Page 1 of 2

"Druzba riga" madis06

Posted: 18. Dec 2011 18:17
by madis06
Nii, mõtlesin, et teen ka oma teema.
Kõigepealt sai asi alguse sellest, et ehitasime sõbrjuures koerale kuuti. Kuna sõbral on 2 mootorsaagi siis mõtlesime et paneks ühe sae rattale peale(pole õrna aimugi kuidas see oleks pidanud välja nägema). Siis tuli mulle meelde et kuuriall seisavad 2 druzba saagi, millest 1 töötas üsnagi hästi. Sai siis ka klassivennale ideest räägitud ning selgus, et tal seisab 1 riga raam (pakun et riga 13 raam, kuid ei ole kindel). Peale kooli saigi järgi mindud ja see "isend" ära toodud. Sealt see asi tulema hakkaski. Lisan mõned pildid ka et mis jakuidas(vabandan fotode kvaliteedi pärast sest telefoniga tehtud).

Toomise hetkel nägi ta välja selline:
Image


Edasi sai siis raami kohendatud ja suuremaks tehtud et mootor ilusti vahele ära mahuks: Image

Ja koos mootoriga näeb ta välja selline: Image

Hetkel siis veel niipalju teha et mootor ainult vaja kinni panna. Kui see kunagi valmis peaks saama siis tuleb veel pilte ja ehk mõni video ka.

Posted: 18. Dec 2011 22:00
by arvi
See muideks riga 7 raam, millel on riga 13 paak. Kas müügist või vahetusest huvitatud pole?

Posted: 18. Dec 2011 22:11
by vesipea
päris normaalne näeb välja, olen ise ka üritanud ehitada druzba mootorit jalgratta raamile aga ei tulnud midagi välja sest kolvi rõngad purunesid koguaeg :P

Posted: 18. Dec 2011 22:32
by madis06
Tänud arvile ifo eest, ise ei ole nede asjadega eriti hästi kursis.
Kuid hetkel küll vahetada ega müüa ei tahaks, kõigepealt tahaks ikka ise ka sellega proovisõidu ära teha.

Posted: 19. Dec 2011 01:13
by Sapi-Vana
Vaata et sa siis proovisõidul sinimundreid ei kohta. Sihuke riistapuu on äraarvamatute rikkuste allikas. Riigikesele muidugi ja sinu rahakoti arvelt.

Ma siin natuke rehkendasin... ütleme, et sul ei ole ei ükskõik millise mootorsõiduki juhtimise juhiluba ja sa jääd sihukese masinaga negatiivselt meelestatud mentidele kämmalde vahele. Palju siis sinu taskust riigikesele kukub?

1) juhtimisõiguse puudumise eest kuni 100 trahviühikut,
2) registreerimata mootorsõiduki juhtimise eest kuni 100 trahviühikut,
3) tehnonõuetele vastamise kontrolli mitteläbimise eest kuni 50 trahviühikut,
4) tehnilise rikkega mootorsõiduki juhtimise eest (ja seda see pooleldi valmis mopeed ju on, eriti veel selliselt muudetud raamiga) kuni 100 trahviühikut,
5) omavoliliselt ümberehitatud mootorsõiduki juhtimise eest kuni 50 trahviühikut,
6) keskkonnaohtliku mootorsõiduki (ta sul ju läriseb liiga valjult, eks) juhtimise eest kuni 50 trahviühikut,
7) kui selle kõigega kaasneb liiklusoht (ja kaasnebki), siis lisa veel kuni 100 trahviühikut.

Mina sain matemaatilise maksimumi 550 trahviühikut. Vanasti oli 1 trahviühik 60 krooni. Seega võimalik maksimum 33000 krooni ehk umbes 2109 eurot.

Kui see kõik juhtub aga näiteks pärast tinapanekut, kus sa oled lenksu taha lasknud oma sõbra, siis tundub see 2109 euri kerge litsimusina.

Posted: 19. Dec 2011 17:12
by delta-501
Ei midagi halba aga selliste aparaatumite ehitusel on seadused viimased asjad mida vaadata. Linna sellistega niiehknaa ei roni ja niisama paugutamiseks on maakohtades ruumi küll ja veel.

Posted: 19. Dec 2011 17:49
by madis06
jamh, ega ei olegi plaanis sellega iga päev ringi kärutada, vaid lihtsalt sai rohkem huvipärast sellist asja tegema hakatud.

Posted: 19. Dec 2011 17:58
by madis06
Nüüd oleks selline väike küsimus, et kas ketilukku saab ise ka kuidagi teha ja kui saab, siis kuidas? ise ei ole sellise asjaga eriti kursis

Posted: 19. Dec 2011 20:19
by Sapi-Vana
Ketiluku saab osta. Või kui seda ei ole, siis lihtsalt lööd torniga ühel lülil needid millimeetri allapoole, võtad lüli lahti ja pärast vasaraga tambid lüli kokku tagasi. Igasugune pornograafia traadiga jäta ära, sest kui see "patentlüli" töö käigus lahti läheb, siis sinu kukkumine saab olema selle hooaja haledaim.

Posted: 20. Dec 2011 22:09
by madis06
Asi siis niikaugel, et mootor on ilusti küljes, töötab ka ilusti aga hammakad ei ole kohakuti niiet kett jookseb viltu. Ilmselt tuleb mootorit veidi teise küljepeale liigutada, sest see oleks ilmselt kõigelihtsam variant.

Posted: 20. Dec 2011 23:19
by minimo
madis06 wrote:Asi siis niikaugel, et mootor on ilusti küljes, töötab ka ilusti aga hammakad ei ole kohakuti niiet kett jookseb viltu. Ilmselt tuleb mootorit veidi teise küljepeale liigutada, sest see oleks ilmselt kõigelihtsam variant.
Kõigepealt hakkasid mootorit peale panema, ketti vaatamata? :D

Posted: 20. Dec 2011 23:42
by madis06
minimo wrote:
madis06 wrote:Asi siis niikaugel, et mootor on ilusti küljes, töötab ka ilusti aga hammakad ei ole kohakuti niiet kett jookseb viltu. Ilmselt tuleb mootorit veidi teise küljepeale liigutada, sest see oleks ilmselt kõigelihtsam variant.
Kõigepealt hakkasid mootorit peale panema, ketti vaatamata? :D
kui kinnitused tegin siis tundus olevad korras, kuid nüüd peale vaadates on ikka päris viltu. ehk siis 7 korda mõõda ja 1 kord lõika :D

Posted: 22. Dec 2011 20:00
by madis06
Hetkel on muu kõik enam vähem, kuid karpaga ei oska midagi peale hakata.
Uputad siis läheb enamvähem tööle, 10m saad sõita ja siis sureb välja. Kruti seda kuidas tahad aga paremaks ikka ei lähe, äkki keegi oskab head nõu anda?

Posted: 22. Dec 2011 20:54
by V6rrRacing
See Druzba karpa ning seda sa korralikult toimima ei saa.
Ma soovitan sulle, et areta mingine teise masina karpa peale. 8 )

Posted: 22. Dec 2011 21:03
by madis06
V6rrRacing wrote:See Druzba karpa ning seda sa korralikult toimima ei saa.
Ma soovitan sulle, et areta mingine teise masina karpa peale. 8 )
aga kui ma saaks kusagilt mingi tänapäevase sae karpa, kas see hakkaks siis enamvähem toimima??

Posted: 22. Dec 2011 21:29
by russivend
vb sobib äki pocet bike karburaator kuidagi peale, kindel muidugi ei ole.

Posted: 22. Dec 2011 21:55
by minimo
madis06 wrote:
V6rrRacing wrote:See Druzba karpa ning seda sa korralikult toimima ei saa.
Ma soovitan sulle, et areta mingine teise masina karpa peale. 8 )
aga kui ma saaks kusagilt mingi tänapäevase sae karpa, kas see hakkaks siis enamvähem toimima??
Mingi rolleri karpa sobiks sinna rohkem kui hästi, hakkab vähem bensiini ka võtma. Rolleriklubis neid alates 14mm ikka liigub.

Posted: 23. Dec 2011 10:40
by arvi
Rolleriklubis on ka kasutaja võsavillemi poolt tehtud Drusba mootoriga sõiduk , seal peal on ka rollerikarburaator koos kollektoriga. Hiljem on see vahetatud Ural sae mootori vastu.

Posted: 23. Dec 2011 18:02
by Käigukast
Mul on druzba tutikas silku olemas! Huvi siis ps!

Posted: 24. Dec 2011 15:36
by veepoiss
Muide saab väga hästi karpa timmi . Mul enal on kart druzba mootoriga aga sulle soovitan võtta karpa lahti vaadata kas karpa on puhas ja kas see suur kummi tihend (tule präägu selle nimi meelde) on korras korras.Mul endal oli sama jama et see kummi tihend oli hästi väike auk ja sain ka sõita 5-10 meetrit ja suri välja .

Posted: 24. Dec 2011 17:33
by irukas
Kõige lihtsam on peale panna lõdvikuga k-55 karbuss toimib juba aastaid kenasti.

Posted: 25. Dec 2011 15:23
by madis06
lisan siia siis vahepeal mõned pildid ka, milline see masin nüüd välja näeb.

Seal, kus on punane ring ümber tõmmatud, sinna on panud plaat alla, mille otsesse on tükid otsa keevitatud, et ta ära ei väänuduks käimatõmbamisel.

Image

kinnitustest ka:
Image
Image

Posted: 25. Dec 2011 18:38
by Sapi-Vana
Ma vaatan neid keeviseid ja õudus ronib ajju. Kuna sa nagunii pead ilmselt ühe korra veel mootori maha võtma, siis proovi sedasi, et pane ratas seisma ja viruta täiest jõust valimatult raamile ristisuunas jalaga. Kui midagi läks puruks või murdus, siis mõtle sellele kui suurele õnnele, sest seda ei juhtunud näiteks hüppelt maandudes või (ne dai boh) maanteel.

Kõige masendavam koht minu silmade jaoks on see alumise raamitoru põlv, mis tundub olevat materjalist nimega MALM. Seda sa ju ometi teadsid, et kui malmi keevitada, siis tuleb kõigepealt malmist detail kuumaks ajada (leeklambiga, ahjus, lõkkes...), sest vastasel korral kui malmdetail keevitades ei purune, siis ühendus jääb pehmelt öeldes juhusliku tugevusega. See tähendab, et mõnikord võib hästi ka minna. Enamasti aga ei.

Selliste keevitustega sain ise ka umbes 10 aastat tagasi hakkama ja näiteks jalgratta lenks just ühe sellise "tugeva ja usaldusväärse" kinnituse koha pealt eraldus. Sõidu käigus muuseas. Kui praegu skalpi katsun, siis seal on see rebend siiani mõnusa kõrgema jondina tunda.

Lõika 4mm plekist 8 cm pikad vitsad ja keevita need oma praegustele keevitustele pikisuunas kolmest murdesuunast peale, siis on kinnihoidev jõud oluliselt suurem. Ja enne seda lase siis ikka aluskeevitused relakaga siledaks ka. Näed kohe ära, millise kvaliteediga need kinnitused on.

Seda pole kirjutatud üldse mitte paha pärast või soovist kellelegi jõuluajal ämbritäis paska hinge valada... mõtle nii, et sa teed omale masina, mille veojõud tekitab eluohtlikult suure koguse energiat ja kui selle raam ei ole veojõudu vastu pidav, siis sa lihtsalt sõidad sellega halbade asjaolude kokkulangemisel igal juhul surma ja kogu lugu. Veidi kergemal juhul korjad sa ise oma kondid kokku ja alustad rattaprojektiga nullist uuesti. See jälle on räme põmakas enesehinnangule.

Kui sihukest asja teha, siis teha võimalikult korralikult ja üks kord.

Posted: 25. Dec 2011 21:45
by El3kTriK
Ega selliste asjadega nalja ei tehta küll...
Aga muidu jõudu projektiga!

Posted: 26. Dec 2011 01:34
by madis06
Ma vaatan neid keeviseid ja õudus ronib ajju. Kuna sa nagunii pead ilmselt ühe korra veel mootori maha võtma, siis proovi sedasi, et pane ratas seisma ja viruta täiest jõust valimatult raamile ristisuunas jalaga. Kui midagi läks puruks või murdus.....
Sulle ilmselt ainult tundub, et on nõrk, sest kui raam valmis sai siis ma juba katsetasin igate moodi, kas raam sai ikka vastupidav, minu kehakaalu jaksab see ilmselt ka mingi hüppepeal kinni hoida, ilma et kuskilt midagi ära murduks või katki läheks.

Kõige masendavam koht minu silmade jaoks on see alumise raamitoru põlv, mis tundub olevat materjalist nimega MALM......
See raamitoru põlv, mis seal on ei ole tehtud malmist.


Igastahes tänan, et tunnete minu tervise pärast, sest ega ei ole väga huvitatud küll, kui raam peaks poole sõidupealt juhuslikult pooleks minema

Posted: 26. Dec 2011 17:04
by madis06
Nii, tuleb jälle üks küsimus, kas druzbal on kuidagi võimalik sidurit pingutada, et see hakkaks veidi kõrgematel pööretel vedama? Sest hetkel on sedasi, et nii kui ma ta käima tõmban, hakkab taguratas ringi käima.

Posted: 26. Dec 2011 18:10
by arvi
Võimalik on ka see ,et sul on gaasitross liiga pingul või tühikäigupöörded liiga kõrged.

Posted: 26. Dec 2011 18:21
by madis06
kui ta mul jalapeal seaisab niiet taguratas õhus on siis sa töötab ilusti, ilma et välja sureb

Posted: 29. Dec 2011 19:48
by madis06
Täna sai siis umbes 6 km maha sõidetud ilma suuremate probleemideta. Kuid käekõrval kojulükkamisest ma ei pääsenud sest starteri tross andis otsad ja ma pidin temaga 1.4 km käekõrval koju kõndima. :D

Posted: 30. Dec 2011 07:37
by Sapi-Vana
Ne pere¸ivai. Võrriga käekõrval kojuminek on asi, millest ükski võrrimees ilma ei jää. Tore, et masinast asja saab.

Posted: 10. Jan 2012 17:45
by madis06
Tulen ja kurdan jälle enda muret. Probleem siis selline et et kui ta jalapeal seisab ja taguratas õhus on siis saab vaikselt gaasiga pöördesse meelitada ning siis poob mingi kohapelt kinni, ehk meelita gaasiga teda kuidas tahad , välja sureb ikkagist. Ise arvasin et äkki võtab kuskilt vahelt õhku aga kindel seles ei ole. Oleks tänulik kui keegi suudab mulle selle kohapealt tarkust jagada.

Posted: 11. Jan 2012 19:30
by Sapi-Vana
Siin võib olla hoopis see asi, et õhku tuleb õigest kohast ja parasjagu, aga hoopis bensiini tuleb segusse liiga palju peale. Ehk siis karbuss uputab.

Posted: 11. Jan 2012 19:56
by madis06
okei, kui mingipäev aega saan siis uurin seda asja.

Posted: 11. Jan 2012 20:26
by arvi
Võid mu Urali(sae) mootori siis hoopis osta ka karbuss uputab, starteri tross vaja pingule tõmmata, Sapi-Vana rääkis küll ostmisest aga sinna see jäigi. :D

Posted: 20. Feb 2012 15:43
by sempron
Kas druzba käib nagu tavaline uuem saag 2-2.5% seguga?

Posted: 20. Feb 2012 16:21
by madis06
sempron wrote:Kas druzba käib nagu tavaline uuem saag 2-2.5% seguga?
1:15 peaks olema ehk siis 6.7%

Posted: 27. May 2012 16:47
by madis06
Pole siis päris pikalt midagi kirjutanud, sest karpa eriti ei toimunud ja ei viitsinud sellega eriti jamada ka. täna sai siis peale pandud mingi jonserdi muruniiduki karpa mis toimib ülihästi võrreldes eelmisega. gaasi võid keerata nagu tahad, välja ta ei sure(väljaarvatud kui gaasi täiesti maha keerad). Laen siia mõned pildid ka juurde.Image
ja kinnitusest kah
Image

Posted: 28. May 2012 17:06
by madis06
Väike küsimus juurde, kas kuidagi saab druzba mootorile võimsust ka juurde, ise arvasin et võiks sisselaske ava veidi suuremaks teha ja ülevoolu kanaleid veidi lihvida, ei tea kas tasub ära?

Posted: 28. May 2012 18:31
by iceman
madis06 wrote:Väike küsimus juurde, kas kuidagi saab druzba mootorile võimsust ka juurde, ise arvasin et võiks sisselaske ava veidi suuremaks teha ja ülevoolu kanaleid veidi lihvida, ei tea kas tasub ära?
parem ära seda tee, mis võid teha on summuti. võid proovidariga 13 pikka või mõnda riga-delta toru.need natuke resonaatori laadsed sünnilt juba, efekti võib anda ka mõni rolleriresonaator, mis on ka tegelikult seest õõnes ja vajalike koonustega. liigub ka selliseid mis väljast näevad resonaatori moodi välja aga seestpoolt igasugu piirajaid täis millele lõikumatta ligi eipääse.üldiselt on nii,et kahetaktisel on hea toru pool võitu ja kindlasti ei ole ta mingi tühipaljas disaini element

Posted: 28. May 2012 20:18
by madis06
täna sai siis lisaks veelväheke mootri asendit muudetud, et kett jookseks otse(kisus ennem veidi kiiva). peale panin ka uue kasutatud keti mis ei olnud eelmisaga võrreldes üldse veninud. igastahes sai kilomeetrike testsõitu tehtud ja ise jäin rahule, sidur võiks väheke parem ainult olla.
kuskilt vene foorumist leidsin sellise pildi, äkki keegi oskab öelda mille sidur see olla võib? http://www.dyr4ik.ru/forum/album_mod/up ... 578e4d.jpg

Posted: 28. May 2012 21:35
by Kauri
See küll pole päris teemasse aga kas Uralile miski moodsama karburaatori peale aretamine võiks ka mootori töökindlusele positiivselt mõjuda või on tehases peale pandud karburaator piisavalt hea?

Posted: 28. May 2012 21:41
by madis06
Kauri wrote:See küll pole päris teemasse aga kas Uralile miski moodsama karburaatori peale aretamine võiks ka mootori töökindlusele positiivselt mõjuda või on tehases peale pandud karburaator piisavalt hea?
pole kül uraliga kursis aga kui sa mingi lääne oma leiad sinna siis ilmselt muudab see küll töökindlamaks, vähemalt mul oli sedasi. Sest vana karpaga ei saanud kohe kaasi põhja keerata, suri välja kohe, praegusega on hoopis teine tera, keera gaasi kuidas tahad, ikka töötab.

Posted: 29. May 2012 20:15
by madis06
täna sai siis tööl käidud selle aparatuuriga, edasi-tagasi kokku 12 km. kiirus on selline paras kulgemise jaoks, ainult esi amorte tuleks natuke õlitada vms, sest hetkel ei liigunad eriti üldse.

Posted: 29. May 2012 20:29
by iceman
madis06 wrote:täna sai siis lisaks veelväheke mootri asendit muudetud, et kett jookseks otse(kisus ennem veidi kiiva). peale panin ka uue kasutatud keti mis ei olnud eelmisaga võrreldes üldse veninud. igastahes sai kilomeetrike testsõitu tehtud ja ise jäin rahule, sidur võiks väheke parem ainult olla.
kuskilt vene foorumist leidsin sellise pildi, äkki keegi oskab öelda mille sidur see olla võib? http://www.dyr4ik.ru/forum/album_mod/up ... 578e4d.jpg
kas sa arvad või tead , et sul endal sama asi sees ei ole. idee kohaselt peab sael midagi sellist igal juhul olema,ehg siis tsentrifugaal sidur. kui vene keelt jagad võid venkude teemadest huvitavaid asju leida. kuskil nad modisid seda siduri värki , vist tegid midagi vedrudega, dyr4ik.ru onvevkude võrri teema.

Posted: 29. May 2012 21:22
by madis06
kas sa arvad või tead , et sul endal sama asi sees ei ole. idee kohaselt peab sael midagi sellist igal juhul olema,ehg siis tsentrifugaal sidur. kui vene keelt jagad võid venkude teemadest huvitavaid asju leida. kuskil nad modisid seda siduri värki , vist tegid midagi vedrudega, dyr4ik.ru onvevkude võrri teema.
druzba sidur on hoopis tükkmaad teistsugune ning mingitest vedrudest pole seal lõhnagi :D