4T Mootorile 80cc?

Mootor, veermik, elekter, hooldus, probleemid
rotax
Posts: 5
Joined: 15. Oct 2010 00:00

4T Mootorile 80cc?

Unread post by rotax »

Tervist kõigepealt :).

Lugu siis selline, et said ostetud uued kolvirõngad tavalisele 4 taktilisele hiina mootorile. Alguses uurisin netist ja sain teada selle, et 50cc lähevad 39mm kolvirõngad ja saidki need ära ostetud. Kodus hakkasin vaatama ja mõtlesin, et kas tõesti on nii väiksed need kolvirõngad? Läksin siis sõbra poole kellel oli ka 4 taktiline mootor laiali võetud ja selle kolb oli ikka kõvasti suurem kui minu kolvirõngad. Alguses ehmatasin suht ära, et saidki valed rõngad ja ühesõnaga jama lugu. Siis leidsin sealtsamast ühe tavalise võrri kolvi ja proovisin rõngast kolvi peale - täitsa sobis aga natukene oli suur. Siis sai selgeks see, et temal ei ole küll see 50cc vaid suurem. Sai siis mõõtma hakatud ja selgus, et tema kolb on hoopis 47mm ja see on siis vist 80cc?
Ja minu küsimus olekski see, et kas on võimalik see 80cc komplekt panna 50cc asemele. Mõtlen just seda, et kas midagi nõrgaks ei jää, näiteks väntvõll või midagi taolist ja kas järgmine aasta jamasid ei tule selle registeerimisega?
riga5
Posts: 8
Joined: 01. Sep 2009 00:00

80ccm

Unread post by riga5 »

tegelikult n ta 72 ccm
saab panna otse peale ei ole miskit vaja teha . nõrgaks jääb ainult vario rihm mis hakkab kiiremini minema .
enadal selline asi läbi tehtud ,jõudu ikka kõvasti rohkem . tipp kiirus veidi juures . väliselt kõik sama sellepoolest ei saa keegi aru . hääl läheb veidi kurjemaks .
gen
Tavakasutaja
Posts: 132
Joined: 30. May 2009 00:00

Unread post by gen »

Esmalt sooviks täpsustust kas on tegu rolleri või käikudega mopeediga?

Võid julgelt panna 47 kolvi komplekti,mootori on piisavalt tugevust selleks.Käikudega mopeedi motoril tuleb vahetada ka silindri pea.Rolleri kohta ei oska seda öelda.Samas on müüdud 4t hiina rollereid mille kolb on 44mm(standard on 39mm).Seega enne rõngaste ostu tuleb ikka mootor lahti võtta.

Meelde tuletus järgmisest aastast peab mopeediga sõitma 45km/h,olenematta sellest kui palju masin välja jookseb.
rotax
Posts: 5
Joined: 15. Oct 2010 00:00

Unread post by rotax »

Tegemist on käikudega mopeediga.

Täna sai siis mootor laiali võetud ja asi on suht nutune. Üks kolvirõngas oli kaheks jupiks aga õnneks polnud veel midagi välja lennanud ja silinder on korras. Kolvil on aga seis natuke halvem - kõige ülemise rõnga juurest on päris korralikult ära söönud.

Nüüd ongi probleem, et kas panna sõbra komplekt (müüks 50.- ära :D) või siis osta uus ja korralik kolb.

Küsimus tekkis veel, et kas siis vana silindripea ei sobi ja kas tuleb ka näiteks karbussis düüs vahetada kuna kubatuur on ju suurem?
gen
Tavakasutaja
Posts: 132
Joined: 30. May 2009 00:00

Unread post by gen »

Sõbra komplekt on hea hinnaga.

Õige 47mm kolb hakkab vastu 39mm silidripead käima see pärast ongi sobivat pead ka vaja.Soovitav on karburaator välja vahetada kuid asja ajab ära ka originaal karburaator kui veid segunõelaga mängida(tõsta veidi kõrgemale),düüsid jäävad samaks.

Vene ajakirjas "MOTO" 2009a Detsembri numbris on sellisest ümber ehitusest juttu.
Post Reply