CZ 250 type 997 lugu
CZ 250 type 997 lugu
Võtaks siis ette järgmise projekti.
Teisisõnu üritaks selle tegemise käigus selgusele jõuda kas "s....t saia ka teha saab?"
Eellugu:
Kuna 513 pidas selle aasta hooaja vapralt vastu, siis tekkis isu järgmiseks aastaks midagi uut valmis meisterdada. Uut tähendab tegelikult vähe vanemat mudelit. Silma jäi 997. See on siis alt summutiga variant.
Seega olemas on idee ja mingisugune hunnik algmaterjali, millest küll enamus on sodi, aga üht-teist ikkagi võtta annab.
http://img263.imageshack.us/img263/5914/325ot.jpg
http://img213.imageshack.us/img213/9359/326j.jpg
http://img213.imageshack.us/img213/9359/326j.jpg
Peale konsulteerimist CZi spetsialistist sõbraga selgub kurb tõde, et mõnigaste spetsiifiliste juppidega on Eestis väga keeruline ja need peab suisa Tsehhimaalt tellima. Tööd saab olema piisavalt. Egas midagi, hakkame pihta!
Järgneb...
Teisisõnu üritaks selle tegemise käigus selgusele jõuda kas "s....t saia ka teha saab?"
Eellugu:
Kuna 513 pidas selle aasta hooaja vapralt vastu, siis tekkis isu järgmiseks aastaks midagi uut valmis meisterdada. Uut tähendab tegelikult vähe vanemat mudelit. Silma jäi 997. See on siis alt summutiga variant.
Seega olemas on idee ja mingisugune hunnik algmaterjali, millest küll enamus on sodi, aga üht-teist ikkagi võtta annab.
http://img263.imageshack.us/img263/5914/325ot.jpg
http://img213.imageshack.us/img213/9359/326j.jpg
http://img213.imageshack.us/img213/9359/326j.jpg
Peale konsulteerimist CZi spetsialistist sõbraga selgub kurb tõde, et mõnigaste spetsiifiliste juppidega on Eestis väga keeruline ja need peab suisa Tsehhimaalt tellima. Tööd saab olema piisavalt. Egas midagi, hakkame pihta!
Järgneb...
Last edited by Aivar on 21. Dec 2010 22:23, edited 2 times in total.
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1553
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Re: CZ 250 type 997 lugu
Kiidan kohe takka ja ütlen, et niipalju kui mina näinud olen oled sa s....ast päris kenad pirukad valmis meisterdanud .Aivar wrote:Võtaks siis ette järgmise projekti.
Teisisõnu üritaks selle tegemise käigus selgusele jõuda kas "s....t saia ka teha saab?"
Jään ootama järgmist reportaazi, saagu ta sama kena nagu eelmise C´-i kajastus.
ps:Piltide jaoks soovitaksin fotoalbum.ee saiti. Tee omale konto ja lae pildid, jääb midagi järeltulevastele põlvedele ka vaadata.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Re: CZ 250 type 997 lugu
Eka ma üritan seda pirukat ka mätsida.
Pilte ja juttu tuleb ka.
Aivar
Pilte ja juttu tuleb ka.
Aivar
madeinussr wrote:Kiidan kohe takka ja ütlen, et niipalju kui mina näinud olen oled sa s....ast päris kenad pirukad valmis meisterdanud .Aivar wrote:Võtaks siis ette järgmise projekti.
Teisisõnu üritaks selle tegemise käigus selgusele jõuda kas "s....t saia ka teha saab?"
Jään ootama järgmist reportaazi, saagu ta sama kena nagu eelmise C´-i kajastus.
ps:Piltide jaoks soovitaksin fotoalbum.ee saiti. Tee omale konto ja lae pildid, jääb midagi järeltulevastele põlvedele ka vaadata.
Alustame investeeringuid.
Uued jupid Tsehhist:
http://img88.imageshack.us/i/019qx.jpg/
Uued kodarad:
http://img502.imageshack.us/i/018c.jpg/
Rattad osandatud ja ootavad puhastamist, poleerimist, värvimist:
http://img709.imageshack.us/i/020hs.jpg/
Leitud on esiamordid, mis vajavad täielikku hooldamist ja amordiprillid (uued):
http://img705.imageshack.us/i/022qn.jpg/
http://img689.imageshack.us/i/021lz.jpg/
Järgmisena võtan ette ilmselt raami. Sealt on vaja eemaldada kõik liigne ja taastada algne kuju koos õigete amordikinnitustega. Tuleb hulka tööd relaka ja keevitusaparaadiga.
http://img543.imageshack.us/i/001te.jpg/
Järgneb....
Uued jupid Tsehhist:
http://img88.imageshack.us/i/019qx.jpg/
Uued kodarad:
http://img502.imageshack.us/i/018c.jpg/
Rattad osandatud ja ootavad puhastamist, poleerimist, värvimist:
http://img709.imageshack.us/i/020hs.jpg/
Leitud on esiamordid, mis vajavad täielikku hooldamist ja amordiprillid (uued):
http://img705.imageshack.us/i/022qn.jpg/
http://img689.imageshack.us/i/021lz.jpg/
Järgmisena võtan ette ilmselt raami. Sealt on vaja eemaldada kõik liigne ja taastada algne kuju koos õigete amordikinnitustega. Tuleb hulka tööd relaka ja keevitusaparaadiga.
http://img543.imageshack.us/i/001te.jpg/
Järgneb....
Kõigi muude tähtsate toimingute kõrval leidsin natuke aega ka projekti tarbeks.
Tööde käik:
Algatuseks maadlesin siis "natuke" raami kallal.
Õnneks pole algmaterjal kõige hullem.
http://img218.imageshack.us/i/023hi.jpg/
Kõigest mõned äralõigatud õiged torud, mis on asendatud meelepärasema konstruktsiooniga. Samuti on deformeerunud tagumine kaar, mis tahab sirgestamist.
Kõigepealt liigne minema...
http://img529.imageshack.us/i/024xg.jpg/
... ja siis vajalik külge.
http://img510.imageshack.us/i/029td.jpg/
Nii lihtne see ongi!
Tegelikult kulus selle töö tegemiseks rohkem kui üks õhtu, rohkem kui üks ebatsensuurne sõna, rohkem kui 1 kW elektrienergiat, rohkem kui üks....
Hea on selle juures muidugi see, et olemas on sõbrad, kes nõu ja jõuga abiks saavad olla, ning kellel mingi vajalik rakis või abinõu varnast võtta on. Ilma abinõudeta ei kujutaks väga sellist tööd ettegi.
Raam on valmis ja liivapritsiootel.
Aitab siis selleks korraks.
Järgneb....
Tööde käik:
Algatuseks maadlesin siis "natuke" raami kallal.
Õnneks pole algmaterjal kõige hullem.
http://img218.imageshack.us/i/023hi.jpg/
Kõigest mõned äralõigatud õiged torud, mis on asendatud meelepärasema konstruktsiooniga. Samuti on deformeerunud tagumine kaar, mis tahab sirgestamist.
Kõigepealt liigne minema...
http://img529.imageshack.us/i/024xg.jpg/
... ja siis vajalik külge.
http://img510.imageshack.us/i/029td.jpg/
Nii lihtne see ongi!
Tegelikult kulus selle töö tegemiseks rohkem kui üks õhtu, rohkem kui üks ebatsensuurne sõna, rohkem kui 1 kW elektrienergiat, rohkem kui üks....
Hea on selle juures muidugi see, et olemas on sõbrad, kes nõu ja jõuga abiks saavad olla, ning kellel mingi vajalik rakis või abinõu varnast võtta on. Ilma abinõudeta ei kujutaks väga sellist tööd ettegi.
Raam on valmis ja liivapritsiootel.
Aitab siis selleks korraks.
Järgneb....
Niisiis...
Midagi sõnas ja pildis.
Vahepeal nühkisin läikima veljed.
http://img407.imageshack.us/i/030pw.jpg/
Sai käidud ka poes shoppamas ja ostetud masinale vajalikud jalavarjud.
http://img547.imageshack.us/i/031rh.jpg/
Lõpuks sai tegeleda ka ühe oma lemmiktegevustest. Nimelt ratta koostamisega. See on ikka üks lahe töö. Panin ajaviiteks kokku esimese ratta.
http://img11.imageshack.us/i/028vfb.jpg/
http://img227.imageshack.us/i/033um.jpg/
http://img710.imageshack.us/i/034lb.jpg/
Saabus ka raam liivapritsist, mis pikemalt ootamata kaetud ka meelepärase värvkattega.
http://img109.imageshack.us/i/035bj.jpg/
"Hõbenoole" sünnitusvalud on alanud.
Punnitame edasi....
Aivar
Midagi sõnas ja pildis.
Vahepeal nühkisin läikima veljed.
http://img407.imageshack.us/i/030pw.jpg/
Sai käidud ka poes shoppamas ja ostetud masinale vajalikud jalavarjud.
http://img547.imageshack.us/i/031rh.jpg/
Lõpuks sai tegeleda ka ühe oma lemmiktegevustest. Nimelt ratta koostamisega. See on ikka üks lahe töö. Panin ajaviiteks kokku esimese ratta.
http://img11.imageshack.us/i/028vfb.jpg/
http://img227.imageshack.us/i/033um.jpg/
http://img710.imageshack.us/i/034lb.jpg/
Saabus ka raam liivapritsist, mis pikemalt ootamata kaetud ka meelepärase värvkattega.
http://img109.imageshack.us/i/035bj.jpg/
"Hõbenoole" sünnitusvalud on alanud.
Punnitame edasi....
Aivar
Natuke tuleb ka siin liigutada.
Näiteks tagakiigega sai vaeveldud, kuna kett oli päris jõhkra augu sisse söönud.
http://img515.imageshack.us/i/038rq.jpg/
Esmalt sai vanad pronkspuksid välja pressitud ja siis auk täis keevitatud.
http://img600.imageshack.us/i/039hd.jpg/
Sai täitsa hea. Ostetud ka uued pronkspuksid ja pressitud omale kohale. Lõpus sai ka kiige värvi alla.
Kuna vahepeal said puuritud/hoonitud ka silinder, siis mõisliku tööde jätkuna võis kokku laduda mootori, kuna kõik muu oli olemas. Siinkohal muidugi sõber jälle abiks, kuna see töö kukub tal palju paremini välja.
http://img819.imageshack.us/i/040dj.jpg/
Ilma suuremate tagasilöökideta ta kokku sai.
http://img337.imageshack.us/i/045sx.jpg/
Jäänud on ainult leida süüde. See ei saa kindlasti lihtne olema, kuna Motoplati leidmine on keeruline ja kindlasti ka kulukas. Aga otsime.
Korrastatud on nüüdseks ka tagaamordid. Keeruline see polnud, sest algmaterjaliks oli päris hästi säilinud paar. Sees on vahetatud kõik tihendid.
http://img405.imageshack.us/i/046ar.jpg/
Mingi päev Teletorni külastades jäi näpuvahele sobilik juhtraud.
http://img267.imageshack.us/i/044ra.jpg/
Järgneb...
Näiteks tagakiigega sai vaeveldud, kuna kett oli päris jõhkra augu sisse söönud.
http://img515.imageshack.us/i/038rq.jpg/
Esmalt sai vanad pronkspuksid välja pressitud ja siis auk täis keevitatud.
http://img600.imageshack.us/i/039hd.jpg/
Sai täitsa hea. Ostetud ka uued pronkspuksid ja pressitud omale kohale. Lõpus sai ka kiige värvi alla.
Kuna vahepeal said puuritud/hoonitud ka silinder, siis mõisliku tööde jätkuna võis kokku laduda mootori, kuna kõik muu oli olemas. Siinkohal muidugi sõber jälle abiks, kuna see töö kukub tal palju paremini välja.
http://img819.imageshack.us/i/040dj.jpg/
Ilma suuremate tagasilöökideta ta kokku sai.
http://img337.imageshack.us/i/045sx.jpg/
Jäänud on ainult leida süüde. See ei saa kindlasti lihtne olema, kuna Motoplati leidmine on keeruline ja kindlasti ka kulukas. Aga otsime.
Korrastatud on nüüdseks ka tagaamordid. Keeruline see polnud, sest algmaterjaliks oli päris hästi säilinud paar. Sees on vahetatud kõik tihendid.
http://img405.imageshack.us/i/046ar.jpg/
Mingi päev Teletorni külastades jäi näpuvahele sobilik juhtraud.
http://img267.imageshack.us/i/044ra.jpg/
Järgneb...
Pole siin teemas juba ammu midagi liigutanud.
Siiski üht-teist on viimastel päevadel juhtunud.
Tagumise ratta trummel sai keevitatud, puhastatud ja värvitud.
Nüüd polegi muud, kui ratas kokku.
Nädalavahetusel sai ette valmistatud värvimisele minevat kraami. Mis tähendab, et kopsud täitusid uhkelt pahtlitolmuga. Erilist tähelepanu vajas muidugi paak, kuna mitmest kohast väikesed mõlgid sees. Lõpuks võis ikka tulemusega enam-vähem rahule jääda.
Tänase päeva naelaks võiks siis lugeda kokkuladumise algust. Oleks sellega heameelega veel jorutanud, aga sõbra tungival soovil tõstsime raami riiulist alla. Kuna mõningad asjad on juba ette valmistatud, siis saab neid ju külge kruvida. Oma koha leidsid amordid, rattad, juhtraud ja jalatoed.
Lapsuke hakab vormi võtma.
Surume vaikselt edasi....
Siiski üht-teist on viimastel päevadel juhtunud.
Tagumise ratta trummel sai keevitatud, puhastatud ja värvitud.
Nüüd polegi muud, kui ratas kokku.
Nädalavahetusel sai ette valmistatud värvimisele minevat kraami. Mis tähendab, et kopsud täitusid uhkelt pahtlitolmuga. Erilist tähelepanu vajas muidugi paak, kuna mitmest kohast väikesed mõlgid sees. Lõpuks võis ikka tulemusega enam-vähem rahule jääda.
Tänase päeva naelaks võiks siis lugeda kokkuladumise algust. Oleks sellega heameelega veel jorutanud, aga sõbra tungival soovil tõstsime raami riiulist alla. Kuna mõningad asjad on juba ette valmistatud, siis saab neid ju külge kruvida. Oma koha leidsid amordid, rattad, juhtraud ja jalatoed.
Lapsuke hakab vormi võtma.
Surume vaikselt edasi....
Natuke siis jälle punnitatud.
Tegelesime siis CEZETIMEHEGA summuti kallal. Tema painutas valmis sobiliku leegitoru ja keevitas selle summuti külge.
Mina nikerdasin samal ajal valmis kinnituskõrvikud.
Kokku sai jälle päris hea.
Raamile sai sobitatud ka mootor ja mõned väikesed vidinad veel. Trossimajandus ka muidugi.
Sõber meisterdas valmis ka puki, mille peale oli nüüd masin mõnus tõsta.
Hetkeseis siis selline.
Niipaljukest veel, et maaler pole ka käed rüppes vahtinud.
Sain kätte osad detailid. Paak jäi veel tegemisele, kuna viimane ei jõudnud seda veel lõplikult viimistleda. Seega kannatust sellega.
Tundub et, et krunt ikka värvist läbi ei kuma.
Miskil ilusal hetkel saab ka need külge kruvitud.
Tegeleda tuleb veel sadulaga. Sellel tahab põhi epoksiidi ja klaasriidega parandamist ja sadulsepa külastus uue naha pärast ka vajalik ette võtta.
Aga präega aitab kah.
Aivar
Tegelesime siis CEZETIMEHEGA summuti kallal. Tema painutas valmis sobiliku leegitoru ja keevitas selle summuti külge.
Mina nikerdasin samal ajal valmis kinnituskõrvikud.
Kokku sai jälle päris hea.
Raamile sai sobitatud ka mootor ja mõned väikesed vidinad veel. Trossimajandus ka muidugi.
Sõber meisterdas valmis ka puki, mille peale oli nüüd masin mõnus tõsta.
Hetkeseis siis selline.
Niipaljukest veel, et maaler pole ka käed rüppes vahtinud.
Sain kätte osad detailid. Paak jäi veel tegemisele, kuna viimane ei jõudnud seda veel lõplikult viimistleda. Seega kannatust sellega.
Tundub et, et krunt ikka värvist läbi ei kuma.
Miskil ilusal hetkel saab ka need külge kruvitud.
Tegeleda tuleb veel sadulaga. Sellel tahab põhi epoksiidi ja klaasriidega parandamist ja sadulsepa külastus uue naha pärast ka vajalik ette võtta.
Aga präega aitab kah.
Aivar
Miskit erilist pole nagu vahepeal juhtunud.
Parandasin ära sadula aluse. Klaasriie + epoksiid.
Nüüd jääb oodata veel sadulanaha valmimist.
Ahjaa ja tänane maalri külastus lõppes paagi kojutoomisega.
Täitsa nitshevoo.
Varsti kruvin asjad külge, siis saab jälle kõvatada.
Nüüd jääb veel süüteprobleem lahendada (Motpljääd leida). Esmalt saab ilmselt sõbrast kaasvõitlejalt laenuks võtta, aga tahaks ikka enda oma...
Rsk, Kundas ikka sellega sõita ei saa, ehk Maarduks jõuame.
Aivar
Parandasin ära sadula aluse. Klaasriie + epoksiid.
Nüüd jääb oodata veel sadulanaha valmimist.
Ahjaa ja tänane maalri külastus lõppes paagi kojutoomisega.
Täitsa nitshevoo.
Varsti kruvin asjad külge, siis saab jälle kõvatada.
Nüüd jääb veel süüteprobleem lahendada (Motpljääd leida). Esmalt saab ilmselt sõbrast kaasvõitlejalt laenuks võtta, aga tahaks ikka enda oma...
Rsk, Kundas ikka sellega sõita ei saa, ehk Maarduks jõuame.
Aivar
-
- Tavakasutaja
- Posts: 55
- Joined: 06. Jun 2007 00:00
Ha-haa-haaaa.
Kuna sa oled üks vähestest, kes progressi näeb ja käega katsuda saab, siis midagi eitada poleks nüüd õige.
Tõesti, midagi on vahepeal tehtud, aga pilte hetkel pole. Aga tulevad. Olge mureta.
Kurvastan siis teisi veel. Maardus seda pilli ei näe!
Põhjus lihtne - rada on selle jaoks natuke s..t. Olles paaril päeval seal moodsama pilliga trenni teinud ja nähes milliseks ta suhteliselt kiiresti muutub, siis pole otstarbekas temaga sinna kakerdama minna. Minu sõidutehnika on ikkagi selleks ebapiisav. Kahjuks.
Loodan temagi siiski esineda Põlgastes.
Aivar
Kuna sa oled üks vähestest, kes progressi näeb ja käega katsuda saab, siis midagi eitada poleks nüüd õige.
Tõesti, midagi on vahepeal tehtud, aga pilte hetkel pole. Aga tulevad. Olge mureta.
Kurvastan siis teisi veel. Maardus seda pilli ei näe!
Põhjus lihtne - rada on selle jaoks natuke s..t. Olles paaril päeval seal moodsama pilliga trenni teinud ja nähes milliseks ta suhteliselt kiiresti muutub, siis pole otstarbekas temaga sinna kakerdama minna. Minu sõidutehnika on ikkagi selleks ebapiisav. Kahjuks.
Loodan temagi siiski esineda Põlgastes.
Aivar
anti_biootikum wrote:Ei ole ilus kaasfoorumlasi niimoodi teadmatusse ootama jätta.
Ma lekitan siseinfot, et Aivaril on paak ja plastikud küljes, et kõik saaksid pilte nõuda.
No nii. On vast aega öelda, et päts on ahjust välja võetud!
Asjad siis niikaugel, et on aeg lõpetama hakata.
Tehtud on põhimõtteliselt viimased tööd.
Kuna viimati jäi jutt pooleli sadula tegemise juures, siis see sai samuti valmis. Poest sai toodud mõned uued asjad - sadulanaha klambrid ja paagi kork.
Sadulanahk sai alusele pingutatud ja valmis.
Numbrilauad paigaldatud koos sobiliku numbrikombinatsiooniga.
Samuti paigaldatud ka süütesüsteem.
Üht-teist nipet näpet veel ja lõpeks sai garaazhist välja aetud päevavalguse kätte.
Paagi sisse natuke süütevedelikku ja mõned vändalöögid kutsusid esile ka rõõmsa põrina, mis tõid kõigi juuresolijate nägudele rõõmsa irve.
Ütleme nii, et töötab tipp-topp.
Väike sõit ka koduänaval tehtud.
Nüüd jääb veel sissesõit teha ja siis tahaks juba rajal gaasi rohkem peale keerata.
Peaks siis Põlgaste etapil sellega rajale tulla.
Vot selline lugu sai siis selleks korraks.
Arvatavasti jätkub veel.
Aivar
Asjad siis niikaugel, et on aeg lõpetama hakata.
Tehtud on põhimõtteliselt viimased tööd.
Kuna viimati jäi jutt pooleli sadula tegemise juures, siis see sai samuti valmis. Poest sai toodud mõned uued asjad - sadulanaha klambrid ja paagi kork.
Sadulanahk sai alusele pingutatud ja valmis.
Numbrilauad paigaldatud koos sobiliku numbrikombinatsiooniga.
Samuti paigaldatud ka süütesüsteem.
Üht-teist nipet näpet veel ja lõpeks sai garaazhist välja aetud päevavalguse kätte.
Paagi sisse natuke süütevedelikku ja mõned vändalöögid kutsusid esile ka rõõmsa põrina, mis tõid kõigi juuresolijate nägudele rõõmsa irve.
Ütleme nii, et töötab tipp-topp.
Väike sõit ka koduänaval tehtud.
Nüüd jääb veel sissesõit teha ja siis tahaks juba rajal gaasi rohkem peale keerata.
Peaks siis Põlgaste etapil sellega rajale tulla.
Vot selline lugu sai siis selleks korraks.
Arvatavasti jätkub veel.
Aivar
Last edited by Aivar on 02. May 2011 13:13, edited 1 time in total.