CZ 250 type 513 lugu
CZ 250 type 513 lugu
Kirjutaks siis mõne sõna ühe CZ tegemisest.
Eellugu:
Kohe alguses pean mainima, et kõiges selles on süüdi CEZETIMEES.
Tänu temale sai eelmise aasta sügisel algust tehtud motokrossiga retroklassis. Tookordseks võistlusmasinaks oli CZ 125, mis polnud kahjuks endaoma.
Enesele ootamatult sai võistlus läbitud ja mõtted hakkasid liikuma juba uutel radadel. Kuna lubati ka käesoleval aastal jätku retrosarjale, siis oleks vist mõistlik jätkata. Selleks tuleks teha aga päris oma pill, oma käe järgi. Ega seda mõtet kaua idandada saanudki, kuni ühel ilusal päeval teadustas eelpool nimetatus kodanik, et kusagil on saada üks 250-se projekt. Läksimegi siis kohe vaatama. Ega seal suurt midagi vaadata polnud. Sisuliselt oli kuuri all hunnik juppe, millest võis masina kujundada ainult hea spetsialist. Aga see oli meil ju olemas! Saigi müüjaga käed löödud ja kogu vajaminev mudru autosse laaditud. Mis me siis saime?
Raami
Rattad
Mootori
Hunniku mudru
Lisaks veel karbitäis peenikesi pudinaid.
Masendav. Kas sellest peab sündima võistlusmasin? Ilmselt küll.
Daamid ja härrad! Siin ta on - CZ 250, type 513, tootmisaastaga 1984.
Tööde käik:
Algatuseks sai üle sõrmitsetud kõik olemasolev ja tehtud nimekiri puudolevatest detailidest. Samas kohe ühtekokku korjatud kõik tsinkimise eeltööle minevad detailid. Neid sai ikka üksjagu. Seda tööd saab teha siis, kui midagi meeldivamat teha pole.
Raam ja tagakiige liivapritsiks lahti osandatud.
Esimesena võtsime ette mootori, kui potensiaalselt ühe kulukama töö. Ei teadnud ju veel, mis meid mootori sees ees ootab. Arvestasime kõige halvemaga.
Kuna olemas on spetsialist, siis mootori laialivõtmine käis imekiiresti.
Õnneks oli olukord üle ootuste hea. Käigukast ja väntvõll on väga korralikud. Vahetamist vajavad ainult laagrid. Pole hullu. Silinder tahab hoonimist ja uut kolbi/rõngaid.
Üks õhtupoolik sai veedetud mootori detaile küürides, teine juba kokkuladumise meeleolus.
Hoonimise ja kolviga läheb nüüd natuke aega. Õnneks saab vahepeal muid asju teha.
Saabusid asjad liivapritsist.
Õnneks on tegemist päris heas korras raamiga, mis pole üle elanud suuremaid ümberehitusi. Tuli teha ainult üksikuid keevitusparandusi.
Nüüd kohe värv peale.
Järjekord on nüüd jälle rahakulutamise käes. Ostetud rida uusi moodsaid juppe.
Kajuks ei ole õnnestunud veel leida uut tagumist porilauda.
Nüüd järgneb tükk tühja maad, mida sai sisustatud tüütu puhastamise, lihvimise ja poleerimisega.
JÄRGNEB....
Aivar
Eellugu:
Kohe alguses pean mainima, et kõiges selles on süüdi CEZETIMEES.
Tänu temale sai eelmise aasta sügisel algust tehtud motokrossiga retroklassis. Tookordseks võistlusmasinaks oli CZ 125, mis polnud kahjuks endaoma.
Enesele ootamatult sai võistlus läbitud ja mõtted hakkasid liikuma juba uutel radadel. Kuna lubati ka käesoleval aastal jätku retrosarjale, siis oleks vist mõistlik jätkata. Selleks tuleks teha aga päris oma pill, oma käe järgi. Ega seda mõtet kaua idandada saanudki, kuni ühel ilusal päeval teadustas eelpool nimetatus kodanik, et kusagil on saada üks 250-se projekt. Läksimegi siis kohe vaatama. Ega seal suurt midagi vaadata polnud. Sisuliselt oli kuuri all hunnik juppe, millest võis masina kujundada ainult hea spetsialist. Aga see oli meil ju olemas! Saigi müüjaga käed löödud ja kogu vajaminev mudru autosse laaditud. Mis me siis saime?
Raami
Rattad
Mootori
Hunniku mudru
Lisaks veel karbitäis peenikesi pudinaid.
Masendav. Kas sellest peab sündima võistlusmasin? Ilmselt küll.
Daamid ja härrad! Siin ta on - CZ 250, type 513, tootmisaastaga 1984.
Tööde käik:
Algatuseks sai üle sõrmitsetud kõik olemasolev ja tehtud nimekiri puudolevatest detailidest. Samas kohe ühtekokku korjatud kõik tsinkimise eeltööle minevad detailid. Neid sai ikka üksjagu. Seda tööd saab teha siis, kui midagi meeldivamat teha pole.
Raam ja tagakiige liivapritsiks lahti osandatud.
Esimesena võtsime ette mootori, kui potensiaalselt ühe kulukama töö. Ei teadnud ju veel, mis meid mootori sees ees ootab. Arvestasime kõige halvemaga.
Kuna olemas on spetsialist, siis mootori laialivõtmine käis imekiiresti.
Õnneks oli olukord üle ootuste hea. Käigukast ja väntvõll on väga korralikud. Vahetamist vajavad ainult laagrid. Pole hullu. Silinder tahab hoonimist ja uut kolbi/rõngaid.
Üks õhtupoolik sai veedetud mootori detaile küürides, teine juba kokkuladumise meeleolus.
Hoonimise ja kolviga läheb nüüd natuke aega. Õnneks saab vahepeal muid asju teha.
Saabusid asjad liivapritsist.
Õnneks on tegemist päris heas korras raamiga, mis pole üle elanud suuremaid ümberehitusi. Tuli teha ainult üksikuid keevitusparandusi.
Nüüd kohe värv peale.
Järjekord on nüüd jälle rahakulutamise käes. Ostetud rida uusi moodsaid juppe.
Kajuks ei ole õnnestunud veel leida uut tagumist porilauda.
Nüüd järgneb tükk tühja maad, mida sai sisustatud tüütu puhastamise, lihvimise ja poleerimisega.
JÄRGNEB....
Aivar
Järgneb.....
Poleerimisest
[/URL
[url=http://img94.imageshack.us/i/picture042m.jpg/]
Trummel
Velg
Korda sai tehtud ka tagumine trummel. Parasjagu toimetamist.
Esialgne käkk
Valmiskujul
Nüüd korda tagumised amordid. Mõnusad vanakoolikad!
Algsel kujul
Laialivõetuna
Ühesõnaga vahetusse läksid ainult simmerid ja natuke sai poleeritud tööpindasid. Sisse muidugi uus õli (ATF).
Vahepeal tehtud ka tsingitööd
Kodarad
Muu mudru
Kodarad kohe paika ja ratas rihti.
Rattad koos
Tagumine hammasratas paika. NB! tehtud ka vastavad moodsad kinnituspoldid
Vajalik jälle väike investeering. Nimelt ostetud sai uus tagumine rehv ja veokett. Esimene rehv jäi vana, kuna oli suhteliselt korralik.
Rehvid peale.
Taastatud süütekaas.
Ühel õhtul sai kokku laotud ka sadul, millele on õmmeldud täiesti uus kate.
Tehtud ka palju muid pisemaid nokitsemisetöid,mida kahjuks kõike pole pildimaterjaliga dokumenteerida saanud. Lihtsalt niivõrd kiiresti ja märkamatult saavad nad tehtud, kui garaazhis on meeldiv seltskond ja sumin.
Oleme põhimõtteliselt jõudnud sinnamaani, et masinat on aeg hakata kokku laduma. Paraleelselt jõuab teha veel mõned tööd detailide kallal. Näiteks oleks vaja puhastada, pahteldada ja värvida bensiinipaak. Sellest aga edaspidi.
JÄRGNEB....
Aivar
Poleerimisest
[/URL
[url=http://img94.imageshack.us/i/picture042m.jpg/]
Trummel
Velg
Korda sai tehtud ka tagumine trummel. Parasjagu toimetamist.
Esialgne käkk
Valmiskujul
Nüüd korda tagumised amordid. Mõnusad vanakoolikad!
Algsel kujul
Laialivõetuna
Ühesõnaga vahetusse läksid ainult simmerid ja natuke sai poleeritud tööpindasid. Sisse muidugi uus õli (ATF).
Vahepeal tehtud ka tsingitööd
Kodarad
Muu mudru
Kodarad kohe paika ja ratas rihti.
Rattad koos
Tagumine hammasratas paika. NB! tehtud ka vastavad moodsad kinnituspoldid
Vajalik jälle väike investeering. Nimelt ostetud sai uus tagumine rehv ja veokett. Esimene rehv jäi vana, kuna oli suhteliselt korralik.
Rehvid peale.
Taastatud süütekaas.
Ühel õhtul sai kokku laotud ka sadul, millele on õmmeldud täiesti uus kate.
Tehtud ka palju muid pisemaid nokitsemisetöid,mida kahjuks kõike pole pildimaterjaliga dokumenteerida saanud. Lihtsalt niivõrd kiiresti ja märkamatult saavad nad tehtud, kui garaazhis on meeldiv seltskond ja sumin.
Oleme põhimõtteliselt jõudnud sinnamaani, et masinat on aeg hakata kokku laduma. Paraleelselt jõuab teha veel mõned tööd detailide kallal. Näiteks oleks vaja puhastada, pahteldada ja värvida bensiinipaak. Sellest aga edaspidi.
JÄRGNEB....
Aivar
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1555
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Pole siin miskit erilist seadet. Oma kaks väikest käekest ja karukeel näppude vahel. Võibolla polegi poleerimine see päris õige sõna. Kohati on ta rohkem puhastamine. Ei ole paremat lahendust (seadet) veel leidnud, kuna silindrid, trumlid ja karterid omavad igasuguseid uurdeid ja nurgataguseid, kuhu seadmega ligi ei saa. Vahest lasen töökäigus puhastatavale pinnale ka leotusainet, see võtab kohati sodi paremini lahti ja pind jääb pärast ühtlasem. Kõrgläikeni tihti pindasid üldse ei poleeri. Kasutatakse ka ultrahelipuhastust, seda pole ise veel proovinud. Aga kindlasti eksperimenteerin esimesel võimalusel.
Aivar
Aivar
muidugi tee karmimmiku89 wrote:Ehita palju jaksad,ma panen ka suveks mingi pilli jälle kokku ja lasen pori sulle rajal silma
Tegeligult jõudu ehitamisel.
See suvi tuleb väheke karmim pill teha kui see eelmin
löö need plast jubinad ka jalaga ära ja jäta aint porikad siis on kergem ja ei lenda endale pori silma
kui teed ilusa krossika siis sõita nagunii ei saa ju
Ah sa raisk, põhikonkurent on üles ärganud, nigu karu talveunest.miku89 wrote:Ehita palju jaksad,ma panen ka suveks mingi pilli jälle kokku ja lasen pori sulle rajal silma
Tegeligult jõudu ehitamisel.
See suvi tuleb väheke karmim pill teha kui see eelmin
Näed saigi teada, mida teeme ja millega rajale tahame tulla. Nüüd on lips läbi.
Miku, kui veel koledama pilli teed, kui eelmine aasta, siis annan kohe alla Võin sind mõne koleda varuosaga aidata ka.
Aga teemasse tagasi tulles, siis mõned pildid masina kokkupaneku käigust. See on juba üks tore töö, kus silmnähtavalt asi areneb ja ilmet võtab.
Raam pukile ja esihark alla.
Esiratas ja tagaamordid ka paika. Õhufiltri kopsik samuti.
Tagumine ratas samuti alla.
Silinder sai ka vahepeal hoonitud ja kolb koos rõngastega muretsetud.
Need ka paika.
Silindripea külge.
Mootor raami vahele.
Süüde paika pandud ja kellaga õigeks timmitud.
Täitsa ratta moodi juba.
JÄRGNEB.....
Aivar
Raam pukile ja esihark alla.
Esiratas ja tagaamordid ka paika. Õhufiltri kopsik samuti.
Tagumine ratas samuti alla.
Silinder sai ka vahepeal hoonitud ja kolb koos rõngastega muretsetud.
Need ka paika.
Silindripea külge.
Mootor raami vahele.
Süüde paika pandud ja kellaga õigeks timmitud.
Täitsa ratta moodi juba.
JÄRGNEB.....
Aivar
Ole sa tagantgjärgi tänatud!Wishkah wrote:Kolan foorumis ja ei usu kohe oma silmi, minu jupihunnikust hakkab väga popp ratas sündima
Tore, et see mootor ikkagi kasutuskõlblikuks osutus
Jõudu ja närvi ehitamisel!
Peaks käre pill küll saama.
Teisest hunnikust on samuti võistlusratas sündinud.
Sellest pajatab ehk edaspidi omanik ise.
Aivar
Niih. Vahepeal on kõikide teiste tähtsate toimetuste kõrvalt natuke CZ ka näperdada saanud.
Mis siis toimub?
Sai ette võetud bensiinipaak. Teda lähemalt uurides selgus, et juba eelnevalt on teda tugevalt pahteldatud. Kunas aga pahtel kõik ilusti paagi küljes kinni, siis ei hakanud endale tööd juurde tegema ja teda maha raiuma. Pigem sai pahtlit lisatud, kuhu vaja ja niimoodi paagile jälle mõistlik kuju antud.
Peale tükiajalist jamamist eeltöödega, sai lõpuks peale ka värvkate.
Täna sai paak peale ka ilusad kleebised.
Tänu sõpradele on leitud ka tagumine porilaud.
Pärast väikeseid parandustöid, mille käigus sai kinni kleebitud liigsed augud, kandsin peale ka sobiliku värvkatte.
Et tegemist on võistlusrattaga, siis tuleb mõningaid asju parendada moodsate detailidega. Nimelt sai ülemine ketijuht tehtud vanast KTMi omast.
Päris hea sai.
Nüüd summuti tegemisest. Kuna hetkel uut ei raatsi osta, siis tuleb korrastada vana. Olemas on üks parajalt lömmis käkk.
Suuremad mõlgid saab välja aetud gaasikeevitusega kuumutades.
Ega ta päris hea saanud, kuna mõnest mõlgikohast on hästi palju keevitatud ja mõlk niisama lihtsalt välja ei tule. Homme hakkan teda puhastama, lihvima ja eks siis selgub, mis veel teha tuleb. Võibolla tuleb mõnest kohast lahti lõigata, et saaks viimased suuremad mõlgid välja löödud.
Jääb siis jännata veel summutiga ja teha korda gaasirull. Siis võiks mõelda juba vändalöökide peale.
Hetkel siis selline.
JÄTKUB....
Aivar
Mis siis toimub?
Sai ette võetud bensiinipaak. Teda lähemalt uurides selgus, et juba eelnevalt on teda tugevalt pahteldatud. Kunas aga pahtel kõik ilusti paagi küljes kinni, siis ei hakanud endale tööd juurde tegema ja teda maha raiuma. Pigem sai pahtlit lisatud, kuhu vaja ja niimoodi paagile jälle mõistlik kuju antud.
Peale tükiajalist jamamist eeltöödega, sai lõpuks peale ka värvkate.
Täna sai paak peale ka ilusad kleebised.
Tänu sõpradele on leitud ka tagumine porilaud.
Pärast väikeseid parandustöid, mille käigus sai kinni kleebitud liigsed augud, kandsin peale ka sobiliku värvkatte.
Et tegemist on võistlusrattaga, siis tuleb mõningaid asju parendada moodsate detailidega. Nimelt sai ülemine ketijuht tehtud vanast KTMi omast.
Päris hea sai.
Nüüd summuti tegemisest. Kuna hetkel uut ei raatsi osta, siis tuleb korrastada vana. Olemas on üks parajalt lömmis käkk.
Suuremad mõlgid saab välja aetud gaasikeevitusega kuumutades.
Ega ta päris hea saanud, kuna mõnest mõlgikohast on hästi palju keevitatud ja mõlk niisama lihtsalt välja ei tule. Homme hakkan teda puhastama, lihvima ja eks siis selgub, mis veel teha tuleb. Võibolla tuleb mõnest kohast lahti lõigata, et saaks viimased suuremad mõlgid välja löödud.
Jääb siis jännata veel summutiga ja teha korda gaasirull. Siis võiks mõelda juba vändalöökide peale.
Hetkel siis selline.
JÄTKUB....
Aivar
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1555
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Ütleme nii, et oleme jõudnud lõpufaasi!
Summuti esiots värvitud ja küljes.
Tagumine osa tuli mitmest jupist kokku keevitada, kuna korralikku võtta polnud.
Nüüd vajalik kogus libestusainet mootorisse.
Vänta!!!!
http://www.youtube.com/watch?v=uoYrfn4s-dc
Jääb veel nipet-näpet nokitsemist. Võistlusnumbrid tellida ja paigaldada (kui lõpuks suudan otsustada, mis numbri all võistlen). Alumine ketijuht teha ja paigaldada.
Selline ta siis sai.
Eks võiduajamisel näeme!
Registreerumised on juba alanud!
LÕPP!
PS. Ilmselt tulevad veel mõned ilusad pildid, mis saab teha väljaspool garaazhi.
Summuti esiots värvitud ja küljes.
Tagumine osa tuli mitmest jupist kokku keevitada, kuna korralikku võtta polnud.
Nüüd vajalik kogus libestusainet mootorisse.
Vänta!!!!
http://www.youtube.com/watch?v=uoYrfn4s-dc
Jääb veel nipet-näpet nokitsemist. Võistlusnumbrid tellida ja paigaldada (kui lõpuks suudan otsustada, mis numbri all võistlen). Alumine ketijuht teha ja paigaldada.
Selline ta siis sai.
Eks võiduajamisel näeme!
Registreerumised on juba alanud!
LÕPP!
PS. Ilmselt tulevad veel mõned ilusad pildid, mis saab teha väljaspool garaazhi.
No nii. Selle loo võib nüüdseks lõppenuks lugeda.
CZ on kestnud terve hooaja.
Osalenud kõigil 7-l hobikrossi etapil ja siiamaani elu ja tervise juures. Mina samuti.
Ausaltöeldes olid alguses väikesed tülid süütesüsteemiga, kuid peale kontaktide väljavahetamist Motoplati vastu, kadusid ka need.
Kes tahab võistlustest rohkem infot ja ka pilte vaadata külastagu hobikrossiklubi kodukat.
http://www.ehkk.ee/?
Arvatavasti tuleb järgmiseks hooajaks uus pill ehitada, aga sellest saab olema juba omatte lugu.
Retro ruulib.
Aivar.
CZ on kestnud terve hooaja.
Osalenud kõigil 7-l hobikrossi etapil ja siiamaani elu ja tervise juures. Mina samuti.
Ausaltöeldes olid alguses väikesed tülid süütesüsteemiga, kuid peale kontaktide väljavahetamist Motoplati vastu, kadusid ka need.
Kes tahab võistlustest rohkem infot ja ka pilte vaadata külastagu hobikrossiklubi kodukat.
http://www.ehkk.ee/?
Arvatavasti tuleb järgmiseks hooajaks uus pill ehitada, aga sellest saab olema juba omatte lugu.
Retro ruulib.
Aivar.