Reymo1995: Riga-13, 1987
Posted: 26. Sep 2009 16:54
Oli küll mõte teha siia foorumisse alles siis teema kui masin lõplikult valmis, aga ei suuda kuidagi kiusatusele vastu panna ja otsustan üht-teist kribada.
Alguse sai kõik käesoleva aasta märtsi lõpus, mil avastasin, et kaasfoorumlane mesamees müüb võrri.
Masin polnud küll ausalt öeldes just kõige parem, aga siiski see meeldis mulle ja suht kohe sai ühendust võetud ja aprillis diil ära tehtud. Seejärel sai ühe sõbraga kokkulepe tehtud, et ta viib masina enda juurde ja toob Hiiumaale, kuid siis jäi asi seisma kuni augusti lõpuni, mil kaasfoorumlane Canyondrift otsustas Riga-13 transpordiga veidike aidata. Läksin siis hommikuse bussiga praamile ja üsna varsti peale Rohukülla jõudmist ilmus kohale ka Jaanus koos vanaisa ja minu võrriga. Esialgu kui nad autoga minust mööda põrutasid ja oma võrri nägin tundus asi isegi parem kui pildi peal, aga kui see sai autost maha tõstetud oli vaatepilt hoopis teine: juhtmed, trossid jms rippusid kõik erinevates suunades, pidurtross oli üldse 2 meetrit pikk, raam kõver, esimene porilaud valesti peal, mootor D-6 mitte D-8, raamile ise keevitatud süütepooli kinnitused, mõlemad kummid tühjad, käima ei läinud kuid säde oli kena ja vähemalt lubas jne.
Seejärel sai külge kruvitud esituli, ostetud pilet mopeedile ja õpilasele ning praamile kobitud.
Heltermaale vastu oli sõitnud oma võrriga Kevin, koos putitasime selle imeliikuri ka tööle, kuid kiirust üle 5 km/h temast välja ei pigistanud.
http://toru.ee/view/b909c4170f01 - sadulas Kevin, mina filmisin.
Ega's midagi, tund aega sai sellega jamatud ja seejärel tuli sõitma hakata, liikumine toimus niimoodi, et 2 km hoidsin sidurit poolenisti all(muidu ta lihtsalt oleks välja surnud) ja lükkasin jalgadega hoogu, lõpuks sai 1 km ka sõidetud senikaua kuni ta välja suri. Vaatepilt oli julm. Mootor suitses absoluutselt igalt poolt ja oli nii tuline, et kätt ei tahtnud lähedalegi panna. Seejärel ei tahtnud ta eriti käima ka minna ja sai helistatud sõbrale, kuid tal oli auto kumm puruks läinud ja lubas poole tunni pärast kohale jõuda. Sai otsustatud, et proovin siiski edasi sõita. Seejärel masin sõitis taaskord umbes 3 kilomeetrit kiirusega 5 km/h ning siis...nägin teeääres politseipatrulli, ilma pikema mõtlemiseta sai sidur alla vajutatud ise maha hüpatud ja väga kiirel sammul kõndima hakatud...varsti jõudis kohale ka sõber kellega masina Käina tõime. Tund aega sai kodus puhatud ja seejärel topkat antud ja Kevini juurde sõidetud. Kiirus oli juba täitsa hea. Seal putitasime seda umbes 2-3 tundi ja seejärel oli kiirus juba umbes 30-40 km/h. Edasi sai liigutud KoBa juurde ning varsti oli kell juba pool üksteist, seejärel sai tehtud üks ring küla ja Käina vahel. Kui koju jõudsin siis oli muidugi kuulda suurt sõimu (pidureid polnud, tuled ei põlenud jne jne jne). Järgmisel päeval õnnestus tee peal düüs umbe ajada ja sai masinat 4 km koju lükatud. Paari päeva pärast jooksis kokku mootor ja purunesid veel mitmed detailid. Sai alustatud pisikese remondiga: vahetatud iste, ostetud uued kolb ja rõngad, pandud peale teine mootor, ostetud uus lohv jne jne jne.
Kui lõpuks masina uuesti käima saime õnnestus teha sellega ka väike õnnetus ja peale seda läks igasugune tahtmine sõna otseses mõttes s*taga sõita ja sai alustatud taastamisega. Kuna vanast raamist poleks enam ilusat asja saanud sai toodud üks 87 aasta raam.
Ka uus raam tahtist keevitust ja väikest sirgeks löömist aga oli siiski oluliselt paremas korras kui vana. Samuti sai muretsetud uus ja ühtlasi ka originaal esihark, sellele omakorda head teleskoobid, tagumine porilaud, paak jne. Mootoris said vahetatud kõik laagrid, karteripooled jne.
Hetkel on asjad nii kaugel, et loodetavasti järgmiseks nädalavahetuseks on masin taaskord koos, hetkel on veel puudu tagatule klaas ja originaal lüliti
Kes veel asjale pihta ei saanud, siis eesmärk on kokku panna üks võimalikult originaalilähedane masin ja seda võimalikult palju kasutama hakata.
Ootan kommentaare ja kriitikat.
http://fotoalbum.ee/photos/reymo1995/se ... e=1&seek=0
Alguse sai kõik käesoleva aasta märtsi lõpus, mil avastasin, et kaasfoorumlane mesamees müüb võrri.
Masin polnud küll ausalt öeldes just kõige parem, aga siiski see meeldis mulle ja suht kohe sai ühendust võetud ja aprillis diil ära tehtud. Seejärel sai ühe sõbraga kokkulepe tehtud, et ta viib masina enda juurde ja toob Hiiumaale, kuid siis jäi asi seisma kuni augusti lõpuni, mil kaasfoorumlane Canyondrift otsustas Riga-13 transpordiga veidike aidata. Läksin siis hommikuse bussiga praamile ja üsna varsti peale Rohukülla jõudmist ilmus kohale ka Jaanus koos vanaisa ja minu võrriga. Esialgu kui nad autoga minust mööda põrutasid ja oma võrri nägin tundus asi isegi parem kui pildi peal, aga kui see sai autost maha tõstetud oli vaatepilt hoopis teine: juhtmed, trossid jms rippusid kõik erinevates suunades, pidurtross oli üldse 2 meetrit pikk, raam kõver, esimene porilaud valesti peal, mootor D-6 mitte D-8, raamile ise keevitatud süütepooli kinnitused, mõlemad kummid tühjad, käima ei läinud kuid säde oli kena ja vähemalt lubas jne.
Seejärel sai külge kruvitud esituli, ostetud pilet mopeedile ja õpilasele ning praamile kobitud.
Heltermaale vastu oli sõitnud oma võrriga Kevin, koos putitasime selle imeliikuri ka tööle, kuid kiirust üle 5 km/h temast välja ei pigistanud.
http://toru.ee/view/b909c4170f01 - sadulas Kevin, mina filmisin.
Ega's midagi, tund aega sai sellega jamatud ja seejärel tuli sõitma hakata, liikumine toimus niimoodi, et 2 km hoidsin sidurit poolenisti all(muidu ta lihtsalt oleks välja surnud) ja lükkasin jalgadega hoogu, lõpuks sai 1 km ka sõidetud senikaua kuni ta välja suri. Vaatepilt oli julm. Mootor suitses absoluutselt igalt poolt ja oli nii tuline, et kätt ei tahtnud lähedalegi panna. Seejärel ei tahtnud ta eriti käima ka minna ja sai helistatud sõbrale, kuid tal oli auto kumm puruks läinud ja lubas poole tunni pärast kohale jõuda. Sai otsustatud, et proovin siiski edasi sõita. Seejärel masin sõitis taaskord umbes 3 kilomeetrit kiirusega 5 km/h ning siis...nägin teeääres politseipatrulli, ilma pikema mõtlemiseta sai sidur alla vajutatud ise maha hüpatud ja väga kiirel sammul kõndima hakatud...varsti jõudis kohale ka sõber kellega masina Käina tõime. Tund aega sai kodus puhatud ja seejärel topkat antud ja Kevini juurde sõidetud. Kiirus oli juba täitsa hea. Seal putitasime seda umbes 2-3 tundi ja seejärel oli kiirus juba umbes 30-40 km/h. Edasi sai liigutud KoBa juurde ning varsti oli kell juba pool üksteist, seejärel sai tehtud üks ring küla ja Käina vahel. Kui koju jõudsin siis oli muidugi kuulda suurt sõimu (pidureid polnud, tuled ei põlenud jne jne jne). Järgmisel päeval õnnestus tee peal düüs umbe ajada ja sai masinat 4 km koju lükatud. Paari päeva pärast jooksis kokku mootor ja purunesid veel mitmed detailid. Sai alustatud pisikese remondiga: vahetatud iste, ostetud uued kolb ja rõngad, pandud peale teine mootor, ostetud uus lohv jne jne jne.
Kui lõpuks masina uuesti käima saime õnnestus teha sellega ka väike õnnetus ja peale seda läks igasugune tahtmine sõna otseses mõttes s*taga sõita ja sai alustatud taastamisega. Kuna vanast raamist poleks enam ilusat asja saanud sai toodud üks 87 aasta raam.
Ka uus raam tahtist keevitust ja väikest sirgeks löömist aga oli siiski oluliselt paremas korras kui vana. Samuti sai muretsetud uus ja ühtlasi ka originaal esihark, sellele omakorda head teleskoobid, tagumine porilaud, paak jne. Mootoris said vahetatud kõik laagrid, karteripooled jne.
Hetkel on asjad nii kaugel, et loodetavasti järgmiseks nädalavahetuseks on masin taaskord koos, hetkel on veel puudu tagatule klaas ja originaal lüliti
Kes veel asjale pihta ei saanud, siis eesmärk on kokku panna üks võimalikult originaalilähedane masin ja seda võimalikult palju kasutama hakata.
Ootan kommentaare ja kriitikat.
http://fotoalbum.ee/photos/reymo1995/se ... e=1&seek=0