Reymo1995: Pannonia T-5
Posted: 09. Aug 2012 00:38
Kuna mini-mopeedi teema esimesel pildil paistis natuke ka seda masinat, siis otsustasin, et teeks ka sellest siia lõpuks teema ära, kuigi see projekt just erilise kiirusega ei arene.
Kõik sai alguse rohkem kui aasta tagasi, mil tekkis huvi Pannonia mootorrataste vastu. Läks vaid aega kuu või kaks kui ühel õhtul jäi silma sobiv pakkumine. Otsus oli üsna kiire ja konkreetne - selle ma ära ostan! Hind oli üsna sobilik ja niiviisi saigi ''diili'' tehtud. Masin asus Rakvere kandis, seega sai toimetatud see Hiiumaale Hiiu Autotransi vahendusel. Kui pakk auto pealt maha tõsteti kerkis naeratus lausa kõrvuni ja veidike hiljem sai hakatud masinat kasti seest välja lammutama, nagu see oleks tuliuus mootorratas
Suurem lammutustöö ära tehtud, said rattale külge pandud need detailid, mis olid transpordi tõttu küljest ära võetud.
Loodetavasti polnud need viimased pildid nüüd mõne kaasfoorumlase jaoks liiga silmariivavad, kuid nagu näha, siis tõepoolest, mitte millegist eriti roosilisest see masin ei koosnenud. Mootoris oli üks väntvõlli raamlaager kinni jooksnud ja seega see ringi ei käinud, samuti ei töödanud käigukast päris nii nagu see peaks, niiet igasugused käivituskatsed jäid ära. Vaikselt sai hakatud masinat üle vaatama ja asjasse veidike selgust tooma. Lähemal vaatlusel selgus, et masin peaks olema 75nda aasta oma(siduripoolsele jalarauale on pressitud number 75 ja ka raaminumber(?)). Oletades, et need numbrid vastavad tõele, peaks tegemist olema viimase tootmisaasta Pannoniaga. Masinat lähemalt uurides avastasin ka mõned huvitavad detailid nagu näiteks spidomeeter, mis algab 20ga ja lõpeb 160ga(võimalik muidugi, et see on vahetatud) ja sumbutiotsad, mis minuteada peaksid olema kroomitud, kuid need konkreetsed eksemplarid kroomi küll kunagi näinud pole, paistavad olevat lihtsalt vasetatud ja seejärel külge pandud.
Mõni kuu hiljem sai toodud varuosadoonor, mille küljest polnud tegelikult võtta eriti mitte midagi, kuid selle ''sõrestiku'' toomine ei olnud üldsegi mitte paha mõte. Eemalt vaadates oli tegemist tavalise 68nda aasta tänavasõidu rattaga, kuid võrreldes teise Pannoniaga oli see kuidagi jubedalt raske ja õnnestus tuvastada mõned tolleaegsete krossirataste tunnusmärgid. Ma pole selles küll kindel, aga tunduks justkui nagu oleks võetud laost krossika raam ja tehtud ''hübriid'', liites sellele tavalise tänavasõidu ratta detailid ning seejärel see kompott Eesti poole teele saadetud.
Seda millised näevad välja eespool kirjeldatud spidomeeter, sumbutaja otsad ja salapärase ''varuosadoonori'' raam näitan mõnes järgmises postituses. Seniks, kannatust.
Kõik sai alguse rohkem kui aasta tagasi, mil tekkis huvi Pannonia mootorrataste vastu. Läks vaid aega kuu või kaks kui ühel õhtul jäi silma sobiv pakkumine. Otsus oli üsna kiire ja konkreetne - selle ma ära ostan! Hind oli üsna sobilik ja niiviisi saigi ''diili'' tehtud. Masin asus Rakvere kandis, seega sai toimetatud see Hiiumaale Hiiu Autotransi vahendusel. Kui pakk auto pealt maha tõsteti kerkis naeratus lausa kõrvuni ja veidike hiljem sai hakatud masinat kasti seest välja lammutama, nagu see oleks tuliuus mootorratas
Suurem lammutustöö ära tehtud, said rattale külge pandud need detailid, mis olid transpordi tõttu küljest ära võetud.
Loodetavasti polnud need viimased pildid nüüd mõne kaasfoorumlase jaoks liiga silmariivavad, kuid nagu näha, siis tõepoolest, mitte millegist eriti roosilisest see masin ei koosnenud. Mootoris oli üks väntvõlli raamlaager kinni jooksnud ja seega see ringi ei käinud, samuti ei töödanud käigukast päris nii nagu see peaks, niiet igasugused käivituskatsed jäid ära. Vaikselt sai hakatud masinat üle vaatama ja asjasse veidike selgust tooma. Lähemal vaatlusel selgus, et masin peaks olema 75nda aasta oma(siduripoolsele jalarauale on pressitud number 75 ja ka raaminumber(?)). Oletades, et need numbrid vastavad tõele, peaks tegemist olema viimase tootmisaasta Pannoniaga. Masinat lähemalt uurides avastasin ka mõned huvitavad detailid nagu näiteks spidomeeter, mis algab 20ga ja lõpeb 160ga(võimalik muidugi, et see on vahetatud) ja sumbutiotsad, mis minuteada peaksid olema kroomitud, kuid need konkreetsed eksemplarid kroomi küll kunagi näinud pole, paistavad olevat lihtsalt vasetatud ja seejärel külge pandud.
Mõni kuu hiljem sai toodud varuosadoonor, mille küljest polnud tegelikult võtta eriti mitte midagi, kuid selle ''sõrestiku'' toomine ei olnud üldsegi mitte paha mõte. Eemalt vaadates oli tegemist tavalise 68nda aasta tänavasõidu rattaga, kuid võrreldes teise Pannoniaga oli see kuidagi jubedalt raske ja õnnestus tuvastada mõned tolleaegsete krossirataste tunnusmärgid. Ma pole selles küll kindel, aga tunduks justkui nagu oleks võetud laost krossika raam ja tehtud ''hübriid'', liites sellele tavalise tänavasõidu ratta detailid ning seejärel see kompott Eesti poole teele saadetud.
Seda millised näevad välja eespool kirjeldatud spidomeeter, sumbutaja otsad ja salapärase ''varuosadoonori'' raam näitan mõnes järgmises postituses. Seniks, kannatust.