Page 1 of 2

Iz planeta sport

Posted: 07. Oct 2011 21:20
by iz350super
Kindlasti olen paljudele pinda käinud üha uuesti ja uuesti küsimusega, kust saada iz spordile väntvõlli. Selle pika küsimis protsessi tulemusena leidsingi ühe foorumlase, kellelt ostsin mootori, kaasa sain raami, mis plaanis ei olnud, arvatust suurem väljaminek oli. Aga kõik need jutud iz spordis, et tal on iga käiguga jõudu,ja korralikult pöördesse jookseb pani se mind selle kallal vaeva nägema.

http://www.upload.ee/image/1715172/DSC_0141.JPG

Posted: 07. Oct 2011 21:21
by iz350super
Niimodi vedeles see raam juba pikkiaastaid kuuris:

Posted: 07. Oct 2011 21:23
by iz350super
sai siis välja toodud, kummid üle vaadatud pilti ka


http://www.upload.ee/image/1715179/DSC_0005.JPG

Posted: 07. Oct 2011 21:27
by iz350super
Ostetud mootoridoonor lahti võetud, sest leidsin lõtkuga väntvõlli, mind rahuldas see suurepäraselt, sest valikut mul polnud.

http://www.upload.ee/image/1715192/DSC_0118.JPG

Posted: 07. Oct 2011 21:31
by iz350super
Eelmine väntvõll ei ole minu poolt lahti pressitud, seda võin öelda, et väntvõlli paled on väljapuurimisega tuksi keeratud, siis arvati et neid juppe liigub palju, ja ei hakatud täppisteadust aretama, ega koralikult lahti pressima. See siis tehaseväntvõll, mis tänu veneajal leiduvate lääneõlidega oli kokku lastud joosta.


http://www.upload.ee/image/1715205/iz_v ... nusedl.JPG

Posted: 07. Oct 2011 21:33
by cyc
Kui mootori ehitamine käsil on siis võta väntvõll ikka pooleks, näed ära kui hull on kepsu tööpinna olukord ja kui lõtk on minimaalne siis uue kepsulaagri paigaldamisel võib see sootuks kaduda.

Posted: 07. Oct 2011 21:33
by iz350super
varsti valmis.

Posted: 07. Oct 2011 21:37
by iz350super
Pilt siis täitsasõidukoras iz spordist, tagaporikas on jutude järgi vibratsioonis ära murdunud, kuna plastmassi segu ei olnud õige. Ületõmbamine on välisatud.

http://www.upload.ee/image/1715156/Vastuvott_005.jpg

http://www.upload.ee/image/1715231/Vastuvott_001.jpg

Posted: 07. Oct 2011 21:43
by iz350super
Ja siis see juhtuski, sõitsin esimese käigugaja ikovi karbussi peal on gaasi pingutus kruvi või kuidas seda nimetada, see jooksis lahti ja vajus viltu, gaas jäi peale. Nagu vene tsiklitel kombeks ei lase enam käiku ka vahetada kui gaas peale jääb või jääb kahe käigu vahele.
Õnneks sain sõita sellega ikka põhimõtteliselt terve suve täites terve küla maheda põrinaga 4 käiguga vaikselt mööda küla sõites.
Nüüd aga olen oma murega jälle alguses....


Kust saada iz spordile väntvõlli?

Posted: 08. Oct 2011 21:15
by iz350super
Oskab keegi aidata, kust telida või mida teha? Kas see oleks võimalik et puurida spordi keps alt suuremaks va vana izi tapp sisse, alumised mõõdud peaksid identsed olema.

Posted: 08. Oct 2011 21:43
by iz350super
Kas see tõsi et sporte tehti nii nõellaagritega kui puksidega(ülemises kepsusilmas)?

Posted: 09. Oct 2011 07:50
by madeinussr
iz350super wrote:Oskab keegi aidata, kust telida või mida teha? Kas see oleks võimalik et puurida spordi keps alt suuremaks va vana izi tapp sisse, alumised mõõdud peaksid identsed olema.
on võimalik
iz350super wrote:Kas see tõsi et sporte tehti nii nõellaagritega kui puksidega(ülemises kepsusilmas)?
on tõsi

E.

Posted: 09. Oct 2011 19:16
by iz350super
Kas puks ülemises kepsusilmas hoidis ära ka nõellagritele omase tirina?

Posted: 09. Oct 2011 19:19
by iz350super
Oskab keegi öelda kust saaks grafiit pronksi?, see sobib ülemise puksi tegemiseks.

Posted: 09. Oct 2011 19:55
by madeinussr
iz350super wrote:Oskab keegi öelda kust saaks grafiit pronksi?, see sobib ülemise puksi tegemiseks.
Tallinnas on paar firmat kust saab osta erinevaid metalli, omale ostsin paar aastat tagasi berüllium pronksi või midagi sellist. Jupp isegi alles veel, siiski soovitan nõellaagrit, kestab kõvasti paremini ja kauem.
Kulunud laager tuleb lihtsalt uuega asendada.

Posted: 09. Oct 2011 21:19
by iz350super
Soovitate cz500 oma või originali?

Posted: 09. Oct 2011 21:26
by madeinussr
iz350super wrote:Soovitate cz500 oma või originali?
Soovitan uut, vahet pole mis mudeli oma kui mõõdud õiged. kloostrimetsas on väga korralikke laagreid saada, CZ-i mehed panevad oma ratastele ja mina panin oma Spordile ka.

Posted: 14. Oct 2011 23:13
by iz350super
Lugesin iz spordi väntvõlli teemast et:(automotos)
feliks85
Registreerimata


Post: #7
RE: Väntvõllist(IZ Sport)
vanematel sportidel kasutati nõellaagrit.uuemad aga puksiga.ja kui saladus pole siis ega sa seda sealt mazapperist ei tellinud???

Mazepper, mingi pood või sait?

Posted: 14. Oct 2011 23:28
by Nobody
iz350super wrote: Mazepper, mingi pood või sait?
Google otsing: Umbes 23,200 tulemust (0,11 sekundit)

See 0.11 sekundit on ilmselt väiksem aeg kui ligi pooletunnine ootamine foorumist vastust. Ehk siit ka vihje, kust sa "mazazepperi" kohta infot saad... :roll:

Posted: 18. Oct 2011 11:35
by anti_biootikum
mis päritoluga need tagumised amordid on? Paistab, et on isegi vedurde jäikuse sättimise võimalus ja puha.

Posted: 18. Oct 2011 12:52
by cyc
Tagumised amordid on originaalid.

Posted: 19. Oct 2011 20:14
by iz350super
Kas keegi teeks mulle väntvõlli ära? paled on mul olemas ja kokkujooksnud spordi keps ka, kui sellest abi on.

Posted: 19. Oct 2011 22:55
by madeinussr
Keegi kindlasti teeb, küsimus on ainult rahas.. :roll:

Posted: 20. Oct 2011 15:16
by cyc
Saada asjad mulle, teen ära. Suhtleme edasi privas.

Posted: 03. Jan 2012 21:53
by iz350super
Mõtlesin et ei hakka uut teemat tegema.
Mul iz spordi forsitus silinder, korraliku bütseppa tehtud, omal ajal polnud mingeid cz kolbe vaja sinna panna, peaasi et oli krossi ikov peal, ning ole mees ja kääna tühjaks!! :evil:
Mu soov oleks anda oma forsitud ning tavaline pl silinder teadja mehe kätte kes võtaks forsitud silkust mõõdud, ning teeks, kui nii võib öelda siis koopia.
T.M

Posted: 03. Jan 2012 22:39
by madeinussr
http://forum.ck.ua/viewtopic.php?f=85&t=74052 näed siit saad kolvi ja kepsu ja originaal sõrmelaagri pealekauba! :lol:

Posted: 04. Jan 2012 22:09
by iz350super
Need originaalsed jupid nendeks, aga kas siin mõnda mees on kes oskaks forsitud silindrilt mõõte võtta ja teise samasuguseks teha?

Posted: 04. Jan 2012 23:39
by iz350super
Selleks on ikka omi tööriistu vaja, mida minul kõike kindlasti ei ole.

Posted: 05. Jan 2012 17:50
by iz350super
Huvitav vaikus....

Posted: 05. Jan 2012 19:32
by madeinussr
Ei tea jah :roll:. Palju sa muidu väärt töö eest ka maksta kavatsed?

Posted: 05. Jan 2012 19:39
by iz350super
hinna ütleb ju meister, niisama ei hakka lõõpima numbritega!

Posted: 05. Jan 2012 21:22
by iz350super
Ei pea proff olema, et näha et forsitud silindril on aknad, kui nii võib öelda silmnähtavalt suuremad.

Posted: 05. Jan 2012 23:13
by yamu
Kanaleid portida ei ole ju raske ise teinud rolleritel neid küll ja küll

Posted: 05. Jan 2012 23:59
by iz350super
Seal ikka mõõdud on juba ikka väga väikesed, ning sealt ka täpsus!
Ning nagu ennem mainisin on seal spetsiifilisi tööriistu vaja.

Posted: 06. Jan 2012 00:01
by iz350super
ei tea kas ükski roller nii suurt silindrit ka omab? sinna mahub pea-ziguli 01 kolbki sisse.

Posted: 06. Jan 2012 00:34
by yamu
iz350super wrote:ei tea kas ükski roller nii suurt silindrit ka omab? sinna mahub pea-ziguli 01 kolbki sisse.


Mis vahet sel kolvi mõõdul ja kanalite suurusel on portimine käib mõlemal ühtemoodi ja jah on vaja spetsiifilisi tööriistu aga need olemas kõik

Posted: 16. Jan 2012 20:36
by iz350super
Kas see animatsioon peab selles suhtes paika, kas uuematel sportidel siis sellised kolvid?
Nagu kergemaks tehtud.

http://www.youtube.com/watch?v=pooQ7uPo ... re=related

Posted: 16. Jan 2012 20:52
by Nobody
Ma ei ole küll sport-izi mees, kuid mulle näib, et tegu on modelleeritud spordimootoriga klapiga sisselaske jaoks.

Posted: 16. Jan 2012 22:56
by iz350super
Klapiamootoritel on siis vajalik kolvil küljepealne auk?(lohk, pildijärgi raske öelda)
Ei puutu eriti klapidega kokku, lihtsalt olen üht krossika 4t kolbi näinud, see oli omapärane.

Posted: 16. Jan 2012 23:48
by Nobody
Ei, ei. Ära aja seda segi 4T mootoritega!

Selle ingl. k. nimetus on reed valve (otsi wikipediast)
Reed valves are commonly used in high-performance versions of the two-stroke engine, where they control the fuel-air mixture admitted to the cylinder. As the piston rises in the cylinder a vacuum is created in the crankcase beneath the piston. This vacuum opens the valve and admits the fuel-air mixture into the crankcase. As the piston descends, it raises the crankcase pressure causing the valve to close to retain the mixture and pressurize it for its eventual transfer through to the combustion chamber.[1]

Posted: 18. Jan 2012 14:46
by teints
See video on idapoolsete tuuniate aretis, sealpoolsed foorumid on ka igasugust huvitavat tuuningut täis.

Posted: 18. Jan 2012 21:01
by iz350super
Samas, see mõte pole ju samas ka paha.

Posted: 26. May 2012 21:18
by iz350super
Tere jälle.
Nimelt olen enda mootoriga niikaugel, et käigukast koos, ning kolvi otsingutel.
Kuid juttu tahtsin teha sellest, et rem 1 silinder oli kokku jooksnud, Ilma triipude, ega kraapsudetta. Probleem aga selles, et seintel on kohati sulakolbi.
Mu küsimus oleks siis, kas on mingi lahus (hape) mis lahustaks kolvi sodi, kuid jätaks hülsi puutumatta. Ning tööpind jääks korralik?
T.M

Posted: 26. May 2012 22:27
by Nobody
Pole kindel, kas see variant parim on, kuid ehk annab selle eemaldada näiteks tööriistamarketis müüdava veoka pidurisilindri hooniga...

Hooniga on ikka aegajalt silinder üle käia. Panna akudrelli otsa ning kruvireziimil mõned korrad üles alla läbi liigutada. Teeb nn kalasaba mustri peale, mis aitab mootoril paremini õlituda. Nii vähemalt rääkis üks mootoreid parendav motohuviline mulle. Endal olen selle hooniga mopi silindreid üle käinud.

Posted: 26. May 2012 23:15
by muhv
Torusiili võid proovida peale panna. Ise olen nii teinud, tulemusena alumiiniumijäägid muutuvad vahuks, pärast saab lapiga maha pühkida. Malmi ei kahjusta.