Sai kuskil briti foorumites kolatud ja silma jäi üks soolajärve projektikas.
http://i71.photobucket.com/albums/i153/ ... 220004.jpg
Tekkiski huvi, et kuidas saaks kett ülekannet teha. Näiteks võrri mootorid panna jadamisi. Kuidas kahest ülekandest üks teha? Mootorid peavad ju miskitviisi sünkroonis ka ju töötama?
Asi on puhtalt huvis ja uudishimu rahuldamises :)
Kahest kettülekandest üks?
Teisi lahendusi ei ole?
Ise mõtlesin, et kui paned kaks mootorit järjest. Nagu pildil. Siis paneks mõlema mootori veo hammaka ühe keti alla ja siis sealt edasi oleks traditsiooniline ülekanne. Kogu süsteem oleks kahe ketiga.
Kuid siis tekkiski küsimus, et mis siis kui näiteks esimene mootor veab kiiremini? Mootorid peaks olema ju omavahel sünkroonis.
Või annab sünkroonida?
Ise mõtlesin, et kui paned kaks mootorit järjest. Nagu pildil. Siis paneks mõlema mootori veo hammaka ühe keti alla ja siis sealt edasi oleks traditsiooniline ülekanne. Kogu süsteem oleks kahe ketiga.
Kuid siis tekkiski küsimus, et mis siis kui näiteks esimene mootor veab kiiremini? Mootorid peaks olema ju omavahel sünkroonis.
Või annab sünkroonida?
Võrri mootorit on päris lihtne kaks kokku panna, nimelt on neil siduril hammasülekanne. Võtad kaks võrrimootorit, tagumisel eemaldad siduri ja paned väntvõllil oleva hammaka haakuma esimese mootori siduri hammakaga.
Sünkrooni saamiseks on vaja karpad omavahel ära häälestada nii, et kumbki mootor töötaks võrdselt.
Sünkrooni saamiseks on vaja karpad omavahel ära häälestada nii, et kumbki mootor töötaks võrdselt.
Jah midagi sellist.
Eriti cool oleks teha V4 konfiga mootor, ehk siis kaks mootorit väntvõllipidi üksteise otsa ning need omakorda sidurit pidi V-kujuliselt kokku.
Umbes nagu see rinka jawa V4 siin:
http://www.motopaedia.com/Bikes/jawa_350_v4.htm
Eriti cool oleks teha V4 konfiga mootor, ehk siis kaks mootorit väntvõllipidi üksteise otsa ning need omakorda sidurit pidi V-kujuliselt kokku.
Umbes nagu see rinka jawa V4 siin:
http://www.motopaedia.com/Bikes/jawa_350_v4.htm
See Jawa ei kandnud asjata nime Whispering Death. Bill Ivy saaks teispoolsusest paljuski rääkida.
Kahe mootori sünkroonis käima panemiseks on põhimõtteliselt vaja nende karburaatorid ühel tasemel käima saada (sünkroniseerida). Muidu hakkab nõrgem silinder teist takistama.
Võrri mootori puhul on nähtavasti kiireim lahendus väntvõllide otsad omavahel kokku panna. Nagu CZ-i mootoritest omal ajal rinkamootoreid tehti.
Sealt edasi saab juba valida, kas panna silindrid töötama koos või 180 kraadise vahega kordamööda
Kahe mootori sünkroonis käima panemiseks on põhimõtteliselt vaja nende karburaatorid ühel tasemel käima saada (sünkroniseerida). Muidu hakkab nõrgem silinder teist takistama.
Võrri mootori puhul on nähtavasti kiireim lahendus väntvõllide otsad omavahel kokku panna. Nagu CZ-i mootoritest omal ajal rinkamootoreid tehti.
Sealt edasi saab juba valida, kas panna silindrid töötama koos või 180 kraadise vahega kordamööda