K: Mis bensiin 95 või 76?

Üldine mototeemaline arutelu
iz350super
Tavakasutaja
Posts: 456
Joined: 07. Oct 2010 00:00
Location: Ida-Virumaa
Contact:

K: Mis bensiin 95 või 76?

Unread post by iz350super »

Tere,
Mis oktaan-arvuga bensiinile on tehtud delta mootor. V- 50 baasli?
Kas väide vastab tõele, et kütus 95 tahab suuremat surveastet ideaalseteks töötingimusteks?
Kuna vanemad võrrid on kindlalt vanema bensiinile mõeldud.
T.M
Sapi-Vana
Tavakasutaja
Posts: 368
Joined: 07. Jul 2010 00:00
Location: Tõrva, Helme
Contact:

Unread post by Sapi-Vana »

Kuna oktaanarv näitab lisaks detonatsioonikindlusele kaudselt ka plahvatuskiirust ja surve kasvamist, siis jämedas plaanis on A-76 tänapäevase 95E-ga võrreldes umbes kolmandiku võrra äkilisem.

Eks siit tuli ka see efekt, et vanasti sõitsid suured jõmmid Riga ratastega ilma väntamata mäest üles, praegu aga tuleb pedaalid appi võtta või nende puudumisel lausa tipa-tapa mäest ülesse ratast lükata.

Seega jah - 95E kasutamisel tahaks mootor tõesti surveastme tõstmist.
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 748
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Unread post by fomoco »

Ehk siis silindri vahele ei tasu papp tihendit panna ja kui on võimalus, siis tuleks silindrit veidi maha freesida.
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1552
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr »

Viilida ei tule mitte silindrit madalamaks vaid treida silindripea põlemiskambrit väiksemaks.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
minimo
Tavakasutaja
Posts: 459
Joined: 21. Jun 2008 00:00
Contact:

Unread post by minimo »

madeinussr wrote:Viilida ei tule mitte silindrit madalamaks vaid treida silindripea põlemiskambrit väiksemaks.
Kuidas treida asju väiksemaks? Mina küll ei tea... Pigem ikka treitakse maha kokkupuutepinda, et silindripea madalamale tuua.
iz350super
Tavakasutaja
Posts: 456
Joined: 07. Oct 2010 00:00
Location: Ida-Virumaa
Contact:

Unread post by iz350super »

Mul on suur käijaketas. Soetasin selle (iz PS) mootoripoolte siledaks tegemiseks. Kas sellega tohiks silindripead alt maha lihvida? liigutades ringiliidutustega silindripead mööda käijakivi?
Kas oskaks keegi maha lihvitava osa mõõtu öelda?
Lisaks väike täpsustus võrrid olid kindlalt vanema bensiini peale ehitatud, aga deltad on suht uus kraam, kas need mudelid ka 76?
minimx38
Tavakasutaja
Posts: 145
Joined: 02. May 2010 00:00
Contact:

Unread post by minimx38 »

...
Last edited by minimx38 on 23. Jul 2017 14:46, edited 1 time in total.
iz350super
Tavakasutaja
Posts: 456
Joined: 07. Oct 2010 00:00
Location: Ida-Virumaa
Contact:

Unread post by iz350super »

ma ehk ruttasin enda mõttlelennuga liiga ette?

Kuna kujutan nüüd silmade ees, lihvin seda ranti maha, aga silindri-pea toetub ju tihendile, (silindri pea sees olevasse ranti) mitte niivõrd sellele äärele.
Või selline mõttekäik ei leia kinnitust?
minimo
Tavakasutaja
Posts: 459
Joined: 21. Jun 2008 00:00
Contact:

Unread post by minimo »

Mina olen tavaliselt peale mahatreimist ka kerge tihendisoone lasknud sisse. Tundub et peab paremini
minimx38
Tavakasutaja
Posts: 145
Joined: 02. May 2010 00:00
Contact:

Unread post by minimx38 »

...
Last edited by minimx38 on 23. Jul 2017 14:46, edited 1 time in total.
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1552
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr »

Sul on õigus, tuleb maha treida silindripea kontaktpinda nii et põlemiskamber jääks väiksemaks. V-50 mootori silindripea puhul ei ole see muidugi lihtne. Kuna küünlaava asub tal nurga all siis ei ole võimalik teda lihtsalt treipinki kinnitada ja lihtsam on see pind treimise asemel maha freesida, kuid see nõuab ikkagi täpset pinki paigutamist.
Suure käiakettaga pead seda silindripead ikka päris kaua nühkima enne kui vajaliku tulemuse lähedale hakkad jõudma.
Kui nüüd aga tagasi minna bensiini 95 kasutamise juurde siis annab sead kasutada väga edukalt ka ilma surveastet tõstmata.
minimo wrote:
madeinussr wrote:Viilida ei tule mitte silindrit madalamaks vaid treida silindripea põlemiskambrit väiksemaks.
Kuidas treida asju väiksemaks? Mina küll ei tea... Pigem ikka treitakse maha kokkupuutepinda, et silindripea madalamale tuua.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Post Reply