randoainlo stella 1991 v-501M, stella jawa
-
- Tavakasutaja
- Posts: 397
- Joined: 12. Dec 2008 01:00
- Location: kuusalu
- Contact:
randoainlo stella 1991 v-501M, stella jawa
Tervist.kirjutan siia siis natuke ka oma uuest projektist.riga 12 pole veel lõppenud aga tahaksin ikkagi näidata ka oma uut massinat.uueks masinaks osutus 1991 aastal ilmavalgust näinud stella, jõuallikaks v-50. suurimateks puudusteks olid ilmselt tagaporilaud ja iste, ülejäänusd asjad olid olemas.siinsamas motokuuri foorumis müüs kasutaja marps009 kahte mopeedi.alguses jäi jutt et ostan mootori, siis aga hakkasid mõtted mõlkuma stella poole mis oli ka müügis.helistasin siis ja küsisin stella hinda.öeldi et 1100.ütlesin siis et vähe palju ja pakkusin 700 eeku.sama päeva õhtul toodi ta mulle ka koju kätte.lükkasin siis mopi sooja tulla ja hakkasin siis seda vaiselt kokku panema(oli lahti võetus et auto peale mahuks)sain ta siis samal päeval kokku ja järgmisel päeval oli suur lootus kuulda hääli.teisel päeval keerasin karpa külge kinna ja panin uue kolvi koos rõngastega.siis hakkasin käivitamiskatsed.tagusin aga vänta aga stella ei mõtelnudki häält teha.tegin siis ühe topka ja käima ta läksgi, umbeś 10 ks sekundiks.vahetasin karpa ära ja siis läks ilma topkata käima esimesest laksust.siis venis mul küll suu kõrvuni.aga siis kui tahtsin hakata sõita, kadusid käigud ära.võtsin korra süütemängu poolse kaane maha ja käigud olid siis jälle olemas, iseenesest.siis tegin külavahel väikse tuuri, aga teise käiguga ei vea ära.järgmisel päeval oli tuju hea ja kohe hommikul sai tehtud aias üks tiir.aga kui tahtsin minna külavahele, sain just väravast välja ja hakkasin moppi käima lööma, käima ta läks ja suri kohe välja.hakkasin siis vaatama et vänt käib kole raskelt.mis siis ikka.garaazi ja silinder maha.kolb oli end nii kinni poonud silindrisse et pidin kruvikaga välja peksma.selgus et kolvisõrme stopper oli oma kohalt lahkunud ja kolvi kinni poonud.kolb ja silinder läksid vanaraua hunnikusse.sai siis pandus see kolb mis tal ostes sees oli.aga kopreiooni polnud peaaegu üldse.siis panin peale selle mootori mis ostsin Rakverest riga 12 le.aga ka sellega käima ei läinud.loobusin käivitamiset.võtsin stella orig.mootori lahti ja vaatasin et simmereid pole ollagi.samuti oli mootor seest mingi imelikku paksu ollust täis.praegu on mootor kastis lahtivõetuna ja ootab tihendeid ja simmereid.uusin laagreid ei pane sest vanaisa ütles mul et ei ole mõtet.nüüd sai vist kõik kirja.
homme on kuri plaan saata isa Kloostrimetsa motopoodi koos pika nimekirjaga.
andke siis teada mis te arvate ja kas tasub teha orginaali või mitte.
homme annan teada kas ja mida motopoest sain.
siin ka mõned pildid:
http://fotoalbum.ee/photos/randoainlo/sets/912713
homme on kuri plaan saata isa Kloostrimetsa motopoodi koos pika nimekirjaga.
andke siis teada mis te arvate ja kas tasub teha orginaali või mitte.
homme annan teada kas ja mida motopoest sain.
siin ka mõned pildid:
http://fotoalbum.ee/photos/randoainlo/sets/912713
Last edited by randoainlo on 22. Nov 2010 18:48, edited 2 times in total.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 397
- Joined: 12. Dec 2008 01:00
- Location: kuusalu
- Contact:
-
- Tavakasutaja
- Posts: 397
- Joined: 12. Dec 2008 01:00
- Location: kuusalu
- Contact:
-
- Tavakasutaja
- Posts: 182
- Joined: 17. Jun 2005 00:00
- Location: Abja-Paluoja
- Contact:
Täpselt-täpselt. Kui juba mootor lahti on, siis alati soovitaks laagrid ära vahetada
Vene laagrid ei maksa ka eriti palju, 15-20 eeki tükist pole ju palju. No ja kui kõiki laagreid ei soovi Sa vahetada, siis vaheta vähemalt väntvõlli laagrid ära
Ja kui muud moodi ei leia Sa mootorisse laagreid, siis võta vanad kaasa, müüja leiab Sulle sobivad
Vene laagrid ei maksa ka eriti palju, 15-20 eeki tükist pole ju palju. No ja kui kõiki laagreid ei soovi Sa vahetada, siis vaheta vähemalt väntvõlli laagrid ära
Ja kui muud moodi ei leia Sa mootorisse laagreid, siis võta vanad kaasa, müüja leiab Sulle sobivad
Abja Tehnikaringi koduleht: Www.abjatehnikaring.com
Sellelt lehelt leiate kõik, mis puudutab võrrivõidusõitu!
Sellelt lehelt leiate kõik, mis puudutab võrrivõidusõitu!
-
- Tavakasutaja
- Posts: 397
- Joined: 12. Dec 2008 01:00
- Location: kuusalu
- Contact:
-
- Tavakasutaja
- Posts: 182
- Joined: 17. Jun 2005 00:00
- Location: Abja-Paluoja
- Contact:
Lihtsam on Sul sammud seada kuskile laagripoodi, kus tegeletakse ka vene laagritega. Hinna palju odavamad kui näiteks SKF või FAG laagritel, aga kestavad hästi
Isegi vene laagrite valikus on C3- tüüpi laagreid ehk siis suurema lõtkuga ja nn " kiirema pöörde" laagrid.
Isegi vene laagrite valikus on C3- tüüpi laagreid ehk siis suurema lõtkuga ja nn " kiirema pöörde" laagrid.
Abja Tehnikaringi koduleht: Www.abjatehnikaring.com
Sellelt lehelt leiate kõik, mis puudutab võrrivõidusõitu!
Sellelt lehelt leiate kõik, mis puudutab võrrivõidusõitu!
-
- Tavakasutaja
- Posts: 397
- Joined: 12. Dec 2008 01:00
- Location: kuusalu
- Contact:
-
- Tavakasutaja
- Posts: 182
- Joined: 17. Jun 2005 00:00
- Location: Abja-Paluoja
- Contact:
Pole küll Tallinna poodidega kursis, aga mine küsi Balti Laagrist.
Ei oska öelda kas vene laagritega tegelevad.
Kadaka pst. 165A
11625 Tallinn
Tel. 6711 666
Kui leiad mõne poe mis tegeleb näiteks Vene traktorite või autodega, siis võid sealt ka leida.
Edu
Ei oska öelda kas vene laagritega tegelevad.
Kadaka pst. 165A
11625 Tallinn
Tel. 6711 666
Kui leiad mõne poe mis tegeleb näiteks Vene traktorite või autodega, siis võid sealt ka leida.
Edu
Abja Tehnikaringi koduleht: Www.abjatehnikaring.com
Sellelt lehelt leiate kõik, mis puudutab võrrivõidusõitu!
Sellelt lehelt leiate kõik, mis puudutab võrrivõidusõitu!
-
- Tavakasutaja
- Posts: 397
- Joined: 12. Dec 2008 01:00
- Location: kuusalu
- Contact:
-
- Tavakasutaja
- Posts: 397
- Joined: 12. Dec 2008 01:00
- Location: kuusalu
- Contact:
niisiis, täna vanaisa helistas et leidis mulle ka väntvõlli laagrid.seega tuli osta ainult kaks käigukasti laagrit.helistasin siis kloostrimetsa, seal neid ei olnud.helistasin tondile, seal oli.siis helistasin isale, aga ta ütles et kloostrimetsa ei jõua täna.siis helistasin uuesti tondile ja küsisin kas sealt saan ka kõik oma jubinad kätte.kõik asjad olid saadaval.aga siiski osad asjad olis kallimad osad odavamad.otsustasin siis tondi kasuks sest siis jõudis isa sealt täna läbi käia.
aga on ka üks küsimus millele oleks kiiret vastust vaja:
nimelt sain vanaisa käest väntvõlli laagrid.need mis tema käest sain olid laiusega 15mm.need mis mootorist võtsin olid laiusega 12mm.
siit ka siis küsimus.
kas laagrid võivad olla laiemad kui orginaalid?
oleks siis kiiret vastust vaja.
aga on ka üks küsimus millele oleks kiiret vastust vaja:
nimelt sain vanaisa käest väntvõlli laagrid.need mis tema käest sain olid laiusega 15mm.need mis mootorist võtsin olid laiusega 12mm.
siit ka siis küsimus.
kas laagrid võivad olla laiemad kui orginaalid?
oleks siis kiiret vastust vaja.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 397
- Joined: 12. Dec 2008 01:00
- Location: kuusalu
- Contact:
-
- Tavakasutaja
- Posts: 397
- Joined: 12. Dec 2008 01:00
- Location: kuusalu
- Contact:
-
- Tavakasutaja
- Posts: 397
- Joined: 12. Dec 2008 01:00
- Location: kuusalu
- Contact:
vanad laagrid olid korralikud.mul ei ole ühelgi mootoril veel laager laiali jooksnud.homme panen vanad laagrid likku, ja siis tavott vahele.
nii, isa jõudis siis poekaubaga koju.
poekott sisaldas:
kolm simmerit(2 väntvõlli ja 1 ketihammaka)
käigukasti laagrid 2tk
delta gaasi tross
2 v-50 kolbi
4 kolvi rõngast
2 mootoripoolte tihendit
1 küljekaane tihend
2 silindri alust tihendit
2 silindripea alust tihendit
2 karburaatori tihendit
siduri prokspuks
aga mis te arvate, kas tasub mootoripoolte vahele panna 2 tihendit et oleks parem kompresioon?
avaldage arvamust!
homme läheb mootori kokkupanekuks.
mõned pildid ka:
http://fotoalbum.ee/photos/randoainlo/sets/914015
nii, isa jõudis siis poekaubaga koju.
poekott sisaldas:
kolm simmerit(2 väntvõlli ja 1 ketihammaka)
käigukasti laagrid 2tk
delta gaasi tross
2 v-50 kolbi
4 kolvi rõngast
2 mootoripoolte tihendit
1 küljekaane tihend
2 silindri alust tihendit
2 silindripea alust tihendit
2 karburaatori tihendit
siduri prokspuks
aga mis te arvate, kas tasub mootoripoolte vahele panna 2 tihendit et oleks parem kompresioon?
avaldage arvamust!
homme läheb mootori kokkupanekuks.
mõned pildid ka:
http://fotoalbum.ee/photos/randoainlo/sets/914015
Tihendi panekul arvestaks mina ikka seda, et tihend peaks. Mitme tihendi panekul ma mõtet ei näe. Pane üks ja tõmba see tavoti või õliga üle ja valmis. Topelttihend mootoripoolte vahel ei anna küll mingit kompressiooni(minuarust, parandage kui vale). Või mõtlesid sa silindri ja karteri vahele? Need on niipaksud tihendid, et neid pane üks, sest muidu ei pruugi kanalid korralikuld avaneda ja on teistmoodi jama. Edu!
M
M
Kuda vääne nõnda tõmme. | Stella V-501M
-
- Tavakasutaja
- Posts: 397
- Joined: 12. Dec 2008 01:00
- Location: kuusalu
- Contact:
hommikul sai siis mootor kokku pandud.panin vahele ühe tihendi.täna tahaks jõuda veel nii kaugele et saaks süütemängu külge ja ka siduri külge ja kokku.automoto foorumist pakuti mulle ka silindreid ja silindripäid.lubati täna tagasi öelda ja hind öelda.kuna mu sõbral oli ka stella siis palusin et ta äriks mulle mõned jubinad maha.pidi mulle tooma siis silindri pluss silindripea ja istme jäänused ja tagatule.praegune iste on pärit riga 12 pealt.
To koppel:siduri pronkspuks(ei tea kas on õige nimi)see käib sinna siduripoolsesse kaane sisse, see mis sidurit lahutab
To koppel:siduri pronkspuks(ei tea kas on õige nimi)see käib sinna siduripoolsesse kaane sisse, see mis sidurit lahutab
-
- Tavakasutaja
- Posts: 397
- Joined: 12. Dec 2008 01:00
- Location: kuusalu
- Contact:
niisiis, täna hommikul hakkasin mootorit kokku panema.kusagil kella 4 ajal sai siis lõplikult kokku.võtsin vana mootori maha raamilt ja kohe uus peale, see millele ma kap.rem.i tegin.mootor peale ja siis tegin väikese käivituskatse.korraks tegi isegi häält, arvatavasti tõmbas täis sest uputasin liiga palju.eks homma proovin edasi.aga käimalöömisvända liikumine jäi liiga lühikeseks minuarust.
tekkis veel üks küsimus:
kas stellal on orginaalis ka ketikaitse?
tekkis veel üks küsimus:
kas stellal on orginaalis ka ketikaitse?
-
- Tavakasutaja
- Posts: 397
- Joined: 12. Dec 2008 01:00
- Location: kuusalu
- Contact:
-
- Tavakasutaja
- Posts: 397
- Joined: 12. Dec 2008 01:00
- Location: kuusalu
- Contact:
-
- Tavakasutaja
- Posts: 397
- Joined: 12. Dec 2008 01:00
- Location: kuusalu
- Contact:
teisipäeva õhtul korraks läks käima.aga siis rohkem ei viitsinud jamada, läksin tuppa.sain sõbralt ka uue silindri pea.panin selle täna külge.aga no mitte üks mats ei tulnud mootorist.vahetasin küünlaid, tegin topkat, proovisin uut kommutaator plokki, prooviin süüdet sättida, aga ei midagi.säde oli olemas.lõpuks oli küünal mingit imelikku halli ollust täis.ei tea mis see oli.võtsin siis mootori raamilt maha, eks siis vaatab mis edasi saad.täna rohkem jamada ei viitsi.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 397
- Joined: 12. Dec 2008 01:00
- Location: kuusalu
- Contact:
-
- Tavakasutaja
- Posts: 397
- Joined: 12. Dec 2008 01:00
- Location: kuusalu
- Contact:
-
- Tavakasutaja
- Posts: 397
- Joined: 12. Dec 2008 01:00
- Location: kuusalu
- Contact:
-
- Tavakasutaja
- Posts: 397
- Joined: 12. Dec 2008 01:00
- Location: kuusalu
- Contact:
hurraaaaa!!!stlla sõidab jälle.täna võtsin siis mootori lõplikult lahti ja vaatasin et väntvõlli kamber seest jummala puhas, siis panin tähele et käiguhargi vedru oli valel pool.tõstsin selle õigele poole ja hakkasin mootorit koku panema.mootor koos, siis raamile ja karpa külge.esimese vända lõin niisama tühja ja siis teise vändaga hakkas tulema sinist suitsu ja häält.siis läks kohe suu jälle kõrvuni.praegu panen ketti ja trosse külge.aga kas see on normaalne et ta käib ainult suurtel pööretel?nagu gaasi maha lasen siis sureb välja.või on mootor nii tihe ja tahab sissetöötamist?silindri alla tuleb panna uus tihend.silindripea all on kaks plekist tihendit, ühega läheb kolb vastu silindripead.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 397
- Joined: 12. Dec 2008 01:00
- Location: kuusalu
- Contact:
kurat küll, jälle see sama jama mis enne remonti.ei jaksa vedada.esimesega kuidagi veab kui jalgadega lükkad hoo sisse aga teine ei tule kõne allagi.karpat näppisin.aga kas asi võib olla süütes?ajab ikka väga vihaseks.mata sinna raha ja see jamps ei lähe käimagi!!!samuti sain teada miks põrand õlist lainetab.hooratta kõrvalt karteri küljest on tükk väljas.siis kui mootor käib jookseb kogu aeg välja, ka seistes.aga vähemalt läheb paremini käima.
Ei tea, kui mul kunagi stella oli siis sai korralik mootori remont ära tehtud ja sõitsin poolteist aastat muretult, vatti sai aga käis ikka nagu kellavärk, kuid lõpuks sai maha müüdud.tofetome wrote:Mina tunnen vahepeal seda sama tunnet, et mata ja mata seda raha sinna. Vahepeal kui kõik korras on, siis sõidad
-
- Tavakasutaja
- Posts: 397
- Joined: 12. Dec 2008 01:00
- Location: kuusalu
- Contact:
Mul oli kunagi Delta. Mootoril polnud enne ega peale kap remonti jõudu.Mootor sai maha kakutud ja D seeria mootor vahele istutatud.Vaatan ,et V-seeria mootorid on kehva kvaliteediga tehtud. Vana ¦-seeria omad olid ja on ühed paremad (endise)nõukogude kahekäigulistest.Aga D-seeria suht lolli ja pommikindel.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 397
- Joined: 12. Dec 2008 01:00
- Location: kuusalu
- Contact:
-
- Tavakasutaja
- Posts: 397
- Joined: 12. Dec 2008 01:00
- Location: kuusalu
- Contact:
-
- Tavakasutaja
- Posts: 397
- Joined: 12. Dec 2008 01:00
- Location: kuusalu
- Contact:
täna läksin siis heas tujus stella juurde.mõtlesin et võiks ju isegi käima proovida.lükkasin siis õue ja mõtlesin et võiks ju natuke süüdet näppida, äkki selles viga.kuna mul hetkel polnud süütepoolset kaant peal, siis tuli ainult kolme kruvi keerata.siis sain aru miks läks halvasti käima ja jõudu ei olnud.mootori peal olevast märgist oli süütemängu oma umbes
6 cm kaugusel!põhjuseks olid nõrgalt kinni keeratud kruvid.keerasin siis süüte õigeks ja proovisin käima.2 vändaga läks käima.siis proovisin sõita aga esimest käiku polnud.natuke regullimist ja olemas ta oligi.tegin aias väikese tiiru.jõudu oli nüüd ikka ilusti, ei pidanud jalgadega kohaltvõtul aitama.külavahel kannatas ka teise käiguga sõita.aga esimesega tuli peeneks lasta ja siis teine panna.suundusin siis koju tagasi ja mõtlesin et prooviks mis häält teeb mõne teise sumpaga.esiteks tahtsin proovida sääreka oma aga see ei mahtunud leegika otsa.siis proovisin riga 16 oma, istus ilusti otsa ja hääl oli väga mahe sellega.siiski otsustasin orika tagasi panna.tulemuseks oli katkine leegitoru, murdus ära see kinnituskrae silindri juurest.siis prooviin külge panna jalaraudu.aga need ei ole üldse selle masina omad.kui kellelgi on panna äkki pilte stella orginaal jalaraudadest?oleksin väga tänulik.kindluse mõttes panin ka uue kommutaator ploki.
üks mure ikka on
külma mootoriga on jõudu et sõita teise käiguga, aga kui mootor läheb soojaks siis teist käiku sisse panna ei saa.nii kui teise panen siis sõidab natuke ja siis hakkab välja surema, esimesega seda probleemi pole.milles võib olla viga?
palun targemad, aidake!
6 cm kaugusel!põhjuseks olid nõrgalt kinni keeratud kruvid.keerasin siis süüte õigeks ja proovisin käima.2 vändaga läks käima.siis proovisin sõita aga esimest käiku polnud.natuke regullimist ja olemas ta oligi.tegin aias väikese tiiru.jõudu oli nüüd ikka ilusti, ei pidanud jalgadega kohaltvõtul aitama.külavahel kannatas ka teise käiguga sõita.aga esimesega tuli peeneks lasta ja siis teine panna.suundusin siis koju tagasi ja mõtlesin et prooviks mis häält teeb mõne teise sumpaga.esiteks tahtsin proovida sääreka oma aga see ei mahtunud leegika otsa.siis proovisin riga 16 oma, istus ilusti otsa ja hääl oli väga mahe sellega.siiski otsustasin orika tagasi panna.tulemuseks oli katkine leegitoru, murdus ära see kinnituskrae silindri juurest.siis prooviin külge panna jalaraudu.aga need ei ole üldse selle masina omad.kui kellelgi on panna äkki pilte stella orginaal jalaraudadest?oleksin väga tänulik.kindluse mõttes panin ka uue kommutaator ploki.
üks mure ikka on
külma mootoriga on jõudu et sõita teise käiguga, aga kui mootor läheb soojaks siis teist käiku sisse panna ei saa.nii kui teise panen siis sõidab natuke ja siis hakkab välja surema, esimesega seda probleemi pole.milles võib olla viga?
palun targemad, aidake!