[How To] Honda Transalpile pestav õhufilter

Uuemate rataste remont, rikked, hooldus
User avatar
Tafka
Admin
Posts: 422
Joined: 16. Nov 2003 01:00
Location: Tallinn > Nõmme

[How To] Honda Transalpile pestav õhufilter

Unread post by Tafka »

Hei
Väike õpetus jällegi enda elu lihtsamaks (odavamaks) muutmisest.
Kuna sõidan viimasel ajal palju metsas,liivas ja üldse sellistes tolmustel teedel siis kippus tava/originaal paberfilter suhteliselt kiiresti täis tõmbama ennast ja no paberfiltri läbipuhumine puhastamise eesmärgil on nii ja naa....varsti tõmbab tolmu piisavalt sisse ja enam ei ole kasu sellest puhastamisest. Ja kuna uus õhufilter maksab 26eurot (400!! krooni) siis otsustasin paigaldada pestava filtri. Vaatasin K&N filtreid ja lugesin ka netist nende kohta aga hind on neil meeletult kirves ja kõik ei kiida seda.
Kuna svamm filtrit keegi kohe leti kaubana ei müü Transalpile siis tuleb natukene ise mõelda.
Foorumist sai leitud, et natukene lõigates sobib ideaalselt Suzuki ATV filter.
Järgnevalt siis ongi väike ülevaade kuidas ja kust ja miks.
Pildid: http://taff.planet.ee/Tuuli/filter/
Kuna unustasin pilte teha täitsa algusest siis on piltidel lõpp tulemus juba aga siiski. PS! See teip seal ei ole tegelikult vajalik...kuna ma puhastasin relakaga pinda siis kogemata "teritasin" selle serva ära, nii et rohkem tööohutuse pärast.
1)Võtad vana filtri ja lõikad ilusti paberfiltri välja sealt.
2)Nüüd on kaks võimalust:
a)väikese lihvkettaga või miskise sarnasega lased ülejäänud paberi ja liimi otstest ära
b)väikese leeklambiga "põletad" välja paberi ja liimi. Mina andsin lambiga sooja ja siis nokkisin kruvikeerajaga selle vana liimi välja sealt.Aga pind on vaja siiski puhtaks teha!
3)Kuna liim hoiab ülemist ja alumist osa keskmise võre küljes kinni siis nüüd (peale pindade puhastamist!) oleks vaja keskmine võre kinni punktida või kellel pole keevitust aga on jootekolb olemas siis saab kinni joota selle. Ise ma jootsin mõlemal poolel umbes 6-8 punktis kinni. Rohkem ei näe mõtet väga. Samamoodi siis keevitades, 6 punkti peaks ok olema.
4)Nüüd võtad selle Suzuki filtri ja lõikad tal otsad maha. Ise lõikasin täpselt ülemise ja alumise serva kinnitus kohtades otsad ära.
5)Proovi venitada filter peale ja soovi korral võid tsipa lühemaks lõigata, kuigi väga ei soovita. Las ta parem jääb tsipa punni aga pinge alla servade vastu. (filtri servad mahuvad täpselt ülemise alumise ääre taha.
Enne filtri täieliku paigaldamist tee filtri servad mingisuguse veekindla määrdega kokku, et mustus ka kindlasti otste vahelt sisse ei trügiks: näidis teisest õpetusest:siin
Ja voila, õlita ära filter ja paari pesuga oled juba säästnud raha.

Natukene infot filtri kohta:
Filter on pärit järgnevatelt Suzuki mudelitelt:
LT-Z 400 2003 - 2010
400 KING QUAD 2002 - 2009
400 EIGER 2002 - 2009
500 VINSON 2002 - 2007
ja sama filter peaks olema ka Kawasaki KVF/KXF 400 2003 - 2006

Hetkel oskan öelda kaks svammfiltri tootjat kellel on sobiv filter tootevalikus:
UNI ja kood filtril NU-2483 ST (PS! tegelikult on UNI-l ikkagi saadaval ka transalpile sobiv filter koodiga NU-4097, nii et kui keegi leiab sellise koodiga endale kuskilt)
TwinAir (andmed näha siin

TwinAiri filtri tellisin eBayst ja hind oli alla 300 krooni (http://stores.ebay.co.uk/Max-Moto-Saloon lõuna naabrite müüja, paari päevaga tuli kohale filter ja hea suhtlusega, algselt polnud filtrit nimistus aga lisas peale küsimist, nii et soovitan. Ja kellel eBayst tellimisega abi vaja siis saan aidata)
Post Reply