Page 1 of 1

Jawa 638- le alternatiiv õhupuhasti

Posted: 02. Sep 2012 20:04
by roosakummik
Mõtlesin, et loobuks Jawa originaal suurest ja kobakast õhupuhastist. on kellelgi soovitada alternatiive. Koonus filtrit ei soviks pigem ikka mingi paberelement või siis selline nagu Pannonial- Võrgustiku ja õliga kokku määritud versioon.
Mis on head ja vead, kas see mootorile kahju teeb või ei.

Jawa 638

Posted: 02. Sep 2012 21:06
by v301060
Tee siis paberfiltrile mingi kena plekkümbris?

Posted: 02. Sep 2012 21:38
by Pihlakas
Pane selline nagu pitijunnidel :
Image

Või siis selline metallvõrega :
Image
Koonukas muidugi, aga selliseid ka silindri kujuga olemas, mootorit ei tohiks need kahjustada, kui ikka korralikult selle sita kinni püüab, mis karpasse lennata tahab.

Posted: 02. Sep 2012 23:18
by gen
Mina neid piti filtreid väga ei soovita.

Toodi üks mitte töötav roller peal oli tal selline svamm filter.Läbisõit oli alla 2000km.Käima sain kui olin kolvi rõngad ära vahetanud.

Ühele 4t mopeedile proovisin auto paber filtrist tehtud filtrit,ei saanud piisavalt õhku kätte.

Esimesel juhul pääses tolm silindrisse,teisel seda muret polnud,küll aga läks küttekulu suuremaks :lol:

Selle filtri kopsikul on ka teine ülessanne nimelt summutada siseneva õhu müra.Seda tasub ka arvestada uue lahenduse juures.

Posted: 02. Sep 2012 23:21
by fomoco
Koonukas on suht sama ehitusega, nagu pannonial ju.
Lihtsalt koonusfiltril on nö. pinda rohkem.

Ehk sobiks mõni märg filter, kuhu käib õli sisse.
http://multiply.com/mu/jdmt9/image/3:bc ... =387163150

Posted: 03. Sep 2012 13:50
by roosakummik
Paberfilterelement oleks kõige parem. Izi- l eemaldasin tamiilid ja katsetasin porolooniga, tõmbas mootori hinge kinni. 8O
Kütusekulu võiks samaks ikka jääda, kuigi viimane sõltub paljustki mootori korrasolekust süüte õigsusest ja paljust muust.

Jawa 638

Posted: 03. Sep 2012 14:09
by v301060
roosakummik wrote:Paberfilterelement oleks kõige parem. Izi- l eemaldasin tamiilid ja katsetasin porolooniga, tõmbas mootori hinge kinni. 8O
Kütusekulu võiks samaks ikka jääda, kuigi viimane sõltub paljustki mootori korrasolekust süüte õigsusest ja paljust muust.
http://jawamania.info/tree/images.aspx? ... eid=218026
Mis sellel variandil viga on? No vihmaga ehk ei saa sõita :D

Posted: 03. Sep 2012 16:45
by vintizvint
Ehk tahab hoopis karpa ja õhupuhasti vaheline, kummilutu vahetamist? :mrgreen:
Ajajooksul on sellel ilus omadus kõvaks muutuda. Küllap oled sinagi seda juba tunda saanud.
Filtri ja muu jama jätaks isiklikult samaks, plastiku eemaldamisega jääb tükk tühja ruumi küljekarpide vahele, tundus endale kuidagi imelik toona.

Aku karbike- vaat seda nüüd ei mäleta, oli se ühestükis, õhupuhasti karbiga või lihtsalt selle külge kruvitud. Natuke leiutamist saad kindlasti.

Hiljem; Jawa kodukal on 638 sisselaskelõdvik 3 euri
http://www.jawa.ee/?page=spareparts&lan ... &sub=&pg=3

Posted: 03. Sep 2012 16:55
by roosakummik
vintizvint wrote:Ehk tahab hoopis karpa ja õhupuhasti vaheline, kummilutu vahetamist? :mrgreen:
Ajajooksul on sellel ilus omadus kõvaks muutuda. Küllap oled sinagi seda juba tunda saanud.
Filtri ja muu jama jätaks isiklikult samaks, plastiku eemaldamisega jääb tükk tühja ruumi küljekarpide vahele, tundus endale kuidagi imelik toona.

Aku karbike- vaat seda nüüd ei mäleta, oli se ühestükis, õhupuhasti karbiga või lihtsalt selle külge kruvitud. Natuke leiutamist saad kindlasti.
Jah raibe on kõva küll, fööniga sain paikka.

Posted: 06. Sep 2012 21:46
by roosakummik
Mina seda originaal õhupuhastit ei saa paikka, isegi siis kui on uus puhasti ja karburaatori poolne torutihend uus.
Panin Pannonia õhupuhasti.

Kui keegi tark õpetab kuidas valutult originaali õhupuhastit vahele asetada andku teada.

Tänud

Posted: 06. Sep 2012 22:21
by fomoco
Ma ükskord mõtlesin, et oleks hea see kivistunud kummijupp panna saunaahju peale mõneks ajaks sooja.
Kui kontrollima läksin, siis oli väga hea ja pehme, kuid kõvasti väiksemaks tõmbunud :lol:

Ehk teed veidi pildimaterjali, siis saaks ehk midagi soovitada.

Posted: 07. Sep 2012 22:47
by roosakummik
Ühesõnaga Pannonia õhupuhastiga asi ei toimi, kuna tühikäigul töötab hästi, nii kui gaasi anda kipub välja surema ja lödiseb ja jõudu pole, tundub et saab palju kätte, kas lasen nõela madalamaks või... mida teha.
Kindlasti on probleem lahendatav.

Jawa

Posted: 08. Sep 2012 07:13
by v301060
roosakummik wrote:Ühesõnaga Pannonia õhupuhastiga asi ei toimi, kuna tühikäigul töötab hästi, nii kui gaasi anda kipub välja surema ja lödiseb ja jõudu pole, tundub et saab palju kätte, kas lasen nõela madalamaks või... mida teha.
Kindlasti on probleem lahendatav.
Pead vast mõnelt vanalt Jawamehelt nõu küsima, paraku Aivar Michelson, Reigo Vilu ja Raivo Kuusik vist siin foorumis enam ei käi. Võin erasõnumiga numbri anda.

Posted: 08. Sep 2012 12:15
by fomoco
pese/leota seda õhufiltrid bensiini sees.

Posted: 08. Sep 2012 21:45
by roosakummik
Leotasin atsetoonis asi läks pehmeks ja puhtaks nüüd täitsa toimib

Posted: 08. Sep 2012 21:56
by fomoco
Misasi seal pehmeks läks? 8O
See ju täis metallist.

Posted: 08. Sep 2012 22:10
by roosakummik
See kummilutu läks pehmeks mis käib õhupuhasti ja karpa vahele.

Posted: 08. Sep 2012 22:16
by fomoco
Atsetooni ei tasu eriti plastide/kummide/värvide peale valada.
Peale pehmenemist võib tulla vedeldumine või mõranemine.

Posted: 09. Sep 2012 21:37
by roosakummik
Sain asja korda- panin originaal õhupuhasti külge ja asi toimib, natuke uimane on peale kolmandat käikku minnes neljandale, kuid see on ilmselt kinni nõela reguleeringus.