Page 1 of 1

K-15

Posted: 27. Mar 2011 11:50
by madeinussr

Posted: 27. Mar 2011 11:52
by madeinussr
K-15

Ratas käes, tuli kohe tegutsema hakata.
Jällegi käisin läbi tuntud tee, amordid laiali, puhtaks ja kokku tagasi nii esimesed kui tagumised.

Paak oli pealt praoga, tinutasin ka seda, kuigi see töö tuleb uuesti ette võtta ja paak tuleb keevitada.
Ostsin uue tagumise rehvi, vana oli juba täitsa kandiliseks kulunud.
Esimene rehv oli kobe aga esipiduri kaanel oli ära murdunud trossipinguti koidja.
Õnneks käis mul isa mingil hetkel keevitamise kursustel ja andsin talle selle kaane kaasa,
midagi ta sinna kinni s****s ja siiani kestab.
Ega rohkem palju teha polnudki mõned määrimised pingutamised ja reguleerimised.

Nii, järgmiseks tuli ette võtta mootor, mootor nagu nad ikka on tüüpveaga, väntvõll ja kolb olid korralikult kinni jooksnud.
Aga Kurtna laadalt sai korraliku väntvõlliga mootori osta sealt siis võtsin väntvõlli, kolvi ostsin Rakverest.
Eriti midagi remontida ei viitsinud, pesin jupid puhtaks ja ladusin kokku,
elnevalt vahetasin välja katkised detailid. Laagrid ja simmerid jäid samaks.

Ütlen ausalt, et sain selle mootoriga isegi oma 5km sõita, selle ajaga
jooksis ta 2x korda kokku. Ei käinud ta korralikult ei sõitnud ta korralikult
jne, eks sai lisaõhku, süüde oli vale ja kolb oli pask jne. Igatahes samal
päeval kui ma ta kokku sain võtsin ta uuesti laiali.

Loll pea on ihule nuhtluseks..

Image
http://static1.fotoalbum.ee/fotoalbum/1 ... 1f828c.jpg
http://static1.fotoalbum.ee/fotoalbum/1 ... 37e5c8.jpg

Posted: 27. Mar 2011 11:54
by madeinussr
Täna on ajalooline päev, õnn tuli jälle minu õuele.
Ehk asi on siis jälle nii kaugel, et minu üks kolmest Spordist üks lõpuks jälle sõidab :)
Tegu on mudeliga K-15.
Tegin kiirelt paar videot ka

http://www.youtube.com/watch?v=xrvXW7pj ... re=channel
http://www.youtube.com/watch?v=fs6Bd-Gb ... re=channel

Homme lähen väikest sissesõitu ka tegema, täna plärtsus niisama õues.

Jikovi karpa tundub ennast õigustavat, samamoodi ka elektron süüde.
Sissesõidu pean nüüd ilusti hellalt tegema, et ratas kestma jääks.
Nokitsemist on aga see teebki asja lõbusaks.

Räägin väikese eelloo ka siia juurde.
Mootor käis täiesti juppideks, laagrid ja simmerid kõik uued, kõik mis räbal läks samuti vahetusse
kui jubin olemas või saada oli. Võntvõll oli õnneks korralik nii, et vaja läks ainult uut kolbi ja rõngaid koos puurimisega.
Õnnestus hankida ka Jikovi karpa, mis peaks kuuluma tegelt "viiesajalsele" CZ-ile.
Panin mootori ilusti ja rahulikult kokku ja tulemust näete oma silmaga.
http://static1.fotoalbum.ee/fotoalbum/1 ... 76db16.jpg
http://static1.fotoalbum.ee/fotoalbum/1 ... 16dd9c.jpg
http://static1.fotoalbum.ee/fotoalbum/1 ... 5bf913.jpg
http://static1.fotoalbum.ee/fotoalbum/1 ... 76c5e6.jpg
Image

Kui aega on siis teen vast mingi pikema/parema video ka, teemaks võiks siis olla ratta reaalsed võimed talle mõeldud keskkonnas.

Posted: 27. Mar 2011 11:58
by madeinussr
Linnas olles loen Aivari ja CEZETIMEHE C¸-ide teemasid ja hammas läheb väga verele.
Käisin kloostrimetsas ja simmeri poes, hankisin ka paar jublakat ja remontisin ära K-15 esihargi.
Ega mul suurt midagi seal võimalik teha polnud, hark juppideks, vanad simmerid ja õli/pa*k välja.
Uus õli ja simmerid asemele, lisaks veel porikatte kummid.
Kahjuks on amordi juhttorud üsna kõvasti kannatada saanud, nimelt on kroom kohati päris maas ja pinnal augud sees.
Võrdlesin tavalise Spordi putketega neid, pikkuse vahe 2cm krossika kasuks.
Nii, et kui väga häda käes saab ka neid kasutada, vedru peab vist ainult lühemaks närima.
Hargi sain kenasti kokku, õli ka kusagilt kohe läbi ei hakanud ajama, panin 275ml,
sest see kogus oli mul mõlema toru jaoks olemas. Kui keegi täpset mõõtu teab võiks teada anda.

Ahjaa, kloostrimetsas on müügil tsehhide C´-i kalendrid, ostsin omale ka ühe, 220.- maksis, aga ilus, suur ja mis peamine -
mootorrataste piltidega. See oli hea ost, mõni jäi veel, nii et kiirustage sõbrad motikafännid :)

Image
Image
http://static1.fotoalbum.ee/fotoalbum/2 ... 4cc4e9.jpg
http://static1.fotoalbum.ee/fotoalbum/2 ... 0a8113.jpg

Posted: 28. Mar 2011 12:41
by anti_biootikum
Kas veeretad ratta Retroklassi puu taha ka?

Posted: 28. Mar 2011 13:33
by madeinussr
Eesmärk sai selline seatud, aga milllal ma seda teen ei oska kahjuks öelda.

Posted: 07. May 2011 15:34
by madeinussr
Täna oli ajalooline hetk mil mu armas K-15 jälle häält tegi.
Arvan et viimati sõitsin temaga kaks või isegi kolm suve tagasi.
Seisis ta süüte tõttu, originaal KET-1A kärssas läbi.
Nüüd siis lõpuks natukene maad uurides selgus, et tavaline mopeedi "hall karp" sobib vist ikka ka, lisasin veel mopeedi süütepooli ja ratas ärkas ellu.
Ülim rahulolu.
Mõned tööd oleks vaja teha enne kui rajale minna aga neist edaspidi ja järgemööda.

Posted: 13. Sep 2011 21:35
by madeinussr
Täna tegin ka törtsu sõitu, läks kenasti käima ja peale karpa nõela langetamist hakkas kenasti käima ka,
süüdet peaks veidi timmima.
Paak ajutine, originaal vaja kellegi osavama kätte lappida anda.
Image
high five kõigile retro krossikate omanikele!

Posted: 14. Sep 2011 06:28
by andres1234
Kui saad tule ka ehkk sõitma, viimane etapp on 8 oktoober maardus :D

Posted: 14. Sep 2011 07:04
by madeinussr
Hea meelea võtaks plaani, kahjuks olen siis mereväes kordusõppstel kaks nädalat.

Posted: 15. Dec 2011 19:00
by madeinussr
http://www.youtube.com/watch?v=VjoXGuY945I

Leidsin ülesse ühe oma vana video.

Posted: 15. Dec 2011 21:57
by Qwert
See on vene tehnika... ?

Posted: 15. Dec 2011 22:28
by madeinussr
Minu teada küll.

Posted: 13. Oct 2012 22:45
by madeinussr
Nüüd peaks ratas enamvähem komplektne olema ja võib hakata välise viimistluse peale mõtlema.
Viimase elemendina lisandus korralik paak mida juba ammu olen otsinud.Image

Posted: 14. Oct 2012 10:00
by Nobody
Ratas ise töö- ja sõidukorras? 8 )

Posted: 14. Oct 2012 23:32
by madeinussr
Täpselt nii, käisin laupäeval ka proovimas, üsna toores jõud.