Page 3 of 5

Tere.

Posted: 09. Mar 2010 09:41
by virgor
Mis hinnaga sa kepsu laagri ostad ja kust kohast ???

www.sakusaaruklubi.ee

Posted: 09. Mar 2010 17:58
by Renegade
Käisin-otsisin-ja vandusin Lõõtsa 8 Tallinn on ainult SKF-i peakontor Eestis.Ainus võimalus kepsulaager osta on AS Alas-kuul.Annan ka hinnad teada millalgi.Palju hiinaka väntvõll maksab ja kas sobib Vene D-seeriale?

tere

Posted: 10. Mar 2010 13:55
by virgor
Hiinaka väntvõll maksab 400eek.Sobib vene openile (võidusõidu keeles ).Vändaots on väikse magnetiga (hiina elektron süüde) ja laagrid on 202.Kõik on lihtne teostada. Kepsul on all ja üleval nõellaager.

www.sakusaaruklubi.ee

Posted: 13. Mar 2010 14:54
by Renegade
Nii ,eile läksin Laki tn 17 asuvasse Laagri ja Tihendikeskusesse ning ostsin kepsulaagri ära www.laager.ee .Maksis ta mul 240.-(koos käibemaksuga).Laager pidi kuni 23K pööret ära kannatama.Reed valve ka pea-aegu käes(postkontoris).

Posted: 13. Mar 2010 19:59
by Renegade
Nii vänt on koos.Vaja ainult korra pressida seda kepsutappi sissepoole ca 3mm(esmaspäev), siis tasakaalustada ja moto kokku.Esmaspäev lähen toon klapi ka postist ära ja millalgi teen klapipesa valmis.

Posted: 14. Mar 2010 16:28
by Renegade
Hetkel tekkis küsimus:kas tapp võib pesast veits väljas olla nagu pildil? http://fotoalbum.ee/photos/Renegades/66235351
Ja teiseltpoolt : http://fotoalbum.ee/photos/Renegades/66235353/
.Kes on väntvõlli kodus kokkupannud andke nõu.Eriti ei viitsiks seda homme pressialla panna(veits kardan ka ,keps võib ju kinni kiiluda vända põskede vahele).Soojendaks teist gaasipliidil ja ,siis toksiksin tappi sissepoole?Muidu kuumutaksin gaasipitsiga ,aga hapnik on otsas.Igasugused vastused on teretulnud.

Posted: 14. Mar 2010 17:35
by teints
Tapp ei tohiks sealt avast välja ulatuda, sest laagri välissaale hakkab sinna vastu käima. Et pressimisel põskede vahe kokku ei läheks tuleb sinna vastava paksusega metallist liistud või puksid vahele panna. Soojendamisest pole mingit kasu kuna mõlemad detailid on terasest ja paisuvad võrdselt. Peale pressimist on vaja vänt sirgeks rihtida, võllikaelad on vaja rihtida samale teljele, lubatud viskumine 0,04 mm.

Posted: 14. Mar 2010 18:04
by Renegade
Nii just tulin töökojast (Tänud kasutajale Delta-501 nõuande eest).Puurisin puit klotsi sisse ava ja panin väntvõlli sinna peale nii ,et saaks selle tapi sisse toksida.Et keps kinni ei kiiluks kasutasin vanu laagri saalesid 202 seeria omad(kunagi sai päris mitu sääru vänta lahti lüüa ja sealt ka need saaled). Vända rihtisin nii ära :koputasin 100g vasaraga vastu vändapõske ,seal tapi vastas on 8mm avad ,võtsin täpselt 8mm kalibrofka ja proovisin läbi ajada , koputasin niikaua kuni läks ilusasti läbi.Nüüd vaikselt hakkan kokku klappima seda motot.

Posted: 14. Mar 2010 18:23
by teints
Need 8 mm avad ei aja vänta rihti. Kui sa seda vänta nüüd kuskil täpses mõõduriistas mõõdaks, siis näeksid. Viimati pressisin kokku ühe D6 väntvõlli ja nende avade järgi oli viskumine 0,6 mm. Seega (0,6 : 0,04=15) oli ainult 15 korda lubatust (0,04) suurem.

tere

Posted: 15. Mar 2010 10:05
by virgor
Renegade wrote:Nii just tulin töökojast (Tänud kasutajale Delta-501 nõuande eest).Puurisin puit klotsi sisse ava ja panin väntvõlli sinna peale nii ,et saaks selle tapi sisse toksida.Et keps kinni ei kiiluks kasutasin vanu laagri saalesid 202 seeria omad(kunagi sai päris mitu sääru vänta lahti lüüa ja sealt ka need saaled). Vända rihtisin nii ära :koputasin 100g vasaraga vastu vändapõske ,seal tapi vastas on 8mm avad ,võtsin täpselt 8mm kalibrofka ja proovisin läbi ajada , koputasin niikaua kuni läks ilusasti läbi.Nüüd vaikselt hakkan kokku klappima seda motot.
Niimoodi tõesti ei saa seda rihti.Kindlasti pane riht pinki,ära keera seda kohe p....sse.

www.sakusaaruklubi.ee

Posted: 15. Mar 2010 21:57
by Renegade
Viin ta homme treiali kätte ,kes on ennem väntasid rihtinud treipingi vahel.

Posted: 16. Mar 2010 19:50
by Renegade
Eile sain Reed valve ka kätte.Täna sain väntvõlli kätte.Vaikselt meisterdan klapipesa ja hakkan motot kokku laduma.

Posted: 16. Mar 2010 19:59
by extinction
Mis mootori klapi sa ostsid?

Posted: 16. Mar 2010 20:38
by Renegade
Mingi 70cc Piaggio tegin fotod ka peab pärast fotoalbumisse panema.

Posted: 28. Mar 2010 20:20
by Renegade
Nii täna panin mootori käima, päris edevalt liikus teine edasi.Nüüd on vaja Delta raam üle värvida.Proovisin Riga 13 raami peal kuidas see mootor töötab/sõidab.Reed valve oli veits suurem ja seisab riiulis.Sisselaset ülevoolusid ja väljalaset modisin ,kasutan D4-ja üherõngalist kolbi.Lisaks paigaldasin lääne kepsulaagri.Nüüd vaja 0,7mm-st plekki millest reso teha.Millalgi tahan osta pit/dirtbike tagumise ketiratta.

vändalaager

Posted: 29. Mar 2010 00:55
by foxfox
kuidas ostsid selle vända laagri , kas oli alumine kaasas ja ehk said ka nr mille järgi saaks nyyd tellida

Posted: 20. Apr 2010 21:57
by Renegade
Mul siin foorumis eespool peaks olema selle laagri mark kirjas.Ostsin ta Laagri-ja tihendikeskus OÜ-st Laki 17 Tallinn.Ei leia tsekki üles.Pole küll SKF ,aga kvaliteetsem kui Vene toodang.

Update: sääru sõidab ja päris edukalt.Sai tehtud samasugune sidur nagu Delta-501 krossivõrril (hetkel välispraktikal keevitamises ,aga saab treipinke kasutada ,sest koguaeg ei viitsi ka keevitada : ) )Sai ka veel silindripealt 1mm maha treitud surveastme tõstmiseks(tunduvamalt paremini läheb pöördesse.)Sisse-ja väljalaset suurendatud,ülevoolude kallale pole jõudnud.
Vaatasin ,et reed valve ei taha hästi passida minu mota peale kuna veits suur ta jaoks.Peab otsima väiksema klapi.Kunagi panen selle klapi mopi mootorile peale ,mis mul praegu riiulis seisab.Kiirust arendab sääru umbes 50 km/h. Täna sai aega mõõdetud kaua praktika kohast koju sõidab: vahemaa ca 3,5km ja aega kulus stopperi järgi 7min ja 45sek veloga kihutan sinna ca 15 min.millalgi pildid säärust tehtud detailidest ja rakistsest mille abil sain sidurikettaid ja silindripead treida.Vaja veel teha leegikas reso jaoks(Delta leegikas) toru painutist läbi lasta ja hakata koonuseid tegema ,siis veel teine süüde ka leiutada valmis.

Posted: 29. Apr 2010 21:21
by Renegade
Nii pole halba ilma heata.Eile jooksis kepsulaager kinni ,hetkega pill seisis ja mina olin oma uhkusega pensupaagi korgi peal :lol: vedas ,et kusagil kurvis nii kinni ei jooksnud.Eile tuttav helistas ja küsis:kas sa säärekat ja varujuppe tahad?Ütlesin ,et mõtlen päeva ,täna käisin vaatamas komplektne Riga 13 D8M mootoriga ,poolik Riga 13 ka D8M motoga ja keegi totu on sellele pannud traktori magneeto peale,pööningul vedeleb vähekasutatud D8E mootor ja hunnik võrri-mopi rattaid.Kogu krempli saan homme väga soodsalt.Nii ,et saab oma Riga 13 ka ilusasti korda teha. Delta baasil säärust tuleb võidusõidu pill.

Posted: 29. Apr 2010 22:11
by delta-501
Mul see SKF laager oli ka täielik feil :lol:

Tegin 4 õlitusava, kõik nagu okei aga peale tunniajast sõitu mm loks sees :mrgreen:

Kui enam skf laagreid ka usaldada ei saa siis mida veel?

Tere.

Posted: 30. Apr 2010 09:29
by virgor
Vaata eelpool postitusi,kus ma ütlesin et ei kesta need laagrid.Ülesse ei saa RIGA kepsule mingit laagrit panna.

www.sakusaaruklubi.ee

Posted: 30. Apr 2010 10:24
by extinction
delta-501 wrote:Mul see SKF laager oli ka täielik feil :lol:

Tegin 4 õlitusava, kõik nagu okei aga peale tunniajast sõitu mm loks sees :mrgreen:

Kui enam skf laagreid ka usaldada ei saa siis mida veel?
Usalda originaali, mul töötab korvil väga hästi.
Millimeetrine loks on küll natukene kaheldav. :roll:

Posted: 01. May 2010 16:35
by Renegade
Peabki selle vända jälle lahti võtma ,aga hetkel pole aega panen oma Riga 13 kokku.Just võtan fotoka ja hakkan pildimaterjali tootma.

Posted: 13. May 2010 18:54
by Renegade
http://fotoalbum.ee/photos/Renegades/se ... e=lastpage siin mõned klõpsud Riga 13-st peab vist teise teema ka siis tegema.Varsti jälle garaazi fotojahile.

Posted: 26. May 2010 20:45
by Renegade
Update:Delta raam praktikakohas ,teen talle monoamorti ja kuju "krossika moodi".Motole tuleb jälle peale originaal kepsulaager,süüde sae oma. Silindrile tahan teha vesijahutust.Kas kloostrimetsas müüakse eraldi silindripead vesijahutusega silindri jaoks(D10 silindripea siis)?karteri pooled (koht kuhu reed valve tahtsin panna) on tasapinnaliseks freesitud.Vaikselt teen resonaatorit kah.Kus kohast saab plekki muretseda reso jaoks soodsa hinnaga?

Posted: 25. Jun 2011 12:44
by Renegade
Nonii pole tükk aega tegelenud sääruga, vahepeal sai sõjaväes käidud ja meie armsat Isamaad hoolikalt teenitud.Linnaloal olles ka polnud aega toimetada sääruga.Säärut hakkan tegema tasa ja targu.

Posted: 13. Jul 2011 20:34
by Renegade
Hakkan vaikselt sellist süüdet ehitama http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=27552 .Homme sebin teemantviilid freesid jne.

Posted: 19. Jul 2011 21:55
by Renegade
Nonii üleeile sain ühe kepsu õhemaks freesitud-käiatud,kepsulaager sai omale õlitussälgud ka sisse.Silinder sai ka suuremad kanalid v.a boost port jäi tegemata.Oomipoes oli kahjuks vene dioodide türistoride-transistoritega ikaldus,st pean kuskilt lääne omad sebima.Eelmine aasta sai Delta raam endale monoamordi,kuuris vedeleb ka riga 13 ronte raame.peab vaatama ja midagi aretama.Pean veel sebima alumiinium klotsi millest tahan teha klapipesa.Vaatab kas sebin omale jootepulgad või siis lasen kinni keevitada.Tööd veel jätkub ja kõvasti.

Posted: 21. Jul 2011 16:26
by Renegade
Nii tekkis küsimus nendele kes on teinud sellise süüte http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=27552

kuidas te mõõtsite staatori plaadil uued poldiaugu kohad?Ma möllan malli sirkli ja supleriga juba pool päeva ,tulevased augud ei taha minna sinna kuhu peaksid.Ja kas keegi teab mis komponendid sobivad asenduseks?Oomipoes oli vene komponentidest ikaldus.Äkki mingi tabel vms.

edit:midagi leidsin vene interneti avrustest:
1 – общий вывод; 2 – вывод датчика; 3 – вывод заряда;
4 – вывод ВВ катушки; 5 – лампа фары: 2,5В, 0,72А;
Т1 – Катушка магнето Д8; Т2 – Высоковольтная катушка.
С1 – 3,3мФ; С2 – 0,068 мФ; (400-600В)
V1 – КД105Г 1N4007;
V2 – КД105Г 1N4007;
V3 – КД521 1N4148;
V4 – КТ361; ?????ei tea
V5 – КТ315; ?????ei tea
V6 – КД521; 1N4148
V7 – КУ201 ВТ 138-800;
V8 – КД105Г 1N4007;
V9 – КД202;
R1 – 30К; R2 – 3,9К; R3 – 1,8К; R4 – 20К;
väike copy-paste.

Posted: 21. Jul 2011 18:07
by Renegade
Mure lahendatud!Õnneks tädi aitas hädast välja joonestamisel ,ta vana joonestaja.

Posted: 09. Nov 2011 21:52
by Renegade
Asi nüüd niikaugel ,et mootor tööjuures töökojas kus teda vaikselt tuunin.Teen klapipesa ja millalgi peaks postiga saabuma 17,5 mm dellorto karpa.süüte panen mootorsae oma.Tasa ja targu.

Posted: 01. Dec 2011 19:38
by Renegade
Täna ostsin 100 euriga tutika d8e mootori mis pole matsugi teinud.Jääb kapiotsa oma aega ootama.Ja infoks ,et ei müü!

Posted: 07. Dec 2011 22:01
by Renegade
Oskab keegi öelda kus kohast saaks 60X60mm nelikant-alumiinium "klotsi".Kogu töö seisab selletaga ,et olen aretand igasuguseid terasest klapipesasid ,aga ei usu ,et nad hermeetilised jäävad.Lihtsam oleks alumiiniumist teha ja see karteri külge keevitada.Metalli firmad müüvad pikki "balvankasid" ja see oleks liiga kulukas.Krt emex-ist ka ei saa enam, nad ei müü midagi välja.kogu tuunimiseks vajaminev stuff olemas ,aga tahaks midagi korralikku ka ehitada.Võite ka inspiratsiooniks saata pilte terasplekist tehtud klapipesadest.

Posted: 07. Dec 2011 22:45
by minimo
Mis seal rasket, alumine osa tuleks ühes tükis teha, ülemine samuti ja 4 plaati külgedeks ja see kõik hermeetiliselt kokku keevitada.

Posted: 08. Dec 2011 00:06
by vootele
Tallinnas on selline firma nagu Enimor Metall. Neil on seal igasugu juppe ka laos ning müüvad neid kaalu kaupa.

Posted: 08. Dec 2011 00:20
by Renegade
Tänud!

Posted: 10. Dec 2011 14:44
by vootele
Mõned pildid inspiratsiooniks, klapipesa on freesitud välja alu nelikandist ja on kahe poolega.
Image
Image
Image

Posted: 10. Dec 2011 15:00
by karlerik110
Minu pilli terasest klapipesa

Image

Posted: 19. Dec 2011 20:00
by Renegade
Kas keegi oskab öelda kui suur on riga 13 pika leegitoru välismõõt(paksus) ja sisemõõt.Leidsin vene avarustest originaalkorras d8(E) reso joonised mõte oleks katsetada seda ,aga võrr kaugel.

Posted: 22. Jan 2012 16:52
by Renegade
Progress! Hetkel mootor selline:http://fotoalbum.ee/photos/Renegades/93090155

http://fotoalbum.ee/photos/Renegades/93090969

Tuleb tasaseks viilida/freesida ja siis klapipesa meisterdama hakata.mootorit hakkab toitma 17,5mm Dellorto.

Posted: 24. Jan 2012 20:01
by Renegade
Tekkis küsimus, töökaaslane rääkis, et on kunagi võrri mootoreid(D-5) forseerinud ja kasutanud Motoplati süüdet. Mulle väitis et see mahub ilusasti mootori "süütekarpi"ära.Olen vaadanud Motoplat süütest pilte ja kahtlen et ei mahu.On motoplatil ka mingeid väiksemaid mudeleid või on kõik standartne ehk siis ühe ja sama mõõduga.Toodab keegi replikaid Motoplat süütest?

süüde

Posted: 25. Jan 2012 09:40
by virgor
Kui tahad elektron süüdet siis kõige lihtsam, pane hiinavõrri oma 50 eur. või KTM 50cc kolm korda kallim.Hiinaka süüteid pandud võrridele ja mopeedidele ikka väga palju.

www.sakusaaruklubi.ee

Posted: 25. Jan 2012 21:42
by Renegade
Kas pilte pole sellest hiinaka süütekomplektist?

Posted: 25. Jan 2012 22:24
by izh350
:roll:

Posted: 25. Jan 2012 22:33
by Renegade
Tänan see süüde peaks minu mootorisse küll mahtuma.

Posted: 31. Jan 2012 11:31
by Käigukast
Karpa oleksid võinud võtta ikka käsitoorega, mitte automaat. Aga neid saab kuidagi ümber ka teha vist...
Palju edu ja jaksu igatahes!