Elementaarset mõtlemisainet ümberehitajatele

Üldine mototeemaline arutelu
Sapi-Vana
Tavakasutaja
Posts: 368
Joined: 07. Jul 2010 00:00
Location: Tõrva, Helme
Contact:

Elementaarset mõtlemisainet ümberehitajatele

Unread post by Sapi-Vana »

Siin läks eile-täna jagelemiseks teemal "resonaator Minskile". Kuna potentsiaalseid Eesti Politsei Kuldsponsoreid on siingi foorumis kindlasti küllaldaselt, siis teadmiseks võimalikult kuiv info sellest, mida siis võib ja mida ei või.

Teemaks on mootorsõiduki ümberehitamine. Mootorsõiduk teatavasti on kõik see, mis ei mahu enam tasakaaluliikuri ja pisimopeedi alla. Ehk siis mopeedist turboreaktiivkiirendaja ja kombainini. Olen kasutanud ARKi direktori enese koostatud artiklit, kus peamine rõhuasetus oli eelkõige autol ning sellest olen siis ainult autosse puutuva ära võtnud.

Selline on siis visioon kõigest sellest, mis vaikimisi on ümberehitamisel aluseks ja mille repressiivsed rakendused käivituvad ilmselt kuupäevast 1. juuli 2011.

_______________________________________________________

Ümberehituseks loetakse sõiduki konstruktsiooni muutmist, mille käigus muudetakse gabariitmõõtmeid, raskuskeskme asendit, teljekoormusi, raami ja käiguosa ehitust, kere ehitust või selle väliskuju, istekohtade arvu ja ehitust, mootori kütuse liiki, võimsust ja töömahtu ning paigaldatakse või eemaldatakse lisaseadmeid.

Ümberehituseks ei loeta aga agregaatide, sõlmede ja osade asendamist samatüübilistega, kui selline asendus on valmistaja poolt ette nähtud. Ümberehituseks ei loeta ka väiksemate lisaseadmete ja varustuse paigaldamist.

Üheks suuremaks probleemiks on see, et inimesed pole kursis sellega, mis on lubatud ja mis mitte. Nii pöördutaksegi registrikeskuse poole alles siis, kui sõiduki ümberehitus juba tehtud. Tehnilistele tingimustele mittevastamise korral tähendab see aga vajadust taastada sõiduki algne välimus või halvemal juhul see suisa lammutada. Seega tasub enne tööde algust kindlasti autoregistrikeskuse spetsialistidega ühendust võtta ning oma plaanid ära rääkida. Vaid sellisel juhul võib olla kindel, et ümber ehitatud sõiduk ka hiljem seaduses sätestatud tehnilistele tingimustele vastab.

Seaduse kohaselt on omavalmistatud sõiduk oma tarbeks valmistatud omanäolise disainiga sõiduk . Varuosadest kokku pandud masin aga selle määratluse alla ei lähe ning seega ka registreerimisele ei kuulu.

Seejuures ei ole isetehtud sõiduki mootori kütuse liik, töömaht ja võimsus piiratud, küll peavad mootori vibratsioon, müra ja heitmed olema lubatud piirides.

Mootor
Asendusmootorina on lubatud sõidukile paigaldada valmistaja poolt sellele mudelile ette nähtud valikusse kuuluvaid mootoreid. Kui vahetusmootoreid ei ole toodetud ja sõidukile otsitakse asendusmootorit, siis tuleb arvestada sellega, et asendusmootor ei tohi originaalmootorist erineda võimsuse poolest rohkem kui 30 protsenti, mootori töömahult 20 protsenti ning mootori massilt 10 protsenti. Ka võib asendusmootori paigaldamisel muuta ainult mootori kinnitusdetailide ehitust, kerele ja raamile sisselõikeid teha ei tohi.

Tuled
Iga laterna toonimine rikub ära selle laterna vastavuse nõuetele ja seega ei ole lubatud. Omavoliline tulede asendamine on keelatud

Summutid
Heitgaaside süsteemi ümberehitamine on keelatud. Küll võib aga kasutada konkreetsele masinale tootja poolt ette nähtud summuteid.


_______________________________________________________

Võib ainult loota, et kaherattaliste korral sellist lähenemist jäigalt ei rakendata, aga kindlasti on selline alustees hea argument peedistamiseks. Teema arendamisel konstaablitega möönavad nemadki, et tegelikult on sel teemal võimalused inimesele trahvirahade määramisel kõige avaramad.

Näiteks mopeedi puhul võib masin olla ise tehtud küll. Tsikli puhul eeldatakse ikka seda, et on üks enamvähem komplektne doonor, mida on siis jupiti järele aidatud. Ainult et projekti edasine saatus sõltub üsna üheselt ametniku heasoovlikkusest.

Samuti ma tean paljusid juhtumeid, kus rängema mootori pealeehitamine on ARKis läbi läinud. Aga eks siin ole kindlasti üks argument raha - miks peaks inimest maksumasinast välja tõstma. Kui temaga või tema tõttu midagi liikluses halvasti läheb, siis maksab ta ju ka niikuinii.
Karlteesalu1
Tavakasutaja
Posts: 57
Joined: 13. Jun 2011 00:00

Unread post by Karlteesalu1 »

Tõest väärt teksti oled välja otsinud ja selle minski reso kohapealt ütleks et eesmärk polnud seda masinat liiklusesse lasta vaid lihtsalt selle mootori võimsust suurendada puhta huvi ja kogemuse pärast.Tulevikus tuleb sellele mootorile veel kindlast muudatusi näiteks sisselase otse väntvõllikambri ja ka veel palju muud. Ja järgminekord mingit teemat arutades püüame mitte teemast kõrvale kalduda, vaid arutada teema algataja küsimust või mure, loodan et siis saavad kõik omavahel hästi läbi ja vaidlusi ei teki enam.Ja kui ei ole enam midagi tarka rääkida siis võiks jätta oma halvustavad kommentaarid omale. Politsei kohalt arvan et igas kohas on nad erinevad ja mida nad sellet masinast arvavad ,kuid seadud on seadus.Näiteks minu kodukohas politsei halvemaljuhul laseb rehvid tühjaks või teeb hoiatuse aga tavaliselt pole neil mahti isegi sind kinni peatada.Siinkandis sõidavad vähemalt üle kümmne inimese kellel pole lube peal on väga võimsad mootorid ja pole veel probleemi seda ma ei oska veel öelda mis peale 1 juulit saab aga siiani on asi ok.
Melx
Tavakasutaja
Posts: 32
Joined: 04. Nov 2010 01:00

Unread post by Melx »

Mis seadus see on mis 1. Juuli jõustub ? Ma tean, et Liiklusseadus seda ei rakenda, ma tean, et vanakooli mehed oskavad ka Liikluseeskirjast peale 1. Juulit rääkida aga sealt veelvähem nad seda mäletavad :P.
Teiseks, et ole see mootorsõiduki ümber ehitamine sest seaduse järgi seda teha ei tohigi, ainuke ümberehitus on sportklass ja olgem ausad, võistlusmasina litsentsi ei taotle keegi oma masinale kes niisama sõidab.
Muidugi võiks siin ju vesistades refentseerida mõnele skandinaavia naabrile kus sul peab masin arvel olema, modifikatsioonist olenematta, keegi ei ütleks ära 1500hp kombainist millega hea poes piima järel käia.

Muidugi kui sellised välja pakutud numbrid jõustuvad siis läheb asi natuke paremaks praegusega võrreldes. Numbrid ise tunduvad väga tuttavad Deutschlandi auto liidu poolt kehtestatud normidega, need kehtestati ~25a tagasi vist. Algselt muidugi auto tootjatele aga hiljem laienes ka registrikeskusele auto omanikel kasutamiseks ja tootjatelt kadus mudelile kehtestatud piirangud ära kuid igasulu cl, gl, clx, glx, gt jms jäi ikka alles. Veomasinatel võib ka ainult numbriga mootori tehnilist eripära välja tuua, mudelinime see ei puuduta. Ja meile sisse toodavatel vanematel autodel pole praeguses seaduses samamoodi nõutud "täielik" mudeli nimetus. Uutel vist siiski kirjutatakse ka passi need ?
Post Reply