Page 1 of 1

Mure cz 250-ga

Posted: 12. Nov 2010 22:59
by kkodar
Tere, lugu siis selline, et sai ostetud suht ront cz 250, millel motoplat süüde peale pandud. Koju jõudes oli plaan selline, et sõidaks u pool tundi ja vaataks mis vead võivad tekkida, mis proovisõidu ajal näha polnud. Olin siis u 15 min sõitnud põllu peal kui korraga kiilus mootor kinni, sai siis koju mindud ja mootoril silinder maha kistud. Selgus, et kolb oli liiga kaua juba sees olnud ja kolvilt tüki välja löönud, silinril oli ainult üks imepisike kriime, millest vaatasin mööda. Lihtsalt uut kolvi ei olnud plaan osta, vaid ka uued laagrid ja simmerlingid. Jupid käes hakkasin kokku laduma. Mootor koos ja raamil, hakkasin katsetama kas töötab, aga masin ei teinud kõssugi. Võtsin küünla maha ja küünal oli märg, aga samas säde oli, no ok see peaks viitama, et süüde vale. Sai süüdet keeratud u 3 mm kaupa ja nii täisring peale tehtud, kuid ei midagi. Karburaatoril düüsid umbes ei olnud ja neid kruve keerates ei juhtunud ka midagi. Siis tekkis mõte et äkki mootori või silindri tihendid lasevad läbi, keerasin silindripea maha ja kontrollisin seda alumiinium tihendit, mis ma uue panin, see oli korras, siis lükkasin kolvi u pool cm alla poole ja valasin bensiini triiki täis. Poole tunni jooksul ei kadunud sealt tilkagi, ehk silinder ja kolb on korras. Sai siis silinder maha keeratud ja väntvõlli kamber bensiini täis valatud ja ööseks seisma jäetud ja samas sai väntvõlli sees liigutatud. Hommikuks oli nivoo sama, mis peaks viitama, et tihendid ja simmerlingid on korras. Ok, hakksin uuest kokku panema ja tegin silindri alumise tihendi mõlemalt poolt õhukese hermeetiku kihiga kokku tehtud ja kokku pandud. Kuid mootor ikka mitte kõssugi. Panin süüte enam vähem samasse asendisse kus ta algselt oli ja siis sai auto järel sõidetud. 3 km peale 5 pauku, kodus olles sai ka vändast löödud ja iga kolmas löök käis pauk. Sai ka käivitamiseks mõeldud aerosooli kasutatud. Kuid masin tööle ei hakka. Nüüd on mõistus ja jaks otsas. Kas siin on keegi, kes võiks öelda kust võib veel viga otsida?

Posted: 13. Nov 2010 00:07
by extinction
Süüteküünal, süütevärgi kõrgepingeahel, kas pooli-staatori vahelised juhtmed korras ja põrutuskindlad, kuidas lood massiühendus(te)ga? Võimalusel proovi uusi ja õigeid küünlaid, teist piipu..

Posted: 13. Nov 2010 00:25
by kkodar
Proovisin veel kaht küünalt ja piibu vahetasin ka ära NGK vastu, kui ikka mitte midagi. Massijuhe sai vahetatud ja pooli-staatori vahelised juhtmed on korras.

Posted: 13. Nov 2010 02:57
by Aivar
Kas mähisest tulevad 2 juhet on õigesti süütepooli klemmidele ühendatud?
Kahtlustan, et vastupidi. Siis teeb pauku küll, aga käima ei lähe.

Aivar

Posted: 13. Nov 2010 11:17
by kkodar
seda ma proovisin, kuid ikka sama jama.

Posted: 13. Nov 2010 18:30
by kkodar
proovisin täna veel teist karburaatorit kuid tulemus sama. kui täpselt motoplat süüde peab paigas olema et ta tööle hakkaks?

Posted: 14. Nov 2010 00:02
by cyc
Süüde peab kindlasti paigas olema, enam-vähem sättimisest ei piisa. Eelsüütenurk oli vist u. 2,5 mm enne ü.s.s.

Posted: 14. Nov 2010 00:16
by lockeed
Motoplat süütega CZ-id on väga pirtsakad süüte poolest, asi peab olema kohe väga täpselt paigas.

Posted: 14. Nov 2010 10:38
by kkodar
kas see vastab tõele et rootori peal olev kriips nihkub u 120 kraadi ja kas siis 2,5 mm enne ÜSS peavad need kriipsud kokku saama.

Posted: 14. Nov 2010 21:32
by cyc
Nii ta peaks olema jah

Posted: 15. Nov 2010 11:32
by kkodar
lähen ja proovin siis nii ja annan hiljem teada.

Posted: 15. Nov 2010 17:43
by kkodar
Sain lõpuks masina käima, kuid jõudu tal ei ole, peab gaasi poole peal hoidma, kontrollisin karburaatorit ja kõik on nagu korras aga jõudu ei ole. teise karburaatoriga ei lähe üldse käima. :?:

Posted: 15. Nov 2010 18:22
by Marko512
siis peaks ikka olema väga vähe süüde vale

Posted: 16. Nov 2010 18:47
by kkodar
sain lõpuks masina tööle, süüde oli vale, jube täpselt peab paigas olema, et tööle hakkaks. suur aitäh kõigile vastajaile!!!