Page 1 of 1

Mõte kolmerattaline ehitada.

Posted: 24. Jun 2011 21:41
by mrek000
Tere,

Mõttes on üks projekt ehitada kolmerattaline masin mootorrattast ning taha tahaksin panna auto diffrit. See peaks olema võimalikult väike, kerge, nagu näiteks sapakal on. Äkki keegi teab või omab tartu kandis seda või kust oleks võimalik saada seda ?

Posted: 24. Jun 2011 22:13
by extinction
Sapri differ on ju käigukasti sees? :roll:

Posted: 25. Jun 2011 10:45
by mrek000
Ega ma nüüd üli asjatundja pole küll aga kas tõesti ei ole tagagtelg koos diffriga nagu igal teisel autol :O ? Kuidas käigukasti sees ?

Posted: 25. Jun 2011 11:42
by gen
ZAZ on differ käigukasti sees nagu Audidel ainult mootor asub koos kastiga taga.

Eraldi tagasillaga on vene autodest Moskvits ,Ziguli ja Volga(UAZ kaasa arvatud)Kuid need on suht massivsed.Kui huvi on ja viitsimist saab asja ikka.
Väiksem ja kergem on Muravei tagasild(kui õnnestub kusagilt saada).

Muidugi on võimalik ka difrist loobuda ja panna vedama ainult üks tagaratastest.

Posted: 25. Jun 2011 14:21
by IZH
Tagasilda annab ju alati ka kitsamaks teha (Ziguli, Moskvits jne).

Posted: 25. Jun 2011 16:09
by mrek000
Vedama tahaks kindlasti mõlemat ratastest. Põhimõtteliselt ei ole vaja sinna taha üldsegi diffrit kuna tuleb jäikühendus ja mõlemad rattad veavad samakiiresti. Differ on vahel lihtsalt kuna tollega on mõlemad rattad ühendatud ning sinna saab võibolla panna hammasratta, kuhu jookseb kett mootorrattast. Kui on tavaline tagatelg siis rattad jooksevad vaid laagrite peal ning neid kokku tuua ja hammasratas telje keskele panna on palju raskem.
Enam ei tehtagi vist tagatelge ilma diffrita vaid on lihtsalt lehtvedrud jne.


Võibolla tõesti saab tagasilda ka kitsamaks teha. Aga äkki oskate keegi soovitada, kust ma üldse leiaks tagasilda(diffriga) tartumaalt ? Või ehk kellegil isiklikult on pakkuda ?

Muideks ma ei teagnudki et selliseid asju on veel ehitatud kuid juhuslikult ledsin ühe kellegi tehtud masina juba. Näide: http://www.okidoki.ee/item/51133/#largepic

Posted: 25. Jun 2011 16:31
by extinction
Tänapäeval on väga paljudel autodel kasutusel sõltumatud tagavedrustused, kus differ on üksik karp kahe ratta vahel. Muravei differ on ka samas stiilis ja seega ei vasta sinu nõuetele.

Kui sulle on oluline vaid et rattad oleks omavahel ühenduses ja käiks sama kiirelt ringi ilma diferentsiaalita, siis võiks ehk panustada quadide või väiksemate ATV-de tagasillale?

Posted: 25. Jun 2011 19:30
by mrek000
No ikka võib ka atv tagasillale põhimõtteliselt mõelda, aga ma ei tea täpselt, et äkki ta jääb natukene kitsaks ja teiseks peab siis ostma atv rattad, mis on enamasti väga kallid. ja teiseks peab ka siis laagrid meisterdama sinna, või kuidas ? Auto velgi rehve on saada igaltpoolt ja ka endal on olemas neid.

Posted: 25. Jun 2011 20:15
by IZH
Äkki annab mingi vahetükk sinna treida, et siis saaks ju ka auto velgi kasutada?

Posted: 25. Jun 2011 20:22
by mrek000
Nii, põhimõtteliselt kõik on võimalik. Aga siiski, kust ma saaks atv tagatelge ? Või kui tegelikult mõtlema hakata, siis mis on atv tagatelg: Toru + keskel hammasratas. Muud seal ju polegi. Laagrid tuleb ise ehitada. Või oleks siiski auto tagateljega kergem? Põhiküsimus ongi nagu kust üldse saada selliseid asju, muidugi odavalt. Soovitavalt tartumaalt.

Posted: 25. Jun 2011 21:32
by kenekas
Mina arvan et auto tagateljega on kergem:D Aga enne ikka ei tea kui pole proovinud ! Nii et jõudu!

Posted: 25. Jun 2011 21:44
by mrek000
no seda minagi :D. aga KUST ma saan neid ?? Mõtlesin et nagu mingi romulast äkki või kuskilt. Aga kas üldsegi tartu kandis on sellist kohta või kust ?

Posted: 26. Jun 2011 09:08
by donn
Mina arvan, et auto tagasilla kasutamiseks peab tsiklil olema selle vedamiseks ka vastava kubatuuriline mootor peal või siis võiks tagasillast kasutada ainult pooltelgi. See pagana korpus nendel vene masinate sildadel on väikse traigi jaoks mõttetult raske. Kui huvitab, siis mina tegin endale tagasilla NII.

Jõudu!
Donn.

Posted: 26. Jun 2011 09:59
by mrek000
Väga huvitav teostus sul. Hea töö (Y). Hakkan ka ise järjest rohkem kahtlema auto tagasillas, kuna need on rasked.

Põhimõtteliselt ei ole mul kaa veel mootorratast, kuna mõtlesin et ostan odava mootorratta ning tollest ehitan edasi kolmerattaliseks. Muidugi mida võimsam seda parem aga paraku ei leia praegu ühtegi võimsamat ja uuemat masinat kui vene aja iz planeta-d ja jawad. Mõttes oli praegu iz planeta 5 mootor. See 350cc ja mingi 16 kw oli äkki.

Aga huvipärast küsiksin, kui võimast mootorratast sa kasutasid seal ?

Posted: 26. Jun 2011 12:22
by extinction
Kui suurem traik ehitada, võiks juba kasutada mõne väiksema esiveolise auto kogu kapotialust, ehk siis silda koos käigukasti ja mootoriga, keeramine tuleks ainult lukku panna. Neid läbi mädand või avariilisi, kuid töötava südamega väikse litraaziga topsikuid peaks olema kerge saada küll.

Ilma diferentsiaalita silla korral tekivad kohe probleemid traigi juhtimisega. Kui sõidetakse pinnal mis ei võimalda ühe veoratta libisemist, siis kisub keeramise asemel ikka otse minna. Mida laiem on sild, seda suurem on probleem.

Donni projektil oli mu teada kasutuses 150 kuubikuline neljataktiline mootor, huupi pakun kuid see toodab ehk mingi 9-10 kW.

Posted: 26. Jun 2011 13:01
by Käigukast
Kasutaja donni trikil peaks olema vertikaal 150cc hiina mootor vist?

Posted: 26. Jun 2011 17:18
by donn
See võrr on mul jah 150 kuubikuline, kuid 250cc 4T oleks ehk pädevam, rääkimata siis 350cc 2T venelasest. Olen silmanud muidu mõnda Planetast ehitatud auto tagasillaga traiki müügis ka, kõik sõlmed nagu toimiksid, kuid ise eelistaksin ikkagi sillakorpuse kaotamist (see puhtalt minu arvamus).

Ehk õnnestub sul mõni selline juba ümberehitatud isend leida ja seda siis vastavalt oma soovidele modifitseerida? Oleks ehk seda va peavalu vähem.

Extinctioni jutus välja toodud probleem difrita sillaga pööramise osas peab paika - hiljuti õnnestus mul oma vaesemehe atv seljast kordi suurema "päris" atv selga saada ja sellega puid vedada. Isegi see tahtis vaatamata kahele esirattale otse minna, samas puukoorem surus ka korralikult jäigale tagasillale.

Ühesõnaga - tuleb saavutada iseendaga kompromiss. :D

Igaljuhul soovin edu nikerdamisel, kui doonor käes.

Posted: 26. Jun 2011 17:58
by mrek000
Tänud. Egas kellelgi pole käigukasti hammasrattaid pakkuda iz planeta 5-le ?

Posted: 26. Jun 2011 18:15
by urmet48
Mis mootorile sa seda hammasratast otsid? Teemast seda just välja ei loe.

Posted: 28. Jun 2011 13:25
by mrek000
iz planeta 5

Posted: 28. Jun 2011 20:08
by Sapi-Vana
Üle-eelmisel aastal koperdasin Helmes Valgamaa Kutseõppekeskuse töökojas korduvalt ühe suhteliselt lühikese ja kerge vedava diferentsiaaliga tagasilla otsa. Toona öeldi, et see olla pärit mingisuguselt vanalt Fiatilt. Praeguseks ei ole enam ei seda töökoda ega ka ilmselt seda tagasilda, aga kui lähed lammutusse ja küsidki sealt Fiati tagasilda?

Muidugi märksa huvitavam ja rahaliselt mõttekam on paar õhtut keevitusaparaadiga aega veeta ja teha kolme toetuspunktiga (üks keskel ja teised kaugemal ja igaühes laager) tagasild, kus vedavaks teljeks võib olla ka tõmmatud toru.

Kui tahad asja hiljem legaliseerida, siis uuri järele, kui lai tohtis sihuke riistapuu muidu olla. Kui ma ei eksi, siis mopeedi puhul oli lubatud laius 80 cm... mootorratta puhul ma nendesse andmetesse ei ole kunagi süvenenud.

Posted: 29. Jun 2011 12:45
by mrek000
Olen näinud päris mitu videot juba, kus lithsalt toruteljega on ära see murdunud ja peab olema ülimalt sirge, et resonantsi ei läheks. Äkki ikkagi on mingi kerge auto tagateljega veitsa kergem teha. Tuleb küll kaalult raskem aga see ei pea püsima paksu lume peal. Tuleb vaid leida auto millel on kerge telg.

Milline see fiati tagasild muidu on ? Kujult nagu tervik nagu siksil ?

Posted: 29. Jun 2011 18:05
by Sapi-Vana
Nagu siksil jah, aga oluliselt peenem ja saledam. Ning siksi tagasillaga võrreldes üle mõistuse kerge.

Posted: 29. Jun 2011 23:52
by gen
Kui õieti mäletan siis tagaveolisi Fiate tehti 70datel,hilisemad on ju esiveolised.Või ma eksin?

Posted: 03. Jul 2011 13:42
by mrek000
Oskab keegi öelda umbkaudselt palju kaalub 01 tagasild ?

Posted: 03. Jul 2011 14:59
by kaasik
Pakun, et ilma ratasteta 50-60 kilo...

Posted: 03. Jul 2011 18:41
by irukas
U 60 kilo ta on küll üksinda andis ikka tõsta ja liigutada.

Posted: 05. Jul 2011 11:19
by mrek000
Aga kuidas selle fiatiga siis on ? Pole lammutusse veel jõudnud küsima minna, aga mis see tõde siis on või kas on üldse leida veel fiati tagasildu ?

Posted: 05. Jul 2011 11:21
by minimo
Pigem otsi muravei differ ja tee sellest midagi.. Donni trike on heaks ettekujutuseks ju

Posted: 08. Jul 2011 11:45
by mrek000
Sorry, aga projekt jääb kahjuks ära. Loodetavasti saavad mõned inimesed ideid ja natuke targemaks, kellel tuleb kaa selline mõte. Edu teile igatahes.