Page 1 of 1

CZ 250 type 997 lugu

Posted: 21. Dec 2010 03:00
by Aivar
Võtaks siis ette järgmise projekti.
Teisisõnu üritaks selle tegemise käigus selgusele jõuda kas "s....t saia ka teha saab?"

Eellugu:

Kuna 513 pidas selle aasta hooaja vapralt vastu, siis tekkis isu järgmiseks aastaks midagi uut valmis meisterdada. Uut tähendab tegelikult vähe vanemat mudelit. Silma jäi 997. See on siis alt summutiga variant.
Seega olemas on idee ja mingisugune hunnik algmaterjali, millest küll enamus on sodi, aga üht-teist ikkagi võtta annab.

Image
http://img263.imageshack.us/img263/5914/325ot.jpg

Image
http://img213.imageshack.us/img213/9359/326j.jpg

Image
http://img213.imageshack.us/img213/9359/326j.jpg

Peale konsulteerimist CZi spetsialistist sõbraga selgub kurb tõde, et mõnigaste spetsiifiliste juppidega on Eestis väga keeruline ja need peab suisa Tsehhimaalt tellima. Tööd saab olema piisavalt. Egas midagi, hakkame pihta!

Järgneb...

Re: CZ 250 type 997 lugu

Posted: 21. Dec 2010 17:52
by madeinussr
Aivar wrote:Võtaks siis ette järgmise projekti.
Teisisõnu üritaks selle tegemise käigus selgusele jõuda kas "s....t saia ka teha saab?"
Kiidan kohe takka ja ütlen, et niipalju kui mina näinud olen oled sa s....ast päris kenad pirukad valmis meisterdanud :P.
Jään ootama järgmist reportaazi, saagu ta sama kena nagu eelmise C´-i kajastus.


ps:Piltide jaoks soovitaksin fotoalbum.ee saiti. Tee omale konto ja lae pildid, jääb midagi järeltulevastele põlvedele ka vaadata.

Re: CZ 250 type 997 lugu

Posted: 24. Dec 2010 14:26
by Aivar
Eka ma üritan seda pirukat ka mätsida. :D
Pilte ja juttu tuleb ka.

Aivar
madeinussr wrote:
Aivar wrote:Võtaks siis ette järgmise projekti.
Teisisõnu üritaks selle tegemise käigus selgusele jõuda kas "s....t saia ka teha saab?"
Kiidan kohe takka ja ütlen, et niipalju kui mina näinud olen oled sa s....ast päris kenad pirukad valmis meisterdanud :P.
Jään ootama järgmist reportaazi, saagu ta sama kena nagu eelmise C´-i kajastus.


ps:Piltide jaoks soovitaksin fotoalbum.ee saiti. Tee omale konto ja lae pildid, jääb midagi järeltulevastele põlvedele ka vaadata.

Posted: 24. Dec 2010 14:58
by Aivar
Alustame investeeringuid.
Uued jupid Tsehhist:

Image
http://img88.imageshack.us/i/019qx.jpg/

Uued kodarad:

Image
http://img502.imageshack.us/i/018c.jpg/

Rattad osandatud ja ootavad puhastamist, poleerimist, värvimist:

Image
http://img709.imageshack.us/i/020hs.jpg/

Leitud on esiamordid, mis vajavad täielikku hooldamist ja amordiprillid (uued):

Image
http://img705.imageshack.us/i/022qn.jpg/
Image
http://img689.imageshack.us/i/021lz.jpg/

Järgmisena võtan ette ilmselt raami. Sealt on vaja eemaldada kõik liigne ja taastada algne kuju koos õigete amordikinnitustega. Tuleb hulka tööd relaka ja keevitusaparaadiga.

Image
http://img543.imageshack.us/i/001te.jpg/

Järgneb....

Posted: 03. Jan 2011 02:44
by Aivar
Kõigi muude tähtsate toimingute kõrval leidsin natuke aega ka projekti tarbeks.

Tööde käik:

Algatuseks maadlesin siis "natuke" raami kallal.
Õnneks pole algmaterjal kõige hullem.

Image
http://img218.imageshack.us/i/023hi.jpg/

Kõigest mõned äralõigatud õiged torud, mis on asendatud meelepärasema konstruktsiooniga. Samuti on deformeerunud tagumine kaar, mis tahab sirgestamist.
Kõigepealt liigne minema...

Image
http://img529.imageshack.us/i/024xg.jpg/

... ja siis vajalik külge.

Image
http://img510.imageshack.us/i/029td.jpg/

Nii lihtne see ongi! :D

Tegelikult kulus selle töö tegemiseks rohkem kui üks õhtu, rohkem kui üks ebatsensuurne sõna, rohkem kui 1 kW elektrienergiat, rohkem kui üks....
Hea on selle juures muidugi see, et olemas on sõbrad, kes nõu ja jõuga abiks saavad olla, ning kellel mingi vajalik rakis või abinõu varnast võtta on. Ilma abinõudeta ei kujutaks väga sellist tööd ettegi.

Raam on valmis ja liivapritsiootel.

Aitab siis selleks korraks.

Järgneb....

Posted: 15. Jan 2011 01:03
by raimond
Tere Aivar su viimasest postist on juba varsti kaks nädalat möödas, teades sinu tööde tempot peaks siin kaks lehte juttu koos vajalike piltidega üleval rippuma. Ära hoia inimesi pimeduses.

Posted: 15. Jan 2011 15:14
by Marko512
ei jõua ära oodata jah,et milla näeb kuda masin valmib :D

Posted: 18. Jan 2011 11:08
by Aivar
Põhjust muretsemiseks pole.
Lubasin endale lihtsalt väikest lõõgastumist ja lustimist vahelduseks. :lol:
Tööd käivad ja pilte/juttu tuleb ka.
Garaazhist saab viimasel ajal ebanormaalsel ajal laekutud ja arvuti taha lihtsalt ei jõua. :lol:

Aga kannatust.

Aivar

Posted: 19. Jan 2011 00:26
by Aivar
Niisiis...
Midagi sõnas ja pildis.

Vahepeal nühkisin läikima veljed.

Image

http://img407.imageshack.us/i/030pw.jpg/

Sai käidud ka poes shoppamas ja ostetud masinale vajalikud jalavarjud.

Image

http://img547.imageshack.us/i/031rh.jpg/

Lõpuks sai tegeleda ka ühe oma lemmiktegevustest. Nimelt ratta koostamisega. See on ikka üks lahe töö. Panin ajaviiteks kokku esimese ratta.

Image
http://img11.imageshack.us/i/028vfb.jpg/

Image
http://img227.imageshack.us/i/033um.jpg/

Image
http://img710.imageshack.us/i/034lb.jpg/

Saabus ka raam liivapritsist, mis pikemalt ootamata kaetud ka meelepärase värvkattega. :lol:

Image
http://img109.imageshack.us/i/035bj.jpg/

"Hõbenoole" sünnitusvalud on alanud.

Punnitame edasi....


Aivar

Posted: 18. Feb 2011 01:14
by Aivar
Natuke tuleb ka siin liigutada.
Näiteks tagakiigega sai vaeveldud, kuna kett oli päris jõhkra augu sisse söönud.

Image
http://img515.imageshack.us/i/038rq.jpg/

Esmalt sai vanad pronkspuksid välja pressitud ja siis auk täis keevitatud.

Image
http://img600.imageshack.us/i/039hd.jpg/

Sai täitsa hea. Ostetud ka uued pronkspuksid ja pressitud omale kohale. Lõpus sai ka kiige värvi alla.

Kuna vahepeal said puuritud/hoonitud ka silinder, siis mõisliku tööde jätkuna võis kokku laduda mootori, kuna kõik muu oli olemas. Siinkohal muidugi sõber jälle abiks, kuna see töö kukub tal palju paremini välja. :D

Image
http://img819.imageshack.us/i/040dj.jpg/

Ilma suuremate tagasilöökideta ta kokku sai.

Image
http://img337.imageshack.us/i/045sx.jpg/

Jäänud on ainult leida süüde. :( See ei saa kindlasti lihtne olema, kuna Motoplati leidmine on keeruline ja kindlasti ka kulukas. Aga otsime.

Korrastatud on nüüdseks ka tagaamordid. Keeruline see polnud, sest algmaterjaliks oli päris hästi säilinud paar. Sees on vahetatud kõik tihendid.

Image
http://img405.imageshack.us/i/046ar.jpg/

Mingi päev Teletorni külastades jäi näpuvahele sobilik juhtraud.

Image
http://img267.imageshack.us/i/044ra.jpg/

Järgneb...

Posted: 17. Mar 2011 01:27
by Aivar
Pole siin teemas juba ammu midagi liigutanud.
Siiski üht-teist on viimastel päevadel juhtunud.

Tagumise ratta trummel sai keevitatud, puhastatud ja värvitud.
Nüüd polegi muud, kui ratas kokku.

Image

Nädalavahetusel sai ette valmistatud värvimisele minevat kraami. Mis tähendab, et kopsud täitusid uhkelt pahtlitolmuga. Erilist tähelepanu vajas muidugi paak, kuna mitmest kohast väikesed mõlgid sees. Lõpuks võis ikka tulemusega enam-vähem rahule jääda.

Image

Image

Tänase päeva naelaks võiks siis lugeda kokkuladumise algust. Oleks sellega heameelega veel jorutanud, aga sõbra tungival soovil tõstsime raami riiulist alla. Kuna mõningad asjad on juba ette valmistatud, siis saab neid ju külge kruvida. Oma koha leidsid amordid, rattad, juhtraud ja jalatoed.
Lapsuke hakab vormi võtma. :D

Image

Surume vaikselt edasi....

Posted: 17. Mar 2011 20:49
by MopiTauri
Pahtel kumab ju värvist läbi, krunti ikka panid?

Posted: 17. Mar 2011 21:11
by aits1
MopiTauri wrote:Pahtel kumab ju värvist läbi, krunti ikka panid?
Kas see mitte krunt ei olegi?

Posted: 18. Mar 2011 00:36
by Aivar
MopiTauri wrote:Pahtel kumab ju värvist läbi, krunti ikka panid?
Erutumiseks põhjust pole.
See pilt on tehtud peale esimest kruntimist. Paaki sai veel hiljem mitu korda pahtliga parandatud ja krunditud.
Värvimisele lähevad asjad alles järgmine nädal. Siis saab maalri tööd arvustada. :D

Aivar

Posted: 20. Mar 2011 21:15
by MopiTauri
Väga hea! :D

Posted: 01. Apr 2011 23:24
by Aivar
Natuke siis jälle punnitatud.
Tegelesime siis CEZETIMEHEGA summuti kallal. Tema painutas valmis sobiliku leegitoru ja keevitas selle summuti külge.

Image

Mina nikerdasin samal ajal valmis kinnituskõrvikud.

Image

Kokku sai jälle päris hea.

Image

Raamile sai sobitatud ka mootor ja mõned väikesed vidinad veel. Trossimajandus ka muidugi.
Sõber meisterdas valmis ka puki, mille peale oli nüüd masin mõnus tõsta.
Hetkeseis siis selline.

Image


Niipaljukest veel, et maaler pole ka käed rüppes vahtinud.
Sain kätte osad detailid. Paak jäi veel tegemisele, kuna viimane ei jõudnud seda veel lõplikult viimistleda. Seega kannatust sellega.
Tundub et, et krunt ikka värvist läbi ei kuma. :D

Image

Miskil ilusal hetkel saab ka need külge kruvitud.
Tegeleda tuleb veel sadulaga. Sellel tahab põhi epoksiidi ja klaasriidega parandamist ja sadulsepa külastus uue naha pärast ka vajalik ette võtta.

Aga präega aitab kah.


Aivar

Posted: 06. Apr 2011 23:39
by Aivar
Miskit erilist pole nagu vahepeal juhtunud.

Parandasin ära sadula aluse. Klaasriie + epoksiid.

Image

Image

Nüüd jääb oodata veel sadulanaha valmimist. :D

Ahjaa ja tänane maalri külastus lõppes paagi kojutoomisega.

Image

Täitsa nitshevoo. :lol:

Varsti kruvin asjad külge, siis saab jälle kõvatada.
Nüüd jääb veel süüteprobleem lahendada (Motpljääd leida). Esmalt saab ilmselt sõbrast kaasvõitlejalt laenuks võtta, aga tahaks ikka enda oma...

Rsk, Kundas ikka sellega sõita ei saa, ehk Maarduks jõuame. :x

Aivar

Posted: 12. Apr 2011 09:37
by Käigukast
Väga kena töö ;)

Posted: 17. Apr 2011 22:28
by anti_biootikum
Ei ole ilus kaasfoorumlasi niimoodi teadmatusse ootama jätta.

Ma lekitan siseinfot, et Aivaril on paak ja plastikud küljes, et kõik saaksid pilte nõuda. :D

Posted: 19. Apr 2011 00:25
by Aivar
Ha-haa-haaaa. :D
Kuna sa oled üks vähestest, kes progressi näeb ja käega katsuda saab, siis midagi eitada poleks nüüd õige.
Tõesti, midagi on vahepeal tehtud, aga pilte hetkel pole. Aga tulevad. Olge mureta.
Kurvastan siis teisi veel. Maardus seda pilli ei näe!
Põhjus lihtne - rada on selle jaoks natuke s..t. Olles paaril päeval seal moodsama pilliga trenni teinud ja nähes milliseks ta suhteliselt kiiresti muutub, siis pole otstarbekas temaga sinna kakerdama minna. Minu sõidutehnika on ikkagi selleks ebapiisav. Kahjuks.
Loodan temagi siiski esineda Põlgastes. :roll:


Aivar

anti_biootikum wrote:Ei ole ilus kaasfoorumlasi niimoodi teadmatusse ootama jätta.

Ma lekitan siseinfot, et Aivaril on paak ja plastikud küljes, et kõik saaksid pilte nõuda. :D

Posted: 19. Apr 2011 21:16
by varu
võiksid rohkem pilte üles panna

Posted: 27. Apr 2011 17:40
by Condamed
Ilus paak :roll: Viimane post oli üle nädala tagasi , võiks juba uut juttu ja pilte ka tulla . :)

Posted: 02. May 2011 01:40
by Aivar
No nii. On vast aega öelda, et päts on ahjust välja võetud!
Asjad siis niikaugel, et on aeg lõpetama hakata.
Tehtud on põhimõtteliselt viimased tööd.
Kuna viimati jäi jutt pooleli sadula tegemise juures, siis see sai samuti valmis. Poest sai toodud mõned uued asjad - sadulanaha klambrid ja paagi kork.

Image

Sadulanahk sai alusele pingutatud ja valmis.
Numbrilauad paigaldatud koos sobiliku numbrikombinatsiooniga.: )
Samuti paigaldatud ka süütesüsteem.
Üht-teist nipet näpet veel ja lõpeks sai garaazhist välja aetud päevavalguse kätte.

Image

Image

Paagi sisse natuke süütevedelikku ja mõned vändalöögid kutsusid esile ka rõõmsa põrina, mis tõid kõigi juuresolijate nägudele rõõmsa irve.
Ütleme nii, et töötab tipp-topp.
Väike sõit ka koduänaval tehtud.

Nüüd jääb veel sissesõit teha ja siis tahaks juba rajal gaasi rohkem peale keerata. :D
Peaks siis Põlgaste etapil sellega rajale tulla.

Vot selline lugu sai siis selleks korraks.

Arvatavasti jätkub veel.


Aivar

Posted: 02. May 2011 09:58
by sidur
Milleks süütevedelik paagis?

Posted: 02. May 2011 10:29
by izh350
:roll:

Posted: 02. May 2011 22:39
by Qubik
Muidu 5+ aga MEHED!!!! Kus kurat KIIVER on?????

Posted: 02. May 2011 22:45
by izh350
:roll:

Posted: 04. May 2011 00:30
by Aivar
Qubik wrote:Muidu 5+ aga MEHED!!!! Kus kurat KIIVER on?????
Kiiver ilusti olemas. :D
Preservatiiv mõeldi ka selleks välja,et igasugust jama ei juhtuks. Aga ikka pannakse ilma ja õnnetusi juhtub. Vahel läheb õnneks ka.
Kes ei riski, see shampust ei joo.
Jõime seda ka. :D
Ärge pahandage. :D

Aivar

Posted: 23. May 2011 16:16
by izh350
:roll:

Posted: 23. May 2011 17:29
by milky
Projektidel silma peal hoidnud, väga ilus näeb välja, aga kui kallis selliseid masinaid üles ehitada on(kui muidugi seda üldse soov avaldada on : D)? Mulle on ka juba niivõrd meeldima hakanud, et kui suvel vaba raha on siis vaatan ka mingi cz-i endale.

Posted: 23. May 2011 18:06
by jaan2
See ''kahetoruline'' cz läks ikka väga hullusti edasi 8O 8O . Omanik oleks peaaegu üle tõmmanud :D ?
Kõik väga ilusad rattad :D !