tofetome Stella V-501 M, must-oran¸
See sidur on ikka vähemalt minumootoril täielik nuhtlus. Ma ei tea kuidas teistel on, aga minul tahab see igakord nokitsemist. Nimelt siis eile peale tankimist oli tuju rõõmus ja kohe ringile minemas, aga hetke pärast polnud nii rõõmus midagi. Sõites, hakkas järsku mingi imelik kolin. Tuli peale täielik nördimus, sest arvasin, et midagi on käigukastis viga. Viisin masina koju ja sõitsin rattaga edasi. Täna võtsin kaane maha ja koheselt sain aru, et viga on siduris. Eile enne sõitu sai just peale pandud uus siduri see alumine plaat, kus on neli pulka püsti. TUTIKA plaadi pulgad ütlesid üles, kaks neist murdusid ära. Mulle on kuskilt silma jäänud, et see vist tüüpviga vms? Ühesõnaga nüüd peab vist need kinni keevitama, sest eelmisel plaadil logisevad need ka üpris korralikult. Panen ka paar pilti.
Kuda vääne nõnda tõmme. | Stella V-501M
Tervist! Täna tekkis idee panna Stellale peale suurem karburaator. Kas keegi on sellist mõtet teostanud, või on see üldse võimalik? Kas selline teostus annaks midagi või ei? Kindlasti tuleks sinna ehitada mingisugune vahejupp, sellega ma olen juba arvestanud. Ma ei jaga asjast midagi, aga kas mingi 24mm-ne karburaator oleks normaalne, ise arvan, et natuke liiga suur. Mida arvate?
Kuda vääne nõnda tõmme. | Stella V-501M
-
- Tavakasutaja
- Posts: 473
- Joined: 29. Jul 2009 00:00
- Location: Jõgevamaa
Vahepeal ei saa edasi töötada, kuna käpp(käsi) on haige. Selleeest sai täna koju veetud uus karpa. Pärit on ta ühe ATV-pealt, millel on kubatuur natuke suurem. Minu mõõtmiste kohaselt peaks ta olema 18mm. Karpal on ikka korralikult nõel ja värgid. Nüüd tuleb teha vahetükk ja see peale panna. Sellest hiljemalt.
Kuda vääne nõnda tõmme. | Stella V-501M
Nüüd on siis käpp korras, aga tervis ikkagi kehv . Küll saab vaikselt midagi ikka putitatud. Sai hakatud tegema siis uuele karpalse sisselaske kollektorit karpast silindrini. Lisaks sai ka veel vene foorumis tuhlatud. Selles foorumis veel eraldi teema V-50 mootori tuunimise kohta . Sain ka igasuguseid mõõtmeid, mille järgi peaks tõenäöliselt forseerimine toimima. Peale silindriavade ja resonaatori mõõtude mõtlesin proovida modifitseerida ka kolvi. Esialgu proovin vanema kolvi peal, kuhu panen tutikad rõngad - tean see lahendus pole kõigeparem kuid las ma õpin . Panen siis pildi ka kolvist, kuhu on pealemärgitud avade mõõtmed.
M
M
Kuda vääne nõnda tõmme. | Stella V-501M
-
- Tavakasutaja
- Posts: 473
- Joined: 29. Jul 2009 00:00
- Location: Jõgevamaa
Vahepeal on saanud natuke uuendada, aga mitte eriti palju. Sai lõpuks soetatud ühe rollerimehe käest sportsumpa. Kas ma selle terviklikult peale panen on küsitav, sest kuda ta tööle hakkab on suur loto. Kindlasti võtan sealt kasutusele silencer-i, et natsa vaiksem saaks. Ehitatud sai ka sisselaske kollektorit, kuigi valmis ainult karpapoolne ots. Hetkel praegu kõik.
M
M
Kuda vääne nõnda tõmme. | Stella V-501M
-
- Tavakasutaja
- Posts: 182
- Joined: 17. Jun 2005 00:00
- Location: Abja-Paluoja
- Contact:
Nonii, jalg hakkab paranema, ehk siis saab juba vaikselt nokitsema hakata. Sai siis uuritud igasuguseid vene foorumite V-50 mootori forseerimis jooniseid ja mõeldud. Peale silindri jooniste avastasin ka, et kolvi saab natsa modifitseerida. Natuke varasemas postituses on mul tehtud need lisa sisselaske augud. Need jäävad ära, kuna selleks on vaja klappi, mida lihtsalt oma rahakoti paksuse pärast ja sellepärast, et see natuke võõras mulle on, ei osta. Küll aga sai laiendatud joonisejärgi neid sälke, mis on siis sõrmest all. Panin kolvi silindrisse ja imetlesin ja uurisin. Kui aga lükkasin kolvi kõige üles, ehk siis ÜSS seisu, avastasin, et kolvi alumine äär on sisselaske akna ees. Mina oma mõistusega võtsin selle osa maha, et kui kolv üleval on siis on sisselaske aken täiesti lahti. Mina nüüd ei tea kas see on vale või ei. Kui see on vale, siis ärge pahandage, sest ma tahan oma vigadest õppida ja las ta esialgu olla nii. See kolb millelel ma need augud tegin ja üldse seda modifitseerisin on teine kolb, mul on üks originaal veel. Juhul kui mu modifitseeringud ei kanna vilja, siis aab õige kolviga edasi sõita. Rohkem nagu täna ei saanudki tehtud, öö tuli peale. Lisaks panen siis veel pilte. Piltide peal on plaanitav uus karpa (19mm), mille ma loodan selle masinaga tööle saada. Lisaks ühe rolleri sportsumps ja silencer. Nagu öeldud silenceri kasutan kindlalt, aga kas resokat, seda ei tea, sest selle töölehakkamises ei saa kindel olla. Proovin ma selle igatahes vist ära . Kui tööle ei hakka, proovin mõõtude järgi uut teha. Lisaks veel pilte kolvist jne. Las need räägivad enda eest.
Sportsumps
Selliselt oli see ava piiratud siis.
Ja selline peale mu kätetööd.
Enamvähem sellise ava nagu rohelisega näidatud eemaldasin.
19mm.
M
Sportsumps
Selliselt oli see ava piiratud siis.
Ja selline peale mu kätetööd.
Enamvähem sellise ava nagu rohelisega näidatud eemaldasin.
19mm.
M
Kuda vääne nõnda tõmme. | Stella V-501M
- vanamotomees
- Posts: 4
- Joined: 08. Nov 2009 01:00
-
- Tavakasutaja
- Posts: 473
- Joined: 29. Jul 2009 00:00
- Location: Jõgevamaa
Sai siis terve eilne päev garaa¸is oldud ja üpris asjata. Panin mootori kokku ja proovisin tööle panna. Esimese vändaga hakkas tööle, aga ma pidin selle katkestama, kuna olin unustanud leegitoru ja sumpsi panemata . Sai see viga parandatud ja uuesti proovima mindud. Järksu ei käinud enam tagaratas ringi ja vändast lüües käis ka vänt nagu oleks sidur laiali. Mõtlesin, et mida **** nüüd on. Võtsin sidurikaane maha, aga sidur oli korras. See viskas närvi üle ja läksin tuppa ära. Hiljem tuli idee, et enne mootori molekulideks võtmist, võiks võtta korra ära parempoolse magneeto kaane vms ja sealt viga otsida. Viga oligi seal . Nimelt oli magnet lahti. Panin selle kinni ja asi oli nagu varem. Kõik uuesti kokku + uus sumpa. Jah see lollus sai tehtud, et sai see rollerisumps oma leegitoru otsa keevitatud. Esimese korraga proovima ja läks tööle. Nüüd siis sellest lollusest:D. Sumps ei andnud kohapeal mingit muud uuendust, kui see, et hääl oli hulka vaiksem. Liikuma hakates oli tunda parem kohaltminek, võibolla saab ka seda kolvi modifitseerimise kaela ajada, ei tea. Suurt muutust, nagu ma olen aru saanud resokate puhul, see ei andnud, sest puhta leegitoru pikkus on liigselt pikk. Olen kuskilt kuulnud, et leegitoru pikkus 1 tolli võrra muudab lõpppöördeid mingitmoodi. Ikkagist on plaanis teha ise resokas, kas ja millal, seda ei tea. Esialgu olek see kõik. Väike pilt ka sellest monstrumist, mis ei tohiks seal kaua olla enam.
Kuda vääne nõnda tõmme. | Stella V-501M
-
- Tavakasutaja
- Posts: 473
- Joined: 29. Jul 2009 00:00
- Location: Jõgevamaa
Täna sain natsa proovida siis. Selline tunne, et nende muutustega on natuke tippkiirust ka juurde tulnud. Võibolla on see kujuteldav, aga mul tõi naeru näöle ikka . Nüüd peaks loodetavasti olema üle 40 km/h. Tõesti see võib olla tunne ja ei pruugi. Aga siiamaani on veel mootor koos püsinud .
M
M
Kuda vääne nõnda tõmme. | Stella V-501M
Magnet oli lahti ja see tuli natuke välja, ehk siis takistas selle väntvõlli liikumist. Ta blokeerus sinna mähiste juurde kuidagi. Kui kaane maha võtsin, siis paistis sealt lahtine magnet ja hea õnn oli, et see kiil lebas maas, et seda ära ei kaodanud. Sul sellega probleeme?
M
M
Kuda vääne nõnda tõmme. | Stella V-501M
-
- Tavakasutaja
- Posts: 473
- Joined: 29. Jul 2009 00:00
- Location: Jõgevamaa
Ma mõtlesin seda vahemaad:tofetome wrote:Täpsustaks natuke. Kas mõtlesid leegitoru kinnituse juurest kuni selle väikese toruni mis läheb silenceri? Kas sul endal on nii, või võtsid kuskilt jooniste pealt? Palju siis pöördeid stock mootoril tulema peaks?
Minu reso tuli enamvähem sellise kaugusega, aga ma pole veel testinud. Muidugi mul kõik teised mõõdud erinevad tohutult sinu resost.
Originaalmootor peaks 6000 pööret küll ära tegema, siiski soovitan selle maksimumi kuskile 4500-5000 pöörde peale panna.
Last edited by extinction on 07. Dec 2009 14:12, edited 1 time in total.
EI mul korras see.tofetome wrote:Magnet oli lahti ja see tuli natuke välja, ehk siis takistas selle väntvõlli liikumist. Ta blokeerus sinna mähiste juurde kuidagi. Kui kaane maha võtsin, siis paistis sealt lahtine magnet ja hea õnn oli, et see kiil lebas maas, et seda ära ei kaodanud. Sul sellega probleeme?
M
Mini V-50---Pocket bike---Mini V-50---dirtbike110cc---ATM125cc.
Sai siis lõpule järjekordne reedene koolipäev ja peale seda suundusin kohe garaa¸i. Hakkasin paigaldatud summuti leegitoru lühendama. Jarsku oli mul aga vaja sumpa otsast korra lahti lõigata ja mis ma avastasin . Siinsed kasutajad rääkisid tõtt, seal sees oligi igasugune katalüsaator(võibolla) ja siis igasugused kambrid jne, mis on SUUREKS takistuseks. Niisiis sai "sportresokas" umbes neljast kohast lahti lõigatud ja kõik sees puhtaks tehtud ja kokku tagasi keevitatud. Veel oli probleeme selle pealemahtumisega, kuidagi sai. Nüüd oli aeg proovida. Vahepeal mainin, et toru, mis tuleb viimasest koonusest välja peab mul jooniste järgi olema 10 cm vähemalt. Mul ulatus ta välja vähem, aga suurem osa sellst u 7-9 cm jäi sisse, millest ma tegin omad järeldused. Proovimiseks ei pannud silenceri peale. Hääl oli kohe mahe, ei tahtnud kohe tööle hakata, sest mootor oli külm (ülla-ülla). Hääl oli minujaoks äge . Sai kohe tänavale mindud proovima. Tõesti see aitab, tehase originaal sumpaga ei anna võrreldagi. Tõmme oli lausa super, võrreldes selle kulgemisega, mida ma enne tegin. Siis, aga kui punn põhjas oli oli selline tunne, et saab palju peale, kui gaasi natuke järele anda, muutus see. Võtsin õhufiltri maha ja proovisin siis. Siis seda viga ei esinenud. Naer tuli näöle ja kohe uuesti proovima. Tegin nats suurema ringi, aga võta näpust silndris hakkas midagi kolisema vms. Ise arvan, et kuumenes üle või jooksis kokku ära, sest kui koheselt välja suretasin, siis oli kolin silkus, kui seda ringi ajasin. Niisiis jälle väike käekõrval lükkamine koju. Selleks korraks sai garaa¸ korda tehtud ja asi hetkel seisma jäetud, kuna selline väsimus ja nälg oli peal. Nädalavahetusel või millalgi võtan silindri maha, ja uurin mis seal on. Nüüd, kus on vähe korralikum sumpa, sisustaks aega sellega, et paneks uuesti ZID-i kolvi ja siis oma 19mm karpa ja prooviks siis tööle saada. Esialgu kõik, varsti uuendusi;).
Varandus, mis sumpsist välja võtsin.
M
Varandus, mis sumpsist välja võtsin.
M
Kuda vääne nõnda tõmme. | Stella V-501M
Tervist,
Selgus, et mootor ei jooksnudki kokku. Asi oli vaid selles, et magenet oli jälle lahti tulnud. . On teistel ka seda viga esinenud? Magnet peale ja vupsti jälle sõitma. Siis tekkis küll üks mure, et lampi suri välja, aga kui tihendasin silindripea mutreid, võis sõit jätkata. Käigukasti panin ka uue vedelama õli sisse, väiksem takistus.
M
Selgus, et mootor ei jooksnudki kokku. Asi oli vaid selles, et magenet oli jälle lahti tulnud. . On teistel ka seda viga esinenud? Magnet peale ja vupsti jälle sõitma. Siis tekkis küll üks mure, et lampi suri välja, aga kui tihendasin silindripea mutreid, võis sõit jätkata. Käigukasti panin ka uue vedelama õli sisse, väiksem takistus.
M
Kuda vääne nõnda tõmme. | Stella V-501M
Ei ole küll eriti sellist asja kohanud ,et magnet tuleks tihti lahti.Endal vähemalt küll sellega probleeme pole olnud.Seisab ilusti ja lahti ei ole tulnd veel.Äkki vint kulunud poldil või siis võlli sees, või kiil ei ole õige mõõduga,äkki on liiga väike et ei kiilu kinni ilusti.Vedruseib ka ikka oluline et seal oleks.
Mini V-50---Pocket bike---Mini V-50---dirtbike110cc---ATM125cc.
Noniii, sai jälle lõbusat aega garaa¸is veedetud. Nägu läks lõpuks ikka väga naerule. Nimelt ükspäev käisin kloostrimetsas ja tulin sealt tagasi kahe ZID-i kolvirõngastega. Eelmistega juhtus halb asi..... Sai kõik kokkulapitud: madalam silinder, kolb uued rõngad sõrm jne. Ostsin ka vesiliivapabereid igas kareduses. Pähe on jäänud mõttetera, et kui seda isselaske kollektorit, mis peale karpat on, poleerida, läheb segu paremini edasi ja ei teki keeriseid vms. Sai siis möllatud natule 1000-ese paberiga ja asi läikis. . Kõik tihedalt koos + uued mootorikinnitused silindripeale, et ikka kinnihoiaks, sest eelmised ei sobinud madalamale silindrile. Õppisin eelmisest kolvipanekust ka seda, et rõngaste vahele ja silindrisse oleks soovitatav ka õli panna, et mitte ei juhtuks seda, mis juhtus eelminekord (jooksis kokku). Loomulikult tuleb ka tublisti bensiinile õli lisada. Sai ka lonks paaki kallatud. Kõik korras astusin garaazist välja, koos "tsikkliga". Kuna mul vändalöömise võmalus hetkel puudub, siis pidin lükkama. Istusin peale ja andsin jalgadega kaks sammu ja asi töötas. . Ainult rõõm sellist asja kogeda. Toores maha ja natuke isegi pöördeid lubatud. Panin masina esialgu pukile tühikäigule töötama, et mitte kohe teda piinata. Hiljem lükkasin sise ka käigu. Nii töötas ta tubli 15-20 minutit. On see nüüd hea, ei tea. Minuarust on, kui te teisiti arvate, siis andke teada . Pärast sai ka veel väike proovisõit tehtud. Esimese käigu ajal läks ikka nägu väga naerule . Esimese käigu pikkus on nüüd hoopis pikem . Nüüd tuleb selles kohas, kus eelmise kolviga pidi juba teise sisse lükama, hoopis pöördeid nagu jumala poolt saadetud juurde. Ja paar sekundit peale seda saab alles teise sisse lükata. Ehk siis esimene käik pikenes natuke. Teisega, ei saanud veel lõppkiirust proovida, puht tänu heasüdamlikusest kolvi vastu. Hetkel teeb veel muret see suvaline sumps, mis on minu, kui esimese kursuse esimesel nädalal viibiva noorkeevitaja poolt kokku keevitatud. Selle rollerisumpsiga, mis hetkel nagu töötaks, on plaan ära kaotada ja jooniste järgi uus ja õige teha. Seda vaatab hiljem. Plaanis on ka lähipäevadel surveaste ära mõõta ja surveastet samuti natuke suurendada. Lisaks on vaja, ka veel üks leegitoru tikkpolt uus panna, aga need on juba väiksed vead. Varsti panen uut inffi oma tegudest. Seniks kiireid viimaseid kilomeetreid.
M
M
Kuda vääne nõnda tõmme. | Stella V-501M
Nonii, Head uut! Vahepeal pole olnud aega tsikkliga tegeleda. Viimane kord jäi lumes hullamine ära, kuna käivitamisel tekkis jama. Ehk sain juba enamvähem tööle, lasin siduri lahti ja käis väike klõps ja mootor seisis. Proovisin vänta lüüa, noo ei saa, nagu paekivioleks ees vms. Paned käigu sisse proovid lükata, ratas niiblokkis, et isegi kalevipoeg ei murra seda lahti. Paar nädalat oli vahel ja siis võtsin kõigepealt magneetopoolse kaane maha ja kontrollisin, kas kolb käib, käis - seega kanalid ja rõngad olid korras. Siis võtsin sidurikaane maha ja ennnäe seal viga oligi. Hooratta mutter oli lahti tulnd ja selle alt seib välja jooksnud ja sattunud täpselt sidurikorvi ja hooratta hammasrataste vahele ja seepärast ei käinudki seal midagi ringi. Sai see viga eemaldatud asjad kokku ja sõtima . Nüüd kõigile sellistele, kes plaanivad ka sõitma minna põhiliselt sliki tagarehvi ja tavalise mopi esirehviga. Kiiresti ärge sõitke . Veel on seoses ilusate talveilmadega plaanis mul panna tagaveljele ketid, nagu mägimaadel on paljudel autodel. Plaan on juba valmis. Kui tegutsemiseks läheb, siis teen pilte ja näitan ka.
Pilt blokeerumisest:
M
Pilt blokeerumisest:
M
Kuda vääne nõnda tõmme. | Stella V-501M
-
- Tavakasutaja
- Posts: 182
- Joined: 17. Jun 2005 00:00
- Location: Abja-Paluoja
- Contact:
Kui Sul oleks paar Stella vana rehvi üle, siis oleks kruvirehv palju efektiivsem asi, sõidad jäärada ja libisemisest pole haisugi. Kruvid maksavad kokku 80-100 eeki, niet suht säästuprojekt ka
Väike pildike ka asjast millest räägin
Tänavasõiduks muidugi lühemad kruvid kasulikumad.
Väike pildike ka asjast millest räägin
Tänavasõiduks muidugi lühemad kruvid kasulikumad.
Abja Tehnikaringi koduleht: Www.abjatehnikaring.com
Sellelt lehelt leiate kõik, mis puudutab võrrivõidusõitu!
Sellelt lehelt leiate kõik, mis puudutab võrrivõidusõitu!
Komplekt sisaldas siis minumäletamistmööda: ujuk, tihendid (nii ülemine kui alumine), ujukinõel(koos rõngastihendiga), mingi kruvi(kas segu või tühikäigu, ei tea pole kasutaund), originaal düüs 62, sõel ja rohkem nagu esialgu ei mäleta. Minujaoks oli asi päris kallis, sest mul oli ainult seda nõela vaja:lol: maksis 177 Eesti krooni, või oli 170 või midagi sellist. Üpris kallis ütleks, kuid mul polnud pääsu.
M
M
Kuda vääne nõnda tõmme. | Stella V-501M