Page 1 of 1

Kuidas vahetada V-50 käigukasti?

Posted: 15. Nov 2011 16:08
by sempron
Sooviks kõikvõimalikke õpetusi, sest pole seda varem kunagi teinud.

Lühidalt:esihammakas murdus lambist käigukastivõlli küljest maha. :x

Posted: 15. Nov 2011 22:36
by irukas
V-50 on üks lihtsamaid mootoreid tuleb ta lihtsalt molekulideks võtta ja võll välja vahetada.

Posted: 16. Nov 2011 19:56
by sempron
Vb jh aga pole ennem mootoreid lahti võtnud ja ei tea mis tööriistugi vaja läheb. :oops: Sellepärast tahakski, et keegi seletaks täpsemalt : )

Posted: 16. Nov 2011 20:54
by extinction
suur haamer ja korralik meisel on alati abiks.

Posted: 16. Nov 2011 22:06
by sempron
WTF??? kindlasti teeb haamer palju kasu :? Ega ma seda teemat mingi nalja pärast välja mõelnud.Edaspidi võiks siia kirjutada ikka need kes teavad mida teevad.

Posted: 16. Nov 2011 22:47
by madeinussr
Kui sul näpud just nuudlid pole ja kruvikeerajat ning mutrivõtmeid näinud oled siis hakka pihta.

1) trossid lahti ühendada
2) summuti lahti ühendada silindri küljest abiks nr 10 võti.
3) pane mootori alla mingi anum ja lase õli välja, õlipunn on mootori all, keera see lahti ja õli jookseb välja.
4) mootor raamist eraldada, kolme poldiga on kinni, olenevalt poltidest võib vaja minna 12,13,14 võtit.
5) tõsta mootori kõrgemale puhtamale alusele, näiteks töölauale.
6) eemalda siduri ja süütepoolsed küljekaaned, aitab tavaline korralik suurem kruvikeeraja.
7) eemalda karburaator silindri küljest, nr 10 võti.
8) eemalda sidur, selleks on sul vaja sidurikorv fikseerida ja surveplaat pealt keerata, ole ettevaatlik, plaadi all on vedru ja see on suure surve all.
9) sidurikorvi ja ülekande hammasratta eemaldamiseks on vaja 17 padrunit ja natukene nutti. (nüüd oled mootorit juba niipalju tundma õppinud, et peab juba natukene nutti ka olema).
10) keera lahti sidurist teisel poolt mootorit olev elektronsüüde, 3 kruvi ja aitab kruvikeeraja.
11) eemalda magnet, selleks on vaja 11 või 12 võti, keerad poldi pool lahti ja koputad kummi või puuhaamriga magnetit(polti), kui loksub keerad poldi üleni välja ja eemaldad magneti koos kiiluga.
12) keera lahti mootorit kinnihoidvad kruvid, need on sissekeeratud siduripoolt mootorit. vaja läheb kruvikeerajat.
13) keera lahti ja eemalda silindri tikkpoltide mutrid, need asuvad silindripea peal, küünla vahetus läheduses.
14) eemalda silindripea ja silinder.
15) "tõmba mootor pooleks"
16) vaheta võll


ps: autor ei vastuta ühegi tema õpetuste järgi lahti võetud mootori äralõppemise pärast.

pps: õpetus ei pruugi olla täielik

Posted: 17. Nov 2011 10:09
by sempron
A kui siduriplaat kõva surve all on, siis kui hästi selle tagasi peale saab?Kas tõmmitsat ja muid eritööriistu vaja ei lähe?

Posted: 17. Nov 2011 11:25
by Nobody
Osavamate näppudega saab ilma hakkama, kuid on ka nende kõige jaoks tõmmitsad olemas. Motokuur.ee esilehel on failide kogumiku link, tõmba sealt alla 50ccm ja delta manual, täpne õpetused ja soovikorral näidised, kuidas ise rakiseid teha olemas.

Posted: 18. Nov 2011 23:28
by gen
Väike soovitus:enne iga asja lahti võtmis jäta meelede kuidas algselt oli.Kui meede jätmisega raskusi soovitan pildid teha.Kokku pannes on suuresti abiks.

Veel parem kui saad lahti võtmisel ja kokku panemisel abiks võtta kellegi kellel on sellel alal kogemusi.

Posted: 19. Nov 2011 09:43
by vorrimen
huvitav,mis rakised ja asju te kasutate et seda siduri surveplaati peale panna

mina surusin lihtsalt käega selle surve plaadi peale , nohh paaril korral sain selle plaadi või vedruga vast vahtimist kah