Page 1 of 1

Iz Planetal keps kõver!

Posted: 01. Sep 2012 21:39
by deutz
Tere tere! Mure siis selline, et planetal keps kõver. Kas on mingit võimalust seda sirutada nii, et see normaalne jääks? Tehakse üldse sihukest asja?

Posted: 01. Sep 2012 22:58
by fomoco
Teha võib igasuguseid imelikke asju, kuid kõige õigem oleks ikkagi uus keps muretseda.
Soovitatavalt koos väntvõlli, laagrite ja uute simmeritega.

Posted: 01. Sep 2012 23:08
by Klein
Sa ei saaks seda ikka sirgeks. Mõtekas ongi teha nii nagu fomoco soovitas. Uus komplekt sinna.

Posted: 02. Sep 2012 11:00
by fomoco
Mul virumaa kandis on üks hunnik planeta juppe, seal on ka väntvõll olemas, kuid selle seisukorra pead ise üle vaatama.
Minuteada, uus see ei ole, kuid kasutada kõlbab.

Posted: 23. Jan 2013 19:53
by iz350super
Keps kuumaks ja alasil sirgeks variant poel siis üldse mõeldav?
Jawamees lõi enda kepsu küll sirgeks, kuid masin läks järgmine päev müüki, niiet ei tea masina saatusest midagi.
T.M

Posted: 24. Jan 2013 20:09
by Nobody
iz350super wrote:Keps kuumaks ja alasil sirgeks variant poel siis üldse mõeldav
:D

Posted: 24. Jan 2013 20:59
by Maccaroni
Nobody wrote:
iz350super wrote:Keps kuumaks ja alasil sirgeks variant poel siis üldse mõeldav
:D
Kümneid aastaid tagasi oli liikvel üks lugu, õigemini vist küll legend ühest izhimehest. Nimelt sulas kolvile auk sisse ja mees jäänd tee peale. Pold sest aga suuremat häda, kuna osav mees vestnud terava taskunoaga teeääres kasvanud tammeoksast izhile tammepuust asenduskolvi ja saand sellega koju...
Kui tänapäeval sama kangeid mehi elaks, siis küllap väänaks ta selle õnnetu kepsu vastu põlve sajandiku pealt õigeks.

Posted: 24. Jan 2013 21:02
by fomoco
Selle kepsu sirgeks väänamine oleks reaalsem, kui kolvi vestmine taskunoaga.

Posted: 24. Jan 2013 21:54
by Nobody
fomoco wrote:Selle kepsu sirgeks väänamine oleks reaalsem, kui kolvi vestmine taskunoaga.
Kas just taskunoaga, aga olla olnud tavaline tüssamise koht autode ja mootorrataste puhul. Ostad kasutatud masina ära, kojujõudes käima ei lähe, sees kasepuust kolvis läbi põlenud.

Kadunud tööõpetuse õpetaja teadis sellistest susitempudest rääkida.

Posted: 25. Jan 2013 14:34
by Maccaroni
fomoco wrote:Selle kepsu sirgeks väänamine oleks reaalsem, kui kolvi vestmine taskunoaga.
Teoreetiliselt piisab väikesestki kõrvalekaldest kepsu alumise ja ülemise sõrme telgede parallelsuses, et tekiks pööretel "viskamisest" selline vibratsioon, mis tõenäoliselt kogu mootorile palju paha teeb, kui mitte seda täiesti laiali ei lennuta.

Posted: 25. Jan 2013 15:07
by fomoco
Seda saab imelihtsalt kontrollida, tuleb vaid panna kolb ilma rõngasteta silindrisse ja poltidega kinni tõmmata. kolb peab silindris loksuma ning ei tohi olla vastu seina kinni.

Veidi painad kepsu ja kontrollid uuesti.

Posted: 25. Jan 2013 16:06
by Maccaroni
fomoco wrote:Seda saab imelihtsalt kontrollida, tuleb vaid panna kolb ilma rõngasteta silindrisse ja poltidega kinni tõmmata. kolb peab silindris loksuma ning ei tohi olla vastu seina kinni.

Veidi painad kepsu ja kontrollid uuesti.
Noojah. Kui nüüd vänta ja kolvigruppi ruumiliselt ette kujutada, siis kepsu kõverusest tingitud kolvisõrme kõrvalekalle tekitab anomaalia ideaalses kolvisõrme pikiteljes ehk siis ka kolvi pikiteljes silindri pikitelje suhtes. Lisaks, väntvõlli pöörlemise tõttu on see kõrvalekalle muutuv sõltuvalt väntvõlli asendist ja põhjustaks kolvi "viskamise". Seega, kontrollimiseks tuleks vänta ringi ajada ja veenduda, et kolb ei hakkaks silindris kinni pooma ega ilmneks kolvisõrme nurga muutust silindri risttelje suhtes. Normaalsetes oludes on kolvi silindri omavaheline lõtk marginaalne ja seetõttu piisab üsna väikesest kepsukõverusest, et see asi ei toimiks. Lisaks on metallistruktuuril mingi "mäluefekt", mis tähendab et deformeerunud detaili sirgeksajamisel võivad sisepinged koormuste tõttu tagasi deformeeruda. Lisaks võib kuumutamine mõjutada karastusele. Teoreetiliselt on kõik võimalik ja teoreetiliselt jääb alati eksisteerima hulk probleeme - ei saa küll aru, mis pointi on ühe suhteliselt kättesaadava ja odava detaili pärast sellise mankibisnisega tegeleda.