Page 1 of 2

Uus liiklusseadus, moppide regamine jne.

Posted: 29. Apr 2010 18:16
by magna
Tsitaat postimees plussist:
Rohkem kui aasta parlamendis arutlusel olnud uuest liikluseelnõust peaks seadus saama jaanipäevaks, loodab riigikogu majanduskomisjoni esimees Urmas Klaas. Muu hulgas kaotab seadus juhiloa kaasaskandmise nõude.


Parlamendis teisel lugemisel oleva uue liiklusseaduse muudatusettepanekud pidi esitama eile keskpäevaks. «Meile laekus taas 40 muudatusettepanekut, kuid enne jaanipäeva tahaks selle seadusega siiski valmis saada,» ütles Klaas.

Eelnõu koostamisel osalenud maanteeameti asejuhi Juhan Kaarpalu sõnul on tavaliikleja jaoks uue seaduse suurim muutus juhiluba puudutav nõue.

«Esiteks ei pea see alati endaga kaasas olema. Seda juhul, kui kontrollitaval inimesel on kaasas mõni muu isikut tõendav dokument,» rääkis Kaarpalu. «Teiseks ühtlustab see Eesti juhiloa kogu euroliidus kehtivatele lubadele esitatavate nõuetega.»

Teine suurem muudatus puudutab mopeedijuhte, sest edaspidi peab mopeedi sadulasse istuval isikul olema mingigi juhtimisõigust tõendav dokument. «Nii kaob olukord, kus Eestis tohib mopeedi juhtida üle 16-aastane inimene, kes teoorias liikluseeskirja ei tunne,» märkis Kaarpalu.

Selles, et eelmise aasta 22. aprillist parlamendis töös oleva eelnõu seaduseks saamine on võtnud praeguseks aega rohkem kui aasta, ei ole Klaasi hinnangul midagi halba. Ta märkis, et seadus puudutab peaaegu igat inimest Eestis ning seetõttu ei saa pahaks panna, et arutelu võimalikult täiusliku tulemuse saamiseks veidi venib.

Klaasi sõnul esitasid parlamendiliikmed juba esimese lugemise ajal seaduseelnõule üle 130 muudatusettepaneku. «Enne seda oli komisjon juba omalt poolt seadusega põhjalikku tööd teinud, kuid mitmed täiendavad ettepanekud olid sellest hoolimata väga asjalikud,» ütles Klaas. Eilseks oli parandusettepanekuid juba üle 170.

Maanteeameti asejuhi Kaarpalu sõnul on pooleli näiteks vaidlus, mis puudutab sõiduauto juhi õigust juhtida ka kuni 18-tonnist traktorit. Seda tingimusel, et traktoril on ainult esisillavedu. «Vaieldakse, kas lubada ikka B-kategooria loa omanik nii suure masina rooli, kui ta pole saanud eriväljaõpet ja võib seetõttu liikluses ohtlik olla.»

Muudatused

• Uue teooriaeksami peavad sooritama kõik inimesed, kelle juhtimisõigus on peatatud vähemalt pooleks aastaks. Uue teooria- ja sõidueksami peavad tegema juhid, kellel on rikkumise eest juhtimisõigus peatatud vähemalt aastaks.

• Autojuhtidel kaob kohustus kanda kaasas Eestis väljastatud autojuhiluba ja auto registreerimistunnistust, kui isikul on kaasas isikut tõendav dokument. Edaspidi ei nõuta Eestis sõiduki kasutamiseks ka kirjalikku nõusolekut.

• Roolijoodikutele määratav karistus hakkab sõltuma joobe suurusest. Mida suurem joove, seda pikemaks ajaks on võimalik juhtimisõigus peatada.
Politseinikel tekib õigus tuvastada juhi joovet ka visuaalselt.

• Alla 16-aastastele jalgratta- ja mopeedijuhtidele lisandus kohustus kanda teel sõites vastavalt jalgratturi kiivrit või motokiivrit. Jalakäijate teel tohivad sõita kuni 12-aastased jalgratturid.

• Mopeedid tuleb liiklusregistris arvele võtta. Mopeedi juhtimiseks peab inimesel olema mis tahes mootorsõiduki juhiluba või siis ainult mopeedi juhtimiseks ette nähtud AM-kategooria sõiduki juhiluba.

Allikas: liiklusseaduse eelnõu
Aga kas siis minul kellel on 2 vene mopeedi(delta ja mini) pole nendega midagi teha? Tee peal liigelda nendega varsti ei või ja arvele võtmiseks pole mul ühtegi dokumenti.

Posted: 29. Apr 2010 18:20
by madeinussr
Usun ja loodan, et selle kohta tuleb täpsustusi, mis saab nendest mopeedidest ja abimootoriga jalgratastest,
mis praegu Eesti teedel ringi vuravad ja mingit dokumenti ei oma.

Posted: 29. Apr 2010 19:59
by tundmatu987
Võiks eeskuju võtta Rootsist kus vanamopeede ei pea regama, uusi, aga küll. See piiraks ka rollerimeeste arvu. :D
Isegi kui peabki arvele võtma siis seda ma ka teen.
Mis mind sel juhul kurvastab on see, et kui peab hakkama vanu moppe regama siis minnakse nendega ilmselt põllule krossi sõitma ja igat muud moodi peenestama.

Posted: 29. Apr 2010 20:09
by madeinussr
tundmatu987 wrote:...et kui peab hakkama vanu moppe regama siis minnakse nendega ilmselt põllule krossi sõitma ja igat muud moodi peenestama.
Tegelikult ju praegusega midagi eriti ei muutuks?! Usun, et neid kes Riga mopeediga igapäeva sõite teeb on sadakond,
teistel juba hiina/lääne mopid tagumiku all.
Seega tegelikult piirab selline seadus äkki hoopis vanemate mopeedide kulutamist?

Posted: 29. Apr 2010 20:23
by vorrimen
ma arvan et algul võetakse ka moppe ilma dokumentiteta arvele
kuna traktoritega tehti samamoodi kui hakati neid arvele võtma,sest traktoritel ei olnud dokke

mopp

Posted: 29. Apr 2010 20:26
by tundmatu987
Pean piinlikusega tunnistama, et vaikselt teen ka mina igapäevaseid poekülastusi Yamaha DT 80-ga, ning kui viitsin eksamile registreeruda siis ka kaugemale käia. Kuid siiski tahaksin ma iga nädalavahetus panna pähe norma munakoore, ennast higiseks joosta ning koju jõuda bensiinihaisusena ja õliste näppudega. Lihtsalt nendes vanades mopeedides ON midagi mida mujal ei ole. Kirjutaks praegu sellest kuidas tegelikult igapäevane sõitmine hoiab ratast rohkem korras kui seismine, aga kõht on tühi.

Posted: 29. Apr 2010 20:28
by magna
Ja riigilõivu kujunemine pole ka veel kindel, praegu on vist A kategooria masina registreerimine 1400, sellist summat pole küll väga mõtet välja käia kuna paljude sääreväristajate väärtus on sellest pool.

delta

Posted: 29. Apr 2010 20:30
by tundmatu987
Seda lubati vist langetada, nii kuulsin mingist intervjuust.

Külmakapp oli tühi. :roll:

Posted: 29. Apr 2010 21:05
by MartynE
no siuke asi küll on imelik.. mul pole enda masinatel mitte mingeid dokumente.. ei rolleril ega Deltal.. kuidas neid siis arvele võtta ja siis veel peab mingi ÜV ja kindlustuse tegema? never ever... kannatan kuni 18 saan ja B kat. load teha ja kaherattalistega ainult kuskil kruusateede peal sõita enda lõbuks..

Posted: 29. Apr 2010 21:09
by vorrimen
MartynE wrote:no siuke asi küll on imelik.. mul pole enda masinatel mitte mingeid dokumente.. ei rolleril ega Deltal.. kuidas neid siis arvele võtta ja siis veel peab mingi ÜV ja kindlustuse tegema? never ever... kannatan kuni 18 saan ja B kat. load teha ja kaherattalistega ainult kuskil kruusateede peal sõita enda lõbuks..
suure töenäosusega ei ole algul dokke vaja masinal

see on minu arvamus

Posted: 29. Apr 2010 21:53
by magna
Kui tulebki nende sääreväristajate registreerimine, siis mida teevad vanapapid, kes on linnast 10-20km kaugusel. Teada on, et need väristajad eriti üle 5km ei tahtnud sõita(v.a ikka täitsa korda tehtud masinad, mida on suhteliselt vähe). Siis vist papid peavad võtma suitsupakki kaasa 5km sõitma siis võrr jahtuma pläru ette ja nii 3-4 korda järjest.
Kas pole siin teadjamaid mehi, kes tegelevad selle seaduse poolega natuke rohkem, et saaks sinna riigikokku vms... mingi kirja saata, et sellistele masinatele ei tuleks registreerimist vms...

Ja veel: Kui peaksin oma Delta sinna ÜV-sse viima siis tean kindlalt, et ilma tutvusteta läbi ei saa, põhimõtteliselt kõik mul töötab kuid juhtmed on kuidas juhtub mõni on üldse lahti. Käigukastis viskab mul käiguvahetus hammasrattal käike üle jne... Külavahel päris mõnus on olla veel üks kolmest, neljast kellel selline tehnika alles on. Vahel sõidan ka temaga kooli ja seal arvatavasti mind see samune vilkuri mees ootab.

Minu arvamus sellele oleks: Miks vähendada vanatehnilisi liikureid, neid niigi vähe. Las nad liiguvad.

Üks asi veel: Ja ega need ennast täis nolgid,(ei kehti kõigile rollerimeestele) kes aprillade ja gilera-dega ringi sõidavad, ega nemad ikka võrri selga ei istu.

Posted: 29. Apr 2010 21:59
by MartynE
magna wrote:Kui tulebki nende sääreväristajate registreerimine, siis mida teevad vanapapid, kes on linnast 10-20km kaugusel. Teada on, et need väristajad eriti üle 5km ei tahtnud sõita(v.a ikka täitsa korda tehtud masinad, mida on suhteliselt vähe). Siis vist papid peavad võtma suitsupakki kaasa 5km sõitma siis võrr jahtuma pläru ette ja nii 3-4 korda järjest.
Kas pole siin teadjamaid mehi, kes tegelevad selle seaduse poolega natuke rohkem, et saaks sinna riigikokku vms... mingi kirja saata, et sellistele masinatele ei tuleks registreerimist vms...

Ja veel: Kui peaksin oma Delta sinna ÜV-sse viima siis tean kindlalt, et ilma tutvusteta läbi ei saa, põhimõtteliselt kõik mul töötab kuid juhtmed on kuidas juhtub mõni on üldse lahti. Käigukastis viskab mul käiguvahetus hammasrattal käike üle jne... Külavahel päris mõnus on olla veel üks kolmest, neljast kellel selline tehnika alles on. Vahel sõidan ka temaga kooli ja seal arvatavasti mind see samune vilkuri mees ootab.

Minu arvamus sellele oleks: Miks vähendada vanatehnilisi liikureid, neid niigi vähe. Las nad liiguvad.

Üks asi veel: Ja ega need ennast täis nolgid,(ei kehti kõigile rollerimeestele) kes aprillade ja gilera-dega ringi sõidavad, ega nemad ikka võrri selga ei istu.
nõustun sinuga täiesti, neid vanu aparaate peaks ikka alles hoidma, need rolleri tüübid, kellel rikkad vanemad on mingi jõhkra püss ostnud ja siis paugutavad sellega apsull igal pool mingi jõhkra kiirusega ringi, neile oleks selliseid seadusi väga vaja..

Re: Uus liiklusseadus tahetakse vastu võtta jaanipäevaks

Posted: 29. Apr 2010 22:12
by wake
Maanteeameti asejuhi Kaarpalu sõnul on pooleli näiteks vaidlus, mis puudutab sõiduauto juhi õigust juhtida ka kuni 18-tonnist traktorit. Seda tingimusel, et traktoril on ainult esisillavedu.
Kas keegi on sellist traktorit näinud? See vist väike näpukas.

Posted: 29. Apr 2010 22:17
by tundmatu987
magna wrote:Teada on, et need väristajad eriti üle 5km ei tahtnud sõita(v.a ikka täitsa korda tehtud masinad, mida on suhteliselt vähe)
Päris nii hull see võrri jahutuse probleem ka pole...

Posted: 29. Apr 2010 22:29
by madeinussr
magna wrote: ...
Kas pole siin teadjamaid mehi, kes tegelevad selle seaduse poolega natuke rohkem, et saaks sinna riigikokku vms... mingi kirja saata, et sellistele masinatele ei tuleks registreerimist vms...

...
om tegeles sellega vist aktiivsemalt, moped.ee foorumis.
Kui viitsite lugege läbi, kindlasti soovitan läbi lugeda terve teema, mitte ainult üksikuid lõike!
http://forum.moped.ee/uldine-f1/uus-lii ... s-t384.htm

Posted: 29. Apr 2010 22:32
by vorrimen
magna wrote:Kas pole siin teadjamaid mehi, kes tegelevad selle seaduse poolega natuke rohkem, et saaks sinna riigikokku vms... mingi kirja saata, et sellistele masinatele ei tuleks registreerimist vms...
selle kirjaga oleks ise ka nõus

kas või allkirju koguda selle vastu
kuid ei usu et neid eriti palju saaks

Posted: 30. Apr 2010 21:16
by -DELTA-
nagu ma aru sain, et mopeedi/rolleriga sõita peab sul olema juhiluba.
kas siis autojuhiluba läheb ka sinna alla :roll:

Posted: 30. Apr 2010 21:31
by extinction
Loe korralikult seadus läbi, saad ise ka aru et kas mopeedijuhiluba või muu suvaline juhiluba suuremale sõidukile!

Ei maksa hakata noortel võrride ja moppide pärast närveerima, küll tehakse nii et seadus söödav oleks.

Posted: 02. May 2010 10:09
by minimo
Mõnus fail:
Kiirteel ei tohi:
1) liigelda jalgsi, loomaga, jalgrattaga,mopeediga või niisuguse mootorsõidukiga, mille valmistajakiirus on alla 40 kilomeetri tunnis;
§14. Sõidukiirus
(1) Suurim lubatud sõidukiirus on:
6) mopeedil 45 kilomeetrit tunnis

Nii, et sõidan peale seaduse jõustumist mopeediga üle 40 kiirteel(muidugi ei tee seda) siis rikun seadusi??

Posted: 02. May 2010 14:12
by simsu
Mopeede on mitmesuguseid, sinna alla kuuluvad vanad vene omad ja ka tänapäevased, aga asi ongi selles, et mõned vene masinad,ka tänapäevased, ei lähe üle 40km/h, seaduses on sõnastatud, et sa ei tohi sõita kiirteel mopeediga mis ei liigu üle 40km/h, kui liigub rohkem siis võid.
Mina ei saa sellest mitte kuidagi aru miks on mopeedil lubatud maksimaalne sõidukiirus 45km/h, sest linnas on 50km/h(kui liiklusmärk ei sõnasta teistmoodi) ja enamus sõidavad ikka natuke kiiremini ka 50-60km/h see tähendab seda, et mopeedid hakkavad jalgu jääma linnas kõikidele masinatele ning selle tõttu tekitab see ohtlike olukordi möödasõidu näol.

Posted: 02. May 2010 19:12
by minimo
Ja kas see on nii, et kui üle 45 sõidab juba mootorratas või lishalt ei tohi üle selle sõita?

Posted: 06. May 2010 12:34
by motokalev
Mõneti täitsa hea kui hakatakse rollerimeestelt ka dokke ja mingeid loa moodi asju küsima. No offence..aga liiga palju neid debiilikuid on liikluses kes ei tea liikluseeskirjadest tuhkagi.

Posted: 06. May 2010 15:24
by simsu
Seda küll, teiseks on arvele võtmise juures see hea, et kui avarii juhtub, ei pea enda taskust välja maksma, kui varastatakse, siis on võimalus masin tagasi saada või raha kindlustuselt.

Posted: 06. May 2010 17:00
by om
simsu wrote:kui varastatakse, siis on võimalus masin tagasi saada või raha kindlustuselt.
Kavatsed mopeedile superkasko teha ja Su masina väärtus ületab selle lepingu omavastutuse hinda???

:roll:

Posted: 06. May 2010 17:13
by simsu
Nojah varastades raha ei saa kindlustuselt, ajasin veidi sassi :D aga on suurem lootus tagasi saada mentidelt seda ja üleüldse väiksem võimalus, et varastatakse.

Posted: 14. May 2010 17:02
by koppel
Veitsa nõme, ma sõidan külade vahel siin poodi, jalkat, võrku midaiganes ja nüüd veel sihuke jama ka. Ega see Delta mingi relv pole ja autosi liigub siin vähe, kuid mente palju ( kuigi politseinik siiski sõidab lihtsalt mööda enamasti, kuid helkuri eest väntas kohe 240.- hiljuti ).

Posted: 14. May 2010 21:52
by N2O
Vötku vastu jah, saan siis juba järgmisel aastal lollist 25kW piirangust lahti. :twisted:

Posted: 14. May 2010 23:04
by roosakummik
Kas see tähendab, et kõigil kel on 25 kw piirang võivad sõitta suurema kw määraga- mul ka 25 kw piirang.

Või, et saada suuremat kw määra peab ikkagi uuesti suurema tsikliga sõidueksami tegema.

Posted: 14. May 2010 23:24
by N2O
Ei, siis saab lihtsalt 20selt piiranguta load, kui vahtralehti pole või tsikliload 2a olnud. Eksam ja muud jutud tuleb ikka teha.

Posted: 23. Jun 2010 22:15
by minimo
Vabandan, et vana teemat upitan, kuid oleks vaja teada, et kui mopeed (roller vms) sõidab üle 45 km/h, siis kas teda käsitletakse kui mopeedi või juba mootorrattana. Teada juba on, et kui mopeedina siis kiiruse ületamise eest teeb politsei trahvi.

Palun mitte seda ''naised saunas rääkisid'' värki siia kirjutada.

Posted: 23. Jun 2010 22:17
by DirtNasty
Naised rääkisid jah saunas ,et ei käsitleta enam mopeedina vaid mootorrattaga.

Mopeed= Kahe -või kolmerattaline mootorsõiduk mille kubatuur ei ületa 50cc ja kiirus kuni 45km/h

Posted: 23. Jun 2010 22:26
by minimo
Tegelikult juba leidsin ise... Mootorratas on üle 50cm³ töömahuga sõiduk.
Mopeediga ei tohi sõita kiiremini kui 45 km/h

Posted: 24. Jun 2010 02:09
by extinction
minimo: kas Riia tehase mopeedi Mini tehasekiirus pole mitte suisa 40 km/h? Kui nii siis ju rängalt mopeediklassi kuuluv sõiduk. : )

Posted: 24. Jun 2010 11:50
by minimo
On, aga varsti plaanid uuema masinaga igapäeva sõite tegema hakata.
Üle 40 see masin ei liigu jah :x . Ei saa aru kuidas teised oma v-50 jms saavad 60 jne kätte. 8O

Posted: 24. Jun 2010 11:53
by casher
Olid ka ajad kuis ma sain Deltaga umbes 60 ringis kätte. Enam ei saa aru kuidas see võimalik oli :D

Aga kuidas selle seadusega siis on praegu? Kas on jõustunud või mis?

Posted: 24. Jun 2010 12:05
by extinction
Vastu võetud, jõustub jaanuaris.

Posted: 13. Oct 2010 22:19
by IZH
Vabandan, et vana teema üles äratasin, kuid jäi piinama selline asi. Nimelt automoto foorumist lugesin järgmist: "Õnneks on siiski osadele mopeedijuhtidele midagi head: Seaduses on selline üleminekusäte, et need mopeedijuhid, kes on sündinud enne 1. jaanuari 1993, ei pea hakkama ÜLDSE mingeid lube omama ja need, kes on praegu 16-17 aastased, peavad neid omama alates 1. jaanuarist 2013". Küsimus ongi, et kas see vastab ka tõele, kuna kohalikust politseist sain teada, et alates 1. jaanuarist 2011 peavad olema ka praegustel 16 ja 17 aastastel inimestel juhiload. Niiet keda ma peaksin siis uskuma?

http://forum.automoto.ee/showthread.php ... 485&page=7
See on siis see arutlus mida lugesin.

Posted: 13. Oct 2010 23:11
by Nobody
Mina saangi sellest aru nii, et kes 1. jaanuar 18 saab, ei pea lube omama. Alla 18 aastased aga küll. Ehk kui oled praegu 16, siis pead omama lube.

Posted: 13. Oct 2010 23:19
by IZH
Selge, suur tänu Teile.
Aga veel üks asi, et need kes praegu 16-17 aastased, siis nemad peavad lube omama alates aastast 2013, on see tõsi?

Posted: 13. Oct 2010 23:45
by Nobody
IZH wrote:Selge, suur tänu Teile.
Aga veel üks asi, et need kes praegu 16-17 aastased, siis nemad peavad lube omama alates aastast 2013, on see tõsi?
Jah, mina loen küll nii välja.

Posted: 14. Oct 2010 15:22
by Ilts
LS2011
A2 – mootorratas, mille mootori võimsus ei ületa 35 kilovatti või mille võimsuse ja massi suhe ei ületa 0,2 kilovatti kilogrammi kohta ning mis ei ole ümber ehitatud sõidukist, mille võimsus on vähemalt kaks korda nii suur;
Ma ei saa nüüd hästi aru....Kas siis A2-kategooria piirang läheb 25kw 35kw-le? Kas siis A2-kat lubadega võib siis uuest aastast juba 35kw tsikliga sõita?

Posted: 14. Oct 2010 15:44
by IZH
Tänan Nobody.

Posted: 21. Oct 2010 19:07
by MartynE
Pole küll väga teemakohane, aga tekkis selline küsimus, et kas võeti selline seadus vastu, et kui paned toime liiklusrikkumise, saad lubade tegemise keelu 2-eks aastaks? Et kui see ka tõsi on , siis milline rikkumine olema peab?

Posted: 23. Oct 2010 08:53
by nex
peaks nii olema , et kui mingi suurem rikkumine siis , kohtunik peab määrama sulle karistuse , aga see ei pruugi kohe see olla , nt trahv aint vms
lubade värk tuleb pigem suurema ja mitmekordsel rikkumisel ;) Aga siiski , ei ole mõtet vahele jääda :D

Posted: 23. Oct 2010 08:55
by nex
A2 kahe lubadega peaks uuest aastast kuni 25kw saama minuaarust