randoainlo stella 1991 v-501M, stella jawa

Kasutajate võrrid, mopeedid ja motorollerid. Tutvusta oma masinat!
randoainlo
Tavakasutaja
Posts: 397
Joined: 12. Dec 2008 01:00
Location: kuusalu
Contact:

randoainlo stella 1991 v-501M, stella jawa

Unread post by randoainlo »

Tervist.kirjutan siia siis natuke ka oma uuest projektist.riga 12 pole veel lõppenud aga tahaksin ikkagi näidata ka oma uut massinat.uueks masinaks osutus 1991 aastal ilmavalgust näinud stella, jõuallikaks v-50. suurimateks puudusteks olid ilmselt tagaporilaud ja iste, ülejäänusd asjad olid olemas.siinsamas motokuuri foorumis müüs kasutaja marps009 kahte mopeedi.alguses jäi jutt et ostan mootori, siis aga hakkasid mõtted mõlkuma stella poole mis oli ka müügis.helistasin siis ja küsisin stella hinda.öeldi et 1100.ütlesin siis et vähe palju ja pakkusin 700 eeku.sama päeva õhtul toodi ta mulle ka koju kätte.lükkasin siis mopi sooja tulla ja hakkasin siis seda vaiselt kokku panema(oli lahti võetus et auto peale mahuks)sain ta siis samal päeval kokku ja järgmisel päeval oli suur lootus kuulda hääli.teisel päeval keerasin karpa külge kinna ja panin uue kolvi koos rõngastega.siis hakkasin käivitamiskatsed.tagusin aga vänta aga stella ei mõtelnudki häält teha.tegin siis ühe topka ja käima ta läksgi, umbeś 10 ks sekundiks.vahetasin karpa ära ja siis läks ilma topkata käima esimesest laksust.siis venis mul küll suu kõrvuni.aga siis kui tahtsin hakata sõita, kadusid käigud ära.võtsin korra süütemängu poolse kaane maha ja käigud olid siis jälle olemas, iseenesest.siis tegin külavahel väikse tuuri, aga teise käiguga ei vea ära.järgmisel päeval oli tuju hea ja kohe hommikul sai tehtud aias üks tiir.aga kui tahtsin minna külavahele, sain just väravast välja ja hakkasin moppi käima lööma, käima ta läks ja suri kohe välja.hakkasin siis vaatama et vänt käib kole raskelt.mis siis ikka.garaazi ja silinder maha.kolb oli end nii kinni poonud silindrisse et pidin kruvikaga välja peksma.selgus et kolvisõrme stopper oli oma kohalt lahkunud ja kolvi kinni poonud.kolb ja silinder läksid vanaraua hunnikusse.sai siis pandus see kolb mis tal ostes sees oli.aga kopreiooni polnud peaaegu üldse.siis panin peale selle mootori mis ostsin Rakverest riga 12 le.aga ka sellega käima ei läinud.loobusin käivitamiset.võtsin stella orig.mootori lahti ja vaatasin et simmereid pole ollagi.samuti oli mootor seest mingi imelikku paksu ollust täis.praegu on mootor kastis lahtivõetuna ja ootab tihendeid ja simmereid.uusin laagreid ei pane sest vanaisa ütles mul et ei ole mõtet.nüüd sai vist kõik kirja.
homme on kuri plaan saata isa Kloostrimetsa motopoodi koos pika nimekirjaga.

andke siis teada mis te arvate ja kas tasub teha orginaali või mitte.

homme annan teada kas ja mida motopoest sain.


siin ka mõned pildid:
http://fotoalbum.ee/photos/randoainlo/sets/912713
Last edited by randoainlo on 22. Nov 2010 18:48, edited 2 times in total.
koppel
Tavakasutaja
Posts: 54
Joined: 27. Apr 2009 00:00

Unread post by koppel »

soovitaks siiski ka laagrid vahetada
randoainlo
Tavakasutaja
Posts: 397
Joined: 12. Dec 2008 01:00
Location: kuusalu
Contact:

Unread post by randoainlo »

aga kui nad korras on siis pole ju mõtet.või on?
koppel
Tavakasutaja
Posts: 54
Joined: 27. Apr 2009 00:00

Unread post by koppel »

on ikka , siis vast ei pea hiljem lahti võtma laagrite pärast
randoainlo
Tavakasutaja
Posts: 397
Joined: 12. Dec 2008 01:00
Location: kuusalu
Contact:

Unread post by randoainlo »

seda küll.aga eks ma vaatan.vanaisa mul arvas et neid käigukasti laagreid pole kusagilt saada.
om
Moderaator
Posts: 223
Joined: 30. Aug 2004 00:00
Location: Läänemaa
Contact:

Unread post by om »

Räägi teistele ka, mis mõõdus/markeeringus laagreid tänapäeval saada ei ole?
karlerik110
Tavakasutaja
Posts: 182
Joined: 17. Jun 2005 00:00
Location: Abja-Paluoja
Contact:

Unread post by karlerik110 »

Täpselt-täpselt. Kui juba mootor lahti on, siis alati soovitaks laagrid ära vahetada :wink:

Vene laagrid ei maksa ka eriti palju, 15-20 eeki tükist pole ju palju. No ja kui kõiki laagreid ei soovi Sa vahetada, siis vaheta vähemalt väntvõlli laagrid ära : )

Ja kui muud moodi ei leia Sa mootorisse laagreid, siis võta vanad kaasa, müüja leiab Sulle sobivad
Abja Tehnikaringi koduleht: Www.abjatehnikaring.com
Sellelt lehelt leiate kõik, mis puudutab võrrivõidusõitu!
randoainlo
Tavakasutaja
Posts: 397
Joined: 12. Dec 2008 01:00
Location: kuusalu
Contact:

Unread post by randoainlo »

võtsin vastu raske otsuse et vahetan kõik laagrid siis mootoris ära.homme helistan kloostrimetsa ja küsin kas neil on mulle vajaminevaid laagreid.eks ma homme annan teada kas sain oma asjad kätte või mitte.
karlerik110
Tavakasutaja
Posts: 182
Joined: 17. Jun 2005 00:00
Location: Abja-Paluoja
Contact:

Unread post by karlerik110 »

Lihtsam on Sul sammud seada kuskile laagripoodi, kus tegeletakse ka vene laagritega. Hinna palju odavamad kui näiteks SKF või FAG laagritel, aga kestavad hästi :wink:

Isegi vene laagrite valikus on C3- tüüpi laagreid ehk siis suurema lõtkuga ja nn " kiirema pöörde" laagrid.
Abja Tehnikaringi koduleht: Www.abjatehnikaring.com
Sellelt lehelt leiate kõik, mis puudutab võrrivõidusõitu!
randoainlo
Tavakasutaja
Posts: 397
Joined: 12. Dec 2008 01:00
Location: kuusalu
Contact:

Unread post by randoainlo »

ega sa ei oska öelda mõnda laagripoodi?sellest oleks palju abi.
karlerik110
Tavakasutaja
Posts: 182
Joined: 17. Jun 2005 00:00
Location: Abja-Paluoja
Contact:

Unread post by karlerik110 »

Pole küll Tallinna poodidega kursis, aga mine küsi Balti Laagrist.
Ei oska öelda kas vene laagritega tegelevad.
Kadaka pst. 165A
11625 Tallinn
Tel. 6711 666

Kui leiad mõne poe mis tegeleb näiteks Vene traktorite või autodega, siis võid sealt ka leida.
Edu :wink:
Abja Tehnikaringi koduleht: Www.abjatehnikaring.com
Sellelt lehelt leiate kõik, mis puudutab võrrivõidusõitu!
randoainlo
Tavakasutaja
Posts: 397
Joined: 12. Dec 2008 01:00
Location: kuusalu
Contact:

Unread post by randoainlo »

selge.tänud.mu vend ütles et hüdroskandia majas on mingi osakond mis müüb ka laagreid.ta ütles et kui ma vanad talle homme kaasa annan siis toob mulle homme ära.arvutasin ka natuke, Kloostrimetsast, asjad mis tuleb osta on kokku 600 eeku pluss laagrid.
randoainlo
Tavakasutaja
Posts: 397
Joined: 12. Dec 2008 01:00
Location: kuusalu
Contact:

Unread post by randoainlo »

niisiis, täna vanaisa helistas et leidis mulle ka väntvõlli laagrid.seega tuli osta ainult kaks käigukasti laagrit.helistasin siis kloostrimetsa, seal neid ei olnud.helistasin tondile, seal oli.siis helistasin isale, aga ta ütles et kloostrimetsa ei jõua täna.siis helistasin uuesti tondile ja küsisin kas sealt saan ka kõik oma jubinad kätte.kõik asjad olid saadaval.aga siiski osad asjad olis kallimad osad odavamad.otsustasin siis tondi kasuks sest siis jõudis isa sealt täna läbi käia.

aga on ka üks küsimus millele oleks kiiret vastust vaja:
nimelt sain vanaisa käest väntvõlli laagrid.need mis tema käest sain olid laiusega 15mm.need mis mootorist võtsin olid laiusega 12mm.
siit ka siis küsimus.
kas laagrid võivad olla laiemad kui orginaalid?
oleks siis kiiret vastust vaja.
koppel
Tavakasutaja
Posts: 54
Joined: 27. Apr 2009 00:00

Unread post by koppel »

Võib olla surub liiga vastu simmerit ja tõmbab võlli kinni ,
randoainlo
Tavakasutaja
Posts: 397
Joined: 12. Dec 2008 01:00
Location: kuusalu
Contact:

Unread post by randoainlo »

simmeri ja laagri vahel on iu see stopper mis sinna soone sisse käib.aga eks ma panen siis vanad tagasi sest proviin just mootorit kokku ja ei läinud.vanad laagrid olid küll korralikud.
User avatar
Renegade
Tavakasutaja
Posts: 175
Joined: 05. Mar 2009 01:00

Unread post by Renegade »

Kiire mõõtmine näitas et laagripesa oli 12,x lai kuni stopperi sooneni.Kardan ,et laiema laagriga on võimatu stoprit paihaldada.Täpset mõõdet ei saanud kuna supler oli toas ja mootori pooled külmas töökojas.
User avatar
teints
Tavakasutaja
Posts: 222
Joined: 02. Mar 2007 01:00
Location: Kesk-Eesti, maalt Sport Iz -ga.
Contact:

Unread post by teints »

Väntvõllil käivad laagrid 6203, mille laius on tõesti 12mm ja laiemaid sa sinna küll panna ei saa.
Oman mõnda roostes mootorratast.
randoainlo
Tavakasutaja
Posts: 397
Joined: 12. Dec 2008 01:00
Location: kuusalu
Contact:

Unread post by randoainlo »

seda tean jah et 6203 aga eks ma panen siis vanad tagasi.õhtul teen ostetud asjadest ka pilte.
User avatar
Renegade
Tavakasutaja
Posts: 175
Joined: 05. Mar 2009 01:00

Unread post by Renegade »

Vaata ,et laagrid ei loksuks nagu väntvõlli laagril.Hea kui paneksid tutikad vändalaagrid hiljem vähem jebimist.Soovitan laagritele veel lisada liitium määret,kui laagrid kuivad(ma määrin litol 24 ga ,vene ajast veel alles seda kraami).
User avatar
Renegade
Tavakasutaja
Posts: 175
Joined: 05. Mar 2009 01:00

Unread post by Renegade »

Vaata ,et laagrid ei loksuks nagu väntvõlli laagril.Hea kui paneksid tutikad vändalaagrid hiljem vähem jebimist.Soovitan laagritele veel lisada liitium määret,kui laagrid kuivad(ma määrin litol 24 ga ,vene ajast veel alles seda kraami).
randoainlo
Tavakasutaja
Posts: 397
Joined: 12. Dec 2008 01:00
Location: kuusalu
Contact:

Unread post by randoainlo »

vanad laagrid olid korralikud.mul ei ole ühelgi mootoril veel laager laiali jooksnud.homme panen vanad laagrid likku, ja siis tavott vahele.

nii, isa jõudis siis poekaubaga koju.
poekott sisaldas:
kolm simmerit(2 väntvõlli ja 1 ketihammaka)
käigukasti laagrid 2tk
delta gaasi tross
2 v-50 kolbi
4 kolvi rõngast
2 mootoripoolte tihendit
1 küljekaane tihend
2 silindri alust tihendit
2 silindripea alust tihendit
2 karburaatori tihendit
siduri prokspuks


aga mis te arvate, kas tasub mootoripoolte vahele panna 2 tihendit et oleks parem kompresioon?
avaldage arvamust!

homme läheb mootori kokkupanekuks.

mõned pildid ka:
http://fotoalbum.ee/photos/randoainlo/sets/914015
koppel
Tavakasutaja
Posts: 54
Joined: 27. Apr 2009 00:00

Unread post by koppel »

Päris palju juppe :D edu kokkupanemisel , tahaks teada kuhu see siduri pronkspuks käib , kui sain delta , tuli see sidurikaanest välja ,aga ei tea kuhu see käib
tofetome
Tavakasutaja
Posts: 210
Joined: 10. Aug 2009 00:00
Location: Saue - Sangaste
Contact:

Unread post by tofetome »

Tihendi panekul arvestaks mina ikka seda, et tihend peaks. Mitme tihendi panekul ma mõtet ei näe. Pane üks ja tõmba see tavoti või õliga üle ja valmis. Topelttihend mootoripoolte vahel ei anna küll mingit kompressiooni(minuarust, parandage kui vale). Või mõtlesid sa silindri ja karteri vahele? Need on niipaksud tihendid, et neid pane üks, sest muidu ei pruugi kanalid korralikuld avaneda ja on teistmoodi jama. Edu!

M
Kuda vääne nõnda tõmme. | Stella V-501M
randoainlo
Tavakasutaja
Posts: 397
Joined: 12. Dec 2008 01:00
Location: kuusalu
Contact:

Unread post by randoainlo »

hommikul sai siis mootor kokku pandud.panin vahele ühe tihendi.täna tahaks jõuda veel nii kaugele et saaks süütemängu külge ja ka siduri külge ja kokku.automoto foorumist pakuti mulle ka silindreid ja silindripäid.lubati täna tagasi öelda ja hind öelda.kuna mu sõbral oli ka stella siis palusin et ta äriks mulle mõned jubinad maha.pidi mulle tooma siis silindri pluss silindripea ja istme jäänused ja tagatule.praegune iste on pärit riga 12 pealt.

To koppel:siduri pronkspuks(ei tea kas on õige nimi)see käib sinna siduripoolsesse kaane sisse, see mis sidurit lahutab
randoainlo
Tavakasutaja
Posts: 397
Joined: 12. Dec 2008 01:00
Location: kuusalu
Contact:

Unread post by randoainlo »

niisiis, täna hommikul hakkasin mootorit kokku panema.kusagil kella 4 ajal sai siis lõplikult kokku.võtsin vana mootori maha raamilt ja kohe uus peale, see millele ma kap.rem.i tegin.mootor peale ja siis tegin väikese käivituskatse.korraks tegi isegi häält, arvatavasti tõmbas täis sest uputasin liiga palju.eks homma proovin edasi.aga käimalöömisvända liikumine jäi liiga lühikeseks minuarust.

tekkis veel üks küsimus:
kas stellal on orginaalis ka ketikaitse?
randoainlo
Tavakasutaja
Posts: 397
Joined: 12. Dec 2008 01:00
Location: kuusalu
Contact:

Unread post by randoainlo »

.nüüd arvatavasti panen ta sõitma, sõidan natuke sisse ja siis läheb lahtivõtmisele, siis sugulase juurde liivapritsi ja siis kohaliku värvali juurde, kes oskab oma tööd väga hästi.see kõik on oletus, see ei pruugi juhtuda.
koppel
Tavakasutaja
Posts: 54
Joined: 27. Apr 2009 00:00

Unread post by koppel »

Läheb nüüd käima ? Mis värvi teed ? Minuarust sihuke sinine on stellale omane , aga võid ka midagi uut proovida
randoainlo
Tavakasutaja
Posts: 397
Joined: 12. Dec 2008 01:00
Location: kuusalu
Contact:

Unread post by randoainlo »

stella on sinine ja jääb siniseks.täna käima ei saanud aga proovin edasi.sinine ta tuleb, aga võibolla veidi tumedam.
randoainlo
Tavakasutaja
Posts: 397
Joined: 12. Dec 2008 01:00
Location: kuusalu
Contact:

Unread post by randoainlo »

teisipäeva õhtul korraks läks käima.aga siis rohkem ei viitsinud jamada, läksin tuppa.sain sõbralt ka uue silindri pea.panin selle täna külge.aga no mitte üks mats ei tulnud mootorist.vahetasin küünlaid, tegin topkat, proovisin uut kommutaator plokki, prooviin süüdet sättida, aga ei midagi.säde oli olemas.lõpuks oli küünal mingit imelikku halli ollust täis.ei tea mis see oli.võtsin siis mootori raamilt maha, eks siis vaatab mis edasi saad.täna rohkem jamada ei viitsi.
tofetome
Tavakasutaja
Posts: 210
Joined: 10. Aug 2009 00:00
Location: Saue - Sangaste
Contact:

Unread post by tofetome »

Kuidas küünal jääb? Märjaks?

M
Kuda vääne nõnda tõmme. | Stella V-501M
randoainlo
Tavakasutaja
Posts: 397
Joined: 12. Dec 2008 01:00
Location: kuusalu
Contact:

Unread post by randoainlo »

täna jäi nagu kuivaks.aga muidu selle karpaga käis enne remonti nagu kulda.
User avatar
Kevin68
Tavakasutaja
Posts: 252
Joined: 22. Jul 2008 00:00
Location: Hiiumaa
Contact:

Unread post by Kevin68 »

Kas käima läks ainult topkaga? Kui sul küünal kuivaks jäi, siis arvatavasti on kuskil midagi umbes ning masin ei saa korralikult kätte. See ei seleta muidugi seda, et topkaga käima ei peaks minema.
randoainlo
Tavakasutaja
Posts: 397
Joined: 12. Dec 2008 01:00
Location: kuusalu
Contact:

Unread post by randoainlo »

enne remonti käis ilusti ilma topkata.läks käima 3-4 vändaga, ilma topkata.aga peale remonti mitte üks mats, isegi ei lubanud.
Kauri
Tavakasutaja
Posts: 123
Joined: 21. Aug 2009 00:00

Unread post by Kauri »

Nagu tavaliselt tahan mina süüdistada "halli" karpi. Selle riknemise puhul tundub säde proovides normaalne, surve all aga sädet pole ja seega masin käima ei lähe.
randoainlo
Tavakasutaja
Posts: 397
Joined: 12. Dec 2008 01:00
Location: kuusalu
Contact:

Unread post by randoainlo »

proovisin ka poest ostetud tuttuut halli karpi, aga ei midagi.
randoainlo
Tavakasutaja
Posts: 397
Joined: 12. Dec 2008 01:00
Location: kuusalu
Contact:

Unread post by randoainlo »

hurraaaaa!!!stlla sõidab jälle.täna võtsin siis mootori lõplikult lahti ja vaatasin et väntvõlli kamber seest jummala puhas, siis panin tähele et käiguhargi vedru oli valel pool.tõstsin selle õigele poole ja hakkasin mootorit koku panema.mootor koos, siis raamile ja karpa külge.esimese vända lõin niisama tühja ja siis teise vändaga hakkas tulema sinist suitsu ja häält.siis läks kohe suu jälle kõrvuni.praegu panen ketti ja trosse külge.aga kas see on normaalne et ta käib ainult suurtel pööretel?nagu gaasi maha lasen siis sureb välja.või on mootor nii tihe ja tahab sissetöötamist?silindri alla tuleb panna uus tihend.silindripea all on kaks plekist tihendit, ühega läheb kolb vastu silindripead.
randoainlo
Tavakasutaja
Posts: 397
Joined: 12. Dec 2008 01:00
Location: kuusalu
Contact:

Unread post by randoainlo »

kurat küll, jälle see sama jama mis enne remonti.ei jaksa vedada.esimesega kuidagi veab kui jalgadega lükkad hoo sisse aga teine ei tule kõne allagi.karpat näppisin.aga kas asi võib olla süütes?ajab ikka väga vihaseks.mata sinna raha ja see jamps ei lähe käimagi!!!samuti sain teada miks põrand õlist lainetab.hooratta kõrvalt karteri küljest on tükk väljas.siis kui mootor käib jookseb kogu aeg välja, ka seistes.aga vähemalt läheb paremini käima.
tofetome
Tavakasutaja
Posts: 210
Joined: 10. Aug 2009 00:00
Location: Saue - Sangaste
Contact:

Unread post by tofetome »

Mina tunnen vahepeal seda sama tunnet, et mata ja mata seda raha sinna. Vahepeal kui kõik korras on, siis sõidad 8 )
Kuda vääne nõnda tõmme. | Stella V-501M
karpuss
Tavakasutaja
Posts: 48
Joined: 06. Jun 2005 00:00
Location: tartu
Contact:

Unread post by karpuss »

tofetome wrote:Mina tunnen vahepeal seda sama tunnet, et mata ja mata seda raha sinna. Vahepeal kui kõik korras on, siis sõidad 8 )
Ei tea, kui mul kunagi stella oli siis sai korralik mootori remont ära tehtud ja sõitsin poolteist aastat muretult, vatti sai aga käis ikka nagu kellavärk, kuid lõpuks sai maha müüdud.
randoainlo
Tavakasutaja
Posts: 397
Joined: 12. Dec 2008 01:00
Location: kuusalu
Contact:

Unread post by randoainlo »

sellist nalja pole veel juhtunud et see mul korras oleks.
User avatar
Renegade
Tavakasutaja
Posts: 175
Joined: 05. Mar 2009 01:00

Unread post by Renegade »

Mul oli kunagi Delta. Mootoril polnud enne ega peale kap remonti jõudu.Mootor sai maha kakutud ja D seeria mootor vahele istutatud.Vaatan ,et V-seeria mootorid on kehva kvaliteediga tehtud. Vana ¦-seeria omad olid ja on ühed paremad (endise)nõukogude kahekäigulistest.Aga D-seeria suht lolli ja pommikindel. :twisted:
randoainlo
Tavakasutaja
Posts: 397
Joined: 12. Dec 2008 01:00
Location: kuusalu
Contact:

Unread post by randoainlo »

mul on praegu remondiks lahi võetud s-58.eks ma pean siis seda hakkama tegema.aga äkki oskab keegi midagi pakkuda miks pole jõudu??
randoainlo
Tavakasutaja
Posts: 397
Joined: 12. Dec 2008 01:00
Location: kuusalu
Contact:

Unread post by randoainlo »

selline asi tuli veel meelde et kommutaator plokk oli tagant punnis.kas see võib mõjutada ka kohalt minekut ja kiirust?
randoainlo
Tavakasutaja
Posts: 397
Joined: 12. Dec 2008 01:00
Location: kuusalu
Contact:

Unread post by randoainlo »

täna läksin siis heas tujus stella juurde.mõtlesin et võiks ju isegi käima proovida.lükkasin siis õue ja mõtlesin et võiks ju natuke süüdet näppida, äkki selles viga.kuna mul hetkel polnud süütepoolset kaant peal, siis tuli ainult kolme kruvi keerata.siis sain aru miks läks halvasti käima ja jõudu ei olnud.mootori peal olevast märgist oli süütemängu oma umbes
6 cm kaugusel!põhjuseks olid nõrgalt kinni keeratud kruvid.keerasin siis süüte õigeks ja proovisin käima.2 vändaga läks käima.siis proovisin sõita aga esimest käiku polnud.natuke regullimist ja olemas ta oligi.tegin aias väikese tiiru.jõudu oli nüüd ikka ilusti, ei pidanud jalgadega kohaltvõtul aitama.külavahel kannatas ka teise käiguga sõita.aga esimesega tuli peeneks lasta ja siis teine panna.suundusin siis koju tagasi ja mõtlesin et prooviks mis häält teeb mõne teise sumpaga.esiteks tahtsin proovida sääreka oma aga see ei mahtunud leegika otsa.siis proovisin riga 16 oma, istus ilusti otsa ja hääl oli väga mahe sellega.siiski otsustasin orika tagasi panna.tulemuseks oli katkine leegitoru, murdus ära see kinnituskrae silindri juurest.siis prooviin külge panna jalaraudu.aga need ei ole üldse selle masina omad.kui kellelgi on panna äkki pilte stella orginaal jalaraudadest?oleksin väga tänulik.kindluse mõttes panin ka uue kommutaator ploki.

üks mure ikka on
külma mootoriga on jõudu et sõita teise käiguga, aga kui mootor läheb soojaks siis teist käiku sisse panna ei saa.nii kui teise panen siis sõidab natuke ja siis hakkab välja surema, esimesega seda probleemi pole.milles võib olla viga?

palun targemad, aidake!
koppel
Tavakasutaja
Posts: 54
Joined: 27. Apr 2009 00:00

Unread post by koppel »

Kas sul uus kolvi jms värk sees ?
Kui on siis vajab lihtsalt sissesõitu
Post Reply