Page 1 of 1

Koguja - Riga 13, 1990.a.

Posted: 21. Jun 2012 07:06
by Koguja
Tere,
Nii selle masina lugu selline, et kuna mul juppe umbes kahemasina jagu ja uus elukoht suht järvede ligi, sai sõbraga kokkulepe, et see hooaeg sõidame kalale võrridega. Temal pold selle vastu midagi, just oli ta müünud oma hiinlased maha, kuna kopp nende remondist tuli ette juba ja mul Riga 11 seisis, aga on olnud töökorras kogu aeg, siis pikemat juttu eriti ei tulnudki. Tänaseks Riga 11 valmis ja nüüd käib nokitsemine 13 kallal millega ise hakkan sõitma. Valmib see umbes 3-4 võrrist, osa detaile saab ise tehtud või kohandatud. Välimuselt üritab originaali hoida ikka masinat.

09.06.2012 - Sai toodud sõbra käest võrri jäänuk, kuna endal puudus raam.
Sai võetud asi täiesti juppideks ja jupid paljaks kooritud. Selgus et raam ikkagi ei sobi kuidagi edasiseks tööks. Nimelt eest raami pekstud arvatavasti kuvaldaga, tagumine osa jookseb ültse teisele poole, keskjooksu koht keevitusega rikutud, birka ja süütepooli koht puudu.
Sellest võrrist jäävad kasutusse tagumine porilaud, pakiraam, rattad, esituli.
Mootoriks kasutan esialgu D5, mille osad mul nn sportvõrrist üle on. Veel sai ostetud automotost kasutajalt Ott käest keskjooks kuna endal need asjad täiesti puudu.
Egas siis midagi kui raami otsinguile.

Image
Image
Image
Image
Image

10.06.2012 - Tänaseks olen saanud osta.ee vahendusel omale veel ühe D5 mootori, mis laijali võetud ja välja sorteeritud osad mis lähevad minu karteritele külge. Kuna sellel mootoril üks väike tükk ketiratta juurest ära ja tikkpoldid peksa saanud. Minu õnneks sidur, vänt, kolb, kolvirõngad nagu uued 8 ) Välja tuli vahetada kõik laagrid, seismisega olid kinni roostetanud ja karburaator läks kasti oma aega ootama. Õhtuks sain mootori kokku ja see nüüd siis kapi peal oma sa¨¨iid ootamas :wink:

Image

14.06.2012 - Vahepeal keevitasin tagumise porilaua ära, nimelt oli kett haiget teinud porilaua küljele. Paak sai pahteldatud ja lihvitud. Esi nn traaversi osa (millesse amordid lähevad) sai võetud kasutusele delta oma, tule kinnitus kõrvad sai võrri omad külge keevitatud, signaali kinnitus sai maha võetud.
Siis see plaat kuhu amordi ülemine kinnitus läheb oli kõigil mul olemas olevatel plaatidel ümar, see sai sise külgedele punk keevitust tunda ja siis õigesse mõõtu lihvitud, lõpp tulemus jäi väga hea : ) Puudu oli siis veel esiporilaud, aga selle leitsin juba metalli hunnikust ja väga korraliku, muud ei teinud kui värvi eemaldus sellele koos muude olemas olevate detailidega.
Kuna värvi vajavad asjad on nüüd kõik olemas peale raami, sai otsustatud et värvin jupid ära. Kuna kõik ühte tooni tulevad, siis ei jõud raami ootamisega oodata enam. Nii läks siis krunt peale ja paar kihti elevandiluu tooni beez väri peale.
Raami toon siit samast kasutajalt Renegade käes laupäeval.

Image

19.06.2012 - Tänaseks kõik värvi vajavad jupid kuivanud ja võis hakata kokku lappamine pihta. Tänu Renegadele sain omale birkaga raami, mis läks kasutusse ja sealt kerelt tulevad veel lenksu kinnitused, taga porilapats, tulede lüliti, ketipinguti, seisujala hoidik. Aga enne kui raami näitama, siis ka see raam sai veits parandust, nimelt seisujala koht oli päris kägaras omadega, see sai maha lõigatud ja sirgeks aetud, lõpuks kenasti tagasi keevitatud.
Veel sai täna amordi kummid kõik välja korjatud mis mul olemas on, alguses olin valmis kloostrimetsa minema, kui tärkas pähe kaks tükki puhastada. Esmalt leotasin õlis neid, siis puhastasin bensiiniga ja lõpuks pesin korralikult feri´ga ära. Ütleks et pildil nad ei näe nii ilusad välja kui reaalselt käes hoides nt neid ja kõrval võrdlus millised nad olid.
Esialgu sai toodud sisse kõik detailid mis kuivanud ja hakkasin siis raamist ladumist pihta, sai uued laagrid sisse igalepoole, ka ratastesse. Kroom detailid puhastatud ja mõni ka komplekteeritud muude osadega.
Plaanis lähiajal ikkagi kloostrimetsa külastada kuna puudu tagumine hammasratas ja kondensaator.

Image
Image

21.06.2012 - Täna siis sai ainult puhastatud asju ja tänan isa kes kloostrimetsas ära viitsis käija, hammasratas ja kondensaator nüüd olemas. Veel kruttisin külge esiratta ja paagi, kuna paaki ümbritsevat kummi ei leid, siis läks hetkel peale isoleerteip, algus ja lõpp peitu jäetud tagumise kinnituse alla.
Põhimõtteliselt olen leid kõik mis vaja käivitamiseks, aga puudu jäävad veel:
1) ketikaitse
2) peeglid
3) leegitoru
4) piduritrossid
5) tagatuli
6) seisujalg
7) Riga kirjad paagi külgedel
8) keskjooksust piduri osa puudu

Image

23.06.2012 - Sai masinat veel näpitud tehtud, nüüd ilusti esigondel, tagumine porilapats ja istme post paigas. Kuna täna pm ainult kallab vihma, siis keevitus töö istmega jääb arvatavasti ära. Järgmine probleem on mootoriga, tuleb see uuesti lahti võtta, nimelt siduri poolne vända puks niivõrd kulunud, et sealt lausa niriseb kütte segu ja käima läheb masin ainult kinnise õhufiltri asendiga.
Veel tuleb esitulele vahele teha väiksemad pleki tükid, et tuli taha poole nihutada, et jääks gondliga enam vähem tasa. Esipiduri heebel vajab parandamist ja hetkel meisterdan ise leegitoru. Istme naha õmblen ka ise tagasi kokku, nimelt mini peal ta oli õues umbes 5-8.a. ja niidid kõik purud. Aga eks midagi vaikselt nokitsen edasi siis :D

Image
Image

Posted: 22. Jun 2012 12:47
by arvi
Väga kena töö.

Posted: 22. Jun 2012 13:48
by KIIS
arvi wrote:Väga kena töö.



Sama siin.

Posted: 22. Jun 2012 14:45
by Kalarobi
Väga vahva näeb välja. Edu võrri lõpetamisega :)

Posted: 22. Jun 2012 15:07
by JYRKA
Ilus värvilahendus!

Minupoolt jõudu ja jaksu võrri lõpetamisega.

Posted: 23. Jun 2012 10:59
by tumbleweed
Siit tuleb küll midagi väga ilusat aga edu .

Posted: 23. Jun 2012 17:48
by Renegade
Poleks uskunudki ,et minu utiili minevast raamist midagi nii ilusat uuesti sünnib.Mul muidu peegel ka olemas just eile leidsin.muid mopeedi juppe ka juurde leitud kui vaja siis helista! Aga jõudu.PS sain ka enda Riga eile registreeritud:D

Posted: 24. Jun 2012 14:37
by Koguja
Siis hea kui ka sul arvel masin 8 )
Mopi ja muust mudrust ikka huvitatud, Vända leitsin sulle juba, aga esitule seda rõngast pole leidnud, vaatasin mul kahte sorti esitule reflektorit, üks pisikese pirniga (kinnitus rõngaga variant millele sa rõngast otsid) ja teine klemmiga ja kolme juhtme kohaga.
Ootan sellele masinale ikka juppide pakkumisi, oleks soov täiesti korda saada lähiajal masin :wink:

Posted: 25. Jun 2012 21:27
by Renegade
Vaatab ma vb tripin laupäev sääruga ringi ja toon sulle jupid ära eks helistab siis.Esitule pirni "sõrmuse" leidsin ka omale kola seast:D Räägi kui säärul on nummer küljes kas siis peab kindlustuse ka ära tegema?Anna siis puuduolevatest juppidest teada.Muidu jõudu ja jaksu sääru ehitamisel ja loodame ,et enne 1.juulit on valmis ja arvel;)

Posted: 26. Jun 2012 12:14
by arvi
1. juuli nüüdsest kama ju, seda pikendati aasta lõpuni ainult peale 1. juulit ei tohi regamata masinaga enam sõita aga registreerida saab ikka.

Posted: 26. Jun 2012 21:38
by gen
Kama veel ei ole,eelnõu saadeti alles koos kõlastusele.Kui see tegematta toimib kõik vanaviisi,seega lihtsustatud arvelevõtt toimub 30 juunini.

Seni edu,lõpptulemus paisatab tõeline iludus tulema! :lol:

Posted: 27. Jun 2012 12:31
by arvi
Siin leheküljel tunduks küll juba, et otsus langetatud:
http://www.mnt.ee/index.php?id=20794

Posted: 27. Jun 2012 16:19
by minimo
Reedel kooskõlastusele saadetud Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi määruse eelnõu sisu kohaselt pikendatakse mopeedidele, mis olid kasutusele võetud enne 01.juulit 2011, kehtivaid leebemaid tehnilisi nõudeid registreerimisel aasta lõpuni. Eesmärgiks on võimaldada taoliste mopeedide registreerimist lihtsustatud korras ka pärast 1. juulit.