kuidas teha vana mootorit ilusaks läikivaks???

Üldine mototeemaline arutelu
jeen
Tavakasutaja
Posts: 26
Joined: 17. Nov 2012 01:00
Contact:

kuidas teha vana mootorit ilusaks läikivaks???

Unread post by jeen »

tere tegu siis iz jupiter 2 mootoriga tahaks nõu mida soovitate kas

lihtsalt ülevärvida või siis pulber värvi viia või hoopis kõige kallima varjant klaaskuulipritsi ?

ootan soovitusi äki on olemas veel mingid varjandid!!!
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Unread post by iceman »

mida sa üritad öelda? tahad alumiiniumist mootorit värvim<a hakata,et milleks selline plaan. siin igasugu äranarritud mootoreid nähtud küll ja veel,ikka jube-jube millised nad välja näevad.
üks varjantidest oli sul klaaskuuli prits, kas mootor on väga oksüdeerunud,õues lumehanges vedelenud? kui väga ussitanud pole saad nailonkettaga päris hea tulemuse,või esmalt leebema terasharjasega ja siis nailoniga.kahjuks neid vist ainult padrunisse kinnitatavana saada, pole rellakale kohanud.
jeen
Tavakasutaja
Posts: 26
Joined: 17. Nov 2012 01:00
Contact:

Unread post by jeen »

ei mootor väga ussitand pole ! ma siin üritangi leida kõige paremat varjanti
Mell123
Posts: 1
Joined: 12. Dec 2012 01:00

Unread post by Mell123 »

Ma soovitaks poleerida, pead küll iga aasta korra paar üle käima kuid ilus on ikka, ühesõnaga lihvid kuni 1500 paberini ja seejärel poleerid kaltsukettaga nt. Autosol pastaga peegliks, trelliga saad suht kiiresti norm tulemuse.
User avatar
ardo91
Tavakasutaja
Posts: 53
Joined: 04. Oct 2006 00:00
Contact:

Unread post by ardo91 »

Ma omalt poolt soovitan würthist osta mootoripesu vedelikku, väga aluseline teema, pH 13,6 vms. seda tuleb kasutada 15-30% lahusena veega. Ma homme hakkan oma jawa 638 mootorit sellega loputama.
Ma arvan kui sa seda kummikinnaste ja lapiga hõõrud, siis peaks saama normaalse tulemuse. äkki on mingi süsteem et saad selle survepesuriga sinna peale lasta.
würthis on 4L kanku 20€, mingi räige soodusega, firma nimel ja mingi müüapoolne soodus.
Kui teiste soovitused ei toimi siis proovi seda.
anti_biootikum
Tavakasutaja
Posts: 55
Joined: 06. Jun 2007 00:00

Unread post by anti_biootikum »

Tere,

Mina isiklikult ei soovita klaaskuulpritsi. Esmamulje on väga hea, aga pind jääb siiski üsna kare. Kui teed sõidupilli, siis sellele karedale pinnale hakkab pori, õli ja muud mustust väga hästi külge. Lisaks eemaldatakse klaaskuul pritsiga alumiiniumit kaitsev oksiidikiht ja kui ta uuesti oksüdeeruma hakkab (mida ta niiskes keskkonnas kindlasti tegema hakkab) siis võib vaatepilt poole aasta pärast koledam olla, kui enne puhastamist. Olen kahel korral proovinud erinevaid detaile lasta puhastada klaaskuul pritsis ja mõlemad korrad pettunud.

Pulbervärv teatavasti kasvatab pinda (sadestub keermetesse ja poldiaukudesse jne), millega mina ei oleks nõus mootori puhul riskima.

Mootorit poleerida vast ka ei ole mõtet, kõikidele kumerustele ja nurgatagustele ei saa kindlasti käsitsi poleerides ligi ja olgem ausad, töö on väga vaevarikas ja tulemus jääb originaalist üsna kaugele.

Mina ise olen head tulemust saanud nii messingharjaga kui terasvillaga. Messingharja (drelli otsa käiv) kahjuks räägib see, et väga ilusa tulemuse saavutamiseks on kogu pind vaja harjata ühes suunas, mis võib igasuguste kumeruste ja kõrgenduste tõttu olla raskendatud. Risti harjamine jääb aga kohe näha. Aga vastu peab hästi - mul CZ esiamordid niimoodi tehtud ja püsivad siiani väga ilusad, kuid tulemus (pean silmas mootorit harjates) ei ole jällegi selline nagu originaalis.

Terasvill aga jätab pinna ühtlaselt matiks üsna originaalile sarnaseks. Saab seda igast K-rautast ja Bauhofist ja hausist. Enamasti on saada erinevaid karedusi. Milline paremini sobib, pead ise proovima.

Kui sa nüüd mingi variandi kasuks otsustad, siis esmalt soovitan seda proovida mõne vähem nähtava koha peal ja vaadata kuidas tulemus jääb. Alles siis võid töödelda ülejäänud mootori.

Kõige paremat nõu saaks anda siiski, kui oleks pilt silmade ees, milline on olukord hetkel ja mida tahad saavutada.

P.S Ardo, oleks hea kui saaksid anda mingit tagasisidet selle mootoripesuvedeliku toime kohta. Hakkas väga huvitama. Enne ja pärast pildid oleks väga teretulnud.
Last edited by anti_biootikum on 14. Feb 2013 12:33, edited 1 time in total.
jeen
Tavakasutaja
Posts: 26
Joined: 17. Nov 2012 01:00
Contact:

Unread post by jeen »

oskab keegi öölda mis pinna kate mootoril originalis on? tundub et päris puhas aluminjum pole se äki on üle tsingitud?
jeen
Tavakasutaja
Posts: 26
Joined: 17. Nov 2012 01:00
Contact:

Unread post by jeen »

hetke seisul on mootor tuhm nagu ikka vana mootor aga tahaks saada selliseks nagu poest tulnud kuna plaanis on mootoratas restoreerida 100%

siis on natuke narr et ratas ise nagu prilli kivi ja siis vahel on siuke tuhm vana mootor !
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Unread post by iceman »

jeen wrote:oskab keegi öölda mis pinna kate mootoril originalis on? tundub et päris puhas aluminjum pole se äki on üle tsingitud?
:D
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Unread post by iceman »

jeen wrote:hetke seisul on mootor tuhm nagu ikka vana mootor aga tahaks saada selliseks nagu poest tulnud kuna plaanis on mootoratas restoreerida 100%

siis on natuke narr et ratas ise nagu prilli kivi ja siis vahel on siuke tuhm vana mootor !
tänapäeva resto teema kipub asja pisut üle forseerima, kroom liiga väikiv eeltööd tehtud korralikult ,keevituskohad lihvitud jne. asi võib väljanäha kena,või vähemalt kiiskav, aga kindlasti mitte autentne.
MudLover
Tavakasutaja
Posts: 27
Joined: 03. Jan 2012 01:00
Location: Tallinn

Unread post by MudLover »

Eelnevad välja pakutud varjandid olen ühel või teisel moel järgi proovinud. Kui sul on meeletu isu alumiiniumit värskendada, siis kõige odavam ja viisakas välimus jääb, kui kasutad nailon ketas ja teed järel töötluse metallvillaga. Metallvill peaks, siis olema peenema koega (000 ja 0000) see annab ilusa siidise tulemi. See välja pakutud on minu arvates odavaim ja annab viisaka tulemi, eriti viimane metallvillaga töötlemine. Pind ei kiiska vaid on matjas, meenutab tehasest tulnut. Samas pole suutnud välja mõelda head lahendit, kuidas seda puhastatud pinda hilisemalt kaitsta. Läheb ju alu õite kiiresti jälle tuhmiks.
Samas esitaks ka laiema küsimuse soodapritsi kohta. Kas oskab keegi anda hinnangut, kuidas selline prits käitub alumiiniumiga? Kas teeb ka pinna karedaks?
Sapi-Vana
Tavakasutaja
Posts: 368
Joined: 07. Jul 2010 00:00
Location: Tõrva, Helme
Contact:

Unread post by Sapi-Vana »

Soodapritsi kogu point ongi selles, et jätta alusmetall võimalikult tervena alles. Seega peaks ta alumiiniumi puhul jätma sileda kena pinna ka ilma hilisema töötluseta.
Ainult et... ja mis siis? Kust sa leiad laki, mis samaaegselt on vastupidav tugevatele temperatuurimuutustele ning ka õli ja bensiini segule? See saabki ilmselt olema kogu projekti suurim kukkumine. Ükski poes müüdav spreilakk (olgu ta siis kasvõi põhjusteta paljukummardatud Motip) ei jää sinna peale pikalt pidama. Ega ilmaasjata need hot-rodi mootoripeded ei kroomi kõiki metallpindu ära - kroom ei oksüdeeru selliselt, nagu seda alumiinium teeb - lased suruõhuga pasa pealt ja ongi jälle kena särav pind olemas.

Alumiiniumiga on aga nii, et juba pärast esimest sõitu ei ole esialgsest särast suurt midagi säilinud. Vaata alumiiniumi asetust pingereas ja sa saad ka kohe aru, miks see nii on.
User avatar
Maccaroni
Tavakasutaja
Posts: 68
Joined: 15. Oct 2012 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Maccaroni »

Omal oli just sama teema käsil Jawaga. Originaalis olid selle aja mootorid alumiiniumvärvitud, mis paraku esimese suvega maha hakkas kooruma.
Lasin enda omal klaaskuulipritsiga puhtaks võtta ja pärast käisin üle terasvillaga, või karukeelega, nagu mõned nimetavad. Klaaskuul on teema siis, kui on pinnadefektid, kriimud jms, kuhu õline kõnts on jäädavalt sisse sööbinud. Mis puudutab klaaskuulist haihtuva oksiidikihiga, siis eelnevate jutt on täiesti askjakohane. Hea oleks karterile anda mitu kuud välisõhus oksüdeeruda. Kaitsekiht on vajalik. Klaaskuuli puhul tuleb kõik avad põhjalikult sulgeda, vineerist või millestki kaaned ette, teipida, ja poldiaugud ka kinni (mingid vanad poldid lõpuni sisse), kuna klaasipuru on väga peen ja ronib igale poole. Laagreid ei tasu sisse jätta või siis tuleb teipida erilise hoolega - muidu vahetad pärast kõik ära. Klaaskuuliga saab lasta ainult välispindu. Kõige lõpus on kõvasti pesemist ja loputamist - niikaua, kuni viimanegi tera igast nurgast väljas on - mootorisse sisse ei kannata neid jätta.
Igal juhul, kui oled korra põhjalikult üle käinud, siis peaks järgmine sügis olema lihtne õigete pesuainete ja karukeelega värskendada.
Mis puudutab kangeid leeliseid, siis kangega ei kannata kuidagi peale minna, kuna alumiinium hakkab reageerima ja keerad pinnad tuksi. Lahja seguga on jälle see häda et väga suure mustuse korral pole suurt abi neist. Pesuained kõlbavad rohkem profülaktikaks, hiljem, kui vajalik eeltöö on enne tehtud. Võin soovitada selleks Turbo't, mida müüb Puhtax nimeline firma Mustamäe bussipargi territooriumil. See on küll tugevalt aluseline, kuid kannatab ka alumiiniumile panna 1:10, äärmisel juhul 1:5.
Minu mootorist pilt siin: http://static2.fotoalbum.ee/fotoalbum/4 ... 38809f.jpg
Kaaned lasin poleerida.
Good luck!
Suzuki RGV250 Gamma, Jawa 634, Vespa ET-4 125.
User avatar
Maccaroni
Tavakasutaja
Posts: 68
Joined: 15. Oct 2012 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Maccaroni »

MudLover wrote:Samas esitaks ka laiema küsimuse soodapritsi kohta. Kas oskab keegi anda hinnangut, kuidas selline prits käitub alumiiniumiga? Kas teeb ka pinna karedaks?
Sooda on parim, kui puhastatav tükk on enam-vähem ja vajab ainult värskendamist ja pole täiesti sisse sööbinud mustus. Kuna sooda on pehme, siis ei muuda see pinnastruktuuri ega tee karedaks nagu klaaskuul. Sooda ainus puudus ongi liiga õrn toime, mis ei garanteeri et kogu kõntsa puhtaks saab sellega. Jääkide puhastamise mõttes on sooda ka oluliselt mugavam, kui seda klaasipuru sealt pärast välja pesta. Oleksin ise ka soodat eelistanud, kuid kuna karterid olid mitukümmend aastat vanad ja üsna koledad, siis pritsimehe soovitus jäi peale - ju ta ei viitsinud riskida, et peab teist korda hakkama üle käima :)
On muidugi veel vahendeid - ma ei tea kas on Eestis ka olemas pähklikooreprits, pmst sama asi mis eelmised aga kasutatakse mingit spets pähklikoorte puru, mis puhastab ja samas sisaldab mingit naturaalset õli. Pidi eriti friigi tulemuse jätma :)
Suzuki RGV250 Gamma, Jawa 634, Vespa ET-4 125.
Post Reply