Page 1 of 1

K: Mis bensiin 95 või 76?

Posted: 02. May 2012 19:25
by iz350super
Tere,
Mis oktaan-arvuga bensiinile on tehtud delta mootor. V- 50 baasli?
Kas väide vastab tõele, et kütus 95 tahab suuremat surveastet ideaalseteks töötingimusteks?
Kuna vanemad võrrid on kindlalt vanema bensiinile mõeldud.
T.M

Posted: 03. May 2012 04:44
by Sapi-Vana
Kuna oktaanarv näitab lisaks detonatsioonikindlusele kaudselt ka plahvatuskiirust ja surve kasvamist, siis jämedas plaanis on A-76 tänapäevase 95E-ga võrreldes umbes kolmandiku võrra äkilisem.

Eks siit tuli ka see efekt, et vanasti sõitsid suured jõmmid Riga ratastega ilma väntamata mäest üles, praegu aga tuleb pedaalid appi võtta või nende puudumisel lausa tipa-tapa mäest ülesse ratast lükata.

Seega jah - 95E kasutamisel tahaks mootor tõesti surveastme tõstmist.

Posted: 03. May 2012 16:27
by fomoco
Ehk siis silindri vahele ei tasu papp tihendit panna ja kui on võimalus, siis tuleks silindrit veidi maha freesida.

Posted: 03. May 2012 17:06
by madeinussr
Viilida ei tule mitte silindrit madalamaks vaid treida silindripea põlemiskambrit väiksemaks.

Posted: 03. May 2012 17:31
by minimo
madeinussr wrote:Viilida ei tule mitte silindrit madalamaks vaid treida silindripea põlemiskambrit väiksemaks.
Kuidas treida asju väiksemaks? Mina küll ei tea... Pigem ikka treitakse maha kokkupuutepinda, et silindripea madalamale tuua.

Posted: 03. May 2012 19:48
by iz350super
Mul on suur käijaketas. Soetasin selle (iz PS) mootoripoolte siledaks tegemiseks. Kas sellega tohiks silindripead alt maha lihvida? liigutades ringiliidutustega silindripead mööda käijakivi?
Kas oskaks keegi maha lihvitava osa mõõtu öelda?
Lisaks väike täpsustus võrrid olid kindlalt vanema bensiini peale ehitatud, aga deltad on suht uus kraam, kas need mudelid ka 76?

Posted: 03. May 2012 20:22
by minimx38
...

Posted: 03. May 2012 20:29
by iz350super
ma ehk ruttasin enda mõttlelennuga liiga ette?

Kuna kujutan nüüd silmade ees, lihvin seda ranti maha, aga silindri-pea toetub ju tihendile, (silindri pea sees olevasse ranti) mitte niivõrd sellele äärele.
Või selline mõttekäik ei leia kinnitust?

Posted: 03. May 2012 20:30
by minimo
Mina olen tavaliselt peale mahatreimist ka kerge tihendisoone lasknud sisse. Tundub et peab paremini

Posted: 03. May 2012 21:15
by minimx38
...

Posted: 04. May 2012 10:22
by madeinussr
Sul on õigus, tuleb maha treida silindripea kontaktpinda nii et põlemiskamber jääks väiksemaks. V-50 mootori silindripea puhul ei ole see muidugi lihtne. Kuna küünlaava asub tal nurga all siis ei ole võimalik teda lihtsalt treipinki kinnitada ja lihtsam on see pind treimise asemel maha freesida, kuid see nõuab ikkagi täpset pinki paigutamist.
Suure käiakettaga pead seda silindripead ikka päris kaua nühkima enne kui vajaliku tulemuse lähedale hakkad jõudma.
Kui nüüd aga tagasi minna bensiini 95 kasutamise juurde siis annab sead kasutada väga edukalt ka ilma surveastet tõstmata.
minimo wrote:
madeinussr wrote:Viilida ei tule mitte silindrit madalamaks vaid treida silindripea põlemiskambrit väiksemaks.
Kuidas treida asju väiksemaks? Mina küll ei tea... Pigem ikka treitakse maha kokkupuutepinda, et silindripea madalamale tuua.