CZ 250 type 513 lugu
Posted: 01. Feb 2010 02:15
Kirjutaks siis mõne sõna ühe CZ tegemisest.
Eellugu:
Kohe alguses pean mainima, et kõiges selles on süüdi CEZETIMEES.
Tänu temale sai eelmise aasta sügisel algust tehtud motokrossiga retroklassis. Tookordseks võistlusmasinaks oli CZ 125, mis polnud kahjuks endaoma.
Enesele ootamatult sai võistlus läbitud ja mõtted hakkasid liikuma juba uutel radadel. Kuna lubati ka käesoleval aastal jätku retrosarjale, siis oleks vist mõistlik jätkata. Selleks tuleks teha aga päris oma pill, oma käe järgi. Ega seda mõtet kaua idandada saanudki, kuni ühel ilusal päeval teadustas eelpool nimetatus kodanik, et kusagil on saada üks 250-se projekt. Läksimegi siis kohe vaatama. Ega seal suurt midagi vaadata polnud. Sisuliselt oli kuuri all hunnik juppe, millest võis masina kujundada ainult hea spetsialist. Aga see oli meil ju olemas! Saigi müüjaga käed löödud ja kogu vajaminev mudru autosse laaditud. Mis me siis saime?
Raami
Rattad
Mootori
Hunniku mudru
Lisaks veel karbitäis peenikesi pudinaid.
Masendav. Kas sellest peab sündima võistlusmasin? Ilmselt küll.
Daamid ja härrad! Siin ta on - CZ 250, type 513, tootmisaastaga 1984.
Tööde käik:
Algatuseks sai üle sõrmitsetud kõik olemasolev ja tehtud nimekiri puudolevatest detailidest. Samas kohe ühtekokku korjatud kõik tsinkimise eeltööle minevad detailid. Neid sai ikka üksjagu. Seda tööd saab teha siis, kui midagi meeldivamat teha pole.
Raam ja tagakiige liivapritsiks lahti osandatud.
Esimesena võtsime ette mootori, kui potensiaalselt ühe kulukama töö. Ei teadnud ju veel, mis meid mootori sees ees ootab. Arvestasime kõige halvemaga.
Kuna olemas on spetsialist, siis mootori laialivõtmine käis imekiiresti.
Õnneks oli olukord üle ootuste hea. Käigukast ja väntvõll on väga korralikud. Vahetamist vajavad ainult laagrid. Pole hullu. Silinder tahab hoonimist ja uut kolbi/rõngaid.
Üks õhtupoolik sai veedetud mootori detaile küürides, teine juba kokkuladumise meeleolus.
Hoonimise ja kolviga läheb nüüd natuke aega. Õnneks saab vahepeal muid asju teha.
Saabusid asjad liivapritsist.
Õnneks on tegemist päris heas korras raamiga, mis pole üle elanud suuremaid ümberehitusi. Tuli teha ainult üksikuid keevitusparandusi.
Nüüd kohe värv peale.
Järjekord on nüüd jälle rahakulutamise käes. Ostetud rida uusi moodsaid juppe.
Kajuks ei ole õnnestunud veel leida uut tagumist porilauda.
Nüüd järgneb tükk tühja maad, mida sai sisustatud tüütu puhastamise, lihvimise ja poleerimisega.
JÄRGNEB....
Aivar
Eellugu:
Kohe alguses pean mainima, et kõiges selles on süüdi CEZETIMEES.
Tänu temale sai eelmise aasta sügisel algust tehtud motokrossiga retroklassis. Tookordseks võistlusmasinaks oli CZ 125, mis polnud kahjuks endaoma.
Enesele ootamatult sai võistlus läbitud ja mõtted hakkasid liikuma juba uutel radadel. Kuna lubati ka käesoleval aastal jätku retrosarjale, siis oleks vist mõistlik jätkata. Selleks tuleks teha aga päris oma pill, oma käe järgi. Ega seda mõtet kaua idandada saanudki, kuni ühel ilusal päeval teadustas eelpool nimetatus kodanik, et kusagil on saada üks 250-se projekt. Läksimegi siis kohe vaatama. Ega seal suurt midagi vaadata polnud. Sisuliselt oli kuuri all hunnik juppe, millest võis masina kujundada ainult hea spetsialist. Aga see oli meil ju olemas! Saigi müüjaga käed löödud ja kogu vajaminev mudru autosse laaditud. Mis me siis saime?
Raami
Rattad
Mootori
Hunniku mudru
Lisaks veel karbitäis peenikesi pudinaid.
Masendav. Kas sellest peab sündima võistlusmasin? Ilmselt küll.
Daamid ja härrad! Siin ta on - CZ 250, type 513, tootmisaastaga 1984.
Tööde käik:
Algatuseks sai üle sõrmitsetud kõik olemasolev ja tehtud nimekiri puudolevatest detailidest. Samas kohe ühtekokku korjatud kõik tsinkimise eeltööle minevad detailid. Neid sai ikka üksjagu. Seda tööd saab teha siis, kui midagi meeldivamat teha pole.
Raam ja tagakiige liivapritsiks lahti osandatud.
Esimesena võtsime ette mootori, kui potensiaalselt ühe kulukama töö. Ei teadnud ju veel, mis meid mootori sees ees ootab. Arvestasime kõige halvemaga.
Kuna olemas on spetsialist, siis mootori laialivõtmine käis imekiiresti.
Õnneks oli olukord üle ootuste hea. Käigukast ja väntvõll on väga korralikud. Vahetamist vajavad ainult laagrid. Pole hullu. Silinder tahab hoonimist ja uut kolbi/rõngaid.
Üks õhtupoolik sai veedetud mootori detaile küürides, teine juba kokkuladumise meeleolus.
Hoonimise ja kolviga läheb nüüd natuke aega. Õnneks saab vahepeal muid asju teha.
Saabusid asjad liivapritsist.
Õnneks on tegemist päris heas korras raamiga, mis pole üle elanud suuremaid ümberehitusi. Tuli teha ainult üksikuid keevitusparandusi.
Nüüd kohe värv peale.
Järjekord on nüüd jälle rahakulutamise käes. Ostetud rida uusi moodsaid juppe.
Kajuks ei ole õnnestunud veel leida uut tagumist porilauda.
Nüüd järgneb tükk tühja maad, mida sai sisustatud tüütu puhastamise, lihvimise ja poleerimisega.
JÄRGNEB....
Aivar