loomneinimene wrote:Aga Kas mootori kinnituste ja kabariitide poolest läheb Tuula 200 rollerile ka T200M mootor või "Muravei" oma?
Kas ka karbuss sama?
Minu Tuula 200 -l oli peal T200T mootor. Kas selle saab edukalt asendada ka T200M mootoriga?
Mis on nende mootorite peamised erinevused?
Äkki keegi teab.........
Kinnitused T200/M/T mootoritel on kõik samad. Muravei on valmistatud Tula ja Turisti, Tulitsa osasi kasutades vastavalt sellele mis parasjagu tootmises oli ja laos vedeles. Nii et pead ei anna aga kinnitused peaks samad olema.
Tuula T200 rolleril oli peal T200 mootor mis oli ainult dynostarteriga, st ilma jalakäivituseta, ja esimestel mudelitel oli veel käigunäidik kah.
T200M mootorit kasutasid viimased Tuulad T200M ja esimesed Turistid T200M. Kuid see ei ole reegel sest komplekteerimisel kasutati seda mis laos parasjagu oli. Nii näiteks on minu 1974a Turist-M peal kah T200T mootor, mis on tegelikult Turisti järglase Tulitsa oma. Seega minu Turist sai Tulitsa mootori peale veel enne kui esimesed Tulitsad ametlikult tehasest hakkasid tulema mõned aastad hiljem
Mootorit vahetatud ei ole kuna roller on tehaseliinilt tulles koguaeg meie peres olnud.
Need kõik mootorid on välimuselt sarnased v.a T200 mis ilma käimalöömis vändata. aga tegelikult nad täpselt samasugused ei ole, erinevus puudutab osasi sisemisi detaile, laagreid ja simmerlinge jne.. Igal järgmisel mootoril alates T200 on rohkem hobujõude ja rolleril suurem lõppkiirus. Kuigi siin olen täitsa nõus eelmise postitajaga, muudatused üldjuhul ei olnud väga suured, vahetati silindripead ja muudeti surveastet või tehti veel midagi mitteolulist ja siis raporteeriti suurest edasiminekust
Aga jah, kinnituste poolest istub su Tuulale ka T200M mootor, aga kui võimalik siis soovitaks sul taastada see originaali lähedasena sest igasuguseid Tulitsaid ja Muraveid liigub veel ringi ja interneti kuulutustes, aga vot kõige esimest T200 on juba keerulisem leida. Mis muidugi ei tähenda et se nüüd hullult kallis rariteet oleks aga lihtsalt põllurallikaks tasuks midagi muud ehitada..
Karbüraatoriks on T200M ja T200T originaalis K36G, aga neid asendatakse tavaliselt K65G, see täht seal lõpus on üsnagi tähtis. Kui vahetad karpat siis vaata et düüsid (zhiklöörid) seal sees oleks õiged, Muraveidel ja traktorite peal kasutatud mootoritel on need tavaliselt suuremaks puuritud ja originaal seadetes rolleril põhjustab palju peavalu. Üldse nendel mootoril peab kogu se süüte-kõtte süsteem korralikult ära reguleeritud ja sätitud olema, muidu ei tööta korralikult.
Edu ehitamisel, ja ehk näitad ka pilte seisukorrast ja ehitusest ja mida teha plaanid sellega? (pilt aitaks selgitada välja mis loom sul üldse on)
Kui midagi veel huvitab siis küsi.
Edit:
Tuli meelde et just silindri-kolvi süsteeme ei tasu neil mootoritel omavahel vahetada kuigi kinnituste poolest istuvad.