Prii: Planeta Sport K16 hübriid
Posted: 23. Jul 2010 11:12
Tere,
Kuna viimasel ajal vist pidevalt inimesed garaa¸is, siis mõtlesin, et teeks foorumi elavdamiseks ka enda teema.
Ratas sai muretsetud paar aastat tagasi. Minu kätte jõudes oli koosnes ratas Minski krossiversiooni veermikust, millele oli PS mootor vahele istutatud. Tegelikult mootori pärast saigi ratas ostetud. Esialgu oli ratas ikka väga romu.
Kohe sai hakatud ka ratast ehitama. Kuna sõber parasjagu ehitas oma Yamaha XT600 ümber ning annetas suure osa oma juppe mulle, siis esialgu tuli välja midagi sellist:
Pildid on tehtud 2008/2009 aasta talvel. Erinevate osade loetelu:
- PS mootor (tavalise mootorikinnitusega, mitte kummipuksidel) tänavasõidu silindripea ja Mikuni karburaatoriga. Süütesüsteem on kontaktivaba ning pärineb Voshod-2m pealt.
- K16 raam, tagahark, komplektne tagaratas koos pidurisüsteemiga.
- Krossi Minski esihark koos prillidega.
- Tundmatu esiratas (äkki CZ 250), pidurisüsteem puudub kahjuks.
- 8X aasta Yamaha XT komplektne paak, iste, esiporilaud, väike tagaplast
- CZ esiporilaud tagumiseks porilauaks aretatud.
- 8X aasta DR750 ümbertehtud õhupuhasti.
- Esituli Jawalt (mis nüüdseks asendunud Planeta omaga) ning tagatuli mingilt tundmatult tootjalt (XT-lt)
- Izh P5 või P4 tagumised amordid.
Pildil küljes veel ümber tehtud Minski (vist?) resonaator, mis hetkel asendatud tänavasõidu variandi originaalsummutiga.
Hetkeseis:
- Hetkel on mootor pulkadeks. Põlvast sai ostetud esimese remondi kolb koos rõngaste, sõrme, sõrmelaagri ja stopperitega. Nädalavahetusel peaks silindri puurimisest kätte saama. Väntvõlli või kepsu kahjuks uut ei leidnud ning esialgu olen sunnitud panema kõige korralikuma, mis ma oma varudest leidsin. Kui keegi kusagil märkab, võib teada anda. Lisaks veel uued laagrid ja simmerid.
- Kuna teedel sõites peavad tuled pidevalt põlema, siis elektrisüsteem on ehitatud ilma lülititeta. Nagu käima paned, nii tuled põlevad. Kaug- ja pidurituli puuduvad.
Edasised plaanid:
- Tagumised amordid on plaanis asendada, kuna hoolimata sentimeetristest vahepuksidest on vedrud ikka väga pehmed selle ratta kohta. Ei tea veel hetkel mille vastu. Alguses mõtlesin CZ omade peale, see on suhteliselt levinud asendus, kuid kui Eestist head pakkumist ei leia, siis peab arvatavasti Saksa Ebayst midagi head otsima.
- Esirattale pidurisüsteem hankida.
- Uus ketijooks koos hammasratastega.
- Originaalsummuti asemele uuesti resonaator hankida või ehitada.
- Piduritulele lüliti.
Sõidumugavuse kohalt võib öelda, et asend on püstine ja suhteliselt mugav. Piltidelt võib tunduda, et lenks on madal, aga reaalselt on mõnus. Iste on suht kõrgel, seega lühijalgsetele väga ei sobi.
Lugejal võib tekkida küsimus, et mis on ratta eesmärk. Vastan, et eesmärki ei olegi. Algselt oli plaanis metsa ja kruusarattaks, kuid kuna lääne analoogid on kordades kasutajasõbralikumad, siis olen sellest mõttest loobunud. Kindlasti hakkab see ratas ka erinevaid sõpru sõitma õpetama. Kui kellelgi on häid ideid ja mõtteid, siis palun julgelt neid jagada.
Kuna viimasel ajal vist pidevalt inimesed garaa¸is, siis mõtlesin, et teeks foorumi elavdamiseks ka enda teema.
Ratas sai muretsetud paar aastat tagasi. Minu kätte jõudes oli koosnes ratas Minski krossiversiooni veermikust, millele oli PS mootor vahele istutatud. Tegelikult mootori pärast saigi ratas ostetud. Esialgu oli ratas ikka väga romu.
Kohe sai hakatud ka ratast ehitama. Kuna sõber parasjagu ehitas oma Yamaha XT600 ümber ning annetas suure osa oma juppe mulle, siis esialgu tuli välja midagi sellist:
Pildid on tehtud 2008/2009 aasta talvel. Erinevate osade loetelu:
- PS mootor (tavalise mootorikinnitusega, mitte kummipuksidel) tänavasõidu silindripea ja Mikuni karburaatoriga. Süütesüsteem on kontaktivaba ning pärineb Voshod-2m pealt.
- K16 raam, tagahark, komplektne tagaratas koos pidurisüsteemiga.
- Krossi Minski esihark koos prillidega.
- Tundmatu esiratas (äkki CZ 250), pidurisüsteem puudub kahjuks.
- 8X aasta Yamaha XT komplektne paak, iste, esiporilaud, väike tagaplast
- CZ esiporilaud tagumiseks porilauaks aretatud.
- 8X aasta DR750 ümbertehtud õhupuhasti.
- Esituli Jawalt (mis nüüdseks asendunud Planeta omaga) ning tagatuli mingilt tundmatult tootjalt (XT-lt)
- Izh P5 või P4 tagumised amordid.
Pildil küljes veel ümber tehtud Minski (vist?) resonaator, mis hetkel asendatud tänavasõidu variandi originaalsummutiga.
Hetkeseis:
- Hetkel on mootor pulkadeks. Põlvast sai ostetud esimese remondi kolb koos rõngaste, sõrme, sõrmelaagri ja stopperitega. Nädalavahetusel peaks silindri puurimisest kätte saama. Väntvõlli või kepsu kahjuks uut ei leidnud ning esialgu olen sunnitud panema kõige korralikuma, mis ma oma varudest leidsin. Kui keegi kusagil märkab, võib teada anda. Lisaks veel uued laagrid ja simmerid.
- Kuna teedel sõites peavad tuled pidevalt põlema, siis elektrisüsteem on ehitatud ilma lülititeta. Nagu käima paned, nii tuled põlevad. Kaug- ja pidurituli puuduvad.
Edasised plaanid:
- Tagumised amordid on plaanis asendada, kuna hoolimata sentimeetristest vahepuksidest on vedrud ikka väga pehmed selle ratta kohta. Ei tea veel hetkel mille vastu. Alguses mõtlesin CZ omade peale, see on suhteliselt levinud asendus, kuid kui Eestist head pakkumist ei leia, siis peab arvatavasti Saksa Ebayst midagi head otsima.
- Esirattale pidurisüsteem hankida.
- Uus ketijooks koos hammasratastega.
- Originaalsummuti asemele uuesti resonaator hankida või ehitada.
- Piduritulele lüliti.
Sõidumugavuse kohalt võib öelda, et asend on püstine ja suhteliselt mugav. Piltidelt võib tunduda, et lenks on madal, aga reaalselt on mõnus. Iste on suht kõrgel, seega lühijalgsetele väga ei sobi.
Lugejal võib tekkida küsimus, et mis on ratta eesmärk. Vastan, et eesmärki ei olegi. Algselt oli plaanis metsa ja kruusarattaks, kuid kuna lääne analoogid on kordades kasutajasõbralikumad, siis olen sellest mõttest loobunud. Kindlasti hakkab see ratas ka erinevaid sõpru sõitma õpetama. Kui kellelgi on häid ideid ja mõtteid, siis palun julgelt neid jagada.