Reymo1995: Riga-13, 1987
Reymo1995: Riga-13, 1987
Oli küll mõte teha siia foorumisse alles siis teema kui masin lõplikult valmis, aga ei suuda kuidagi kiusatusele vastu panna ja otsustan üht-teist kribada.
Alguse sai kõik käesoleva aasta märtsi lõpus, mil avastasin, et kaasfoorumlane mesamees müüb võrri.
Masin polnud küll ausalt öeldes just kõige parem, aga siiski see meeldis mulle ja suht kohe sai ühendust võetud ja aprillis diil ära tehtud. Seejärel sai ühe sõbraga kokkulepe tehtud, et ta viib masina enda juurde ja toob Hiiumaale, kuid siis jäi asi seisma kuni augusti lõpuni, mil kaasfoorumlane Canyondrift otsustas Riga-13 transpordiga veidike aidata. Läksin siis hommikuse bussiga praamile ja üsna varsti peale Rohukülla jõudmist ilmus kohale ka Jaanus koos vanaisa ja minu võrriga. Esialgu kui nad autoga minust mööda põrutasid ja oma võrri nägin tundus asi isegi parem kui pildi peal, aga kui see sai autost maha tõstetud oli vaatepilt hoopis teine: juhtmed, trossid jms rippusid kõik erinevates suunades, pidurtross oli üldse 2 meetrit pikk, raam kõver, esimene porilaud valesti peal, mootor D-6 mitte D-8, raamile ise keevitatud süütepooli kinnitused, mõlemad kummid tühjad, käima ei läinud kuid säde oli kena ja vähemalt lubas jne.
Seejärel sai külge kruvitud esituli, ostetud pilet mopeedile ja õpilasele ning praamile kobitud.
Heltermaale vastu oli sõitnud oma võrriga Kevin, koos putitasime selle imeliikuri ka tööle, kuid kiirust üle 5 km/h temast välja ei pigistanud.
http://toru.ee/view/b909c4170f01 - sadulas Kevin, mina filmisin.
Ega's midagi, tund aega sai sellega jamatud ja seejärel tuli sõitma hakata, liikumine toimus niimoodi, et 2 km hoidsin sidurit poolenisti all(muidu ta lihtsalt oleks välja surnud) ja lükkasin jalgadega hoogu, lõpuks sai 1 km ka sõidetud senikaua kuni ta välja suri. Vaatepilt oli julm. Mootor suitses absoluutselt igalt poolt ja oli nii tuline, et kätt ei tahtnud lähedalegi panna. Seejärel ei tahtnud ta eriti käima ka minna ja sai helistatud sõbrale, kuid tal oli auto kumm puruks läinud ja lubas poole tunni pärast kohale jõuda. Sai otsustatud, et proovin siiski edasi sõita. Seejärel masin sõitis taaskord umbes 3 kilomeetrit kiirusega 5 km/h ning siis...nägin teeääres politseipatrulli, ilma pikema mõtlemiseta sai sidur alla vajutatud ise maha hüpatud ja väga kiirel sammul kõndima hakatud...varsti jõudis kohale ka sõber kellega masina Käina tõime. Tund aega sai kodus puhatud ja seejärel topkat antud ja Kevini juurde sõidetud. Kiirus oli juba täitsa hea. Seal putitasime seda umbes 2-3 tundi ja seejärel oli kiirus juba umbes 30-40 km/h. Edasi sai liigutud KoBa juurde ning varsti oli kell juba pool üksteist, seejärel sai tehtud üks ring küla ja Käina vahel. Kui koju jõudsin siis oli muidugi kuulda suurt sõimu (pidureid polnud, tuled ei põlenud jne jne jne). Järgmisel päeval õnnestus tee peal düüs umbe ajada ja sai masinat 4 km koju lükatud. Paari päeva pärast jooksis kokku mootor ja purunesid veel mitmed detailid. Sai alustatud pisikese remondiga: vahetatud iste, ostetud uued kolb ja rõngad, pandud peale teine mootor, ostetud uus lohv jne jne jne.
Kui lõpuks masina uuesti käima saime õnnestus teha sellega ka väike õnnetus ja peale seda läks igasugune tahtmine sõna otseses mõttes s*taga sõita ja sai alustatud taastamisega. Kuna vanast raamist poleks enam ilusat asja saanud sai toodud üks 87 aasta raam.
Ka uus raam tahtist keevitust ja väikest sirgeks löömist aga oli siiski oluliselt paremas korras kui vana. Samuti sai muretsetud uus ja ühtlasi ka originaal esihark, sellele omakorda head teleskoobid, tagumine porilaud, paak jne. Mootoris said vahetatud kõik laagrid, karteripooled jne.
Hetkel on asjad nii kaugel, et loodetavasti järgmiseks nädalavahetuseks on masin taaskord koos, hetkel on veel puudu tagatule klaas ja originaal lüliti
Kes veel asjale pihta ei saanud, siis eesmärk on kokku panna üks võimalikult originaalilähedane masin ja seda võimalikult palju kasutama hakata.
Ootan kommentaare ja kriitikat.
http://fotoalbum.ee/photos/reymo1995/se ... e=1&seek=0
Alguse sai kõik käesoleva aasta märtsi lõpus, mil avastasin, et kaasfoorumlane mesamees müüb võrri.
Masin polnud küll ausalt öeldes just kõige parem, aga siiski see meeldis mulle ja suht kohe sai ühendust võetud ja aprillis diil ära tehtud. Seejärel sai ühe sõbraga kokkulepe tehtud, et ta viib masina enda juurde ja toob Hiiumaale, kuid siis jäi asi seisma kuni augusti lõpuni, mil kaasfoorumlane Canyondrift otsustas Riga-13 transpordiga veidike aidata. Läksin siis hommikuse bussiga praamile ja üsna varsti peale Rohukülla jõudmist ilmus kohale ka Jaanus koos vanaisa ja minu võrriga. Esialgu kui nad autoga minust mööda põrutasid ja oma võrri nägin tundus asi isegi parem kui pildi peal, aga kui see sai autost maha tõstetud oli vaatepilt hoopis teine: juhtmed, trossid jms rippusid kõik erinevates suunades, pidurtross oli üldse 2 meetrit pikk, raam kõver, esimene porilaud valesti peal, mootor D-6 mitte D-8, raamile ise keevitatud süütepooli kinnitused, mõlemad kummid tühjad, käima ei läinud kuid säde oli kena ja vähemalt lubas jne.
Seejärel sai külge kruvitud esituli, ostetud pilet mopeedile ja õpilasele ning praamile kobitud.
Heltermaale vastu oli sõitnud oma võrriga Kevin, koos putitasime selle imeliikuri ka tööle, kuid kiirust üle 5 km/h temast välja ei pigistanud.
http://toru.ee/view/b909c4170f01 - sadulas Kevin, mina filmisin.
Ega's midagi, tund aega sai sellega jamatud ja seejärel tuli sõitma hakata, liikumine toimus niimoodi, et 2 km hoidsin sidurit poolenisti all(muidu ta lihtsalt oleks välja surnud) ja lükkasin jalgadega hoogu, lõpuks sai 1 km ka sõidetud senikaua kuni ta välja suri. Vaatepilt oli julm. Mootor suitses absoluutselt igalt poolt ja oli nii tuline, et kätt ei tahtnud lähedalegi panna. Seejärel ei tahtnud ta eriti käima ka minna ja sai helistatud sõbrale, kuid tal oli auto kumm puruks läinud ja lubas poole tunni pärast kohale jõuda. Sai otsustatud, et proovin siiski edasi sõita. Seejärel masin sõitis taaskord umbes 3 kilomeetrit kiirusega 5 km/h ning siis...nägin teeääres politseipatrulli, ilma pikema mõtlemiseta sai sidur alla vajutatud ise maha hüpatud ja väga kiirel sammul kõndima hakatud...varsti jõudis kohale ka sõber kellega masina Käina tõime. Tund aega sai kodus puhatud ja seejärel topkat antud ja Kevini juurde sõidetud. Kiirus oli juba täitsa hea. Seal putitasime seda umbes 2-3 tundi ja seejärel oli kiirus juba umbes 30-40 km/h. Edasi sai liigutud KoBa juurde ning varsti oli kell juba pool üksteist, seejärel sai tehtud üks ring küla ja Käina vahel. Kui koju jõudsin siis oli muidugi kuulda suurt sõimu (pidureid polnud, tuled ei põlenud jne jne jne). Järgmisel päeval õnnestus tee peal düüs umbe ajada ja sai masinat 4 km koju lükatud. Paari päeva pärast jooksis kokku mootor ja purunesid veel mitmed detailid. Sai alustatud pisikese remondiga: vahetatud iste, ostetud uued kolb ja rõngad, pandud peale teine mootor, ostetud uus lohv jne jne jne.
Kui lõpuks masina uuesti käima saime õnnestus teha sellega ka väike õnnetus ja peale seda läks igasugune tahtmine sõna otseses mõttes s*taga sõita ja sai alustatud taastamisega. Kuna vanast raamist poleks enam ilusat asja saanud sai toodud üks 87 aasta raam.
Ka uus raam tahtist keevitust ja väikest sirgeks löömist aga oli siiski oluliselt paremas korras kui vana. Samuti sai muretsetud uus ja ühtlasi ka originaal esihark, sellele omakorda head teleskoobid, tagumine porilaud, paak jne. Mootoris said vahetatud kõik laagrid, karteripooled jne.
Hetkel on asjad nii kaugel, et loodetavasti järgmiseks nädalavahetuseks on masin taaskord koos, hetkel on veel puudu tagatule klaas ja originaal lüliti
Kes veel asjale pihta ei saanud, siis eesmärk on kokku panna üks võimalikult originaalilähedane masin ja seda võimalikult palju kasutama hakata.
Ootan kommentaare ja kriitikat.
http://fotoalbum.ee/photos/reymo1995/se ... e=1&seek=0
Last edited by reymo1995 on 06. Apr 2010 19:06, edited 1 time in total.
Tänaseks on asjad nii kaugel, et kuna D-8 mootoril on küljes mingi ''haigus'' ja kontaktid tuleksid veel ära vahetada, siis rändas eile masinale peale traktorimagneetoga D-6 mootor. Esialgu oli asi väga lahja, lõi räigelt tagasi, jõudu polnud ja kiirus oli mingi 5 km/h. Lõpuks veel õnnestus kahel poldil end lahti kruvida ja magneeto mootori küljest minema lennutada Peale seda ei käivitunud masin üldse ja kuna oli kottpime ei viitsinud enam edasi jamada. Täna hommikul panin süüte õigeks, ajasin masina välja, asi töötas mõnest pöördest ja kiirus oli kah päris hea. Algus on küll natuke lahjavõitu(jõudu eriti pole, aga kui veidike jalgadega hoogu juurde lükkad siis hakkab jõudu ja kiirust ka tulema ja tulema). Üldiselt tippkiirus väga viis. Millalgi üritan põlema saada tuled ja pidurid korda teha, kuna viimased vaheldumisi töötavad ja ei tööta. Üldiselt sai täna suht palju kilomeetreid mõõdetud ja kui D-8 korda saan, siis loodetavasti on see sama hea kui too D-6. Porilauad ja paak saavad talvel selga uue värvi ja veidike pahtlit, sest need pole just kõige paremini välja kukkunud. Saladuskatte all võin öelda, et võibolla mõne aja pärast on selle D-6 mootori tulevane ''omanik''(masin mille peale see läheb) ka siin foorumis esitletud.
Mis sitasti, see uuesti. Sai alustatud porilaudade, paagi ja ketikaitsme taaskordse korrastamisega, mis seekord loodetavasti paremini välja kukub. Paagi vahetan ära, sest vana on seest roostes ja lekib, ''uus'' paak tahtis küll 20st kohast pahteldust, aga see selleks Vahepeal on veel niipalju toimunud, et olemas on lüliti ja tagatuli, katki on läinud gaasitross, on hangitud korralik karburaator ja mootorist on puudu ikka veel kontaktid, kui need kohale jõuavad kunagi siis saab uuesti proovida, mis hääli too teeb.
Last edited by reymo1995 on 06. Apr 2010 18:57, edited 1 time in total.
Tänud, värv on nüüd ilusam töepoolest(muidugi leiaks kindlasti midagi mille üle kritiseerida, kuid ma ise vähemalt olen rahul), millalgi tuleb paagi pealt õlised näpujäljed maha nühkida ja üldse on masin seoses kevadiste teeoludega stiilse mustuse kihi all. Enne jäi veel kirjutamata, et enne suve üritan ketikaitsme ka külge saada ja veel mõned jupid originaalide/uute vastu vahetada.
tere
Ilus pill.Miks sa ilma süüte kaaneta sõidad,rikud süüte ära.Kui sul ei ole kaant siis võin sulle selle kinkida kui annad aadressi.
www.sakusaaruklubi.ee
www.sakusaaruklubi.ee
Umbes nädal aega tagasi tuli teha pisike remont, kuna mootor ei tahtnud enam väga edukalt käivituda. Vahetasin süütemängu taguse simmerlingi ja otsisin küla pealt uue kondensaatori(ühes teatud poes pole neid juba väga pikka aega olnud). Masin käivitus nüüd paremini, aga ikkagi ei töödanud väga korralikult. Pühapäeval sõitis-sõitis ja peale igat peatust enam ei tahtnud eriti käivituda. Kätte sai, säde oli, aga et masin käima läheks tuli end peaaegu lolliks joosta. Seejärel saigi mootor lauale tõstetud, silindripea alust veidike ''tihendatud'', ostetud uus küünal ja lõpuks sain ka Aure poest uue kondensaatori. Täna tirisin masina taaskord õue ja oh imet! Pea kõik peale tulede(ma ausõna varsti ühendan need mootorile järgi) töötas nagu kellavärk! Isegi selle võrri kõige nõrgem lüli - sidur, ei ole peale hommikust nokitsemist mitte ühtegi korda pirtsutanud. Muidu on masin ikka igapäevases kasutuses ja üsna paksu tolmu ning õli kihi all. Ketikaitsme pealt on pahtel kooruma hakanud ja tahaks selle tulevikus ära vahetada. Veel tahaks kusagilt leida detaile esipiduri jaoks ja vändad ära vahetada. Kui tuled eeskujulikult toimima saab ja suretusnupp enam ei protesti võib ka süütekarbi kaane uuesti ette kruvida. Läbisõitu peaks praeguseks olema veidi üle 300 kilomeetri
Viimasel pildil on näha ka minu ühte pooleliolevat projekti
Viimasel pildil on näha ka minu ühte pooleliolevat projekti
Töötab siiani edukalt nii tuledega kui tuledeta
Talve jooksul oleks siiski tarvis mõningad osad nagu ketikaitse, vändad-pedaalid ära vahetada ja puhastamisega veidike vaeva näha.
Läbisõitu tekib aasta lõpuks kokku kohe kindlasti ~2000 km, sest masin on tõepoolest olnud töös iga ilmaga ja iga kell ja seda praktiliselt iga päev.