liikluseeskirja nõuded täidetud :twisted:

Posted: 15. Apr 2012 00:27
by El3kTriK
madeinussr wrote:Ei ole täidetud, sellist kiivrit kehtiv liikluseeskiri kasutada ei luba!
No ja mis tal siis viga on? Tahate väita, et peaks sõitma mootorrattakiivriga või? :lol:
Ikka ettem, kui(mida olen ise ka liikluses näinud):
Image

Ja kui peakski avarii juhtuma, siis kannatajapooleks jääb alati väiksem.. Ei päästa see tipp tasemel kiiver midagi.. Konte lõhud samamoodi :idea:

Posted: 15. Apr 2012 07:11
by madeinussr
Mitte ei taha ainult väita vaid nii ongi, kasutada tuleb korralikku E tähisega sertifitseeritud kiivrit. Loomulikult tuleks kasutada ka turvavarustust, jope, püksid, saapad, kindad aga need ei ole otseselt kohustuslikud vaid pigem juhi enda tervise huvides.
Ja väljend, et teised sõidavad ju ka sellise mädand plastkoorega või teise maailma sõja aegse "saksa potiga" ei päde kohe üldse. Minu arvates pole näiteks turvalisusel hinda, seetõttu sõidan mopeediga sama varustusega, mis on mul seljas kui sõidan oma 6oo-se Yamahaga.

Tegelikult sa tajud vist ise ka turvavarustuse tähtsust, tipptasemel kiiver päästab nii mõndagi ja kondid kasvavad kokku, aga liha nende peale on palju raskem kasvatada kui see mööda asfaldit maha riivitakse.
El3kTriK wrote:
madeinussr wrote:Ei ole täidetud, sellist kiivrit kehtiv liikluseeskiri kasutada ei luba!
No ja mis tal siis viga on? Tahate väita, et peaks sõitma mootorrattakiivriga või? :lol:
Ikka ettem, kui(mida olen ise ka liikluses näinud):
Image

Ja kui peakski avarii juhtuma, siis kannatajapooleks jääb alati väiksem.. Ei päästa see tipp tasemel kiiver midagi.. Konte lõhud samamoodi :idea:

Posted: 15. Apr 2012 13:06
by Nobody
Seleta siis tüdrukule, mis juhtus, kui kogu aju mööda asfaldit laiali voolanud...