Page 1 of 1

kriminaalid - Vjatka VP150 1964a.

Posted: 01. Sep 2012 17:45
by kriminaalid
Lubasin teha siia ka teema, et motokuurlased saaksid jälgida mu teise projektika ehitust, mis ei ole nii custom, kui mu Mini mops.
Ostetud sai see pill üks 6-7 aastat tagasi 1500 krooni eest, ühelt vanahärralt Jõgevamaalt. Ca 5 aastat tagasi sai tehtud kiire "restaureerimine," kuid välja kukkus porno.

Suve algul sai asi tõsisemalt taas käsile võetud. Ei meeldinud enam, mis värvi ta kunagi tehtud sai ning kvaliteetki oli tõeliselt vilets. Nüüd on prioriteet ikka originaalsuse poole hoida. Värvuseks tuleb seekord sinine, mis peaks olema Vjatka üks originaal värvidest, kui ma ei eksi?! Aga mis sitasti, see uuesti. : )

Seekord sai kõik jupid korralikult liivapritsitud ning kere käis haavlipritsist läbi. Pahteldamist vajavad jupid sai kiirelt krunditud ning veidi proovisin paheteldada ka.
ImageImage
Image
Image
Image
Aga kuna endal pole aega teda pahteldada ja lihvida, siis saadan ta järgmine nädal maalri juurde, kes teeb kõik siledaks ja paneb uue värvkatte peale.

Väiksemad jubinad, mida pahteldada polnud vaja, saatsin pulbervärvimisse. Värvkate on väga kvaliteetne ning tugev. Lisaks kordi odavam, kui maalril lasta teha.
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Lasin ka mootori klaaskuulpritsist läbi, et läige esile tuleks. 8 )
Image
Image
Image
Mootor on tänaseks juba kokku pandud, kuid pole pilti teinud.

Absoluutselt kõik laagrid ja simmerid said samuti välja vahetatud, et asi oleks ikka õige. Vändalaagreid pidi vähe otsima, kuid kukrut rohkem kergitades leiti mulle ka need.
Image

Praeguseks olen kõik võimalikud asjad kokku pannud, mida hetkeolukord võimaldab. Amordid õliga täitnud ja esihargi kokku ladunud.
Image

Totaalselt kõik poldid-mutrid-seibid lähevad kokku panemisel vahetusse tänapäeva kvaliteetseete toodete vastu. Poldid on loomulikult sisekuuskandid ja 12.9 tugevusega. Fiiberseibid lähevad samuti vahele sinna, kus võib värvkatet vigastada. Aitäh WÜRTHile, kes minu varusid pildevalt täiendab.
Image

Lõpptulemusena näen enda oma sarnasena. Minu omal on sadul ainult musta värvi.
Image

Posted: 02. Oct 2012 16:01
by sidur
Milleks 12.9? Seda aind äärmisel juhul kuskile kriitilisse kohta. Muidu igale poole on 8.8 enam kui küll.

Posted: 02. Oct 2012 22:32
by kriminaalid
Arvasingi, et see küsimus tuleb. Aga miks mitte? : ) Hinnavahet ju pole ning Würthis just sellise tugevusega poldid ongi kõige enam levinud.

Kuid teemasse. Pole siiani saanud raami värvimisse saata. Püüan sellega siiski lähiajal tegeleda, kokku tahaks jõuda laduda ikkagi enne maailmalõppu. Vahepeal olen saanud endale kolm kaherattalist veel muretseda, kaks vanakest ning üks täitsa uuelaadne. Võimalusel lisan pilte.

Posted: 03. Oct 2012 06:57
by Asbest
No need 12.9 tugevusega poldid peaksid maailmalõpule vastu pidama :D.
Palju sel elukal umbes kubauuri ka on?

Posted: 03. Oct 2012 09:25
by irukas
150 kuubikune.

Posted: 06. Oct 2012 18:55
by kriminaalid
Ma ei hakka iga tsikli jaoks uut teemat tegema, eriti veel kui nendega aega tegeleda pole. Panen lihtsalt pildid siia, missugused kaherattalised veel minu garagesse tulid.

Tuula 200, millel on paraku rattad puudu. Aga küll needki vajadusel leiab.
Image
Image

Cezeta
Image

Ning viimaseks Gas Gas 250, millel oli esimesel rattal sisekumm katki ning jõudsin pildi tegemise ajaks juba alt ära võtta. Tegemist on täiesti tänavalegaalse täisverelise supermotoga, millel on 37kw. Esimese kolme käiguga gaasist tagarattasse. Ammu otsisin midagi taolist, kaalusin küll üht ja teist, aga rebisin just selle, sest hind oli hea ja 2t power on midagi muud kui 4t.
Image

Poolesajandi vanused rollerid ja tänapäeva supermoto tsiklid on mind alati köitnud. Nüüd on juba päris hea kollektsioon. 8 )
Aa, mul on uuem Vjatka, Elektron samuti olemas, aga lahtivõetud kujul riiulis.

Posted: 28. Dec 2012 19:15
by kriminaalid
Asjad kipuvad venima, nagu tavaliselt. Enne maailma lõppu kahjuks valmis ei saanud. :(
Kuid tänaseks on kõik tükid värvi all. Kogu kraam on väääga sile, julgen väita, et parema kvaliteediga, kui kunagi tehasest. 8 ) Sain elektripoest uued juhtmed elektrisüsteemi jaoks ja ostsin Würthist polte ja muud mudru juurde. Pikka juttu pole, pildid siin.
Image
Image
Image
Image

Porikas ja paunad on veel maalri juures. Vaja peale maalida lained. See punase kombinatsiooniga pilt, mis mul esimeses postituses on, ei ole enam väga kena. Otsustasime, et teen hoopis sellise, ainult vastupidises kombinatsioonis (sinise asemel hall, halli asemel sinine ja kollased triibud seal vahel).
Image

Velgedele teeb ka halliga väiksed triibud peale. Muidu jääb üldmulje liiga tuim. Elektritöödega alustan lähipäevadel.
Head vana-aasta lõppu kõigile! :twisted:

Posted: 01. Jan 2013 18:05
by kriminaalid
Viimased päevad on kõik garages veedetud ja edusammusid on silmaga näha.
Raamil vedasime kõik trossid ja elektisüsteemi ära. Teatavasti jooksevad kõik asjad raami seest ning nipitamist ja katsetamist oli.
Image

Siis kokkupanemise käigus tuli idee, et mootori jaoks võiks stendi teha, kus enne raami peale tõstmist asi enam-vähem timmi panna. Tagantjärgi mõeldes oli see kuradima hea idee, sest raami vahel oleks seda siblimist niivõrd palju olnud ja värv oleks kindlasti kahjustada kuidagi saanud. Praegu on hea ohutu majandada ning pääseb igale poole lihtsasti ligi.

Image
Image

Esimese käivitusega sai selgeks, et originaal karpaga võib vareseid pilduda. Seejärel sai silindris kõik kanalid ka dremeliga üle käidud, st suurendatud neid ning valujäägid eemaldatud. Lisaks sai sinna monteeritud 22mm Mikuni. Asi paranes tunduvalt. Siin sees on 90 düüs.
http://www.youtube.com/watch?v=nWyuj9SI1EU
Tulevikus on plaanis sinna alla voolida ka vastavalt mootori karakteristikutele sobiv resonaator. Kõik need muudatused on vaid selleks, et asi vähekenegi töötaks, sest sellise kubatuuri kohta on ju võimsust ülimalt vähe. Samas saan aru ka sellest, et tegu on üle 50 aastase vene imega. Kui keegi vanatehnika patrioot praegu seda postitust loeb ja vaatab, mida siin tehakse, siis ei tasu väga vihane olla. Kui mul kunagi musta numbri isu tuleb, et seda taotlema hakata, saab kõik originaal jupid tagasi peale pandud ja ongi nagu tehasest. Vjatka mootoreid on mul aastate jooksul kogunenud ca kümmekond. : )

Järgnevate päevade jooksul on plaan veel mootorit stendis katsetada, erinevaid düüse proovida ja süüdet näppida. Lähiaeg lendab raami vahele ka. Paari päeva jooksul peaksin paunad ja porika kätte saama, siis saab esihargi samamoodi ette panna. Lõpusirge paistab.

Head uut ja teguderohket aastat ka teile! 8 )

Posted: 06. Jan 2013 15:15
by kriminaalid
Olen mitmeid päevi veel garages veetnud. Paraku mootorit ei ole saanud veel peale tõsta, kuna olen veel teda testinud. Õige süüte ja kontaktivahega paranes asi veelgi. Käib üpris kergelt pöördesse. Panen siia uusima video:
http://www.youtube.com/watch?v=EeSQLOIdxCc
Kõrva kriibib see, et see originaal sumps piirab kõrgel pöördel mootorit jõhkralt. Resokat kiiremas korras vaja. Muidu võib rahul olla. Aa, hetgaaside tõmbatoru sai ka tehtud, et garage tossu täis poleks.
Nüüd on kogu kraam värvitud ja tuli sellise kombinatsiooniga. Mulle meeldib igatahes.
Image
Raami poole pealt nii palju, et sai esihark ette pandud koos laagritega.
Image
Praeguseks on lenks ka küljes ning trossid ühendatud. Nüüd tuleb nädalane paus sisse. Muudatusi tuleb, annan aegsasti teada.

Posted: 07. Jan 2013 02:41
by extinction
Kui kunagi musta numbri isu tuleb, pead lisaks mootorile võib-olla originaal poldid ka üles otsima ja rolleri uuesti üle värvima.... :lol:

Posted: 14. Feb 2013 23:12
by kriminaalid
Kui mul roller valmis saab, siis uurin huvi pärast seda musta numbri asja, kes, mis, kus ja kuidas seda üldse aetakse. Iga loll saab aru, et vanu vene polte ei tasu mitte kuskile toppida, sest need pehmeltöeldes väga sita kvaliteediga. Tugevus 4.8, kui sedagi. Väga lihtne on keermeid üle keerata. Mul on originaal poldid kastis olemas. Kui musta numbri saamiseks tõesti jäävad ainukeseks kriteeriumiks, et poldid originaalide vastu vahetada, siis sümboolsuse mõttes võib ju seda teha, et pärast uuesti taas ümber vahetada. Kui värv ja tihendid ka probleemseks osutuvad, siis võib sellele pullile käega lüüa. Minul aga pole aimugi, palju miskit originaalsuse protsenti alla võtab. Aga eks näe, mis tulevik too. : )
extinction wrote:Kui kunagi musta numbri isu tuleb, pead lisaks mootorile võib-olla originaal poldid ka üles otsima ja rolleri uuesti üle värvima.... :lol:



Teemasse, vahepeal on palju aega mööda läinud. Olen regulaarselt garages tsillinud ja oma masinat teinud. Ebayst tellitud kraam on veninud, kuid põhilised asjad sain paar päeva tagasi kätte:
Image
Pildil on siis gripid, mustad ja valged termorüüd, paunade vaheline kumm ning põrandaliistude kumm. Clipid ja uued heeblid on veel tulemata.
Lasin siiski ka uue sadulanaha panna. Lumivalge ja näeb päris kihvt välja.
Image
Image
Järgmistelt piltidelt saab igaüks ise aru, millega tegemist.
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Nagu näha, siis kõik strateegilised tihendid ja värgid on valget värvi. Minule isiklikult meeldib väga. 8 )

Posted: 16. Feb 2013 12:47
by Sisse
Olen sõnatu! Nii ilusat asja pole tükk aega näinud!!!

Vägev jõudu ja jäksu 8 )

Re: kriminaalid - Vjatka VP150 1964a.

Posted: 28. May 2013 18:26
by kriminaalid
Üle kivide ja kändude on lõpuks minu selle rolleri projekt lõppemas. Vahepeal lasin teha täiesti uued jalaliistud, et sobiksid uute liistuotstega.
Image
Image
Lisaks on veel karpat timmitud, tundub et parimad sätted on leitud. Kindlustus on olemas, kuid ülevaatust veel pole jõudnud teha. Igaüks vaatab nüüd ise. :cool:
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Kõige lõpuks siis mina Vjatkaga, ehk kes selle masina on valmis teinud. :)
Image
Image
Juhin tähelepanu, et piltide peale saab ka klikata. Siis saab neid vaadata originaalsuuruses ja väga hea kvaliteediga.