Page 2 of 2

Posted: 30. Dec 2012 13:00
by vilinurmvillu
uuest aastas pidi ikka saama arvele võtta aga siis peavad kõik tuled viled olema E märgistusega, vähemalt siukest juttu ma kuulsin ja kui ongi nii siis võtad arvele e tuledega ja pärast krutid orikad külge

Posted: 30. Dec 2012 14:44
by fomoco
Kui ma ei eksi, siis masin peab vastama tehase poolt ettenähtud normidele.
Kui ei tulnud tehasest välja suunatuledega, siis pole neid ka vaja. sama kehtib ka e märgistuse kohta.
Sapakal näiteks puuduvad turvavööd ja keegi ei sunni sind neid sinna paigaldama.
Alates uuest aastast on nõutav soetamisdokument st. kui võrri ostsid poest, siis said ka tšekki kaasa, sellega sa võrri arvele võtad.

Lahtine on ka see küsimus, et kui ma ostan tänapäevase võrri mootori komplekti, mis on mõeldud jalgrattale paigaldamiseks ja lähen sellega arki.
Kas saan endale abimootoriga jalgratta arvele?
Tõenäoliselt sellest saabki viimane õlekõrs võrride arvele võtmiseks.
http://tallinn.olx.ee/uued-mootori-komp ... d-25300299

Posted: 30. Dec 2012 16:58
by iceman
[quote="fomoco"]Kui ma ei eksi, siis masin peab vastama tehase poolt ettenähtud normidele.
Kui ei tulnud tehasest välja suunatuledega, siis pole neid ka vaja. sama kehtib ka e märgistuse kohta.
Sapakal näiteks puuduvad turvavööd ja keegi ei sunni sind neid sinna paigaldama.
Alates uuest aastast on nõutav soetamisdokument st. kui võrri ostsid poest, siis said ka tšekki kaasa, sellega sa võrri arvele võtad.

Lahtine on ka see küsimus, et kui ma ostan tänapäevase võrri mootori komplekti, mis on mõeldud jalgrattale paigaldamiseks ja lähen sellega arki.
Kas saan endale abimootoriga jalgratta arvele?
Tõenäoliselt sellest saabki viimane õlekõrs võrride arvele võtmiseks.
http://tallinn.olx.ee/uued-mootori-komp ... d-25300299[/quote
pole kül kursis,aga millegipärast väga kahtlen ,et neid siiamanigi arvele sai väga lihtsalt. termin abimootoriga jalgratas pole enam pädev,nüüd kõik mootorsõidukid, väljaarvatud mingid elektrikärud ja vikatimootoriga tõukerattad alla 25cc

Posted: 30. Dec 2012 18:07
by om
iceman wrote:termin abimootoriga jalgratas pole enam pädev,nüüd kõik mootorsõidukid, väljaarvatud mingid elektrikärud ja vikatimootoriga tõukerattad alla 25cc
Kubatuur ei puutu üldse asja!
Valmistajakiirus 25kmh ja võimsus max 1kw loetakse pisimopeediks, mis ei loeta mootorsõidukiks ja ei kuulu ka registreerimisele. Päevasel ajal pole tulesid vaja jne.

Nii, et piisavalt aeglane ülekanne ja/või ettevaatlik gaasikäsi ja sellise hiina võrrimootoriga (ka 80cc versiooniga) jalgrattaga pole mittemingit tänavalegaalsuse probleemi.

Posted: 30. Dec 2012 18:11
by fomoco
niiet pocetbikega võid ka tänaval sõita, kui üle 25kmh ei kihuta?

Posted: 30. Dec 2012 18:53
by antsus1000
iceman wrote:
fomoco wrote:Kui ma ei eksi, siis masin peab vastama tehase poolt ettenähtud normidele.
Kui ei tulnud tehasest välja suunatuledega, siis pole neid ka vaja. sama kehtib ka e märgistuse kohta.
Sapakal näiteks puuduvad turvavööd ja keegi ei sunni sind neid sinna paigaldama.
Alates uuest aastast on nõutav soetamisdokument st. kui võrri ostsid poest, siis said ka tšekki kaasa, sellega sa võrri arvele võtad.

Lahtine on ka see küsimus, et kui ma ostan tänapäevase võrri mootori komplekti, mis on mõeldud jalgrattale paigaldamiseks ja lähen sellega arki.
Kas saan endale abimootoriga jalgratta arvele?
Tõenäoliselt sellest saabki viimane õlekõrs võrride arvele võtmiseks.
http://tallinn.olx.ee/uued-mootori-komp ... d-25300299[/quote
pole kül kursis,aga millegipärast väga kahtlen ,et neid siiamanigi arvele sai väga lihtsalt. termin abimootoriga jalgratas pole enam pädev,nüüd kõik mootorsõidukid, väljaarvatud mingid elektrikärud ja vikatimootoriga tõukerattad alla 25cc

Paned hiina mootori peale siis mõni ark-lane ei saa aru ja arvab et see on vene mootor ja saadki arvele.

Postimehes vms oli pilt ka kunagi ühest riga13-st hiina mootoriga mis just võeti arvele.

Posted: 30. Dec 2012 19:43
by iceman
om wrote:
iceman wrote:termin abimootoriga jalgratas pole enam pädev,nüüd kõik mootorsõidukid, väljaarvatud mingid elektrikärud ja vikatimootoriga tõukerattad alla 25cc
Kubatuur ei puutu üldse asja!
Valmistajakiirus 25kmh ja võimsus max 1kw loetakse pisimopeediks, mis ei loeta mootorsõidukiks ja ei kuulu ka registreerimisele. Päevasel ajal pole tulesid vaja jne.

Nii, et piisavalt aeglane ülekanne ja/või ettevaatlik gaasikäsi ja sellise hiina võrrimootoriga (ka 80cc versiooniga) jalgrattaga pole mittemingit tänavalegaalsuse probleemi.

et ise olen valmistaja ja määran kiiruse,?

Posted: 30. Dec 2012 19:46
by fomoco
ostangi 50cc hiina mootori, mis on mõeldud jalgrattale paigaldamiseks.
Panen peale ja lähen ostu tšekkide st soetamisdokumentidega arki, kõik legaalselt omandatud ja nii ratas kui ka mootor omab tšekke, maksud makstud jne.
Nimeks saab siis abimootoriga jalgratas või nime saab jalgrattalt.

Kuid kahjuks ei oska veel ark selle kohta midagi öelda.

Posted: 30. Dec 2012 20:46
by guits
:D aga me saime sellega hakkama, kuigi abimootori komlekt on aastast 57! passis on MVZ D4

Posted: 30. Dec 2012 21:00
by guits

Posted: 30. Dec 2012 21:24
by iceman
guits wrote::D aga me saime sellega hakkama, kuigi abimootori komlekt on aastast 57! passis on MVZ D4

et saite hakkama millega, võtsite meesteka ja d4 arvele. no ma võtsin kaks ja ei pidanud midagi nuputama, need nagu vanasõidukid või midagik kui sa võtad nullika velo ja hiina50, on see ju iseehitatud sõiduk, mis eeldab kindlasti kõiksugu e serte ja ketikaitseid ja tüübikinnitusi. vähemalt nii tundub mulle.

Posted: 30. Dec 2012 21:29
by minimo
See link oli veidi halvasti läinud. Siin peaks õieti olema: http://www.upload.ee/image/2944888/IMG_9496.JPG

Posted: 30. Dec 2012 21:34
by guits
riputa pilte siis nendest passidest , et mis mark ja mis kaubanduslik nimetus? et siis edaspidi oleks huvilistel lihtsam arkis

Posted: 30. Dec 2012 21:35
by guits
tänud lingi parandamise eest minimo :D
Image

Posted: 30. Dec 2012 21:52
by iceman
guits wrote:riputa pilte siis nendest passidest , et mis mark ja mis kaubanduslik nimetus? et siis edaspidi oleks huvilistel lihtsam arkis

ei ma oska riputada midagi, aga üks oli riga 16 meestekas ja margiks saigi riga16, ma kül vihjasin et sellenimeline sugulane juba olemas,mitme käiguga, kuskile teise kasti läks vistRVZ. ja allosas max kiirus 35 km/h
teine oli benza tehase miskine v10.sellega oli veitsa raskem ,aga tingimisi läks läbi , klausliga ,etpärast saab ringi teha kui vaja. sama kiiruse piirang kah ,märkusena.

Posted: 30. Dec 2012 22:08
by guits
meil oligi antud rattamargi tuvastamisega natu probleeme , löpuk jäigi MVZ , ja kaubanduslikuks nimetuseks siis D4 :roll:

Posted: 30. Dec 2012 23:38
by iceman
guits wrote:meil oligi antud rattamargi tuvastamisega natu probleeme , löpuk jäigi MVZ , ja kaubanduslikuks nimetuseks siis D4 :roll:

kas õige poleks olnud MMVZ , minski mootorrattaja jalgratta tehas,
või rattavalmistamise aastal mootorratas veel nimest puudus.

Posted: 30. Dec 2012 23:55
by guits
jäi mvz , mis on ka embleemi keskel, ratas ise 1953a
МАиТП (Министерство автомобильной и тракторной промышленности, Минский велосипедный завод)

see ei sobinud

Posted: 20. Jan 2013 18:48
by Kauri
Nagu eelmiselt lehelt lugesin olid sauna naised lubanud eelmise aasta lõpus, et saab samadel tingimustel veel mõne aja mopeede arvel. Nüüd juba pool jaanuari läbi, on kellegil teadmist/kogemust kas saab ikka lihtsustatud korras arvele?

Posted: 20. Jan 2013 20:59
by madis06
Tahaks ise ka hirmsasti teada kas jutt vastab tõele. Ehk on siin keegi kes selle asjaga täpselt kursis on.

Posted: 01. Feb 2013 17:17
by Koguja
Tegin ise päringu paar päeva tagasi MNT, kuna olen varsti liikumas kahe masinaga sinna taas : )

"Tere päevast

Kõik oleneb sellest, millal on rollerid kasutusele võetud. Kui need on võetud kasutusele enne 01.07.2011, siis peab omanik, kes teile müüs, kirjutama seletuskirja, et on seaduslikult rolleri soetanud. Siis võtate teie seletuskirja ja ostu-müügilepingu, näitate rolleri ARK angaaris ette, seal väljastatakse akt, kui kõik on korras, ja siis nende paberite alusel saate rolleri registreerida.

Kui roller on kasutusele võetud pärast 01.07.2011, siis peab olema tehase poolt väljastatud sertifikaat ja soetamisdokument.

Lugupidamisega,

Kaspar Lood

Registreerimisosakonna peaspetsialist"

Selline vastus siis tuli, eks ise järgmine nädal järjekorda enda masinatega 8 )

Posted: 01. Feb 2013 23:00
by IZH
Oskab keegi äkki seletada, et pm kui ma teeks ''naabrimehega'' ostu-müügi lepingu, et ostsin alles temalt, tal kaua kuuris seisnud jne. Aga kuidas tõestada, et see on ikkagi naabrimehe oma, et siis vaja veel omakorda mingeid pabereid ka selle kohta kust tema selle võrri sai või mismoodi nüüd asjad käivad? Oleks lihtsam olnud vanaaasta sees regamas ära, aga noh laiskus ja nüüd omad vitsad peksavad :) Ehk on siis mingi võimalus võtta ilma dokideta aparaati arvele?

Posted: 02. Feb 2013 09:57
by Koguja
Lihtne, naabrimehega sõlmid ostumüügilepingu ja tema kirjutab seletuskirja, et kuidas tema selle endale sai. Pm umbes kuupäevad või et ala 5 aastat tagasi leitsin soetasin asja.

Posted: 02. Feb 2013 12:04
by afka
Koguja wrote:Tegin ise päringu paar päeva tagasi MNT, kuna olen varsti liikumas kahe masinaga sinna taas : )

"Tere päevast

Kõik oleneb sellest, millal on rollerid kasutusele võetud. Kui need on võetud kasutusele enne 01.07.2011, siis peab omanik, kes teile müüs, kirjutama seletuskirja, et on seaduslikult rolleri soetanud. Siis võtate teie seletuskirja ja ostu-müügilepingu, näitate rolleri ARK angaaris ette, seal väljastatakse akt, kui kõik on korras, ja siis nende paberite alusel saate rolleri registreerida.

Kui roller on kasutusele võetud pärast 01.07.2011, siis peab olema tehase poolt väljastatud sertifikaat ja soetamisdokument.

Lugupidamisega,

Kaspar Lood

Registreerimisosakonna peaspetsialist"

Selline vastus siis tuli, eks ise järgmine nädal järjekorda enda masinatega 8 )
:lol: :lol:

Posted: 02. Feb 2013 13:25
by IZH
Koguja wrote:Lihtne, naabrimehega sõlmid ostumüügilepingu ja tema kirjutab seletuskirja, et kuidas tema selle endale sai. Pm umbes kuupäevad või et ala 5 aastat tagasi leitsin soetasin asja.
Aa, et pm ta võib lampi kirjutada, et sain selle võrri lihtsalt x kohast, et midagi tõestama ei pea, et mingeid doke tal vaja pole.

Kaua selline seadus kehtib, et mis ajani nii võimalik arvele võtta?

Posted: 05. Feb 2013 23:26
by Koguja
Nh tekst võiks ikka usutav olla, kui ise valmis laotud asi, siis ehk ka nii kirjeldadagi, kui kellegi käest, siis nimi, vana elukoht ja tel nr võiks olla juures.
Kaua nii arvele masinaid veel saab, ei öeldud, ega küsinud ise. Nagu mainisin, siis ise üritan käes olevad masinad kiiresti arvele ära võtta, et hiljem mingeid üllatusi poleks.

Posted: 06. Feb 2013 22:30
by IZH
Tänud selgitamast, Koguja. Tglt pill on täiesti originaal iseenesest. Värv on isegi originaal. Igast jubinad peeglid ja muu nodi ka küljes. Minu käes on suht kaua see olnud, mingi 10a vähemalt.

Posted: 27. Feb 2013 01:03
by Sillu
Käisin täna võrri Tallinna ARKis arvele võtmas. Kõigepealt näitasin angaaris masina ette ja sealt saadeti mind paperworki tegema. ARKis sees andsid tädid mulle avalduse blanketi kuhu pidin kirjutama, et kust olin võrri soetanud jne. ja siis läksin osakonna juhataja asetäitja jutule. seal selgus, et olin teinud väikese vea ja avaldusse kirjutanud, et soetasin võrri eelmine sügis. Tänu sellele pidin pastakast välja imema ostu-müügi lepingu ja eelmise omaniku seletuskirja, et kust ta oli võrri saanud. Oleks kirjutanud, et ostsin selle enne 2011 aastat, siis poleks probleemi olnud. Tüüp vaatas paberid üle ja tegi arvelevõtu avaldusse märke, et paberitel on piisavalt alust võrri arvelevõtuks. Tema märkega saigi lõpuks ilusti arvele võetud.

Posted: 27. Feb 2013 15:33
by iceman
Sillu wrote:Käisin täna võrri Tallinna ARKis arvele võtmas. Kõigepealt näitasin angaaris masina ette ja sealt saadeti mind paperworki tegema. ARKis sees andsid tädid mulle avalduse blanketi kuhu pidin kirjutama, et kust olin võrri soetanud jne. ja siis läksin osakonna juhataja asetäitja jutule. seal selgus, et olin teinud väikese vea ja avaldusse kirjutanud, et soetasin võrri eelmine sügis. Tänu sellele pidin pastakast välja imema ostu-müügi lepingu ja eelmise omaniku seletuskirja, et kust ta oli võrri saanud. Oleks kirjutanud, et ostsin selle enne 2011 aastat, siis poleks probleemi olnud. Tüüp vaatas paberid üle ja tegi arvelevõtu avaldusse märke, et paberitel on piisavalt alust võrri arvelevõtuks. Tema märkega saigi lõpuks ilusti arvele võetud.

nii et muutunud pole vene tehnika kohapealt midagi? ,peale summa , ma arvan , võrreldes eelmise aastaga.

Posted: 27. Feb 2013 17:52
by Sillu
Maksma läks natuke alla 16 euri. 10 oli arvelevõtt ja 5 millegagi number.

Re: Mopeedi arvele võtt!

Posted: 02. Mar 2016 19:46
by miller80
Ma lugesin kogu selle teema teksti läbi, kuid mulle tekkis küsimus ikka võrri arvele võtmise kohta seoses VIN koodiga. Kas võrril üldse on see ja mis siis, kui võrril pole enam see loetav?

Re: Mopeedi arvele võtt!

Posted: 02. Mar 2016 22:54
by madeinussr
miller80 wrote:Ma lugesin kogu selle teema teksti läbi, kuid mulle tekkis küsimus ikka võrri arvele võtmise kohta seoses VIN koodiga. Kas võrril üldse on see ja mis siis, kui võrril pole enam see loetav?
Vin kood on võrril raami ees oleval plekitükil. Kui seda pole siis tee selline tükk ise ja toksi numbrid peale.

Re: Mopeedi arvele võtt!

Posted: 04. Mar 2016 20:57
by miller80
Mitu numbrit peaks olema seal ees ja millega raami külge kinnitan?