Kahest kettülekandest üks?

Kõrvalised, kuid HUVITAVAD ja olulised teemad
habemik
Tavakasutaja
Posts: 52
Joined: 02. Jan 2009 01:00
Location: Põlva / Tartu
Contact:

Kahest kettülekandest üks?

Unread post by habemik »

Sai kuskil briti foorumites kolatud ja silma jäi üks soolajärve projektikas.

http://i71.photobucket.com/albums/i153/ ... 220004.jpg

Tekkiski huvi, et kuidas saaks kett ülekannet teha. Näiteks võrri mootorid panna jadamisi. Kuidas kahest ülekandest üks teha? Mootorid peavad ju miskitviisi sünkroonis ka ju töötama?

Asi on puhtalt huvis ja uudishimu rahuldamises :)
User avatar
jarve6
Tavakasutaja
Posts: 103
Joined: 27. May 2010 00:00

Unread post by jarve6 »

Ennem annaks rida mootor kokku teha. Väntvõllid omavahel kokku keevitada vms.
urmet48
Tavakasutaja
Posts: 343
Joined: 28. Jul 2009 00:00
Location: Dagö
Contact:

Unread post by urmet48 »

Sai kunagi mõtteid vahetatud sel teemal ühe kaasfoorumlasega. Asjas leidsime, et see kahe võrri mootori ühendamine on täitsa tehtav. Võta või ette jupiter või mõni muu kahepütane motika mootor. Siduri osa peaks antud juhul ühe tegema ja väntvõllid sünkrooni ajama.
habemik
Tavakasutaja
Posts: 52
Joined: 02. Jan 2009 01:00
Location: Põlva / Tartu
Contact:

Unread post by habemik »

Teisi lahendusi ei ole?
Ise mõtlesin, et kui paned kaks mootorit järjest. Nagu pildil. Siis paneks mõlema mootori veo hammaka ühe keti alla ja siis sealt edasi oleks traditsiooniline ülekanne. Kogu süsteem oleks kahe ketiga.
Kuid siis tekkiski küsimus, et mis siis kui näiteks esimene mootor veab kiiremini? Mootorid peaks olema ju omavahel sünkroonis.
Või annab sünkroonida?
vootele
Tavakasutaja
Posts: 208
Joined: 29. Jul 2005 00:00

Unread post by vootele »

Võrri mootorit on päris lihtne kaks kokku panna, nimelt on neil siduril hammasülekanne. Võtad kaks võrrimootorit, tagumisel eemaldad siduri ja paned väntvõllil oleva hammaka haakuma esimese mootori siduri hammakaga.
Sünkrooni saamiseks on vaja karpad omavahel ära häälestada nii, et kumbki mootor töötaks võrdselt.
User avatar
donn
Tavakasutaja
Posts: 58
Joined: 11. Dec 2008 01:00
Location: on my murdercycle
Contact:

Unread post by donn »

Vootele, mõtlesid midagi sellist?

Image

SIIN ka sellest juttu.
vootele
Tavakasutaja
Posts: 208
Joined: 29. Jul 2005 00:00

Unread post by vootele »

Jah midagi sellist.
Eriti cool oleks teha V4 konfiga mootor, ehk siis kaks mootorit väntvõllipidi üksteise otsa ning need omakorda sidurit pidi V-kujuliselt kokku.
Umbes nagu see rinka jawa V4 siin:
Image
http://www.motopaedia.com/Bikes/jawa_350_v4.htm
Aspelund
Tavakasutaja
Posts: 70
Joined: 26. Feb 2010 01:00

Unread post by Aspelund »

See Jawa ei kandnud asjata nime Whispering Death. Bill Ivy saaks teispoolsusest paljuski rääkida.

Kahe mootori sünkroonis käima panemiseks on põhimõtteliselt vaja nende karburaatorid ühel tasemel käima saada (sünkroniseerida). Muidu hakkab nõrgem silinder teist takistama.

Võrri mootori puhul on nähtavasti kiireim lahendus väntvõllide otsad omavahel kokku panna. Nagu CZ-i mootoritest omal ajal rinkamootoreid tehti.

Sealt edasi saab juba valida, kas panna silindrid töötama koos või 180 kraadise vahega kordamööda
Kroomtiib
Tavakasutaja
Posts: 63
Joined: 20. Feb 2011 01:00
Location: Tartumaa Külitse
Contact:

Unread post by Kroomtiib »

Sünkroniseerimine ei tohiks keeruline olla.Kui juba ehitamise käigus
teha karburaatorite ja silindrite vahelistest kanalitest vaakum väljavõtted.
Nii saaks vaakummeetrite abiga silindrid ilusti võrdselt tööle keerata.
Kõike mida teed,tee hästi!
Post Reply