Väike error võrriga.

Mootor, veermik, elekter, hooldus, probleemid
Botaanik
Posts: 4
Joined: 19. Oct 2012 00:00

Väike error võrriga.

Unread post by Botaanik »

Tere , olen siin foorumis uus kasutaja ja see on mu esimene postitus.
Olen juba viimased paar nädalat siin päris suure huviga lugenud siinsete inimeste teemasi aga ise siia midagi postitanud varem pole kuna ei ole erilist vajadust olnud , kuni tänaseni.

Jama siis selline ,et sa natuke aega tagasi kuurialt välja aetud üks ala. kümme aastat seisnud võrr. Hämmastavalt töötas masin täiesti korralikult kuni tänase hommikuni . Leidsin kuurist kanku kus oli lõhna järgi arvates bensiin sees. Viskasin siis natuke õli peale ,loksutasin segamini ja kallasin paaki.Sain masine peale pikka lükkamist korraks käima , mainiksin ka ära metsiku tossu hunniku mis sumpsist tuli ja tol hetkel teadmatta mis masinal viga tundus väga ebaloomulik.Peale hüpates suri kõik kohe välja ja asusin kohe uuesti seda käima ajama. Peale paari ringi mis ma masinaga jooksin ,lootes ,et see käima läheb andsin ma alla ja hakkasin uurima mis masinal viga on. Lõpuks sain selle eelmainitud kanku omanikult teada ,et see sisaldas diislit. Lasin kohe paagi tühjaks sellest solgist ja kallasin kütuse voolikust viimsed tilgad välja .
Tõttasin tanklasse 98 järgi lootes ,et õiget jooki saades läheb masin nagu nalja uuesti tööle. Peale väikest testimist õige kütusega avastasin aga ,et masin midagi teha enam ei taha.

Nüüd tuleb küsimus ,et mis ma edasi tegema peaks . Paar targemat juba rääkind ,et mootor arvatavasti seest ära tahmand ja vajab suuremat puhastamist aga kus kurat ma tean kas nad õiget juttu ajavad kuna endal nende masinatega varasemat kokkupuudet ega kogemust pole.

Nüüd tahaksgi siis kaasfoorumlaste tarka nõu ,et mis ma edasi tegema peaksin.

Lisainfona mainiksin ära ,et mootor millest jutt käib on D-6 ,küünlad annavad ilusti sädet ja minutid enne seda kui ma diislit masinasse kallasin töötas kõik nagu valatult.
irukas
Tavakasutaja
Posts: 184
Joined: 03. Sep 2009 00:00
Location: tallinn,iru

Unread post by irukas »

Kui enne töötas ei tohiks midagi hullu olla, puhasta karburaator ära ning keera karteri alt nö solgipunn ära ning aja ringi natuke, siis peaks (kui on diislit mootoris) sealt välja lööma. Samas võid panna küünlaaugust mõni gramm bensiini sisse ja proovida kas siis teeb häält või mitte.
Botaanik
Posts: 4
Joined: 19. Oct 2012 00:00

Unread post by Botaanik »

Küünlaaugust sai bena pandud paar korda . Iga kord sai tõmbas mootor korra pöördesse ja suri kohe välja.

Kas see nö. solgipunn on see ?Image
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Unread post by iceman »

see on karpa punn, see eemalda ja edasi düüs välja sobiva kruvikaga et mitte düüset ära retsida. kui on üldse düüs sees, kui on puhu ilusti puhtaks , enne tagasipanekut tee kraan laht ja lase sorts pena läbi voolata, üldjuhul piisab sellest, et ujukiruumis võimalik sodi ja vesi välja saada . nn sitakruvi teisel pool motot süütemängu all karteri põhhjas 6-ne kruvi.kui mootoriks d8 siis kruvi enam ei tehtud tehasest ,võib olla valatud veel mügarik kuhu heatahtmise juures saad selle tekitada. viimaseotsa 8-tel pole enam kohtagi, et siis vorm muudetud juba.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody »

Ei "solgipunn" on seal karteri all olev M6 kruvikeerajaga keeratav polt. Väntvõlliruumi all kohe, ühe külje suunas väljaulatuv.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Unread post by iceman »

lugesin su jutu läbi nüüd ja selgub,et rääkisin natuke mööda. d6 peaks kindlasti seda s kruvi omama, küünal maha kruvi alt ära ja lükkad ringi mootorit soovitavalt jätad küünla piipu ja küünla korpuse massi.
eelnevalt muidugi loputa paal läbi ja tee värske segu kasutades kaasaegseid materjale, segu teeksin vast 1/35 see sõltub kui kallist õli raatsid osta. kui ennem töötas ei tohiks diisel muud teha kui küünla täis lüüa ,proovi teist. siin mõned tegelased on sõitnud kuuma mootoriga ka puhta diisli pealt, ise olen kogematta pooleks valanud, sinine oli sumpsist väljas eriti mootori tööd ei mõjuta.
IZH
Tavakasutaja
Posts: 97
Joined: 03. Jul 2009 00:00
Location: Tõrva
Contact:

Unread post by IZH »

kustutada, tuli kogemata topeltpost.
Last edited by IZH on 20. Oct 2012 14:03, edited 1 time in total.
Vanatehnikahuviline :)
IZH
Tavakasutaja
Posts: 97
Joined: 03. Jul 2009 00:00
Location: Tõrva
Contact:

Unread post by IZH »

iceman wrote:.kui mootoriks d8 siis kruvi enam ei tehtud tehasest ,võib olla valatud veel mügarik kuhu heatahtmise juures saad selle tekitada. viimaseotsa 8-tel pole enam kohtagi, et siis vorm muudetud juba.
Mul d8 ning täitsa olemas see punn. d8e vist kadus see.
Vanatehnikahuviline :)
antsus1000
Tavakasutaja
Posts: 79
Joined: 05. Apr 2011 00:00
Location: Pärnu
Contact:

Unread post by antsus1000 »

iceman wrote:lugesin su jutu läbi nüüd ja selgub,et rääkisin natuke mööda. d6 peaks kindlasti seda s kruvi omama, küünal maha kruvi alt ära ja lükkad ringi mootorit soovitavalt jätad küünla piipu ja küünla korpuse massi.
eelnevalt muidugi loputa paal läbi ja tee värske segu kasutades kaasaegseid materjale, segu teeksin vast 1/35 see sõltub kui kallist õli raatsid osta. kui ennem töötas ei tohiks diisel muud teha kui küünla täis lüüa ,proovi teist. siin mõned tegelased on sõitnud kuuma mootoriga ka puhta diisli pealt, ise olen kogematta pooleks valanud, sinine oli sumpsist väljas eriti mootori tööd ei mõjuta.
Hmm, diisliga pooleks võib seega sõita?
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Unread post by iceman »

no põhimõtteliselt küll, olen lugenud vanaaja meeste teemasid ,vist auto-motost ,kus aeti mootor penaga soojaks ja edasi lasti diisli pealt ,polnud täpsustatud kas õli kah lisati. diisel iseenesest mingilmääral määrimisomadustega ju on.
tuli veel meelde et säde oli siiski oluline komponent , piipu mahavõttes oli ära surnud.
Botaanik
Posts: 4
Joined: 19. Oct 2012 00:00

Unread post by Botaanik »

Keerasin karpa punni maha , puhtastasin kõik seest ära ja loputasin benaga ära . Puhastasin ka selle osa ära kuhu kütuse voolik läheb , seal väga erilist sitta ei olnud aga puhtam on ta nüüd küll. Seda kruvi seal karteri põhjas aga ei ole , leidsin koha ülesse küll kus see olema peaks aga mingit kruvi ega kruvi auku seal ei ole.

Hetke seisuga on masin ikka surnud. Vahetasin küünla ära , võtsin teiselt liikuvalt masinalt küünla mis 100% töötab aga ikka ei midagi. Isegi korraks ei tõmba pöördesse .Niipalju kui ise lükkad masin liigub , rohkemat ei midagi.

Kui masinat edasi lükata ja kõrv mootri juurde panna on kuulda kuidas sees kõik mulksub. Tundub ,et korralik üleujutus seal sees sellest põlematta diislist.

Kas tulebgi mootor lahti kiskuda või on ka muid alternatiive ?
urmet48
Tavakasutaja
Posts: 343
Joined: 28. Jul 2009 00:00
Location: Dagö
Contact:

Unread post by urmet48 »

D-6 mootoril on süütemähise poolsel karteril all karteriruumi tühjaks laskmiseks lapiku kruvikeerajaga M6 polt. Kui seda pole, siis on tegu juba D8 või uuema mootoriga. Kui väljalaske polti pole ja karter silmini diislit täis, siis võta mootor raamilt maha ja keera kolb ülesse asendisse ning kalla karter läbi väljalasteakna tühjaks. Ma usun, et tegu sinu puhul teadmatuse ja oskamatusega elementaarsest võrri mootorist.
Sapi-Vana
Tavakasutaja
Posts: 368
Joined: 07. Jul 2010 00:00
Location: Tõrva, Helme
Contact:

Unread post by Sapi-Vana »

Miks kohe mootor lahti? Kui mulksub, siis kuna paistab, et teisi võimalusi ei ole, keera leegitoru lahti, tõsta ratas esiratta peale ja keera tagaratast. Mingis positsioonis peaks siis liigne mahl välja voolama. Siis pane leegikas tagasi ja proovi kas PUHTA bensiiniga või siis lausa tilgakese eetriga. Ei ole see võrrimootor nii abitu ühti, et tiba aega õlivabalt käia ei saa.

Ja siis veel - bensiin oktaanarvuga 98 ei ole kohe kindlasti mitte võrrimootori jaoks. Võrrid tehti ikkagi A-76 silmas pidades. 98 jääb lihtsalt lahjaks. Kui bensiinile raskeid eetreid sisse segada, siis on ikka absoluutselt teine minek. Siis peab muidugi õli ka panema mitte 1/50 segus vaid umbes nii 1/30-le.

Ja muidugi siis see kruvidemäng... esialgu katsu ta käima ajada nii, et küttesegu on rikas, siis käia praktiliselt puhtalt aurude pealt. Gaasitross maksimaalpinges ja küttekruvi keerad põhimõtteliselt kinni. Puhastab väga kenasti ja pärast seda ei ole järgmine start enam probleem.

Kui pikalt seisma jätad (enne talve), siis lõpuks lase eraldi topkast white spiritit karbussi ja lase mootoril sellega käia ja sureta siis välja, enne kui küte otsa saab. Nüüd on silinder seest tahmavaba ja kevadel pole muud kui vala bensiin paaki ja anna hoogu.
Sapakas
Tavakasutaja
Posts: 45
Joined: 13. Feb 2011 01:00

Unread post by Sapakas »

Mina olen alati sõitnud 95-ga,ja ükskord juhtus et sai sisse kogemata pandud hoopis 98-sat siis masin tööle ei läinud.Siis lasin karpa tühjaks ja lasin vana bensu paagist välja,95 uuesti sisse ja masin käivitus hetkega.
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Unread post by iceman »

kasutan tavaliselt 98 bena , kuna surveastet tõstetud, vähegi tuntuma kaubamärgiga tanklast peaks ikka kõlbliku saama. see oli vast mingi viis aastat tagasi kui bensusegajad usinalt töötasid, siis olid küll jaamad millest sai sellist lahusti atsetooni laadset kraami ,mis karpas osasid lahustas ja niiduki korpuse sulama võttis. need plastmasskorpusega niidukid muidu ülisitkest materjalist.
ei ole reaalne et ühe benaga töötab ja teisega mitte ,seal peavad mingid muud tegurid veel olema.
Botaanik
Posts: 4
Joined: 19. Oct 2012 00:00

Unread post by Botaanik »

võtsin silindri pealt maha täna ja puhastasin kõik seest ära. kallasin mootorisse sisse natuke bensiini ,loksutasin segamini kõik seal sees ja kallasin siis selle sitase bena välja . Masin läks pärast esimese korraga tööle ja funkab siiamaani korralikult.
Post Reply