Page 1 of 1

Täiest Masendav

Posted: 15. May 2011 00:40
by praksuvkolv
Se on õudne mis jama tänapäeval toodetekse.Ostsin poest uued võrri kontaktid ja vända laagrid.Poes ei viitsind eriti süveneda mis need müüad mulle kaasa annavad.Hiljem avastasin, et üks laagritest oli juba ostes kulunud, laager kõrises ja logise mis õudne.Välimus oli küll uus.Eile panin oma võrrile need uued ostetud kontaktid, sain 30km sõita kui äkitselt suri mootor välja.Hiljem kodus avastasin, et kontaktide pruun plastmass mis vastu magneeto nukki käib on täiest siledaks kulunud.Kontaktid enam lihtsalt ei avanenud.Pidin oma vanad 30aastat vanad jupid uutega tagasi asendama.Vot-sulle, tänapäeval tehtud võrri varuosasi.

Posted: 15. May 2011 00:58
by karpaadid
Teada värk. Uustoodangu juppidest NL mopeedidele tasub tõepoolest suure kaarega mööda minna. Kvaliteet on lihtsalt olematu ning sageli ei tohiks selliseid asju üldse müüagi. Mäletan, et kunagi sai ostetud mopeedile uustoodangu kick-starteri pedaal, sest originaali polnud parasjagu kuskilt võtta. Esialgu oli tükk tegemist, et seda üldse võllile sobima saada. Seejärel esimese käivituskatse käigus pedaal murdus lihtsalt keskelt pooleks. See vaid üks näide, et varuosade pähe müüakse sageli täiesti kasutuskõlbmatuid asju, mille sobivust ega vastupidavust pole tõenäoliselt järgi proovinud ka tootja.

Posted: 15. May 2011 09:34
by Asbest
Ega need uued jupid eriti kõige paremad pole jah. Mõndasid sobita nagu segane. Ma olen sellest jamast ise eemale hoidnud sellega, et taaselustan vähekulunud vanu juppe. Välja arvatud laagrid ja kõiksugu tihendid. Kasutan ära isegi vähekasutatud kolvid, mis on võibolla umbes 50 kilomeetrit sõitnud. Kontaktidega sama lugu. Panen mitmest ühe korraliku kokku. Mähsed ja muu süütenodi kestab siiamaani. Üks jama oli mul veel uue kolvi ja kolvisõrmega, mis oli liiga pikk. Ühest otsast oli stopperi soonega ühtlaselt tasa, teiseltpool mõni millimeeter soonest üle. Põhimõtteliselt juba kolvist õrnalt väljas. Mis seal ikka. Võtsin jällegi vana sõrme ja vsjoo. Muidugi oleks saanud uue ka käiku lasta, otsast parajaks käianud ja kõik, aga las olla. Läheb ehk kunagi vaja. Las raibe seisab. Muidugi peab vanade juppide taaskasutamisega ettevaatlik olema. Teevad vahest rohkem kahju kui uued sobimatud jupid. Niiet pole hullu. Kuidagi saab ikka hakkama. Vahel lihtsalt ei tasu uus asi ära.

Posted: 15. May 2011 10:23
by karlerik110
Vändalaagrid võta teinekord ikka laagritega tegelevast poest, mõõdu järgi. Mõõduks neil 203. Kontaktidega on endal kah keberniiti olnud paar korda. Ükskord oli nii, et tuliuuel mootoril polnud sädet. Proovisin vist 2 või 3 paari tuliuusi kontakte enne kui sain sädeme. Aa ja kindlasti ära unusta kontaktide vilti õrnalt õliseks teha!

Posted: 15. May 2011 12:11
by STELLA
Tervist,
Julm saast on mis müüakse, mina näiteks olen saanud ovaalse kolvi, mingid laagrid mis proovitiirul laiali jooksid:S:S ja pihuga simmereid mis on hullemad kui kasutatud.
laagrid ja simmerid ostan ma üldse auto poodidest (seal on ok!) ja muu nodi üritan ise taastada mis annab.

Posted: 15. May 2011 12:11
by gen
Sõrme kohta võin öelda et D ja ¦ mootoritel oli sama läbi mõõduga kolvisõrmed.Ma ei mäleta kas pikkuses oli vahet,visuaalselt oli võimalik vahet teha: ¦ mootori sõrmel oli auk läbi,D mootoril ava kusagilt keskelt kinni.

Omal õnnestus saada kaasaegne karburaator mis sarnanes kahekäigulise JAWA omaga.Kui JAWA omale on kirjutatud valmistaja nimi IKOV ,siis see oli igati puhas leht.Kinnitus istus ideaalselt,erinev oli õhupuhasti kinnitus.

Masinale paigaldades avastasin et ujuki kambri alla on üks polt ja mingi kinnituse jaoks tehtud valu.Viimased lähevad vastu karterit ja ei lase karburaatorit silidrikülge kinnitada.
Tekkis küsimus mis mootori jaoks siis see tehtud?Kuna markeeringud puuduvad jääbki saladuseks. Õnneks mulle vajalikud detailid andis ümber tõsta.

Täna päeval teevad varuosi sellistele masinatele väike ettevõtted,kuulujärgi Poolas.Ju pole seal see kvaliteedi kontroll kuigi oluline.

Meie masinad vajavad varuosi ja kaupmehed toovad seda mida võtta on.
Kui tahame korralikke osi tuleb vist omal tootmine püsti panna :lol:

Posted: 15. May 2011 17:02
by jarve6
STELLA wrote:Julm saast on mis müüakse, mina näiteks olen saanud ovaalse kolvi...
Kolvid ongi tava olekus ovaalsed. Alumiinimi üks omadus on see, et ta paisub kuumenedes. Kui sõitma hakkad siis ta lähab ümaraks.

Posted: 15. May 2011 18:27
by karlerik110
Kahtlen selles jutus. Kolb on pealtpoolt väiksema läbimõõduga kui altpoolt, aga seda ma küll ei usu et kolb ovaalne peab olema.

Posted: 15. May 2011 18:31
by om
karlerik110 wrote:aga seda ma küll ei usu et kolb ovaalne peab olema.
Sõrme paigalduskohtades on kolvil materjali tunduvalt rohkem kui mujal ja selletõttu seal ka soojuspaisumine suurem - sellest vajadus ka kerge ovaalsuse järele.

Posted: 15. May 2011 19:33
by jarve6
kolbe treitakse ka kuskil 100 kraadi juures.

Posted: 15. May 2011 22:43
by STELLA
Kolb oli nii ovaalne et ei mahtunud silidrisse mitte kuidagi :S:S, aga see võis mingi muu praagi või kannatusega kolb olla. Niimoodi mulle anti poest ja tutikana.

Posted: 16. Oct 2011 22:29
by fomoco
Kui laagreid soovite osta, siis soovitaks sellist firmat nagu

http://www.iuna.ee/

Nimelt käisin jawa`le esi ratta laagreid otsimas, kõikides poodides oli laager 302 ca 4¤ tk ja ainult tellimise peale.

Sealt sain 3¤ eest 2tk :D


Jutt siis jõhvi poest.

Posted: 16. Oct 2011 23:30
by Tafka
fomoco wrote:Kui laagreid soovite osta, siis soovitaks sellist firmat nagu

http://www.iuna.ee/

Nimelt käisin jawa`le esi ratta laagreid otsimas, kõikides poodides oli laager 302 ca 4¤ tk ja ainult tellimise peale.

Sealt sain 3¤ eest 2tk :D


Jutt siis jõhvi poest.
Vana teema üles kaevanud....
Vot laagriga on nüüd see asi, et kõik oleneb firmast kes laagrit toodab...see et sa need 302 laagrid 3euriga said on üks asi aga kuidas nad vastu peavad on teine asi. Ja see, et 302 mõnel "normaalsel" laagritega tegeleval poel laos polnud on küll kahtlane ja järelikult müüvad nad laagreid niisama kõrvaltootena.
Ja eelneva laagri firmast sõltuvale jutule võin tuua näiteks kus üks klient ostis ühe mitte just väga tundmatu firma laagri autole ja see laager suri kõvasti kiiremini ära kui ühe tuntumad firma laager mis küll maksis tsipa rohkem.
Muidugi ma saan aru, et jõhvis vist ei ole lihtsalt valikut :)

Posted: 17. Oct 2011 00:03
by fomoco
Eks laagri suremine oleneb ikka paigaldajast ka.

Omal värske näide "teenindusest" kus enam vähem uuel korea autol suudeti ära kaotada rattalaagri (2 koonuslaagrit) vaheline miski distants puks vms.

Iga aasta käis üks rattalaager puruks.

Kuniks treial sobitas sinna "saksa autole" mõeldud laagri ja sellega asi lõppes.

1 korras, 3 on veel jäänud :D

Posted: 17. Oct 2011 23:06
by Rentz
kas kontaktide puhul oli ikka õlitusvilt õline??

Posted: 18. Oct 2011 13:17
by t6niz
jarve6 wrote:kolbe treitakse ka kuskil 100 kraadi juures.
ära aja jama juttu, ühtegi alumiiniumkolbi ei treita 100 kraadi juures, esiteks seda seal stabiilselt hoida on juba raske ning alumiinium muutub pehmeks ning treimisel tekkiv hõõrdejõud kuumutab materjali veelgi..

Posted: 18. Oct 2011 13:45
by Tafka
fomoco wrote:Eks laagri suremine oleneb ikka paigaldajast ka.

Omal värske näide "teenindusest" kus enam vähem uuel korea autol suudeti ära kaotada rattalaagri (2 koonuslaagrit) vaheline miski distants puks vms.
Sellega nõustun täiesti, et sõltub teenindusest.
Jällegi endal kogemus ühes teeninduses kuhu toodi auto remonti pidurite jamaga. Ratast alt ära võttes selgus, et suppordi ja piduritoru vahel olev voolik oli enam vähem sõlme keeratud tagasi pannes. (auto käis just nädal-kaks enne ühes teises suht tuntud ja reklaamitud teeninduses klotside/ketaste vahetuses).

Posted: 19. Oct 2011 23:18
by gen
Olen ise selle võru kaotamise läbi teinud.Viga tuli välja kohe kui olin autole ratta alla pannud(see ei tahtnud hästi pöörelda)Siis sai ka tõstuki alt üles leitud esmapilgul mitte midagi ütlev võru.Uue laagriga seda kaasas pole.

Üks kogemus on vene laagritega.Oma autol ütles starter üles.Lahti võttes selgus laagrid läbi.Kiiremas korras sai lähedalt poest toodud uued vene laagrid ja asi kokku pandud.Sarter toimis,kolme kuu pärast käitus nii nagu enne üles ütlemist.Kirusin juba vene laagreid.Lahti võttes oli ees juba tuttav tulemus aga viga polnud laagrites vaid minus.Kiiruga kokku pannes ei vaadanud kuhu ma laagrid panin sest,rikutud olid ka laagri pesad.Asja korrastanud paigaldasin samast poest toodud uued laagrid.
Asi tomib siiani laitmatult(tänaseks juba üle 1,5a).

Laagri puhul sõltub asi paljus ka sellest milleks seda kasutad.
Kui laagrile on ette nähtud suured koormused,soovitan kasutada tuntumate firmade kallimaid laagreid.

Ei maksa ka unustada rahvatarkust:Koonerdamine pole kokkuhoid!