1000cc vene külgkorviga mootorratas
1000cc vene külgkorviga mootorratas
Tere, nagu näha ei osanud ma isegi pealkirja sellele teemale panna, sest olen kuulnud kuskilt, et kunagi eksisteerisid nõukaajal 1000cc-lised dneprid või uaral-id või üldse midagi kolmandat, just krossis(külgkorvidel). Lihtsalt puht huvi pärast küsin, et kas keegi leiaks nende kohta mingit materjali, ise ma seda teha ei suutnud kuna täpselt ei tea millega tegu võiks olla. Ma tegin selle teema siia selleks, et oma uudishimu rahuldada kuna polnud enne midagi sellist kuulnud!
Aitäh!
Aitäh!
Olid küll sellised masinad olemas. Ja isegi vägevamad. Endisest Helme kutsekoolist leidsin selle likvideerimise käigus terve albumi vastavat materjali, kahjuks sealt eksponeerida midagi ei ole - albumis on momentülesvõtted, kus aktsioonis osaleb elu eest põiklev fotograaf, kummuli kuumaastik, all paremas nurgas särav päike ja mehed tsiklitega, kus meestest paistavad pori alt välja vaid kinnastega nühitud prillid ja tsiklitest saab aru, et on kaherattalised ja modifitseeritud "külgkorviga". Sama kooli töökoja pööningult leidsin veel sellise raami, millel oli siis külka ilusti küljes ja kus aiste vahele oli aretatud minu arvates kahest "Urali" mootorist miski elajas. Kuni ma organiseerisin omale kohta, kuhu seda väärt kraami paigutada, see kõik "haihtus" koos palju muuga.
om wrote:Ei olnud 1L mootorid!
Oli lihtsalt võistlusklassi liigitus "kuni 1000cm3".
See samasugune asi, nagu need "kuni 500cm3" sooloklassis sõitnud ja sellepärast meil viiesajaseks (mujal maailmas neljasajaseks!) kutsutud 380cc cz'id.
No kui polnud 1l mootorid siis selle lähedased, vähemalt mulle räägiti ühest konkreetsest isendist. Huvitav kas neid tegid iga vend oma garaa¸is või tuli mingit toodangut ka.
Sapi-Vana wrote:Olid küll sellised masinad olemas. Ja isegi vägevamad. Endisest Helme kutsekoolist leidsin selle likvideerimise käigus terve albumi vastavat materjali, kahjuks sealt eksponeerida midagi ei ole - albumis on momentülesvõtted, kus aktsioonis osaleb elu eest põiklev fotograaf, kummuli kuumaastik, all paremas nurgas särav päike ja mehed tsiklitega, kus meestest paistavad pori alt välja vaid kinnastega nühitud prillid ja tsiklitest saab aru, et on kaherattalised ja modifitseeritud "külgkorviga". Sama kooli töökoja pööningult leidsin veel sellise raami, millel oli siis külka ilusti küljes ja kus aiste vahele oli aretatud minu arvates kahest "Urali" mootorist miski elajas. Kuni ma organiseerisin omale kohta, kuhu seda väärt kraami paigutada, see kõik "haihtus" koos palju muuga.
Aga kas see 2 mootoriga aretis oli mingit muda ka näind väliselt või oli alles ehitusjärgus? (visuaalselt)
Reaalselt on olemas olnud 1000 cm3 mootoriga isendid.
Üks minimaalne partii tehti miilitsa tellimusel 60'ndate lõpus, kandis mudelitähist M-100. Kiire otsing andis sellise info: Ural "M-100", for the military police, intended for the use on the Russian highways. The displacement was 1040 cc, the power approximately of 50 hp, the max speed 150-160 km/h (without sidecar); the bike was equipped with a protective fairing and side bags."
Toodeti neid mingi pisikene seeria, kulukuse tõttu projekt soikus.
Veel 90-ndate alguses toodeti lühikest aega uut liitrist mootorit, Venemaal on neid säilinud mõned eksemplarid. Oppozit.ru on ses osas abiks kohaks info hankimisel.
Teema algataja pidas nähtavasti silmas aga hübriidmootoreid, kus Urali karterisse pandi mäletamist mööda K-750 väntvõll, see võimaldas kolvi käiku ja töömahtu muuta. Krossis oli see olnud levinud modifikatsioon. Sellise jõuallika võib ehk leida mõne vana krossipeeru vanarauast või riiulilt.
Korra olen näinud jõuallikat, kus Dnepri pead olid pandud VW põrnika silindrite ja kolbide otsa. Töömahust info puudub, kuid esimese kardaani keeras see mootor küll propellerisse.
Tahad liitrise töömahuga töökindlat bokserit? Vana BMW R100 Saksamaalt. Teatud versiooni jõuallikad lähevad isegi suurema probleemita vene raua raami. Youtube's näited:
http://www.youtube.com/watch?v=2xbetIm4 ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=BE1A00H_ ... re=related
A.
Üks minimaalne partii tehti miilitsa tellimusel 60'ndate lõpus, kandis mudelitähist M-100. Kiire otsing andis sellise info: Ural "M-100", for the military police, intended for the use on the Russian highways. The displacement was 1040 cc, the power approximately of 50 hp, the max speed 150-160 km/h (without sidecar); the bike was equipped with a protective fairing and side bags."
Toodeti neid mingi pisikene seeria, kulukuse tõttu projekt soikus.
Veel 90-ndate alguses toodeti lühikest aega uut liitrist mootorit, Venemaal on neid säilinud mõned eksemplarid. Oppozit.ru on ses osas abiks kohaks info hankimisel.
Teema algataja pidas nähtavasti silmas aga hübriidmootoreid, kus Urali karterisse pandi mäletamist mööda K-750 väntvõll, see võimaldas kolvi käiku ja töömahtu muuta. Krossis oli see olnud levinud modifikatsioon. Sellise jõuallika võib ehk leida mõne vana krossipeeru vanarauast või riiulilt.
Korra olen näinud jõuallikat, kus Dnepri pead olid pandud VW põrnika silindrite ja kolbide otsa. Töömahust info puudub, kuid esimese kardaani keeras see mootor küll propellerisse.
Tahad liitrise töömahuga töökindlat bokserit? Vana BMW R100 Saksamaalt. Teatud versiooni jõuallikad lähevad isegi suurema probleemita vene raua raami. Youtube's näited:
http://www.youtube.com/watch?v=2xbetIm4 ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=BE1A00H_ ... re=related
A.
Küsimus pani mind oma"raamatukogus" tuhlama ja lõpuks leidasin:
Sellise kubatuuriga masinaid valmistas Irbiti mootorratta tehas.
60datel valmistati Miilitsale eel mainitud M100 nii soolo kui korviga varjant.Sellel oli eriline kondel,Harlei tüüpi sadul ja korvi ees otsas valjuhääldi.Kubatuur 1040cc võimsus 50hj kiirus soolo 150km/h korviga 120km/h.Kokku valistati neid veidi üle 20.
Teine leid oli samast tehasest:80datel valmistati väike partiidena masinat "Kross 1000"mis oli mõeldud kõrgkassi võidusõitjatele nii sise kui ka Rahvusvahelistel võistlustel osalemiseks. Mootor 950cc 65hj.
Need on kindlalt eksisteerinud masinad.
Sellise kubatuuriga masinaid valmistas Irbiti mootorratta tehas.
60datel valmistati Miilitsale eel mainitud M100 nii soolo kui korviga varjant.Sellel oli eriline kondel,Harlei tüüpi sadul ja korvi ees otsas valjuhääldi.Kubatuur 1040cc võimsus 50hj kiirus soolo 150km/h korviga 120km/h.Kokku valistati neid veidi üle 20.
Teine leid oli samast tehasest:80datel valmistati väike partiidena masinat "Kross 1000"mis oli mõeldud kõrgkassi võidusõitjatele nii sise kui ka Rahvusvahelistel võistlustel osalemiseks. Mootor 950cc 65hj.
Need on kindlalt eksisteerinud masinad.
http://bcozz.multiply.com/journal/item/2431 sellel lingil irbiti tehasest natuke juttu, kes viitsib allapoole kruttida, on mainitud ka neid 1000cc.
Sellised nägid välja. 1000cc jõle ull!!!
Sellised nägid välja. 1000cc jõle ull!!!
Jaa, polnudki siis jama jutt:D jutu järgi olid need selleaja mõistes jubedalt edasi käinud. Väga vinged aparaatused
Hobujõude neil nagu väga ei ole, aga ühe dnepri(650cc) mis mul maal on, originaal konditsioonis(siiski kuuri läbitilkuv katus tegi oma töö) ja käima sain tundub, et nendel on pöördemoment suht suur? Ratas käis küll isegi tühikäigul murupeal ringi:D
Hobujõude neil nagu väga ei ole, aga ühe dnepri(650cc) mis mul maal on, originaal konditsioonis(siiski kuuri läbitilkuv katus tegi oma töö) ja käima sain tundub, et nendel on pöördemoment suht suur? Ratas käis küll isegi tühikäigul murupeal ringi:D
-
- Tavakasutaja
- Posts: 473
- Joined: 29. Jul 2009 00:00
- Location: Jõgevamaa