Elementaarset mõtlemisainet ümberehitajatele
Posted: 15. Jun 2011 23:13
Siin läks eile-täna jagelemiseks teemal "resonaator Minskile". Kuna potentsiaalseid Eesti Politsei Kuldsponsoreid on siingi foorumis kindlasti küllaldaselt, siis teadmiseks võimalikult kuiv info sellest, mida siis võib ja mida ei või.
Teemaks on mootorsõiduki ümberehitamine. Mootorsõiduk teatavasti on kõik see, mis ei mahu enam tasakaaluliikuri ja pisimopeedi alla. Ehk siis mopeedist turboreaktiivkiirendaja ja kombainini. Olen kasutanud ARKi direktori enese koostatud artiklit, kus peamine rõhuasetus oli eelkõige autol ning sellest olen siis ainult autosse puutuva ära võtnud.
Selline on siis visioon kõigest sellest, mis vaikimisi on ümberehitamisel aluseks ja mille repressiivsed rakendused käivituvad ilmselt kuupäevast 1. juuli 2011.
_______________________________________________________
Ümberehituseks loetakse sõiduki konstruktsiooni muutmist, mille käigus muudetakse gabariitmõõtmeid, raskuskeskme asendit, teljekoormusi, raami ja käiguosa ehitust, kere ehitust või selle väliskuju, istekohtade arvu ja ehitust, mootori kütuse liiki, võimsust ja töömahtu ning paigaldatakse või eemaldatakse lisaseadmeid.
Ümberehituseks ei loeta aga agregaatide, sõlmede ja osade asendamist samatüübilistega, kui selline asendus on valmistaja poolt ette nähtud. Ümberehituseks ei loeta ka väiksemate lisaseadmete ja varustuse paigaldamist.
Üheks suuremaks probleemiks on see, et inimesed pole kursis sellega, mis on lubatud ja mis mitte. Nii pöördutaksegi registrikeskuse poole alles siis, kui sõiduki ümberehitus juba tehtud. Tehnilistele tingimustele mittevastamise korral tähendab see aga vajadust taastada sõiduki algne välimus või halvemal juhul see suisa lammutada. Seega tasub enne tööde algust kindlasti autoregistrikeskuse spetsialistidega ühendust võtta ning oma plaanid ära rääkida. Vaid sellisel juhul võib olla kindel, et ümber ehitatud sõiduk ka hiljem seaduses sätestatud tehnilistele tingimustele vastab.
Seaduse kohaselt on omavalmistatud sõiduk oma tarbeks valmistatud omanäolise disainiga sõiduk . Varuosadest kokku pandud masin aga selle määratluse alla ei lähe ning seega ka registreerimisele ei kuulu.
Seejuures ei ole isetehtud sõiduki mootori kütuse liik, töömaht ja võimsus piiratud, küll peavad mootori vibratsioon, müra ja heitmed olema lubatud piirides.
Mootor
Asendusmootorina on lubatud sõidukile paigaldada valmistaja poolt sellele mudelile ette nähtud valikusse kuuluvaid mootoreid. Kui vahetusmootoreid ei ole toodetud ja sõidukile otsitakse asendusmootorit, siis tuleb arvestada sellega, et asendusmootor ei tohi originaalmootorist erineda võimsuse poolest rohkem kui 30 protsenti, mootori töömahult 20 protsenti ning mootori massilt 10 protsenti. Ka võib asendusmootori paigaldamisel muuta ainult mootori kinnitusdetailide ehitust, kerele ja raamile sisselõikeid teha ei tohi.
Tuled
Iga laterna toonimine rikub ära selle laterna vastavuse nõuetele ja seega ei ole lubatud. Omavoliline tulede asendamine on keelatud
Summutid
Heitgaaside süsteemi ümberehitamine on keelatud. Küll võib aga kasutada konkreetsele masinale tootja poolt ette nähtud summuteid.
_______________________________________________________
Võib ainult loota, et kaherattaliste korral sellist lähenemist jäigalt ei rakendata, aga kindlasti on selline alustees hea argument peedistamiseks. Teema arendamisel konstaablitega möönavad nemadki, et tegelikult on sel teemal võimalused inimesele trahvirahade määramisel kõige avaramad.
Näiteks mopeedi puhul võib masin olla ise tehtud küll. Tsikli puhul eeldatakse ikka seda, et on üks enamvähem komplektne doonor, mida on siis jupiti järele aidatud. Ainult et projekti edasine saatus sõltub üsna üheselt ametniku heasoovlikkusest.
Samuti ma tean paljusid juhtumeid, kus rängema mootori pealeehitamine on ARKis läbi läinud. Aga eks siin ole kindlasti üks argument raha - miks peaks inimest maksumasinast välja tõstma. Kui temaga või tema tõttu midagi liikluses halvasti läheb, siis maksab ta ju ka niikuinii.
Teemaks on mootorsõiduki ümberehitamine. Mootorsõiduk teatavasti on kõik see, mis ei mahu enam tasakaaluliikuri ja pisimopeedi alla. Ehk siis mopeedist turboreaktiivkiirendaja ja kombainini. Olen kasutanud ARKi direktori enese koostatud artiklit, kus peamine rõhuasetus oli eelkõige autol ning sellest olen siis ainult autosse puutuva ära võtnud.
Selline on siis visioon kõigest sellest, mis vaikimisi on ümberehitamisel aluseks ja mille repressiivsed rakendused käivituvad ilmselt kuupäevast 1. juuli 2011.
_______________________________________________________
Ümberehituseks loetakse sõiduki konstruktsiooni muutmist, mille käigus muudetakse gabariitmõõtmeid, raskuskeskme asendit, teljekoormusi, raami ja käiguosa ehitust, kere ehitust või selle väliskuju, istekohtade arvu ja ehitust, mootori kütuse liiki, võimsust ja töömahtu ning paigaldatakse või eemaldatakse lisaseadmeid.
Ümberehituseks ei loeta aga agregaatide, sõlmede ja osade asendamist samatüübilistega, kui selline asendus on valmistaja poolt ette nähtud. Ümberehituseks ei loeta ka väiksemate lisaseadmete ja varustuse paigaldamist.
Üheks suuremaks probleemiks on see, et inimesed pole kursis sellega, mis on lubatud ja mis mitte. Nii pöördutaksegi registrikeskuse poole alles siis, kui sõiduki ümberehitus juba tehtud. Tehnilistele tingimustele mittevastamise korral tähendab see aga vajadust taastada sõiduki algne välimus või halvemal juhul see suisa lammutada. Seega tasub enne tööde algust kindlasti autoregistrikeskuse spetsialistidega ühendust võtta ning oma plaanid ära rääkida. Vaid sellisel juhul võib olla kindel, et ümber ehitatud sõiduk ka hiljem seaduses sätestatud tehnilistele tingimustele vastab.
Seaduse kohaselt on omavalmistatud sõiduk oma tarbeks valmistatud omanäolise disainiga sõiduk . Varuosadest kokku pandud masin aga selle määratluse alla ei lähe ning seega ka registreerimisele ei kuulu.
Seejuures ei ole isetehtud sõiduki mootori kütuse liik, töömaht ja võimsus piiratud, küll peavad mootori vibratsioon, müra ja heitmed olema lubatud piirides.
Mootor
Asendusmootorina on lubatud sõidukile paigaldada valmistaja poolt sellele mudelile ette nähtud valikusse kuuluvaid mootoreid. Kui vahetusmootoreid ei ole toodetud ja sõidukile otsitakse asendusmootorit, siis tuleb arvestada sellega, et asendusmootor ei tohi originaalmootorist erineda võimsuse poolest rohkem kui 30 protsenti, mootori töömahult 20 protsenti ning mootori massilt 10 protsenti. Ka võib asendusmootori paigaldamisel muuta ainult mootori kinnitusdetailide ehitust, kerele ja raamile sisselõikeid teha ei tohi.
Tuled
Iga laterna toonimine rikub ära selle laterna vastavuse nõuetele ja seega ei ole lubatud. Omavoliline tulede asendamine on keelatud
Summutid
Heitgaaside süsteemi ümberehitamine on keelatud. Küll võib aga kasutada konkreetsele masinale tootja poolt ette nähtud summuteid.
_______________________________________________________
Võib ainult loota, et kaherattaliste korral sellist lähenemist jäigalt ei rakendata, aga kindlasti on selline alustees hea argument peedistamiseks. Teema arendamisel konstaablitega möönavad nemadki, et tegelikult on sel teemal võimalused inimesele trahvirahade määramisel kõige avaramad.
Näiteks mopeedi puhul võib masin olla ise tehtud küll. Tsikli puhul eeldatakse ikka seda, et on üks enamvähem komplektne doonor, mida on siis jupiti järele aidatud. Ainult et projekti edasine saatus sõltub üsna üheselt ametniku heasoovlikkusest.
Samuti ma tean paljusid juhtumeid, kus rängema mootori pealeehitamine on ARKis läbi läinud. Aga eks siin ole kindlasti üks argument raha - miks peaks inimest maksumasinast välja tõstma. Kui temaga või tema tõttu midagi liikluses halvasti läheb, siis maksab ta ju ka niikuinii.