Karburaator K60 Сделано в СССР
Posted: 12. Aug 2013 00:58
Et siis võtsin eelmine aasta käsile ja prügimäele saatmise asemel hakkasin oma 32 aastat vana Riga-22 elustama. Kõik oli tore kuni proovisõitudeni. Siis tuli uuesti meelde milline saast see tegelikult on. Siis tahtsin uuesti visata prügimäele, aga olin juba liiga palju raha kulutanud ja vaeva näinud ning aparaat ju põhimõtteliselt liikus. Ja tänaval liikumisega on kaasnenud mitmeid naeratavaid nägusid nostalgiast õhkavaid mehikesi. Aeg teeb järjekindlalt oma tööd ning neid aparaate, mis iseseisvalt sõidavad, jääb endiselt vähemaks.
Olgu, aitab sissejuhatusest. Ühesõnaga mul on 3 mootorit. Originaal Š-62 aastast 1981, see on peaaegu juba korras. Keevitused tehtud, karbi pooled lihvitud jms. värk ainult sidurit veel pole.
Siis on V-50 aastast 1986. See sõidab praegu.
Ja veel on V-50 aastat 1992. Sellel on väntvõll puudu.
Kokku on mul pruukida 3 erinevat karburaatorit.
Ühesõnaga, olen juba pisut sõitnud oma 1986 aasta V-50 mootoriga. Nõukogude küünla olin sunnitud ära viskama, see läks lühisesse. Nii kahju, ikkagi originaal, eks kusagilt saab uue. Japside NGK BPR7HS on praegu asemel. Ühesõnaga süüde töötab. Valitud on parim elektroonika ja parim süütepool.
Aga ikka mootor töötab veidralt. Küünal tahmab jubedalt. Sõites jätab vahele ja löriseb kui gaas pole põhjas ning mootor töötab üldse ebastabiilselt kohati jõulisemalt ja siis nõrgemalt sedasi jõnksutab. Vaid siis kui gaasi anda natuke vähem kui maksimum ja ainult soojalt jääb stabiilseks.
Kui aga karburaator pulkadeks võtta ei ole küll midagi kahtlast näha. Täpselt nagu iga teine karburaator.
Justkui liiga palju saab kütet peale, aga selle nõela kruttimine ei anna mingit märgatavat effekti.
Tegin siis katse, panin lihtsalt teise karbussi. Muu jäi kõik samaks. Süüde, mootor ja bensiin.
Hoopis teine tera. Mootor ei lörise, ei jäta vahele, ei jõnksuta ja ei tahma. Tundub kohati nagu saaks isegi liiga vähe kätte. Ja jälle, enne peale panekut võtsin pulkadeks ja no ei ole mitte mingit silmaga nähtavat erinevust. Ja jällegi selle nõela kruvimine ei anna tuntavat effekti.
Ma ilmselt ei ole V-50 karburaatori maagiale veel pihta saanud. Äkki on keegi kes on rohkem neid K60 karburaatoreid kruvinud ja süübinud ka teooriasse ja aru saanud milles see maagia seisab ja mis tegelikult pihustuva bensiini kogust ja piisa suurust mõjutab?
Olgu, aitab sissejuhatusest. Ühesõnaga mul on 3 mootorit. Originaal Š-62 aastast 1981, see on peaaegu juba korras. Keevitused tehtud, karbi pooled lihvitud jms. värk ainult sidurit veel pole.
Siis on V-50 aastast 1986. See sõidab praegu.
Ja veel on V-50 aastat 1992. Sellel on väntvõll puudu.
Kokku on mul pruukida 3 erinevat karburaatorit.
Ühesõnaga, olen juba pisut sõitnud oma 1986 aasta V-50 mootoriga. Nõukogude küünla olin sunnitud ära viskama, see läks lühisesse. Nii kahju, ikkagi originaal, eks kusagilt saab uue. Japside NGK BPR7HS on praegu asemel. Ühesõnaga süüde töötab. Valitud on parim elektroonika ja parim süütepool.
Aga ikka mootor töötab veidralt. Küünal tahmab jubedalt. Sõites jätab vahele ja löriseb kui gaas pole põhjas ning mootor töötab üldse ebastabiilselt kohati jõulisemalt ja siis nõrgemalt sedasi jõnksutab. Vaid siis kui gaasi anda natuke vähem kui maksimum ja ainult soojalt jääb stabiilseks.
Kui aga karburaator pulkadeks võtta ei ole küll midagi kahtlast näha. Täpselt nagu iga teine karburaator.
Justkui liiga palju saab kütet peale, aga selle nõela kruttimine ei anna mingit märgatavat effekti.
Tegin siis katse, panin lihtsalt teise karbussi. Muu jäi kõik samaks. Süüde, mootor ja bensiin.
Hoopis teine tera. Mootor ei lörise, ei jäta vahele, ei jõnksuta ja ei tahma. Tundub kohati nagu saaks isegi liiga vähe kätte. Ja jälle, enne peale panekut võtsin pulkadeks ja no ei ole mitte mingit silmaga nähtavat erinevust. Ja jällegi selle nõela kruvimine ei anna tuntavat effekti.
Ma ilmselt ei ole V-50 karburaatori maagiale veel pihta saanud. Äkki on keegi kes on rohkem neid K60 karburaatoreid kruvinud ja süübinud ka teooriasse ja aru saanud milles see maagia seisab ja mis tegelikult pihustuva bensiini kogust ja piisa suurust mõjutab?