Mopeedi bensukulu (Riga-22)

Mootor, veermik, elekter, hooldus, probleemid
1981Riga22
Tavakasutaja
Posts: 84
Joined: 05. Aug 2013 06:27

Mopeedi bensukulu (Riga-22)

Unread post by 1981Riga22 »

Otsustasin võimalikult teaduslikult ära mõõta mopeedi bensukulu 100km kohta. See on mind koguaeg vaevanud.

Sõiduriistaks Riga-22 millel V-50 mootor.

Niisiis võtsin tühja 1L õlipudeli, valasin sinna sisse täpselt 500ml õliga segatud pentsu.
Enne mõõdetud koguse karbussiga ühendamist sõitsin karbussi tühjaks, siis ühendasin ära, täitsin karbussi ja panin GPSi tööle. Nullisin tripi ära ja hakkasin sõitma.

Sõidu stiili hoidsin võimalikult ökonoomse. Kiirus oli seal nii 35km/h Et saada see võimalik miinimum kütuse kulu kätte, millest vähem ei saa kuidagi.
Sõitsin mööda tasast sirget teed ja planeerisin sõidu nii, et 0,5L lõppedes saaksin samasse punkti tagasi, et ka tuule faktor oleks nullis. Kuid üldiselt oli üpris tuulevaikne.

Tulemus: 22,39km läbitud 0,5L bensiiniga. Mis annab kuluks 2,233L per 100km

Linnas ilmselt on kulu kusagil 3L juures.Võibolla isegi tiba rohkem.
Sapi-Vana
Tavakasutaja
Posts: 368
Joined: 07. Jul 2010 00:00
Location: Tõrva, Helme
Contact:

Re: Mopeedi bensukulu (Riga-22)

Unread post by Sapi-Vana »

Ja nüüd sa tead OMA mopeedi ANTUD HETKE keskmist kütusekulu oma ANTUD HETKE kehakaalu kohta olukorras, kus pidevalt ainult vaikselt põristad. Võta homme sama mopeed, istu sadulasse ja vääna rutskat tiba enam ja tulemus kohe muutub. Minu arust vahet pole, kui palju see või too masin kütet võtab, nagunii võtab lõpuks kõik ära. Selliseid masinaid üldiselt sõiduökonoomsuse pärast ei peeta.
1981Riga22
Tavakasutaja
Posts: 84
Joined: 05. Aug 2013 06:27

Re: Mopeedi bensukulu (Riga-22)

Unread post by 1981Riga22 »

Sapi-Vana wrote:Ja nüüd sa tead OMA mopeedi ANTUD HETKE keskmist kütusekulu oma ANTUD HETKE kehakaalu kohta olukorras, kus pidevalt ainult vaikselt põristad. Võta homme sama mopeed, istu sadulasse ja vääna rutskat tiba enam ja tulemus kohe muutub. Minu arust vahet pole, kui palju see või too masin kütet võtab, nagunii võtab lõpuks kõik ära. Selliseid masinaid üldiselt sõiduökonoomsuse pärast ei peeta.
Minu jaoks on see siiski oluline ja huvitav teada ja võibolla mõne teise jaoks ka.
Lisada võiks veel nii palju, et mootoris on uus kolb ja uued rõngad ja uus väntvõll. Silinder oli küll pruugitud, aga tundus veel täiesti kõlbulik, ilma kriimudeta. Peale kapremonti on sõidetud miski 200-300km või nii. Ehk mootor võiks tihe olla. Kehakaalu koos lisavidinatega (riided seljakott jms.) on nii 100kg jagu ikka. Ehk siis mina ilmselt seda kulu vähemaks ei saa.
Plaanis on mõned pikemad sõidud ja siis on oluline teada kas ma pean lisakanistreid kaasa võtma või mitte. Praegu tundub et ei pea.
Nõuka ajal ma mäletan, et ta raip röövis pea 5L/100km. Aga noh, siis oli pents teine, karbuss oli teine, mootor oli ka teine.
Linnasõidus on muidugi teema teine, ei saa töristada optimaalsel kiirusel ja
peab sagedasti pidurit pruukima.
Aga mul on nüüd täpne ja kalibreeritud paak olemas ja saab eksperimente teha. Järgmine vist ongi täisgaasiga maksimumi võtmine ja siis peaks tegema ühe tava linnatsükli. Ma nimelt käin sellega tööl, kui on ilusamad ilmad. Tallinna liiklus tundus mopeedi jaoks alguses üpris õudne, aga tundub, et olen juba ära harjunud.
gen
Tavakasutaja
Posts: 132
Joined: 30. May 2009 00:00

Re: Mopeedi bensukulu (Riga-22)

Unread post by gen »

Tehase andmetel peaks kulu olema 2l juures.
Seltskonnaga "Minidega" Rootsis käies näitasid masinad 2- 2,5l kulu olgu öeldus et masinad oli siis ka üle koormatud.Sõitja 100+kilo ja pamp 30-50kg.
Seega kui arvestad 3l peaksid olema kindlasti plussis : )
Post Reply