Page 1 of 1

Kevin68, mopeed ZID - 2004

Posted: 16. May 2011 21:43
by Kevin68
Tervitust! Sai roller maha müüdud ja säärane riistapuu asemele toodud. Nokitsemist on aga esmamuljed head.

Veidikene masina ajaloost siis.. kuna esimeseks ja seni ainsaks omanikuks (mina teine omanik) on olnud üks minu tuttav siis tean selle masina käekäigust omajagu. Ostetud on see aastal 2004 kohalikust Rauapoest, algselt oli see masin selline sinakas-hall nagu ikka enamus ZID'id, mõne aja mõõdudes värvis eelmine omanik selle kollaseks. Umbes aastal 2006 juhtus selle masinaga õnnetus, kus roller tuli vastu vastassuunavööndis ning põrutas otse kümnesse Zid'i esiotsa. Mõõdus aasta-kaks ning eelmine omanik ostis sellele masinale 125cc kokku lastud mootoriga Zid'i doonoriks. Esiots sai täielikult ümber vahetatud ning sõit jätkus. Umbes 6000km mõõdudes sai masin mootorile kap-remondi (vahetati kolb, rõngad jms) ning peale seda on ta vahelduva eduga sõitnud (eelmisel omanikul on ka auto, seega pole alati vaja läinud).

Mootor on sellel 4-taktiline Lifan, mis on automaatsiduriga ning millel on neli käiku. Käima läheb hetkel ainult kick-vändast kuna aku puudu. Läbisõitu on ~9500 millegagi ning kiirust arendab ta sinna 60km/h kanti.

Hetkel plaanis osta ära uus aku ning masina üle värvida ning seejärel veel nipet-näpet nokitseda - aga elame näeme. : )

Paberimajandus on korras ning kõikvõimalikud passid ja tehasemanuaalid mis kaasa poest anti sain ma ilusasti kaasa.

Image

Image

Image



üks video ka masinast:

http://toru.ee/view/07a5b6614806

Posted: 17. May 2011 15:44
by Kevin68
Masina kohta on tekkinud paar küsimust, ei hakka sellepärast uut teemat tegema eraldi teise alafoorumi all vaid loodan siin abi saada.

1) Kas suunatuled tõõtavad ainult siis, kui on masinal peal aku?
2) Millest tuleneb see, et lähitule pirn põleb koguaeg läbi (teised pirnid mitte) - pingeregulaator?
3) Mida tuleks reguleerida, et masin ei sureks neljanda käigu pealt vabale pannes välja? (alati välja ei sure, kuid üsna tihti)
4) Mis õli kallatakse esiamortidesse, kas suvalist või on seal mingi konkreetne õli ning kui palju seda pannakse?

Posted: 17. May 2011 16:37
by tofetome
Vaatasin seda videot ja tekkis küsimus. Kas selle 4 taktilise 125-se mootori väljalase on suunatud originaal 2 taktilise 50 kuupsentimeetrise summutisse? Kui see nii on, siis tuleks see ikka vahetada 4-taktilise sumpa vastu. Tööpõhimõtted on ikkagi teised ju, vms?

Igatahes edu masinaga!!


M

Posted: 17. May 2011 17:03
by Kevin68
tofetome wrote:Vaatasin seda videot ja tekkis küsimus. Kas selle 4 taktilise 125-se mootori väljalase on suunatud originaal 2 taktilise 50 kuupsentimeetrise summutisse? Kui see nii on, siis tuleks see ikka vahetada 4-taktilise sumpa vastu. Tööpõhimõtted on ikkagi teised ju, vms?

Igatahes edu masinaga!!


M

Ma ei saa täpselt aru mida mõtled. Aga sellel Zidil on 50cc 4-taktiline mootor ning sellel Zidil on ka orginaal summuti küljes. Peale esiotsa on kõik jupid samad mis tehasest tulles.

Posted: 18. May 2011 10:08
by irukas
Mõeldakse seda, et sumbuti pütt on jäetud külge 2 taktilise ZIDI oma.

Posted: 18. May 2011 13:03
by Kevin68
See on tehasest sellisena välja veerenud.

Posted: 18. May 2011 15:54
by tofetome
Okei, kui sa kindel oled, siis pole midagi. Mina aga hakkasin kahtlema, sest vanasti tuli ZID ju kahetaktilisena. Aga kui see on 4 taktilise oma, siis sa tead ju ise paremini.

M

Posted: 18. May 2011 18:24
by extinction
Uuemad Zid-id olid neljataktilised.

Posted: 19. May 2011 07:34
by Kevin68
Vahepeal sai ära vahetatud mootoriõli, sisse läks uus SAE 15W40 nagu tehasemanuaalis soovitatud, vana õli oli süsimust ning sees oli seda miski 0,3-04 liitrit, sisse läks 0,6-07 liitrit. Esituli enam ka ei tööta, algul läks lähituli läbi ja nüüd läks täistuli ka läbi, arvatavasti tuleb uus pingeregulaator ära tellida.

Doonorratta küljest sai ära toodud "uus" roosteta ja korralike laagritega (vana ratas logiseb all) tagumine velg ning terved küljegondlid, täna võtan gondlid ja asjad maha ning teen väikse uuenduskuuri.

Image

Posted: 19. May 2011 21:05
by minimx38
Mootoriõli oleks ikka soovitav iga 5h tagant vahetada, kui mootorielu sulle tähtis. :roll:

Posted: 19. May 2011 21:21
by jaan2
minimx38 wrote:Mootoriõli oleks ikka soovitav iga 5h tagant vahetada, kui mootorielu sulle tähtis. :roll:
No nii tihti küll vahetada pole vaja :o :o . See kehtib tavaliselt lääne 4t krossikatele (nt: yamaha yzf250 vms)... .

Posted: 19. May 2011 22:13
by Kevin68
minimx38 wrote:Mootoriõli oleks ikka soovitav iga 5h tagant vahetada, kui mootorielu sulle tähtis. :roll:
Misasja.. ega ma sellega nüüd koguaeg ei sõida et igapäev peaksin ostma sada Eesti krooni maksva õli ning seda vahetama.. üldiselt vahetatakse ikka iga 1000 kilomeetri tagant seda. Ma arvan et ma ei jaksaks seda väga üleval pidada kui ligikaudu 180 eurot kuluks kuus ainuüksi õlile :lol:

Posted: 20. May 2011 19:46
by Kevin68
Sai ostetud uus esitulegondel kuna vana oli katki mitmest kohast. Masin sai ka uue värvkatte endale ning hetkel asjad kuivavad, kui Tondi motopoest tellitud pingeregulaator ka kohale jõuab laon gondlid peale tagasi : )


Image

Posted: 20. May 2011 23:21
by gen
Komentaariks.Nendel Hiina mootoritel annab manuaal õlivahetus välbaks 2000km(võib muidugi tihedamini vahetada).
Mineraal õli meeldib neile ka rohkem.Proovisin täissündiga(5W40) mootorisse tuli veider kilin,vahetasin poosündi vastu ja heli kadus.

Edu :lol:

Posted: 21. May 2011 14:35
by Kevin68
Tänud, edu tarvis. Sai täna ostetud ette veel uus pirn ning gondlid tagasi peale pandud, mina tulemusega üsna rahul.

Image

Image

Image

Posted: 21. May 2011 14:52
by V6rrRacing
Kenam ikka kui varem oli.
Kena kleeps esi gondlil peal.
:D

Edu!

Posted: 21. May 2011 15:10
by Kevin68
V6rrRacing wrote:kenam ikka kui varem oli.
Kena kleeps esi gondlil peal.
:D

Edu!
Kleepsu koha pealt nii palju, et tegu ei ole Hello Kitty kleepsuga :wink: Kitty esimene täht asendada T'ga, siis saad aimu mis kleeps seal on :D Aga see selleks.

Posted: 21. May 2011 18:34
by Käigukast
mina oleks kõljeplastikute helkurkohad kinni pahteldanud ja mingi soliidsema esiporika otsinud.

Posted: 21. May 2011 19:19
by karlerik110
Küllaltki viisakas on see mopeed nüüd : )

Posted: 23. May 2011 21:17
by Kevin68
Tänud, tööd on veel iseenesest küll.. täna sai ära vahetatud tagumine velg, uuel veljel sai laagrid üle määritud ning veel sai kett pingutatud. Ootan pingsalt pingeregulaatorit.. loodetavasti homme jõuab, ei jõua neid pirne ja kaitsmeid vahetada enam :D

Eile proovis tüdruk esimest korda käikudega masinaga sõita, tuli välja küll.
: )


Image


Ning uue veljega, vahe on märgatav, minujaoks vähemalt.

Image

Posted: 23. May 2011 21:45
by urmet48
Äx racing oü-d külastasid? :D Praegu juba päris ilus masin sul. Hello kitty kleeps võiks kaa punane olla. Siis sobiks paremini :P

Posted: 25. May 2011 12:18
by sidur
Ohh, pühade müristus!

Posted: 25. May 2011 17:19
by Kevin68
Peas müristab Sul midagi? : )

Igastahes, pingeregulaator jõudis lõpuks kohale. Sai kohe külge pandud ning veel sai vahetatud kaitse uue vastu ning esitule pirn uue vastu, nüüd tuled toimivad nii nagu peab.

Uus pingeregulaator

Image

Vanast pingeregulaatorist oli see veidi erinev, kuid pesad istusid.

Image

Posted: 02. Jun 2011 21:28
by Kevin68
Täna sai ostetud aku ära, nüüd suunatuled ja elektriline starter ka töötavad. Veel sai leegitoru uue värvkatte, muidu teenib täitsa edukalt ning teepeale pole veel jäänud, sõitnud olen sellega juba ligikaudu 400 kilomeetrit.

Image

Leegitoru enne

Image

ja nüüd

Image

Posted: 03. Jun 2011 12:12
by minimx38
palju aku maksis?

Posted: 03. Jun 2011 13:18
by Kevin68
20 eurot ja natukene sente ka. :D

Posted: 04. Jun 2011 15:55
by Kevin68
Masin vahetas täna omaniku, teema lukku!

Posted: 04. Jun 2011 22:53
by indrek06
Kevin68 wrote:Masin vahetas täna omaniku, teema lukku!
:lol:

Posted: 05. Jun 2011 11:23
by Kevin68
Mis Sulle nalja pakub? See et ma järjekordselt oma masina maha müüsin? See ei tohiks eriti ju Sind puudutada ja kui mulle meeldib osta-müü-vahetus pidevalt siis ei tohiks see Sind eriti torkida ju, mingi areng on siin siiski toiminud ning kunagi endal hea meenutada ja lugeda mis masinad olnud on ja mida teinud olen.

Muide, ei tea kas masin sai aru et ma teda müüma hakkan aga päev enne vahetust kadus laadimine ära, summuti kinnitus läks pooleks ning kui jõudsin uue omaniku hoovi läks esikumm ka veel puruks :D

Posted: 05. Jun 2011 18:03
by corpy
Tervitus,
Masin küll maha müüdud kuid küsimus oleks siiski, kas tal on Suzuki S1 sama raam? - või kes keda lõppude lõpuks kopeerib? : )
Tänan!