Page 1 of 1

Nõukogude aegne tuuning

Posted: 28. Feb 2012 17:43
by Mattu
Ei osanud ausalt öeldes teemat paremasse kohta paigutada. Pole nagu projekt, pole nagu tehniline...

Ühesõnaga oleks huvitav ja tore näha, milliseid tuuninguid nõukogude perioodil siinsed kasutajad (või nende issid või vanaisad :D ) oma ratastele tegid. Mootorratastega peaks ka kindlasti tegu olema (JAWA; I´; Pannonia). Punnvõrrindus ja igatsorti sajakate tuunimised hetkel ei pingesta, M-ilised ka nagu klass oma ette : )
Ka netist leitud pildid on ok, kuniks on arusaada, et tegemist nõukaaajaga (1970ndad just praegu huvi all). Samuti võib pilte jagada senini säilinud masinatest. Koos kirjeldustega, mida tehti jne oleks samuti tore. Kui küsite, mis üleskutse/teema väljund on siis... ei saa lubada piimajõgesid ja pudrumägesid aga võimalikku silmailu oleks ehk ikka näha :wink:
Lõppude lõpuks, ei saa mina piirata, mida siia keegi postitab nii, et andke tuld! Ise kohe ei tulista puusalt - ootan oma albumini jõudmise ära :wink:

Posted: 29. Feb 2012 08:02
by Sapi-Vana
Tsikkel tsikliks, aga "munakoorele" lihtsalt pidi kolm isoleerpaelalinti vahedega peale kleepima. Must keskele ja sinised äärtele. Ma ei ole siiani veel mitte ühtki nõukaaegset munakoorekiivrit näinud, millele ei oleks niisugust tuuningut tehtud ja näinud olen ma neid palju. Filmis "Noor pensionär" on vist ka kiivritel täpselt selline ilustis peal. No et ägedam oleks.

Posted: 29. Feb 2012 10:02
by ats97
Väga paljud nn.vana Jawa omanikud lõikasid spidi "lennuki" väiksemaks, et saaks peale panna kõrgemad ning laiemad lenksud. Laibakad olid väga popid ning kes aga sai lasi võimalikult palju plekke ära kroomida - minu oanduses vana Jawa kroomitud osadest siis: küljekarbid, õhupuhasti katteplekid, kärbitud lennuk koos selle allakäiva plekiga, amordikatted, esiporilaud(kitsas versioon). Tagumist poritiiba olen ka näinud, kuid kas mul ta olemas enam on ei tea.

Posted: 29. Feb 2012 10:45
by Mattu
Panen siis ühe pildi:
Image

On kuuldavasti ka kroomitud raami nähtud Eestimaa pinnal. Ei imestaks, sellel ajal ei maksnud kroomimine ju mitte midagi.

Posted: 29. Feb 2012 14:35
by karpaadid
Kunagi vedasin endale sellise isendi. Kah huvitavaid lahendusi märgata. Suured laibarauad, juba mainitud äralõigatud "lennuk", ja imelikud punnid summutite otsas (Et tuul küünlaid ära ei puhuks? :D). Kahjuks kitsastes oludes ja pimedas tehtud pilt, paremat pole võtta. Lisaks on läbi kainud ka paar isoleertuuninguga munakoort ning Jawa tagaratas, millele liiklusmärkidest on kinnised katted peale aretatud.



Image

Posted: 29. Feb 2012 16:02
by ats97
karpaadid wrote:Kunagi vedasin endale sellise isendi. Kah huvitavaid lahendusi märgata. Suured laibarauad, juba mainitud äralõigatud "lennuk", ja imelikud punnid summutite otsas (Et tuul küünlaid ära ei puhuks? :D). Kahjuks kitsastes oludes ja pimedas tehtud pilt, paremat pole võtta. Lisaks on läbi kainud ka paar isoleertuuninguga munakoort ning Jawa tagaratas, millele liiklusmärkidest on kinnised katted peale aretatud.



Image
just sellised summutiotstesse kinni punktitud jalgratta sadulatorud olid ka minu ühel jawal olemas!

Posted: 29. Feb 2012 16:50
by extinction
Ilmselt oli see üsna populaarne modifikatsioon, sest ka minu isa rääkis, et temal summuti otstesse torud olid pandud.
Laibakad ja laiem juhtraud koos lennuki lõikamisega olid samuti masslevinud värk.

Üks sõber rääkis, et jawameeste seas olla püütud ka Californianit "järele teha".

Posted: 29. Feb 2012 18:03
by madeinussr
Meie küla vahel liikusid Jawad millele oli 2x või isegi 3x rohkem peegleid pandud, laibakate külge 2-4 ja lenksul kah veel mõned.
Uuemate Jawade koledaim rats oli sadula banaaniks väänamine, ka minu esimene PS oli sama tunda saanud.
Lisaks igasugused kroomimised, mul oli kroomitud paagi ja porilaudadega minimopeed.

Posted: 01. Mar 2012 10:22
by Mattu
Jah, summuti otstesse pandi tõesti erinevaid (ka jalgratta osadest saetud) "vilesid". Sõelad visati siis tavaliselt välja. Hääl... on igaljuhul huvitav.

Edit: leidsin ühe pildi kõvakettalt. Kuigi ma usun, et Californianit polnud just nähtud...

Image

Posted: 01. Mar 2012 12:32
by teints
Siinkandis olevat liikunud üleni kroomitud Jawa, ise pole näinud, aga rääkijateks need kes ise 70 -ndatel sellistega sõitsid. Türi-Allikul tehti kroomimist, maksevahendiks enamasti pudel sõltumata detailide arvust. Lenksu laius olevat olnud piiratud ja tehnilises passis kiirusepiirang.

Posted: 11. Dec 2012 21:55
by indrek1000
Summutiotstes pikendused = põlemata küttesegu mitte sattumine seljas olevatele riietele. Sellise eesmärgiga olid minu jupiterile pandud pikendused.