Mure cz 250-ga

Mootorrataste mehaanika, elektroonika, hooldus
kkodar
Tavakasutaja
Posts: 56
Joined: 12. Nov 2010 01:00

Mure cz 250-ga

Unread post by kkodar »

Tere, lugu siis selline, et sai ostetud suht ront cz 250, millel motoplat süüde peale pandud. Koju jõudes oli plaan selline, et sõidaks u pool tundi ja vaataks mis vead võivad tekkida, mis proovisõidu ajal näha polnud. Olin siis u 15 min sõitnud põllu peal kui korraga kiilus mootor kinni, sai siis koju mindud ja mootoril silinder maha kistud. Selgus, et kolb oli liiga kaua juba sees olnud ja kolvilt tüki välja löönud, silinril oli ainult üks imepisike kriime, millest vaatasin mööda. Lihtsalt uut kolvi ei olnud plaan osta, vaid ka uued laagrid ja simmerlingid. Jupid käes hakkasin kokku laduma. Mootor koos ja raamil, hakkasin katsetama kas töötab, aga masin ei teinud kõssugi. Võtsin küünla maha ja küünal oli märg, aga samas säde oli, no ok see peaks viitama, et süüde vale. Sai süüdet keeratud u 3 mm kaupa ja nii täisring peale tehtud, kuid ei midagi. Karburaatoril düüsid umbes ei olnud ja neid kruve keerates ei juhtunud ka midagi. Siis tekkis mõte et äkki mootori või silindri tihendid lasevad läbi, keerasin silindripea maha ja kontrollisin seda alumiinium tihendit, mis ma uue panin, see oli korras, siis lükkasin kolvi u pool cm alla poole ja valasin bensiini triiki täis. Poole tunni jooksul ei kadunud sealt tilkagi, ehk silinder ja kolb on korras. Sai siis silinder maha keeratud ja väntvõlli kamber bensiini täis valatud ja ööseks seisma jäetud ja samas sai väntvõlli sees liigutatud. Hommikuks oli nivoo sama, mis peaks viitama, et tihendid ja simmerlingid on korras. Ok, hakksin uuest kokku panema ja tegin silindri alumise tihendi mõlemalt poolt õhukese hermeetiku kihiga kokku tehtud ja kokku pandud. Kuid mootor ikka mitte kõssugi. Panin süüte enam vähem samasse asendisse kus ta algselt oli ja siis sai auto järel sõidetud. 3 km peale 5 pauku, kodus olles sai ka vändast löödud ja iga kolmas löök käis pauk. Sai ka käivitamiseks mõeldud aerosooli kasutatud. Kuid masin tööle ei hakka. Nüüd on mõistus ja jaks otsas. Kas siin on keegi, kes võiks öelda kust võib veel viga otsida?
extinction
Tavakasutaja
Posts: 473
Joined: 29. Jul 2009 00:00
Location: Jõgevamaa

Unread post by extinction »

Süüteküünal, süütevärgi kõrgepingeahel, kas pooli-staatori vahelised juhtmed korras ja põrutuskindlad, kuidas lood massiühendus(te)ga? Võimalusel proovi uusi ja õigeid küünlaid, teist piipu..
kkodar
Tavakasutaja
Posts: 56
Joined: 12. Nov 2010 01:00

Unread post by kkodar »

Proovisin veel kaht küünalt ja piibu vahetasin ka ära NGK vastu, kui ikka mitte midagi. Massijuhe sai vahetatud ja pooli-staatori vahelised juhtmed on korras.
Aivar
Tavakasutaja
Posts: 60
Joined: 02. May 2007 00:00
Location: Tallinn

Unread post by Aivar »

Kas mähisest tulevad 2 juhet on õigesti süütepooli klemmidele ühendatud?
Kahtlustan, et vastupidi. Siis teeb pauku küll, aga käima ei lähe.

Aivar
kkodar
Tavakasutaja
Posts: 56
Joined: 12. Nov 2010 01:00

Unread post by kkodar »

seda ma proovisin, kuid ikka sama jama.
kkodar
Tavakasutaja
Posts: 56
Joined: 12. Nov 2010 01:00

Unread post by kkodar »

proovisin täna veel teist karburaatorit kuid tulemus sama. kui täpselt motoplat süüde peab paigas olema et ta tööle hakkaks?
cyc
Tavakasutaja
Posts: 36
Joined: 09. Nov 2008 01:00
Location: Põlvamaa
Contact:

Unread post by cyc »

Süüde peab kindlasti paigas olema, enam-vähem sättimisest ei piisa. Eelsüütenurk oli vist u. 2,5 mm enne ü.s.s.
User avatar
lockeed
Tavakasutaja
Posts: 111
Joined: 20. Jul 2007 00:00
Location: Rae vald
Contact:

Unread post by lockeed »

Motoplat süütega CZ-id on väga pirtsakad süüte poolest, asi peab olema kohe väga täpselt paigas.
kkodar
Tavakasutaja
Posts: 56
Joined: 12. Nov 2010 01:00

Unread post by kkodar »

kas see vastab tõele et rootori peal olev kriips nihkub u 120 kraadi ja kas siis 2,5 mm enne ÜSS peavad need kriipsud kokku saama.
cyc
Tavakasutaja
Posts: 36
Joined: 09. Nov 2008 01:00
Location: Põlvamaa
Contact:

Unread post by cyc »

Nii ta peaks olema jah
kkodar
Tavakasutaja
Posts: 56
Joined: 12. Nov 2010 01:00

Unread post by kkodar »

lähen ja proovin siis nii ja annan hiljem teada.
kkodar
Tavakasutaja
Posts: 56
Joined: 12. Nov 2010 01:00

Unread post by kkodar »

Sain lõpuks masina käima, kuid jõudu tal ei ole, peab gaasi poole peal hoidma, kontrollisin karburaatorit ja kõik on nagu korras aga jõudu ei ole. teise karburaatoriga ei lähe üldse käima. :?:
Marko512
Tavakasutaja
Posts: 46
Joined: 03. Aug 2008 00:00
Location: Jõgeva

Unread post by Marko512 »

siis peaks ikka olema väga vähe süüde vale
kkodar
Tavakasutaja
Posts: 56
Joined: 12. Nov 2010 01:00

Unread post by kkodar »

sain lõpuks masina tööle, süüde oli vale, jube täpselt peab paigas olema, et tööle hakkaks. suur aitäh kõigile vastajaile!!!
Post Reply