Page 1 of 1

Kruvid D-5 karburaatoril

Posted: 07. Jul 2010 14:55
by Sapi-Vana
Tervist rahvas!

Mul on selline isetehtud punnakas, mida vaikselt edasi aretan ja tuunin. Ostmise hetkel masinal eluvaimu sees polnud... täna aga tegin esimese pooltunni sõitu. Kuna enne võrri muretsemist mul selliste masinatega üldse ei olnud kokkupuudet, siis ärge pahandage kui vahepeal mingit jura kirja panen.

Mootoriplokile on peale jäetud D-5 ja tundub täiesti teovõimeline masin olevat. Kompressioon on igal juhul korralik. Altpoolt tükib bena tilkuma, kuid mulle kinnitati, et see pidada üks tüüpiline Läti pilli viga olema. Saan nii aru, et mootor on võetud miski Riga pealt.

Sädemeandjaks on traktori käivitusmootori magneeto, mis tänase seisuga annab korraliku sädeme. Tõsi - vaheplaat tuleb endal vahele aretada... praegu on miskite seibide otsas. Küünlaks on mingi ürgne sapika küünal. Aga toimib.

Sidurit ei ole, vastav pulk tuleb omal juurde aretada. Pidureid ka ei ole, sellega seonduvalt on ees pikem aretustöö. Aga tagumine ratas on Stellalt, seega peaks olema võimalik... Praegu sõidan nii, et kui on vaja seisma jääda, siis lühistan magneeto ära ja kuskil 15 meetriga jääb masin ise seisma. Maanteele selle pilliga praegu asja ei ole.

Kuna karpa gaasisüsteem tundus üldse mitte funkavat (kuigi see klapp nagu hakkas liikuma ikka), siis arvan, et selles on süüdi nende kahe kruvi positsoon, mis karpal küljes on. Mis kruvi on ülemine ja mis kruvi on alumine? Saan nii aru, et loogiliselt üks peaks olema bensiini pealelask ja teine hapniku oma... aga kumb on kumb ja mis positsioonis nad peaksid olema?

Posted: 07. Jul 2010 15:08
by tundmatu987
Üks kruvi peaks siiski olema tühikäigu oma ja teine segu oma. Võrrimehed peaksid teadma kumb on kumb.

Posted: 07. Jul 2010 15:16
by t6niz
peenem kruvi on tühikäigu kruvi ning alumine on segu kruvi millega reguleerid õhu ja kütuse segu vahekorda.