Aga kas siis minul kellel on 2 vene mopeedi(delta ja mini) pole nendega midagi teha? Tee peal liigelda nendega varsti ei või ja arvele võtmiseks pole mul ühtegi dokumenti.Rohkem kui aasta parlamendis arutlusel olnud uuest liikluseelnõust peaks seadus saama jaanipäevaks, loodab riigikogu majanduskomisjoni esimees Urmas Klaas. Muu hulgas kaotab seadus juhiloa kaasaskandmise nõude.
Parlamendis teisel lugemisel oleva uue liiklusseaduse muudatusettepanekud pidi esitama eile keskpäevaks. «Meile laekus taas 40 muudatusettepanekut, kuid enne jaanipäeva tahaks selle seadusega siiski valmis saada,» ütles Klaas.
Eelnõu koostamisel osalenud maanteeameti asejuhi Juhan Kaarpalu sõnul on tavaliikleja jaoks uue seaduse suurim muutus juhiluba puudutav nõue.
«Esiteks ei pea see alati endaga kaasas olema. Seda juhul, kui kontrollitaval inimesel on kaasas mõni muu isikut tõendav dokument,» rääkis Kaarpalu. «Teiseks ühtlustab see Eesti juhiloa kogu euroliidus kehtivatele lubadele esitatavate nõuetega.»
Teine suurem muudatus puudutab mopeedijuhte, sest edaspidi peab mopeedi sadulasse istuval isikul olema mingigi juhtimisõigust tõendav dokument. «Nii kaob olukord, kus Eestis tohib mopeedi juhtida üle 16-aastane inimene, kes teoorias liikluseeskirja ei tunne,» märkis Kaarpalu.
Selles, et eelmise aasta 22. aprillist parlamendis töös oleva eelnõu seaduseks saamine on võtnud praeguseks aega rohkem kui aasta, ei ole Klaasi hinnangul midagi halba. Ta märkis, et seadus puudutab peaaegu igat inimest Eestis ning seetõttu ei saa pahaks panna, et arutelu võimalikult täiusliku tulemuse saamiseks veidi venib.
Klaasi sõnul esitasid parlamendiliikmed juba esimese lugemise ajal seaduseelnõule üle 130 muudatusettepaneku. «Enne seda oli komisjon juba omalt poolt seadusega põhjalikku tööd teinud, kuid mitmed täiendavad ettepanekud olid sellest hoolimata väga asjalikud,» ütles Klaas. Eilseks oli parandusettepanekuid juba üle 170.
Maanteeameti asejuhi Kaarpalu sõnul on pooleli näiteks vaidlus, mis puudutab sõiduauto juhi õigust juhtida ka kuni 18-tonnist traktorit. Seda tingimusel, et traktoril on ainult esisillavedu. «Vaieldakse, kas lubada ikka B-kategooria loa omanik nii suure masina rooli, kui ta pole saanud eriväljaõpet ja võib seetõttu liikluses ohtlik olla.»
Muudatused
• Uue teooriaeksami peavad sooritama kõik inimesed, kelle juhtimisõigus on peatatud vähemalt pooleks aastaks. Uue teooria- ja sõidueksami peavad tegema juhid, kellel on rikkumise eest juhtimisõigus peatatud vähemalt aastaks.
• Autojuhtidel kaob kohustus kanda kaasas Eestis väljastatud autojuhiluba ja auto registreerimistunnistust, kui isikul on kaasas isikut tõendav dokument. Edaspidi ei nõuta Eestis sõiduki kasutamiseks ka kirjalikku nõusolekut.
• Roolijoodikutele määratav karistus hakkab sõltuma joobe suurusest. Mida suurem joove, seda pikemaks ajaks on võimalik juhtimisõigus peatada.
Politseinikel tekib õigus tuvastada juhi joovet ka visuaalselt.
• Alla 16-aastastele jalgratta- ja mopeedijuhtidele lisandus kohustus kanda teel sõites vastavalt jalgratturi kiivrit või motokiivrit. Jalakäijate teel tohivad sõita kuni 12-aastased jalgratturid.
• Mopeedid tuleb liiklusregistris arvele võtta. Mopeedi juhtimiseks peab inimesel olema mis tahes mootorsõiduki juhiluba või siis ainult mopeedi juhtimiseks ette nähtud AM-kategooria sõiduki juhiluba.
Allikas: liiklusseaduse eelnõu
Uus liiklusseadus, moppide regamine jne.
Uus liiklusseadus, moppide regamine jne.
Tsitaat postimees plussist:
Last edited by magna on 29. Apr 2010 18:39, edited 1 time in total.
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1558
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
-
- Tavakasutaja
- Posts: 130
- Joined: 02. Aug 2009 00:00
- Location: Harjumaa
- Contact:
Võiks eeskuju võtta Rootsist kus vanamopeede ei pea regama, uusi, aga küll. See piiraks ka rollerimeeste arvu.
Isegi kui peabki arvele võtma siis seda ma ka teen.
Mis mind sel juhul kurvastab on see, et kui peab hakkama vanu moppe regama siis minnakse nendega ilmselt põllule krossi sõitma ja igat muud moodi peenestama.
Isegi kui peabki arvele võtma siis seda ma ka teen.
Mis mind sel juhul kurvastab on see, et kui peab hakkama vanu moppe regama siis minnakse nendega ilmselt põllule krossi sõitma ja igat muud moodi peenestama.
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1558
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Tegelikult ju praegusega midagi eriti ei muutuks?! Usun, et neid kes Riga mopeediga igapäeva sõite teeb on sadakond,tundmatu987 wrote:...et kui peab hakkama vanu moppe regama siis minnakse nendega ilmselt põllule krossi sõitma ja igat muud moodi peenestama.
teistel juba hiina/lääne mopid tagumiku all.
Seega tegelikult piirab selline seadus äkki hoopis vanemate mopeedide kulutamist?
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
-
- Tavakasutaja
- Posts: 130
- Joined: 02. Aug 2009 00:00
- Location: Harjumaa
- Contact:
mopp
Pean piinlikusega tunnistama, et vaikselt teen ka mina igapäevaseid poekülastusi Yamaha DT 80-ga, ning kui viitsin eksamile registreeruda siis ka kaugemale käia. Kuid siiski tahaksin ma iga nädalavahetus panna pähe norma munakoore, ennast higiseks joosta ning koju jõuda bensiinihaisusena ja õliste näppudega. Lihtsalt nendes vanades mopeedides ON midagi mida mujal ei ole. Kirjutaks praegu sellest kuidas tegelikult igapäevane sõitmine hoiab ratast rohkem korras kui seismine, aga kõht on tühi.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 130
- Joined: 02. Aug 2009 00:00
- Location: Harjumaa
- Contact:
delta
Seda lubati vist langetada, nii kuulsin mingist intervjuust.
Külmakapp oli tühi.
Külmakapp oli tühi.
no siuke asi küll on imelik.. mul pole enda masinatel mitte mingeid dokumente.. ei rolleril ega Deltal.. kuidas neid siis arvele võtta ja siis veel peab mingi ÜV ja kindlustuse tegema? never ever... kannatan kuni 18 saan ja B kat. load teha ja kaherattalistega ainult kuskil kruusateede peal sõita enda lõbuks..
Sõiduk: Delta V-50
suure töenäosusega ei ole algul dokke vaja masinalMartynE wrote:no siuke asi küll on imelik.. mul pole enda masinatel mitte mingeid dokumente.. ei rolleril ega Deltal.. kuidas neid siis arvele võtta ja siis veel peab mingi ÜV ja kindlustuse tegema? never ever... kannatan kuni 18 saan ja B kat. load teha ja kaherattalistega ainult kuskil kruusateede peal sõita enda lõbuks..
see on minu arvamus
Riga 12 1974.a ;Yamaha tw 125 1998.a ;Qingqi classic 2000E 1995.a ;Ford Sierra 2.0 77kw 1987.a
Kui tulebki nende sääreväristajate registreerimine, siis mida teevad vanapapid, kes on linnast 10-20km kaugusel. Teada on, et need väristajad eriti üle 5km ei tahtnud sõita(v.a ikka täitsa korda tehtud masinad, mida on suhteliselt vähe). Siis vist papid peavad võtma suitsupakki kaasa 5km sõitma siis võrr jahtuma pläru ette ja nii 3-4 korda järjest.
Kas pole siin teadjamaid mehi, kes tegelevad selle seaduse poolega natuke rohkem, et saaks sinna riigikokku vms... mingi kirja saata, et sellistele masinatele ei tuleks registreerimist vms...
Ja veel: Kui peaksin oma Delta sinna ÜV-sse viima siis tean kindlalt, et ilma tutvusteta läbi ei saa, põhimõtteliselt kõik mul töötab kuid juhtmed on kuidas juhtub mõni on üldse lahti. Käigukastis viskab mul käiguvahetus hammasrattal käike üle jne... Külavahel päris mõnus on olla veel üks kolmest, neljast kellel selline tehnika alles on. Vahel sõidan ka temaga kooli ja seal arvatavasti mind see samune vilkuri mees ootab.
Minu arvamus sellele oleks: Miks vähendada vanatehnilisi liikureid, neid niigi vähe. Las nad liiguvad.
Üks asi veel: Ja ega need ennast täis nolgid,(ei kehti kõigile rollerimeestele) kes aprillade ja gilera-dega ringi sõidavad, ega nemad ikka võrri selga ei istu.
Kas pole siin teadjamaid mehi, kes tegelevad selle seaduse poolega natuke rohkem, et saaks sinna riigikokku vms... mingi kirja saata, et sellistele masinatele ei tuleks registreerimist vms...
Ja veel: Kui peaksin oma Delta sinna ÜV-sse viima siis tean kindlalt, et ilma tutvusteta läbi ei saa, põhimõtteliselt kõik mul töötab kuid juhtmed on kuidas juhtub mõni on üldse lahti. Käigukastis viskab mul käiguvahetus hammasrattal käike üle jne... Külavahel päris mõnus on olla veel üks kolmest, neljast kellel selline tehnika alles on. Vahel sõidan ka temaga kooli ja seal arvatavasti mind see samune vilkuri mees ootab.
Minu arvamus sellele oleks: Miks vähendada vanatehnilisi liikureid, neid niigi vähe. Las nad liiguvad.
Üks asi veel: Ja ega need ennast täis nolgid,(ei kehti kõigile rollerimeestele) kes aprillade ja gilera-dega ringi sõidavad, ega nemad ikka võrri selga ei istu.
nõustun sinuga täiesti, neid vanu aparaate peaks ikka alles hoidma, need rolleri tüübid, kellel rikkad vanemad on mingi jõhkra püss ostnud ja siis paugutavad sellega apsull igal pool mingi jõhkra kiirusega ringi, neile oleks selliseid seadusi väga vaja..magna wrote:Kui tulebki nende sääreväristajate registreerimine, siis mida teevad vanapapid, kes on linnast 10-20km kaugusel. Teada on, et need väristajad eriti üle 5km ei tahtnud sõita(v.a ikka täitsa korda tehtud masinad, mida on suhteliselt vähe). Siis vist papid peavad võtma suitsupakki kaasa 5km sõitma siis võrr jahtuma pläru ette ja nii 3-4 korda järjest.
Kas pole siin teadjamaid mehi, kes tegelevad selle seaduse poolega natuke rohkem, et saaks sinna riigikokku vms... mingi kirja saata, et sellistele masinatele ei tuleks registreerimist vms...
Ja veel: Kui peaksin oma Delta sinna ÜV-sse viima siis tean kindlalt, et ilma tutvusteta läbi ei saa, põhimõtteliselt kõik mul töötab kuid juhtmed on kuidas juhtub mõni on üldse lahti. Käigukastis viskab mul käiguvahetus hammasrattal käike üle jne... Külavahel päris mõnus on olla veel üks kolmest, neljast kellel selline tehnika alles on. Vahel sõidan ka temaga kooli ja seal arvatavasti mind see samune vilkuri mees ootab.
Minu arvamus sellele oleks: Miks vähendada vanatehnilisi liikureid, neid niigi vähe. Las nad liiguvad.
Üks asi veel: Ja ega need ennast täis nolgid,(ei kehti kõigile rollerimeestele) kes aprillade ja gilera-dega ringi sõidavad, ega nemad ikka võrri selga ei istu.
Sõiduk: Delta V-50
Re: Uus liiklusseadus tahetakse vastu võtta jaanipäevaks
Kas keegi on sellist traktorit näinud? See vist väike näpukas.Maanteeameti asejuhi Kaarpalu sõnul on pooleli näiteks vaidlus, mis puudutab sõiduauto juhi õigust juhtida ka kuni 18-tonnist traktorit. Seda tingimusel, et traktoril on ainult esisillavedu.
Korstnapühkimistööd - 5258784
www.laurilinnus.ee
www.laurilinnus.ee
-
- Tavakasutaja
- Posts: 130
- Joined: 02. Aug 2009 00:00
- Location: Harjumaa
- Contact:
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1558
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
om tegeles sellega vist aktiivsemalt, moped.ee foorumis.magna wrote: ...
Kas pole siin teadjamaid mehi, kes tegelevad selle seaduse poolega natuke rohkem, et saaks sinna riigikokku vms... mingi kirja saata, et sellistele masinatele ei tuleks registreerimist vms...
...
Kui viitsite lugege läbi, kindlasti soovitan läbi lugeda terve teema, mitte ainult üksikuid lõike!
http://forum.moped.ee/uldine-f1/uus-lii ... s-t384.htm
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
selle kirjaga oleks ise ka nõusmagna wrote:Kas pole siin teadjamaid mehi, kes tegelevad selle seaduse poolega natuke rohkem, et saaks sinna riigikokku vms... mingi kirja saata, et sellistele masinatele ei tuleks registreerimist vms...
kas või allkirju koguda selle vastu
kuid ei usu et neid eriti palju saaks
Riga 12 1974.a ;Yamaha tw 125 1998.a ;Qingqi classic 2000E 1995.a ;Ford Sierra 2.0 77kw 1987.a
-
- Tavakasutaja
- Posts: 473
- Joined: 29. Jul 2009 00:00
- Location: Jõgevamaa
Mõnus fail:
Kiirteel ei tohi:
1) liigelda jalgsi, loomaga, jalgrattaga,mopeediga või niisuguse mootorsõidukiga, mille valmistajakiirus on alla 40 kilomeetri tunnis;
§14. Sõidukiirus
(1) Suurim lubatud sõidukiirus on:
6) mopeedil 45 kilomeetrit tunnis
Nii, et sõidan peale seaduse jõustumist mopeediga üle 40 kiirteel(muidugi ei tee seda) siis rikun seadusi??
Kiirteel ei tohi:
1) liigelda jalgsi, loomaga, jalgrattaga,mopeediga või niisuguse mootorsõidukiga, mille valmistajakiirus on alla 40 kilomeetri tunnis;
§14. Sõidukiirus
(1) Suurim lubatud sõidukiirus on:
6) mopeedil 45 kilomeetrit tunnis
Nii, et sõidan peale seaduse jõustumist mopeediga üle 40 kiirteel(muidugi ei tee seda) siis rikun seadusi??
Mopeede on mitmesuguseid, sinna alla kuuluvad vanad vene omad ja ka tänapäevased, aga asi ongi selles, et mõned vene masinad,ka tänapäevased, ei lähe üle 40km/h, seaduses on sõnastatud, et sa ei tohi sõita kiirteel mopeediga mis ei liigu üle 40km/h, kui liigub rohkem siis võid.
Mina ei saa sellest mitte kuidagi aru miks on mopeedil lubatud maksimaalne sõidukiirus 45km/h, sest linnas on 50km/h(kui liiklusmärk ei sõnasta teistmoodi) ja enamus sõidavad ikka natuke kiiremini ka 50-60km/h see tähendab seda, et mopeedid hakkavad jalgu jääma linnas kõikidele masinatele ning selle tõttu tekitab see ohtlike olukordi möödasõidu näol.
Mina ei saa sellest mitte kuidagi aru miks on mopeedil lubatud maksimaalne sõidukiirus 45km/h, sest linnas on 50km/h(kui liiklusmärk ei sõnasta teistmoodi) ja enamus sõidavad ikka natuke kiiremini ka 50-60km/h see tähendab seda, et mopeedid hakkavad jalgu jääma linnas kõikidele masinatele ning selle tõttu tekitab see ohtlike olukordi möödasõidu näol.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 725
- Joined: 09. Mar 2005 01:00
- Location: Raplamaa
- Contact:
Vabandan, et vana teemat upitan, kuid oleks vaja teada, et kui mopeed (roller vms) sõidab üle 45 km/h, siis kas teda käsitletakse kui mopeedi või juba mootorrattana. Teada juba on, et kui mopeedina siis kiiruse ületamise eest teeb politsei trahvi.
Palun mitte seda ''naised saunas rääkisid'' värki siia kirjutada.
Palun mitte seda ''naised saunas rääkisid'' värki siia kirjutada.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 473
- Joined: 29. Jul 2009 00:00
- Location: Jõgevamaa
-
- Tavakasutaja
- Posts: 473
- Joined: 29. Jul 2009 00:00
- Location: Jõgevamaa
Vabandan, et vana teema üles äratasin, kuid jäi piinama selline asi. Nimelt automoto foorumist lugesin järgmist: "Õnneks on siiski osadele mopeedijuhtidele midagi head: Seaduses on selline üleminekusäte, et need mopeedijuhid, kes on sündinud enne 1. jaanuari 1993, ei pea hakkama ÜLDSE mingeid lube omama ja need, kes on praegu 16-17 aastased, peavad neid omama alates 1. jaanuarist 2013". Küsimus ongi, et kas see vastab ka tõele, kuna kohalikust politseist sain teada, et alates 1. jaanuarist 2011 peavad olema ka praegustel 16 ja 17 aastastel inimestel juhiload. Niiet keda ma peaksin siis uskuma?
http://forum.automoto.ee/showthread.php ... 485&page=7
See on siis see arutlus mida lugesin.
http://forum.automoto.ee/showthread.php ... 485&page=7
See on siis see arutlus mida lugesin.
Vanatehnikahuviline :)
Ma ei saa nüüd hästi aru....Kas siis A2-kategooria piirang läheb 25kw 35kw-le? Kas siis A2-kat lubadega võib siis uuest aastast juba 35kw tsikliga sõita?LS2011
A2 – mootorratas, mille mootori võimsus ei ületa 35 kilovatti või mille võimsuse ja massi suhe ei ületa 0,2 kilovatti kilogrammi kohta ning mis ei ole ümber ehitatud sõidukist, mille võimsus on vähemalt kaks korda nii suur;